مقالات آموزشی

قابلیت های نرم افزار اینستاگرام و نحوه کار کردن با آن

مفید بود؟

دنیای ما امروزه با شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان عجین شده است. معروف ترین شبکه اجتماعی در ایران نرم افزار اینستاگرام است. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

قابلیت های نرم افزار اینستاگرام

نرم افزار اینستاگرام یک سوپر برنامه محسوب میشود. مهمترین کارایی آن به اشتراک گذاری محتوای مورد نظر در قالب فیلم، عکس و متن است. تمام کاربران اینستاگرام امکان به اشتراک گذاشتن محتوا در این فضا را دارند.
اینستاگرام در بخش دایرکت همانند یک پیام رسان پیشرفته عمل میکند. شما میتوانید محتوای مورد نظرتان را برای دوستان و مخاطبانتان ارسال کنید. همچنین امکان چت کردن، ارسال صدا و رد و بدل کردن عکس و فیلم های مورد نظرتان هم وجود دارد.

 قابلیت  send message

با استفاده از قابلیت  send messageدر نرم افزار اینستاگرام امکان ارتباط گرفتن با چهره های مشهور را هم خواهید داشت. البته با توجه به حجم پیام هایی که روزانه برای سلبریتی ها و چهره های شناخته شده فرستاده میشود احتمال دریافت پاسخ از سوی آن ها بسیار کم است.

 

نرم افزار اینستاگرام در مالکیت شرکت متا قرار دارد. نخستین بار توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر در سال 2010 توسعه داده شد. اینستاگرام در نسخه اولیه تنها برای نرم افزار ios در دسترس بود. اما در سال 2012 نسخه اندروید و تحت وب آن هم توسعه یافت.

نصب و ساخت اکانت نرم افزار اینستاگرام

نصب نرم افزار اینستاگرام کار بسیار ساده ای است. کافی است برنامه را دانلود نموده و روی نصب کلیک کنید. پس از نصب وارد برنامه شوید و اطلاعات خواسته شده را قدم به قدم کامل کنید. اگر سابقا اکانت فیسبوک خود را ساخته اید، اینستاگرام امکان لاگین کردن با استفاده از فیسبوک را به شما میدهد. در غیر این صورت باید آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه تان را وارد نمایید.

username

با وارد کردن نام وارد مرحله بعدی میشوید و باید یک رمز برای اکانت تان انتخاب نمایید. گام بعدی مربوط به انتخاب username یا نام کاربری است. توجه داشته باشید که نام کاربری باید یکتا باشد و پیش از شما کسی آن را انتخاب نکرده باشد.

اصطلاحات رایج 

حتی اگر تا به حال قدم به دنیای اینستاگرام نگذاشته باشید، احتمال اینکه اصطلاحات مربوط به آن را از زبان دیگران شنیده باشید وجود دارد‌. در این بخش به معروف ترین اصطلاحات نرم افزار اینستاگرام می‌پردازیم.

پست

پست ها محتوایی در قالب فیلم و عکس هستند. برای انتشار پست در نرم افزار اینستاگرام کافی است روی علامت مثبت از میان آیکون های پایین صفحه ضربه بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله باید به نرم افزار اجازه دسترسی به آلبوم (gallery) موبایل را بدهید.سپس فایل یا فایلهای مورد نظرتان را انتخاب نمایید.
در مراحل بعدی میتوانید به تصویر انتخاب شده افکت بدهید تا جلوه بهتری پیدا کند.

 ویدئو یا عکس در یک پست

در نرم افزار اینستاگرام امکان انتشار چند ویدئو یا عکس در یک پست وجود دارد. کافی است روی فایلی که مایل هستید به عنوان نخستین اسلاید به نمایش درآید انگشتتان را کمی طولانی تر نگه دارید. پس از آن میتوانید فایل مربوط به باقی اسلاید ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ترتیب قرار گرفتن عکس و یا ویدئوی انتخابی شما به ترتیب انتخابتان بستگی دارد. البته شماره ای که روی فایل های انتخاب شده قرار می‌گیرد هم ترتیب، فایل ها را نشان می‌دهد.

تگ کردن

تگ کردن را می‌توان اشاره به صفحات یا افراد دیگر ترجمه کرد. برای تگ کردن راه های متفاوتی وجود دارد. برای آن که یک نفر را در پست مورد نظرتان تگ کنید پیش از انتشار پست روی گزینه tag people ضربه بزنید. سپس روی قسمتی از تصویر که می‌خواهید، پیج فرد مورد نظرتان در آن به نمایش درآید تپ کنید. در این بخش میتوانید آی دی مربوط به پیج یا پیج های مورد نظرتان را تایپ کنید.

 

اگر مایلید پست یا محتوای خاصی را به دوستان تان نشان دهید ، میتوانید در بخش کامنت ها پس از زدن کلید @ آی دی آن ها را تایپ نمایید. مانند @example. با این کار فردی که او را اصطلاحا تگ کرده اید، می‌تواند به سادگی پست موردنظرتان را مشاهده کند.

کپشن

کپشن یا caption یکی دیگر از اصطلاحاتی است که با آن مواجه خواهید شد. کپشن به متنی گفته می‌شود که در هر پست نگاشته می‌شود. این متن اغلب موارد توضیحاتی در خصوص متن ارائه می‌دهد. کپشن پیش از انتشار پست نوشته می‌شود. در کپشن هم امکان اینکه فرد یا افراد مورد نظرتان را تگ کنید وجود دارد.

فالو

فالو کردن ، فالووینگ، فالوور از دیگر اصطلاحاتی هستند که احتمالا بیش از سایر موارد در نرم افزار اینستاگرام خواهید شنید. دنبال کردن را می‌توان نزدیک ترین ترجمه فالو دانست. هنگامی که شما شخصی را فالو میکنید پست و استوری هایی که توسط او منتشر می‌شود در بخش home پیج شما قابل مشاهده خواهد بود. همچنین صفحه شما در فهرست فالوورهای افرادی که دنبال کننده آن ها هستید به نمایش در می‌آید.

 بخش اکسپلور

کسانی که شما آن ها را دنبال میکنید، در لیست فالووینگ های تان قرار میگیرند. برای فالو کردن کافی است روی گزینه فالو بزنید. این گزینه یا در بالای پست های بخش اکسپلور ‌‌و یا در صفحه اول پیج هر فرد وجود دارد. پس از انتخاب این گزینه، کلید از follow به  following تغییر نام می‌دهد.

 لیست فالووینگ ها 

اگر می‌خواهید پیج را از لیست فالووینگ ها حذف کنید کافی است پیج مورد نظرتان را unfollow (آنفالو) کنید. برای این کار روی گزینه ی following کلیک نمایید و سپس از منوی گشوده شده گزینه ی، آنفالو را انتخاب کنید.
توجه کنید که برخی از پیج ها به صورت private  یا شخصی هستند. پست های چنین پیج هایی از دید سایرین پنهان هستند.

البته در صورت اجازه دادن صاحب پیج امکان مشاهده آن ها وجود دارد. پس از انتخاب گزینه follow در چنین پیج هایی ، درخواست فالو شما برای صاحب پیج فرستاده می‌شود. این شخص می‌تواند request یا درخواست فالو شما را بپذیرد یا رد کند. امکان ارسال پست ها در صفحه پرایوت وجود ندارد.

استوری و هایلایت

استوری را می‌توان محتوای موقت در نرم افزار اینستاگرام دانست. هر استوری تنها ۲۴ ساعت زمان دارد. پس از این مدت از دسترس خارج شده و دیگر قابل مشاهده نخواهد بود.
البته صاحب پیج می‌تواند با استفاده از بخش آرشیو استوری را هایلایت کند. با این کار استوری حالتی دائم پیدا می‌کند و تا زمانی که توسط منتشر کننده حذف نشده باشد امکان مشاهده  آن وجود دارد.

کسب درآمد از اینستاگرام

نرم افزار اینستاگرام تنها یک ابزار برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت نیست. افراد بسیاری اقدام به کسب درآمد از این برنامه ها کرده اند. اینستاگرام در حدود یک میلیارد مخاطب دارد، این مسئله سبب می‌شود تا نرم افزار اینستاگرام بستر خوبی برای ارائه خدمات و فروش محصولات باشد.
راه اندازی یک پیج و فروش آن یکی از ساده ترین راه ها برای فروش محصولات مورد نظرتان است. پیج اینستاگرام و فروش محصولات از این طریق نسبت به فروش فیزیکی مزایای زیادی دارد.
همچنین تولید محتوا و جذب مخاطب کمک میکند تا درآمد بالایی به دست آورید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.