مقالات آموزشی

نحوه تولید محتوا برای سایت_ فرمول ۵W

مفید بود؟

تولید محتوا یکی از روش های بسیار موثر برای رشد کسب و کارها محسوب می شود. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان تولید محتوا، استارتاپ ها و برند ها معتقد هستند که “محتوا پادشاه است”. اگرچه این جمله بیانگر اهمیت محتوا در بهبود فروش و بقای یک کسب و کار است، اما در عین حال باید توجه داشته باشیم که هر محتوایی لزوما موثر و کارآمد نیست. یک محتوای خوب، باید بتواند توجه مخاطبان و مشتریان بالقوه را جلب کرده و با ارائه اطلاعات لازم و جالب، آنها را به اقدامات مطلوب برای برند دعوت کند. یک محتوای خوب به راحتی برای گوگل قابل تشخیص است و این خود به تنهایی می تواند بستر ساز موفقیت های بیشتر برای برند باشد. برای بهره مندی از مزایای یک محتوای موفق و استاندارد، باید با نحوه تولید محتوا برای سایت آشنا شویم. در ادامه این مقاله قصد داریم تا مهم ترین نکات در خصوص نحوه تولید محتوا برای سایت را مرور کنیم.

پیشنهاد میکنیم مقاله آشنایی بیشتر با مهارت های کارشناس تولید محتوا را مطالعه نمایید.

فرمول 5W را اجرا کنید!

محتوایی موفق است که ساده، قابل درک و منسجم باشد. روزنامه نگاران برای آنکه این سه اصل را در نوشته های خود رعایت کنند، از فرمول 5W استفاده می کنند. فرمول 5W به معنای طرح پنج پرسش است:

• چرا: هدف اصلی از تولید محتوا یا اجرای پروژه تولید محتوا چیست؟ برند یا کسب و کاری که برایش تولید محتوا را انجام می دهید، قرار است از این پروژه چه سودی ببرد؟

• چه: محتوای تولید شده قرار است چه پیامی را منتقل کند؟ این محتوا چه ارزشی را برای برند به همراه خواهد داشت؟

• کی: مخاطب اصلی محتوای تولید شده چه کسی است؟

• کجا: محتوای تولید شده در چه پلتفرمی به اشتراک گذاشته می شود؟ آیا برای تولید محتوا محدودیت های فنی وجود دارد؟ آیا تجهیزات خاصی مورد نیاز است؟

• چگونه: چگونه می توان مطالب را در قالب محتوا ارائه کرد؟ ساختار، چارچوب و لحن محتوا چگونه باید تعریف شوند؟

• چه زمانی: آیا برای تولید محتوا جدول زمانبندی خاصی مد نظر است؟

یافتن پاسخ پرسش های فوق می تواند مسیر کلی شما در فرایند تولید محتوا را تعیین کند.

 

آشنایی با نحوه تولید محتوا برای سایت

نحوه تولید محتوا برای سایت: استراتژی اولین گام است!

برای تولید محتوا، باید در قدم اول یک استراتژی دقیق طراحی کنید. استراتژی چیستی و هدف اصلی محتوا را تعیین می کند. برای طراحی یک استراتژی موفق، باید از زاویه های مختلفی به محتوا نگاه کنید. به بیان دیگر، شما نمی توانید با چارچوب فکری یک نویسنده، یک محتوای عالی خلق کنید؛ بلکه به هنگام تولید محتوا برای سایت، باید پارامتر های دیگری را نیز مد نظر داشته باشید. این پارامتر ها عبارتند از:

• تجربه کاربری

• طراحی وب سایت

• ساختار اطلاعات

• برنامه های توسعه برند و سایت

• بهینه سازی موتورهای جستجو

• بازاریابی

• روابط عمومی و برند سازی

محتوایی موفق است که در تولید آن، تمامی نکات فوق مد نظر قرار بگیرند. هر یک از موارد ذکر شده در بالا، مبین یکی از جنبه های برند هستند و محتوای ایده آل، باید نقطه کانونی برای تمام ارکان یک برند باشد. هر یک از عوامل فوق در نحوه تولید محتوا برای سایت اثرگذار خواهند بود. با این حال، ایجاد هماهنگی میان بخش های مختلف برند و در نظر گرفتن تمام جنبه های فوق الذکر در یک محتوا، می تواند کاری دشوار باشد. مشاوران رایا مارکتینگ آماده هستند تا در زمینه ایجاد همکاری میان بخش های مختلف برند و همچنین طراحی استراتژی های تولید محتوا و بازاریابی به شما کمک کنند.

نحوه تولید محتوا برای سایت: شناخت مخاطب

پس از طراحی استراتژی تولید محتوا و تعین خطر فکری اصلی، باید به سراغ مخاطبان خود بروید. در واقع شناخت مخاطب، نکته بسیار مهم دیگری است که در نحوه تولید محتوا برای سایت اثر می گذارد. مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه خصوصیاتی دارند؟ زبان مشترک و علایق این افراد چیست و چه شکلی از محتوا می تواند توجه آن ها را به خود جلب کند؟

به عنوان مثال، اگر به دنبال تولید محتوای تخصصی برای جامعه حسابداران یا وکلا هستید، باید با زبان علمی این قشر از جامعه صحبت کنید. استفاده از اصطلاحاتی که در میان وکلا یا حسابداران رایج هستند و همچنین استفاده از موضوعات روز و دغدغه های این بخش از جامعه، شانس موفقیت محتوا و دیدن شدن برند را به شکل قابل قبولی افزایش می دهد. از سویی دیگر، اگر قصد شما از تولید محتوا، فروش یک کالا یا خدمات خاص است، طیف وسیع تری از جامعه را باید هدف قرار دهید. مخاطب شما ممکن است یک فرد تحصیل کرده دانشگاهی و یا یک فرد معمولی باشد. هرچقدر محتوا به زبان و دانش مخاطب نزدیک تر باشد، افراد بیشتری می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. این بدان معناست که نرخ برهمکنش میان ترافیک ورودی و برند افزایش می یابد و به طور نسبی، موفقیت کسب و کار شما نیز بیشتر خواهد شد.

 

نکته مهم دیگری که در نحوه تولید محتوا برای سایت اثر می گذارد، تعیین قالب تولید محتوا با توجه به نیاز ها و علایق جامعه هدف است. اگر جامعه هدف برند شما بیشتر به تبلیغات، استوری ها و پست های اینستاگرامی واکنش نشان می دهد، تولید محتوا در یوتیوب یا وب سایت چندان موفقیتی را برایتان به همراه نخواهد داشت. با مطالعه و تحقیق، بهترین کانال دسترسی به مخاطب را پیدا کنید و از این طریق محتوایی متناسب با نیازها و دغدغه های جامعه مخاطب را تحویل دهید.

نحوه تولید محتوا برای سایت: چارچوب و لحن محتوا باید تنظیم شود!

تعیین چارچوب و لحن محتوا یکی از دشوارترین و کلیدی ترین پارامترها در فرایند تولید است. برندهای موفق یک هویت منحصر به فرد دارند. یکی از عوامل مهم در ایجاد یک هویت متمایز برای برند، صدا و لحن آن به هنگام مواجهه با مشتریان و جامعه مخاطب است. یک برند یا کسب و کار با چه لحنی با مخاطب خود صحبت می کند؟ آیا این لحن خشک و رسمی و یا دوستانه است؟ آیا برند از اول شخص جمع، سوم شخص جمع یا مفرد برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کند؟ این نکات بسیار ریز اما تاثیر گذار باید در بطن محتوایی که خلق می شود، رعایت شوند. کارشناسان تولید محتوا در رایا مارکتینگ به خوبی به این امر واقف هستند و تلاش می کنند تا در تمامی محصولات محتوایی این شرکت، به خوبی به لحن و هویت برند متعهد باقی بمانند.

 

سئو را فراموش نکنیم!

محتوایی که در چارچوبی مشخص تولید شده و در عین حال با ارزش و هدفمند است، باید دیده شود. خوشبختانه کارشناسان تولید محتوا در رایا مارکتینگ در زمینه قوانین سئو خبره هستند و می توانند به شما در این راستا کمک کنند. قوانین سئو به شما کمک می کنند تا محتوای خود را پیش چشمان افراد بیشتری قرار دهید. برای این کار باید مطمئن شوید که مطابق با دستورالعمل های موتورهای جستجو عمل خواهید کرد. این نکته در نحوه تولید محتوا برای سایت و همچنین ایجاد ساختاری مدون و ایده آل کمک می کند. تولید محتواهای متنی، محتواهای گرافیکی و تصویری و سایر خدمات رایا مارکتینگ بر اساس آخرین استانداردهای سئو صورت می گیرد. مهم ترین نکاتی که باید برای تولید یک محتوای استاندارد در نظر داشته باشید، عبارتند از:

• از قوانین و دستورالعمل های به روز سئو استفاده کنید.

• تحت هیچ شرایطی از تکنیک ها و استراتژی هایی که مخالف قوانین گوگل هستند، استفاده نکنید.

• محتوا را تنها برای تعداد محدودی از کلمات کلیدی مرتبط بهینه کنید و آن را در کلمات و عبارات کلیدی غرق نکنید.

• مطمئن شوید محتوای تولیدی در خدمت هدفی است که برای آن، خلق شده است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.