مقالات آموزشی

آشنایی با عوامل موثر محتوا و نقشه محتوا در دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال

محتوا روشی است برای ارائه اطلاعات شما به مخاطب در قالب متن، ویدئو و تصویر. هم تعاملی است و هم ارتباطی. در وهله اول، پیام با ارزش بودن وب سایت را به کاربران می دهد
محتوا کاری بیشتر از پر کردن صفحات وب شما انجام می دهد، باعث ایجاد اعتماد در بین مشتریان فعلی وآینده شما می شود. این به شما کمک می کند تا آگاهی خوبی از برند ایجاد کنید ودر نهایت ترافیک  وب سایت شما بالا می رود، جایی که محصولات یا خدمات شما لیست شده است.
مزایای بازاریابی محتوا فقط به جذب مخاطب و درآمدزایی محدود نمی شود، بلکه مزایای دیگری نیز وجود دارد که نمی توان آنها را بر اساس منافع پولی اندازه گیری کرد. رشد بازاریابی محتوا انفجاری بوده است و هیچ نشانه ای از توقف نشان نمی دهد. محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا، وردپرس، بیش از 83 میلیون پست در ماه را تنها در پلتفرم خود مشاهده کرد. به طور خلاصه “محتوا پادشاه است”.

چرا محتوا اینقدر مهم است؟

عبارت “محتوا پادشاه است” عبارتی است که اکثر بازاریابان از آن آگاه هستند، اما همچنان اهمیت آن برای بازاریابی محتوا دست کم گرفته می شود. تعامل مشتری با مشاغل و برندها بازاریابی دیجیتال و آنلاین را تغییر داد. وقتی سایت شما دارای محتوا باشد، مردم دلایلی برای بازدید از سایت شما دارند و به مراتب مشتریان جدیدی به سمت شما می آیند.

اگرچه شما یک وب سایت دارید، اما بدون محتوا هیچ کاری برای شما انجام نمی دهد. در اینجا هفت دلیل عمده برای اهمیت محتوا آورده شده است.

مخاطبان خود را آگاه می کند
رتبه در گوگل
از سایت های دیگر لینک به دست می آورد
قابل اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
مشتریان وفادار جذب می کند
شما را به یک مرجع صنعت تبدیل می کند
پایه و اساس هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است

محتوای دیجیتال به چه معناست؟

عنصر مهمی  که در حوزه بازاریابی که در ذهن مخاطب نقش مهمی ایفا می کند، محتوا است .مصرف کنندگان به طور مداوم به منابع آنلاین به عنوان راهی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مارک ها و محصولات مورد علاقه خود نگاه می کنند. اما محل اتصال مخاطبان متفاوت است: ایمیل، رسانه‌های اجتماعی،  وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها و سایر کانال‌های دیجیتالی می‌توانند در مراحل مختلف سفر خریدار به مشتریان ایده‌آل برند شما دسترسی پیدا کنند. محتوای دیجیتال شامل ایجاد یک استراتژی بر روی چندین پلتفرم است که مخاطب را به محتوای مرتبط متصل می‌کند، جایی که امیدواریم هر آنچه که برند شما می‌خواهد تولید کنید که همان افزایش فروش است

 

نقشه محتوا چیست؟

نوع محتوایی که تولید می کنید، بستگی به نوع مخاطبین و نیازهای آنها در مراحل مختلف سیر خریدشان دارد. با ایجاد شخصیت خریدار یا buyer persona آغاز کنید. منظور از شخصیت خریدار، خریدار ایده آل از نظر خودتان است. مشتری ایده آلی که به دنبال آن هستید. با این ترتیب اهداف و چالش های مشتری در رابطه با کسب و کارتان مشخص خواهد شد. در مرحله ابتدایی، محتوای آنلاینی که تولید می کنید باید این اهداف را پوشش دهد و پاسخگوی چالش های مشتری باشد.
بعد از آن، نیاز است که تشخیص دهید چه زمان مشتریان آماده استفاده از این محتوا هستند. این بستگی به مرحله ای دارد که در سیر خرید یا سفر خریدار buyer’s journey در آن قرار گرفته اند. درباره این اصطلاح در این مطلب توضیحات کاملی داده شده است. (در هر مرحله از خرید، نیاز مشتری متفاوت است.)

آنچه را که خواندید، نقشه محتوا یا content mapping نامیده ایم. با دارا بودن نقشه محتوا، مقصود ما هدفمندسازی محتواست به منظور:
•    ویژگی های شخصی که محتوا را استفاده می کند. (اینجا جایی است که شخصیت خریدار وارد مراحل نقشه محتوا می شود.)
•    افراد چگونه به یک محصول یا خدمت نزدیک می شوند. به عبارتی فرآیند تبدیل مخاطب به مشتری چگونه صورت میگیرد؟

در واقع در نقشه محتوا روی دو موضوع مهم متمرکز هستیم: شخصیت و سفر خریدار.
شخصیت خریدار تصویری از مشتری هدف است. (این مطلب را برای درک دقیق تر از شخصیت خریدار یا buyer persona بخوانید.) داشتن این تصویر به درک بهتر از مشتری و تولید محتوای همسو با نیاز مشتری می انجامد. به عنوان یک تولید کننده محتوا، کمکتان می کند تا محتوایی تولید کنید که رفتارها، نیازها و چالشهای مشتری را نشان می دهد.

منظور از سفر خریدار پروسه ای است که مخاطبین تا رسیدن به خرید نهایی طی می کنند. سه مرحله مهم آن عبارتند از آگاهی، توجه و انتخاب.
هرگاه درک کامل و قوی از دو مفهوم فوق پیدا کردید، آنگاه برای ایجاد یک نقشه محتوای مطلوب آماده هستید! بنابراین لازم است مطالب مربوط به این موضوعات را به طور کامل مطالعه فرمایید.
مرحله اولیه در نقشه محتوا تشخیص این مهم است که کدام هدف شخصی در هر مرحله از سفر خریدار وجود دارد. از خودتان بپرسید: شخصیت خریدار من در این نقطه از سفر خریدش دنبال چه چیزی است. تمرکز نقشه محتوا بر تولید محتوا بر اساس اهداف احتمالی است. تولید محتوا در بازاریابی درونگرا بسیار حساس و حیاتی است. بنابراین باید مطمئن باشید که محتوای درست برای مخاطب درست تولید می کنید.

سخن پایانی

کسب و کار باید از استراتژی بازاریابی نیز آگاه باشد. استراتژی بازاریابی به ایجاد یک استراتژی محتوای مناسب کمک می کند که به احتمال زیاد پیام مورد نظر برای ورود به بازار را منتقل کند. سازمان‌ها باید به دنبال استفاده از خدمات یک متخصص یا آژانس بازاریابی آنلاین باشند که می‌تواند شخصیت‌های مختلف خریدار و نحوه ایجاد علاقه، ایجاد سرنخ و تبدیل فروش را از طریق ترکیب صحیح و ایجاد محتوا درک کند.

این عامل برای موفقیت ضروری است زیرا محتوا قلب تپنده هر استراتژی بازاریابی دیجیتال باشد. و این پتانسیل باعث می شود که هر روز در تجارت خود موفقیت را به دست آورید

در زمینه محتوا شرکت رایامارکتینگ با  بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

میتواند شما را در این امر یاری کند.همچنین اگر در تولید زمینه تولید محتوا مهارت و فعالیت دارید شرکت رایا مارکتینگ اقدام به جذب نیرو جهت استخدام محتوا ساز

می کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.