مقالات آموزشی

آشنایی با مهمترین روش نوشتن برای شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا

مفید بود؟

انتخاب یک سبک، به اقتضای نیاز شما در بازاریابی محتوا اهمیت فراوانی دارد. تنوع شیوه های نگارش و خلاقیت در آن، انتخاب های متفاوتی به شما می دهد.
ایجاد محتوا در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا مستلزم رعایت برخی اصول است که برای جذب مخاطب همواره به آن نیاز دارید.

 

بازاریابی ارتباطات یکی از اساسی ترین سطوح نوشته ی خوب است. یک بازاریابی زمانی موفق است که بتواند پیام را از سطح کسب و کارتان، به مصرف کننده ها انتقال دهد و این پیام نه تنها موجب ایجاد واکنش در مصرف کننده می شود، بلکه او را به سمت خود نیز جذب می کند.
یکی از مواردی که در تولید محتوای متنی خوب، همواره نادیده گرفته می شود، سبک و شیوه ی نوشتن شماست.

چرا سبک؟

پس از اینکه تنها کلمه ی سبک مورد استفاده قرار گرفت، اولین واژه ای که به ذهن خطور می کند، کلمه ی مُد است. هنگامی که به دنبال مفهوم کلمه ی سبک باشید، رایج ترین تعریف بدین صورت است: “سبک، راهی است برای برقراری ارتباط”.
لباسی که می پوشید، چه از آن آگاه باشید یا خیر، پیامی به دیگران ارسال می کند. بنابراین فرض می کنیم سبکِ یک فرد، شیوه ی پوشش وی است که به صورت آگاهانه و با استفاده از لباس هایش، پیامی را در مورد خود انتقال می دهد.
سبک مورد استفاده در محتوایتان، بخش زیادی از نحوه ی ارتباطات شما را نشان می دهد. سبک تولید محتوا در برخی موارد بیش از اصل محتوا و ایده ای که در ذهن دارید، اهمیت دارد.

 

هدف استفاده از سبک نوشتن موثر در ارتباطات بازاریابی، تطبیق سبک خود با مخاطبان مورد نظر است.

 سبک و روش نوشتن و تأثیرات عاطفی بر مخاطب

بازاریابان باتجربه همواره می دانند که بازاریابی موثر چیزی فراتر از ذهن عقلانی و منطقی است. روانشناسی مدرن و تحقیقات مغزی تأیید می کنند که نسبت بسیار زیادی از تصمیمات ما توسط احساسات ما تعیین می شوند.
در بازاریابی محتوا تنها قصد تحریک عواطف مخاطبین را نداریم، بلکه سبک نوشتن کمک می کند تا اتصال ظریف و ناخودآگاهی از سوی مخاطب به سمت پیام هایی که قصد انتقال آن را داریم، باز شوند. در یک سخنرانی، سخنران در لباس رسمی می تواند تأثیرگذاری بیشتری از خود بروز دهد، به نسبت اینکه لباس یک دلقک را به تن کند. البته ممکن است در لباس دلقک بتواند با بخشی از مخاطبین که کودکان آنها را تشکیل می دهند ارتباطات مناسبی برقرار کند، نه مخاطبین هدف.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.