مقالات آموزشی

تاریخچه آگهی‌ های رایگان و بررسی کلی آن

مفید بود؟

در این مقاله قصد داریم همه چیز را در مورد آگهی‌های رایگان با هم ببینیم. بدین منظور باید ببینیم ثبت آگهی رایگان چگونه است و در کدام سایت‌های اینترنتی و یا پایگاه‌ها انجام می‌شود؟ در ادامه به بررسی فواید و مضرات آگهی‌های رایگان خواهیم رفت. همچنین به بررسی مواردی همچون آگهی رایگان ایستگاه، سایت های درج آگهی رایگان

، آگهی رایگان همشهری، انتشار آگهی رایگان، آگهی رایگان نیازمندیها، ثبت آگهی رایگان در گوگل، درج آگهی رایگان اصفهان، ثبت اگهی رایگان جدید نیز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

یکی از بهترین راه‌ها برای ثبت آگهی‌های رایگان، استفاده از اینترنت به عنوان یک پل ارتباطی با مخاطبان دنیای مجازی و البته واقعی است. این روش تبلیغاتی اگر به درستی استفاده شود، کاربران اینترنتی را که در دنیای مجازی مشغول فعالیت هستند، به خوبی ترغیب کرده و وارد دنیای واقعی به منظور خرید محصول و یا کالای مورد تبلیغ خواهد کرد. از مرسوم‌ترین راه‌ها برای نمایش تبلیغات در اینترنت، نمایش تصاویر، لوگو، نام برندها، بنرهای اینترنتی، علائم تجاری و شعارها در پایگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی است. بنابراین، اگر به تازگی قصد راه‌ اندازی شخص کسب و کار خود را دارید و یا هم اکنون این کار را شروع کرده‌اید،

باید بدانید به تبلیغات خیلی خوب در این زمینه نیاز دارید. برای این کار می‌توانید درج آگهی رایگان در سایت‌های معتبر و البته پربازدید را انجام دهید و به نتیجه تبلیغات اینترنتی امیدوار باشید. برای این کار یعنی گذاشتن تبلیغات در فضای اینترنت راه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

تبلیغ در گوگل

از تاریخچه ثبت آگهی‌های رایگان در اینترنت چه می‌دانید؟

در این قسمت به سراغ تاریخچه ثبت آگهی‌های رایگان در اینترنت خواهیم رفت. برای اولین بار، اولین تبلیغ اینترنتی در سایت هات وایر مشاهده شد. این کار درست به 27 اکتبر 1994 برمی‌گردد. بله، درست متوجه شدید، چیزی در حدود 26 سال پیش! به عبارتی دیگر سابقه تبلیغات در اینترنت بسیار طولانی نیست و به کمتر از 30 سال می‌رسد!

بله، سابقه تبلیغات اینترنتی بسیار جوان است و هنوز نیاز به پیشرفت‌های زیادی در این زمینه دارد اما با این حال در این مدت زمان اندک، راه پر و پیچ و خمی را طی کرده است و مهم‌تر از همه اینکه امروزه این روش تبلیغاتی بسیار محبوب و البته پرکاربرد شده است و توانسته است حسابی جای خود را در بین کاربران اینترنتی پیدا کند. در ادامه این توضیحات باید گفت پس از اولین تبلیغ اینترنتی بود که هات وایر متوجه شد برای اینکه تبلیغ بیشتر به چشم بیاید و همچنین حجم و فضای بیش از حد زیادی را به خود اختصاص ندهد باید تبلیغات را در فضای محدودتر و با اندازه‌های مشخصی انجام دهد که همین مطلب باعث به وجود آمدن بنرهای تبلیغاتی در فضای اینترنت شد.

مطالعه مقاله استراتژی بازاریابی محتوا می تواند برای شما مفید باشد

یک سال بعد یعنی سال 1995، اینترنت به عنوان یک پایگاه و رسانه عمومی پذیرفته شد که این امر به نوبه خود پیشرفت مهمی برای فضای وب و رسانه محسوب می‌شد. درست 5 سال بعد یعنی در سال 1999، 14 نفر از طراحان برتر دنیا برای تبلیغات خود، به سراغ اینترنت رفته و مبلغی در حدود 30 هزار دلار برای نمایش تبلیغات خود در اینترنت آن هم به مدت 12 هفته یعنی تقریبا 3 ماه پرداخت کردند. همزمان با این اتفاقات بود که شرکت سان میکروسیستم به ارائه زبان جاوا پرداخت و اولین اتاق گفتگوی تجاری در فضای وب راه اندازی شد.

هزینه تبلیغ در گوگل

ثبت آگهی‌های رایگان در اینترنت در ایران مانند کل جهان از سال 1994 آغاز نشده است بلکه با سابقه‌ای کوتاه‌تر و کمی دیرتر اتفاق افتاد. در واقع فضای وب و اینترنت کمی دیرتر به عنوان یک رسانه عمومی در میان ایرانیان پذیرفته شد اما با این حال به علت جوان بودن جامعه ایرانی، تبلیغات اینترنتی در ایران به سرعت راه خود را گسترش شد و به شدت محبوب ایرانیان شد.

از مزایا و معایب ثبت آگهی‌های رایگان در اینترنت چه می‎‌دانید؟

در این قسمت به مزایا و معایب ثبت آگهی‌های رایگان در فضای اینترنت و وب می‌پردازیم. مزایای تبلیغات به این روش عبارت است از:

• عدم محدودیت در زمان و مکان

• کمک بسیار زیاد در حفظ محیط زیست به دلیل قطع نکردن از درختان برای چاپ کاغذ.

• داشتن فضای بسیار وسیع برای معرفی کسب و کار، این محدوده حتی به خارج از کشور نیز کشیده خواهد شد.

• ارزانتر نسبت به تمام روش‌های تبلیغاتی حتی در صورتی که برای داشتن خدمات ویژه نیاز به تبلیغات باشد

• در تبلیغات اینترنتی می‌توان در کنار تصاویر گرافیکی و متن از انواع ویدئو، کلیپ و فایل‌های صوتی نیز بهره برد.

• همیشه در دسترس بودن تبلیغات اینترنتی که به عنوان یک گزینه بسیار مهم مطرح است.

از مزایای ثبت آگهی‌های رایگان در اینترنت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تشخیص ندادن میزان دقیق اثرگذاری:

اگر چه این مورد ممکن است در سایر روش‌های تبلیغاتی نیز وجود داشته باشد اما در این روش به دلیل سر و کار داشتن با دنیای مجازی بسیار بیشتر اتفاق می‌افتد.

 موضع گیری خاص در نوع تبلیغات اینترنتی:

معمولا افرادی که با اینترنت فعالیت دارند، به دنبال محصولات مرتبط با تکنولوژی و دنیای رایانه و لپ تاپ هستند به همین دلیل سایر دسته‌های تبلیغاتی مانند محصولات مصرفی و یا خدمات مرتبط با اتومبیل، مسافرت و خدمات مالی بسیار کمتر مطرح می‌شود. این سهم برای محصولات مصرفی چیزی در حدود 14 درصد و برای سایر خدماتی که ذکر شد چیزی در حدود 10 درصد است.

 مشکلات مربوط به سرعت اینترنت و شبکه:

گاهی اوقات هجوم کاربران به یک سایت باعث کند شدن روند خرید خواهد شد. بسیاری از کاربران از این مطلب شکایت دارند.

 قابلیت فریب دادن کاربران و کلاهبرداری:

یکی از مشکلاتی که متاسفانه هم در ایران و هم در سایر کشورهای دنیا وجود دارد، فریب دادن کاربران با اهداف ویژه است. گاهی اوقات در این گونه تبلیغات، هدف کودکان هستن برای برخی از اهداف فرهنگی و گاهی اوقات افراد بزرگسال به منظور کلاهبرداری مالی.

 کیفیت تولید پایین:

طبیعتا آگهی‌های رایگان به دلیل رایگان بودن، دارای امکانات ویژه‌ای نخواهند بود به همین دلیل با سایر روش‌های تبلیغاتی پر هزینه از جمله پیام‌های بازرگانی تلویزیون بسیار متفاوت خواهد بود. تبلیغات تلویزیون دارای آب و رنگ بسیار زیبا و یا تصاویر مخصوص و با کیفیت بالاست به همین دلیل تاثیر بسیار زیادی در مخاطب می‌تواند داشته باشد اما قطعا هزینه بسیار بالایی نیز برای مشتری در بر خواهد داشت.

با تمام این توصیفات، آگهی‌های رایگان اولین قدم برای معرفی کسب و کار شما است. برای شروع بهتر است به سراغ درج آگهی رایگان در سایت های معتبر بروید. حتی می‌توانید به سراغ انتشار آگهی رایگان به صورت آگهی رایگان نیازمندیها ویا ثبت آگهی رایگان در گوگل بروید. حتی با جستجو کردن نام استان خود در اینترنت می‌توانید به سراغ انتشار آگهی رایگان در استان خود بروید.

برای مثال به منظور درج آگهی رایگان اصفهان بایستی به سراغ سایت‌های معتبر مخصوص درج آگهی در این استان و یا سایت‌های سراسری مانند دیوار و شیپور بروید و تنها در گزینه شهر و استان مورد نظر، اصفهان را انتخاب کنید. با ورود به این سایت‌ها ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. سپس اطلاعات خود را وارد نموده و با استفاده از کد مخصوصی که به تلفن همراه شما پیامک می‌شود، به باقی مراحل بپردازید.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

در نهایت با گذاشتن 1 الی 3 دقیقه وقت شما موفق خواهید شد برای اولین بار آگهی‌های رایگان خود را در اینترنت ثبت کنید. بنابراین اولین قدم برای معرفی کسب و کار خود را شروع کنید و برای بهبود آن تلاش کنید. برای این کار می‌توانید از طراحان در این زمینه کمک بگیرید و یا از شرکت‌هایی مانند رایا مارکتینگ که در این زمینه با مجموعه‌ای از طراحان و مهندسان گرافیک مشغول هستند کمک بگیرید. همچنین اسامی این شرکت‌ها به راحتی در اینترنت قابل جستجو است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.