مقالات آموزشی

توضیحاتی درباره تعرفه تبلیغات در سایت: هزینه یا پس‌انداز؟!

مفید بود؟

تعرفه تبلیغات در سایت

تعرفه تبلیغات در سایت یا همان نرخ تبلیغات اینترنتی، شامل هزینه‌ای است که برای درج محتوای تبلیغاتی و آگهی بازرگانی در یک سایت تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی پرداخت می‌شود.
اطلاع از تعرفه تبلیغات در سایت، صرفا محدود به یک گذاره خبری نیست؛ بلکه باید برای درک بهتر این قیمت گذاری‌ها و انتخاب بهینه و به صرفه نوع تبلیغات و شیوه بازاریابی آنلاین به گونه ای که سودآور باشد، به شرح و تفصیل چگونگی قیمت گذاری و تعیین تعرفه تبلیغات در سایت پرداخت.

البته که فاکتورهای مختلفی برای تعیین نرخ و تعرفه تبلیغات در سایت وجود دارد و چگونگی دسته بندی تعرفه تبلیغات در سایت بر اساس نوع سایت، شیوه درج آگهی و … رقم می‌خورد؛ اما این اطلاعات برای آنکه مدبرانه به انتخاب بهترین گزینه بر مبنای تعرفه تبلیغات در سایت برای تبلیغات آنلاین یا بازاریابی اینترنتی بپردازیم، کافی نیست!

مانند آنچه در مورد قیمت و هزینه قابل پرداخت برای هر کالا یا محصول دیگری نیز صدق می‌کند، در مورد تعرفه تبلیغات در سایت نیز تحلیل نسبت دو طرف معادله میزان پرداخت با اندازه دستاورد، اهمیت دارد تا هزینه پرداخت شده به جای یک مبلغ کسر شده به یک نوع سرمایه گذاری همراه با سود بدل گردد.
اصولا تبلیغ و بازاریابیریال یک نوع سرمایه گذاری و بخش ارتقا دهنده هر گونه کسب و کار یا تضمین کننده موفقیت فعالیت‌ها و اهداف مختلفی است که وابسته به جلب نظر اجتماع بوده و مشارکت جمعی را می‌طلبد.
تبلیغات اینترنتی و مجازی نیزریال زیرمجموعه همین تعاملات سودآور است که با استفاده از امکانات هوشمند و سرعت بالای اینترنت، بازده بیان گسترده و جلب نظر مردم در یک شبکه عمومی را تسریع کرده و افزایش می‌دهد.

حال، بهتر می‌توان فهمید که چرا اطلاع از تعرفه تبلیغات در سایت صرفا یک سری داده خبری نبوده و چگونه تشریح شیوه تعیین تعرفه تبلیغات در سایت، می‌تواند نیازمند تدابیر مربوط به سرمایه گذاری باشد.

تعرفه تبلیغات در سایت بر اساس نرخ تعاملی سایت مورد نظر تعیین می‌شود.

تعرفه تبلیغات در سایت، شامل قیمت‌های ثابت و عمومی نبوده و برای هر سایت یا پیج در شبکه‌های اجتماعی مختلف، منحصر به فرد است.
یکی از فاکتورهای اصلی در تعیین تعرفه تبلیغات در سایت، به میزان تعاملات آنلاین سایت تعلق دارد.
ارتباط و لینک‌دهی که یک سایت یا پیج با سایر آدرس‌های اینترنتی و صفحات وب دارد، تعاملات آنلاین آن را تشکیل می‌دهد.
در واقع نرخ تعاملات یک سایت، تا حد زیادی معرف اعتبار آن سایت نیز هست که وضعیت سایت در رده‌بندی صفحات جستجو و نرخ بازدیدهای آن را تعیین کرده و بنابراین، منطقی است که بگوییم تعرفه تبلیغات در سایت معتبرتر، با پیوندها و لینک‌های کاربردی، ارقام بالاتری را شامل می‌شود.

تعرفه تبلیغات در سایت بر اساس موضوع و نوع سایت تعیین می‌گردد.

یکی دیگر از عوامل تعیین کننده تعرفه تبلیغات در سایت، نوع و مضمون سایت است.
موضوعات و محتوای یک سایت، معرف کاربران و مخاطبان آن است که می‌تواند نشان دهنده جامعه هدف جهت بازاریابی تلقی گردد.
به عبارت دیگر، یک سایت با مضمون و موضوع مناسب کودکان، مخاطبینی با گروه سنی پایین داشته و فلذا برای تبلیغاتی که به دنبال چنین جامعه هدفی هستند یا به عبارتی کالاها و محصولات مورد نیاز و دلخواه کودک و خردسالان را ارائه می‌دهند، پایگاه تبلیغات و بازاریابی آنلاین مناسبی را ایجاد می‌کند.
برخی از سایت‌ها طیف گسترده و متنوعی از مخاطبان را شامل می‌شوند، مانند سایت جامع اشتراک گذاری فایل ویدئویی آپارات؛ و برخی از سایت‌ها نیز مخاطبان خاصی را به عنوان کاربر، دارا هستند، مانند سایت‌های علمی و تخصصی.

محتوای سایت، فاکتور دیگری در تعیین تعرفه تبلیغات در سایت است.

محتوای سایت، هم به موضوع سایت مربوط است و هم به شیوه ارائه مطالب منطبق با موضوع سایت، که خب مسلما باز، فاکتوری برای تعیین گروه مخاطبان محسوب می‌شود.
برای مثال سایت آپارات، نمایش محتوای ویدئویی را در ارائه مطالب، اختیار کرده است، پس گروه مخاطبان آن نیز، به دنبال تماشای محتوای ویدئویی وارد سایت می‌شوند؛ فلذا تبلیغات در این سایت بهتر است توسط نمایش محتوای ویدئویی انجام شود.

تولید محتوای متناسب با تعرفه تبلیغات سایت چه ارتباطی دارد؟

با توجه به فاکتورهای مذکور و سایر عوامل، و نیز بر اساس قوانینی که هر سایت برای درج محتوای تبلیغاتی، در نظر دارد، نیاز است محتوایی جذاب و درخور جایگاه ارائه آن و متناسب با موضوع و محتوای سایت و جامعه مخاطبین آن، فراهم شود؛ مثلا برای درج آگهی تبلیغاتی بر روی سایت آپارات بهتر است یک محتوای ویدئویی کوتاه و جذاب، تهیه گردد.
اگر تعرفه تبلیغات در سایت را، به صورت برآوردی از مجموع هزینه‌های تبلیغات آنلاین در نظر بگیریم، نوع محتوا و کیفیت آگهی تبلیغاتی که برای نمایش در سایت‌ها تهیه می‌کنیم، نیز در نرخ گذاری قیمت تبلیغات در سایت، نقش دارد.
محتوانگاران رایامارکتینگ با تسلط بر فنون تبلیغات و بازاریابی، به صورت تخصصی، به تهیه و تولید محتوای خلاقانه و منحصر به فرد، متناسب با موضوع تبلیغات و ایده و هدف صاحبین کسب و کار پرداخته و منطبق با آیین‌نامه و چارچوب سایت و جایگاه و شبکه اینترنتی که قرار است بستر نمایش آگهی تبلیغاتی باشد، تولید محتواهای متنوع متنی، تصویری و گرافیکی، صوتی، ویدئویی و موشن گرافی را با ساختارهای مختلف مانند رپورتاژ، انجام می‌دهد.

همچنین آموزش و مشاوره بازاریابی و تبلیغات برای یافتن سایت و جایگاه مناسب برای تبلیغات آنلاین و محتوای ایده‌آل، از دیگر خدمات مجموعه رایامارکتینگ است که کاربران را در انتخاب بهترین گزینه جهت تبلیغات اینترنتی، راهنمایی و همراهی می‌نماید.
هزینه‌ای که برای تولید محتوا و استفاده از خدمات مشاوره‌ای جهت تبلیغات اینترنتی پرداخت می شود، بعلاوه هزینه‌های نمایش آگهی در سایت مورد نظر، در قالب تعرفه تبلیغات در سایت، جمع بندی می‌گردد.

تبلیغات رایگان در اینترنت، معمولا به صورت درج آگهی در سایت‌هایی است که منحصرا برای تبلیغات و بازاریابی فعالند و امکان درج تبلیغات مجانی را ارائه می‌کنند؛ اما برای درج آگهی و نمایش محتوای تبلیغاتی خود در سایر سایت‌ها، معمولا باید هزینه مشخصی را پرداخت نمایید.

علاوه بر فاکتورهایی که پیش‌تر طرح گردید، عوامل دیگری نیز در تعرفه تبلیغات در سایت، موثرند.

این عوامل، در خود یک سایت مشخص، تعیین شده و در لیست قیمت درج آگهی یک سایت، منظور می‌شود.
معمولا سایت‌های مختلف، روش‌های گوناگون و جایگاه‌ها و طریقه‌های نمایش تبلیغات متنوعی دارند؛ برای مثال تبلیغات در یک سایت می‌تواند شامل نمایش لوگو، نمایش ویدئوی تبلیغاتی کوتاه، نمایش آگهی تبلیغاتی در کنار صفحه، نمایش آگهی کلیکی در اثنای محتوایات سایت و …. باشد، هر یک از این شیوه‌های درج و نمایش، هزینه‌های متفاوتی را شامل می‌شود که در تعیین تعرفه تبلیغات در سایت مذکور، نقش دارد.

برای مثال، نمایش آگهی تبلیغاتی در قالب یک انیمیشن کوتاه در ابتدای پخش فایل تصویری در سایت آپارات، قیمت متفاوتی با نمایش یک آگهی متنی در حاشیه صفحه نمایش فیلم سایت آپارات را شامل می‌شود.
ابعاد آگهی، نوع آگهی، زمان آگهی ( برای آگهی‌های صوتی و تصویری )، طول مدت درج آگهی، تمدید نمایش آگهی، نوع بنر ( متحرک یا ثابت، گرافیکی یا متنی ) و … نیز می‌تواند در لیست قیمت‌ها و تعرفه تبلیغات در سایت، محاسبه گردد.

تبلیغات، یک سرمایه گذاری است.

در یک کلام، به استثنای هزینه تولید محتوا

، تعرفه تبلیغات در سایت، هم به خود سایت مربوط است و هم بر اساس تنوع نمایش آگهی در یک سایت، متفاوت بوده و تعیین می‌گردد.
زمانی که در ابتدای این نوشتار، به سرمایه گذاری و تدبیر برای هزینه تبلیغات، به چشم یک تصمیم اقتصادی سودآور نگاه کردیم، منظورمان همین توانایی انتخاب بر اساس قیمت و بازخورد تبلیغات بود.
به عبارتی، بالا بودن یا پایین بودن تعرفه تبلیغات در سایت، به تنهایی مشخصه‌ای برای این نیست که هزینه در نظر گرفته شده جهت تبلیغات اینترنتی، به صرفه است یا خیر؛ بلکه اگر شما روشی را جهت تبلیغات آنلاین انتخاب کنید که تعرفه پایین دارد اما بازخورد چندانی ندارد، به مراتب دچار زیان بیشتری شده‌اید و سود کمتری داشته‌اید و هزینه‌ای که صرف نموده‌اید عملا، سوخت شده است در مقایسه با زمانی که تعرفه بالاتر همراه با بازخوردی چند برابر برای تبلیغات خود، انتخاب نموده‌اید.
پس اینکه افق سرمایه گذاری شما برای تبلیغات، چه سود و بازتابی را در انتظار دارد و موضوع تبلیغات، برای شما تا چه حد مهم باشد، فاکتور اصلی و قابل استنادی است که باید پیش از جستجو برای اطلاع از تعرفه تبلیغات در سایت، برای خود به تفصیل، روشن نمایید؛ وگرنه در هنگام مواجهه با انواع تبلیغات و هزینه‌های آن، ممکن است دچار سرگردانی گردید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.