در این مقاله قصد داریم بهترین چت پشتیبانی را به شما معرفی کنیم تا به کمک آن بتوانید با مشتریان یا مخاطبان خود در ارتباط باشید؛ همانطور که مستحضر هستید برای رسیدگی به مشتریان و همچنین پاسخگویی به آن ها راه های مختلفی وجود دارند که یکی از آن ها استفاده از روش چت آنلاین است که اگر در وب سایت خود از بهترین چت پشتیبانی استفاده کنید مطمئنا بر روی جذب مشتری تاثیر زیادی خواهد گذاشت.
حال سوال این است که چگونه می توان قابلیت چت آنلاین را برای وب سایت خود آماده کنیم؟ آیا وجود این قابلیت برای سایت نیاز است؟ مزایا و معایب استفاده از چت آنلاین چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تمام سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم و در نهایت بهترین چت پشتیبانی آنلاین را به شما معرفی کنیم.
منظور از بهترین چت پشتیبانی چیست؟
زمانی که به دنبال بهترین چت پشتیبانی هستید یعنی تصمیم خود را برای دریافت این قابلیت گرفته اید، اما برای کسانی که به تازگی قصد استفاده از چت های آنلاین یا تیکت را دارند بهتر است به صورت مختصر در این خصوص توضیحی را ارائه دهیم. به طور کلی زمانی که صحبت از بهترین چت پشتیبانی می شود یعنی یک کاربر بعد از مراجعه به وب سایت از قابلیت چت آنلاین برخوردار باشد تا بخش پشتیبانی هر چه سریع تر ارتباط برقرار کند، اگر خدمات خاصی را ارائه می دهید بی شک پاسخ به سوالات قبل از خرید می تواند تاثیر مثبتی بر روی فروش بگذارد.
بهترین چت پشتیبانی آنلاین
بهترین چت پشتیبانی آنلاین یکی از روش های نوین به منظور جذب مشتری آنی است، زمانی که شما وارد یک سایت شده و محصولی را به منظور خرید انتخاب کرده اما آن محصول و محتوای آن برای شما مبهم باشد به سادگی هر چه تمام تر می توانید از محصول مورد نظر سوالات خود را پرسیده و با توجه به نوع محصول، کالای مورد نظر را از هر نظر مورد بررسی قرار دهید و با توجه به قیمت تصمیم خود را به منظور خرید کالا بگیرید.
آیا چت آنلاین با پشتیبانی تیکت متفاوت است؟
زمانی که صحبت از تیکت می شود یعنی شما محصولی را خریداری کرده و در مورد آن سوال دارید، به عنوان مثال شما در یک وب سایت اقدام به خرید آموزش خاصی می کنید که به عنوان یک دوره شناخته می شود اما زمانی که در حال مشاهده ی آموزش هستید متوجه می شوید که یک قسمت از آن برای شما نامفهوم است.
به همین دلیل تصمیم می گیرید که از روش پشتیبانی یا تیکت سوالات خود را از اساتید مربوطه بپرسید، بنابراین متوجه شدیم که تیکت به معنای پشتیبانی در خصوص محصول خریداری شده مورد استفاده قرار می گیرد که شاید پاسخ به آن کمی طول بکشد.
اما وقتی که صحبت از چت آنلاین می شود یعنی کاربر در انتظار پاسخ است و اگر محصول شما بسیار عمومی باشد با دیر جواب دادن به مشتری ممکن است با نظر منفی او مواجه شده و مخاطب سایت شما را به دلیل عدم پاسخگویی ترک کند، بنابراین علاوه بر انتخاب بهترین چت پشتیبانی نیاز است تا اپراتور مربوطه همیشه بر روی خط قرار داشته و به سوالات مشتریان جواب دهد.
آشنایی و معرفی بهترین چت پشتیبانی
در این قسمت به معرفی بهترین سرویس های چت های آنلاین می پردازیم که در واقع قابلیت پایه ی یکسانی داشته و تنها در برخی امکانات و ظواهر با هم متفاوت هستند:
- کریسپ (Crisp).
- رایچت (Raychat).
- ریتین (Retain).
- گفتینو.
-
کریسپ (Crisp)
کریسپ یکی از محبوب ترین، کاربردی ترین و به عنوان بهترین چت پشتیبانی به حساب می آید که در ایران به خوبی از این برنامه پشتیبانی می شود و دارای دو نسخه ی پولی و غیر پولی است که قاعدتا نسخه ی پولی نسبت به نسخه ی رایگان امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار می دهد. از عمده ترین قابلیت های کریسپ می توان به امکاناتی همچون: نمایش وضعیت اپراتور، ارسال ایمیل خودکار به کاربر، امکان انتخاب پشتیبان از بین چند پشتیبان و همچنین فرم چت جذاب اشاره کرد.
-
رایچت (Raychat)
این سرویس که به عنوان یک سرویس ایرانی شناخته می شود در میان ایرانیان محبوبیت خاصی داشته و بعد از مدت کوتاهی توانست جایگاه ویژه ای در میان مدیران وب سایت پیدا کند؛ به طور کلی راچیت دارای قابلیت های زیر است:
- بایگانی گفتگوها.
- سوالات پرتکرار و کاربردی را می توانید ذخیره کنید.
- قابلیت اتصال به تلگرام و سیستم مدیریت محتوای وردپرس.
- قابلیت تعریف چند کاربر.
- امکان نمایش متن قبل از ارسال.
-
ریتین (Retain)
ریتین یکی دیگر از ابزار های گفتگوی آنلاین به حساب می آید که از روز انتشار تا به امروز عملکرد خوبی از خود نشان داده است که قابلیت های زیر را به همراه دارد.
- قابلیت واگذاری مکالمه به سایر اپراتور ها.
- تشخیص موقعیت مکانی مخاطب.
- قابلیت یادداشت گذاری برای سایر کاربران.
- امکان برچسب گذاری.
- قابلیت دسته بندی و همچنین استفاده از پاسخ های ذخیره شده و پرتکرار.
-
گفتینو
سرعت بالا مانند سایر ابزار های آنلاین به عنوان یکی از قابلیت های اصلی گفتینو بوده که علاوه بر قابلیت های ذکر شده برای ابزار های بالا برخی از قابلیت های دیگر را در خود جای داده است که عبارت است از:
- به سادگی می توانید محیط گفتینو را شخصی سازی کنید.
- به راحتی می توانید وضعیت کاربران و مخاطبان را بررسی کنید.
- قابلیت نمایش بازدید کننده در سایت.
- به راحتی می توانید محتوای صوتی، ویدیویی و متنی ارسال کنید.
- این برنامه در گوشی های هوشمند نیز پشتیبانی می شود.
مزیت استفاده از سرویس های ارتباطی آنلاین
شاید در گذشته وبگردی تنها به وسیله تعداد محدودی از جامعه انجام می شد اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی مخصوصا در علوم رایانه و خرید های نوین، وبگردی و خرید های آنلاین روز به روز در حال گسترش بوده و در کل جهان فراگیر شده است.
به همین دلیل اکثر وب سایت ها به بهترین چت پشتیبانی نیاز دارند تا مانند یک فروشنده ی حرفه ای به درخواست مشتریان به صورت آنی پاسخ دهند، بنابراین زمانی که صحبت خرید آنلاین می شود یعنی باید فضای ایجاد شده مانند محیط فیزیکی برای کاربر باشد، اگر بخواهیم به صورت خلاصه در مورد مزایای استفاده از سرویس های ارتباطی آنلاین بگوییم می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:
- اعتماد مشتری پس از ارتباط با اپراتور نسبت به وب سایتی که با آن ارتباط برقرار نمی کنند، بیشتر است.
- رضایت کاربر بعد از مشاوره رایگان بیشتر خواهد بود.
- به راحتی به تمام سوالات مشتریان یا کاربران پاسخ داده و با مشاوره رایگان مشتریان را به سمت خرید یا استفاده از خدمات سوق خواهید داد.
- مطمئنا این روند بر روی فروش تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
- هزینه های تبلیغات کاهش یافته و با استفاده از چت آنلاین امکان تبدیل کاربر به مشتری بیشتر خواهد شد.
- ارتباط موثر و مفید به منظور عرضه ی یک کالا.
جمع بندی
با توجه به موارد ذکر شده ی بالا متوجه شدیم که سرویس های چت آنلاین برای کسب و کار های اینترنتی بسیار مفید بوده و به کمک این سرویس می توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد تا با استفاده از این روش مخاطبان را متقاعد به خرید یا استفاده از خدمات کنیم، به همین دلیل به یکی از بهترین چت پشتیبانی آنلاین رجوع کرده و یکی را برای وب سایت خود در نظر می گیریم.