مقالات آموزشی

آشنایی با نکاتی درباره اتوماسیون بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ

مفید بود؟

اتوماسیون بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ یعنی چه؟

در واقع منظور ما ابزارهایی است که بتوانند کارهای روتین و تکراری در دیجیتال مارکتینگ را به طور اتوماتیک انجام دهند. نرم افزارهایی با هدف انجام کارهای تکراری مانند ارسال ایمیل، شبکه های اجتماعی و کارهای دیگر مرتبط با وبسایت وجود دارد.

آیا این دلپذیر نیست که به صندلیتان تکیه بدهید و تمام روز، کار بازاریابی برایتان به طور اتوماتیک انجام شود؟ روزهایی هست که در طول آن، لیستی از جلسات و کارهای اداری داریم و در کنار آن ایمیل هایی که باید بفرستیم و پست جدید وبلاگ که باید آپلود شود. اینها استرس زا و خسته کننده است و اگر این روزها به تعداد زیاد تکرار شود، در دراز مدت منجر به فرسودگی و کاهش انرژی در کار می شود.

خوشبختانه راه حلی وجود دارد. راه حلی که نه تنها بخش کوچکی از کار را برای ما انجام می دهد بلکه می تواند کار بازاریابی دیجیتال را موثرتر سازد به نحوی که نتیجه آن شبیه کار روبات نباشد. راه حل همان marketing automation  یا اتوماسیون بازاریابی است.

به طور خلاصه مفهوم اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری برمی گردد که بازاریابی را به طور اتوماتیک انجام می دهد. نرم افزاری که طراحی شده تا فعالیت های بازاریابی شما را در یک مسیر موثرتر و منظم تر اولویت بندی و اجرا کند. اما این مفهوم برای شما به عنوان یک بازاریاب چه معنایی دارد؟

برخلاف اتوماسیونهای سایر صنایع یا سیستم ها، سیستم اتوماسیون بازاریابی، کسب و کار شما را بی اهمیت جلوه نمی دهد، بلکه فقط کمکتان می کند موثرتر باشید. قسمتی از زمانتان را آزاد می کند، بی آنکه اعتبار محتوای تولیدی را به خطر بیندازد. تنها کمک می کند تا زودتر به اهداف خود برسید.

هدف نهایی بازاریابی ایجاد درآمد بیشتر برای کمپانی شماست. برای رسیدن به این هدف در دیجیتال مارکتینگ، لازم است ترافیک وبسایت خود را تبدیل به مخاطب خود کنیم و در نهایت این مخاطبین را به مشتری شدن نزدیک کنیم. جایی که اتوماسیون بازاریابی اثرگذار است، در مرحله تبدیل و اتمام این پروسه است.

اتوماسیون بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می کند؟

هزاران بازاریاب امروز، برای گرفتن نتیجه وقت زیادی را صرف کار ایمیل مارکتینگ می کنند. آنها برای کل لیست خود ایمیل می فرستند و منتظر نتیجه می مانند و امید دارند برخی از دریافت کنندگان ایمیل، به مشتری تبدیل شوند. اما آیا این امر رخ می دهد؟ گفتنش سخت است.

ممکن است روزی این کار نتایجی به دنبال داشته باشد اما حقیقت امر این است که شما وقت و هزینه ارزشمند خود را صرف کسی کرده اید که امکان دارد اصلا به کسب و کار شما علاقه یا نیازی نداشته باشد. بنابراین می توانید این چنین کارهای روتین را به نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی بسپارید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.