درباره شغل ولاگری چه می دانید؟
یوتیوب دیگر فقط سایتی برای تماشای فیلم های خنده دار ترند نیست. در 15 سالی که این پلتفرم راه اندازی شده است، به یک منبع دیجیتال تبدیل شده است. این دومین وب سایت پربازدید در اینترنت است و دومین موتور جستجوگر محبوب است. یوتیوب رتبه دوم گوگل را در نتایج جستجو دارد.
شغل ولاگری یا وبلاگ ویدیویی، یکی از موارد اصلی یوتیوب است. در سال های ابتدایی سایت، مردم به سادگی از این بستر برای ایجاد خاطرات ویدیویی برای دوستان و اعضای خانواده استفاده می کردند. امروز، به لطف کار ولاگری این یک صنعت چند میلیون دلاری است. گفته می شود PewDiePie، پر مشترک ترین یوتیوب در تمام دوران ها، دارای ارزش خالص هشت رقمی است. همه این ها از ایجاد فیلم های سرگرم کننده بازی است که مردم عاشق تماشای آن هستند و این برای خود نوعی ولاگری محسوب می شود.
مزیت یوتیوب این است که هرکسی می تواند شروع به کار کند. چه کسی باشید که به سادگی می خواهد زندگی خود را با دیگران به اشتراک بگذارد یا صاحب مشاغلی که می خواهد در سطح شخصی تری با مخاطبان خود تعامل داشته باشد، یوتیوب مکان مناسب برای شغل ولاگری و کارهای عادی است.
اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، ایجاد کانال شما و افزایش مخاطب به زمان و فداکاری زیادی نیاز دارد. در این راهنمای گام به گام، ما می خواهیم ابزار و دانش لازم برای راه اندازی شغل ولاگری خود و شروع به جذب مشترکان را به شما ارائه دهیم.
مخاطبان خود را درک کنید و جایگاه خود را پیدا کنید
شنیدن برخی موارد نه چندان زیبا درباره شغل ولاگری از کسانی که با دنیای یوتیوب آشنا نیستند غیر معمول نیست. از آنجا که این پلتفرم برای همه قابل دسترسی است، بسیاری از مردم به سختی می فهمند که چرا افراد زیادی تصمیم می گیرند سازندگان محتوای خاصی را دنبال کنند.
حقیقت این است که ولاگری در یوتیوب به تنهایی یک تجارت است.
برخی از موفق ترین ولاگرها، افرادی باهوش هستند که نیازهای مخاطبان خود را تامین می کنند.
اولین کاری که شما باید در شغل ولاگری انجام دهید این است که موضوع خود را بشناسید و درک بهتری از اینکه ولاگ های شما چه کسانی را هدف قرار می دهد، به دست آورید.
تاپیک مورد نظر، موضوع اصلی کانال شما خواهد بود. آیا شما می خواهید روی یک موضوع خاص تمرکز کنید یا فیلم های تصادفی منتشر می کنید؟ اگر به دنبال موفقیت در شغل ولاگری هستید، با مورد اول همراه باشید.
میلیون ها ولاگر ویدیویی سعی کرده اند در یوتیوب موفقیت کسب کنند. با این حال، فقط تعداد کمی از آنها در واقع موفق هستند. فکر می کنید چرا اینطور است؟ .
بزرگترین نام های ولاگ
بیایید نگاهی به برخی از بزرگترین نام های ولاگ بیندازیم. pewDiepie ده ها میلیون مشترک دارد. در حالی که او کانال خود را کمی گسترش داده و شامل انواع مختلفی از محتوا شده است، اما طعنه اصلی او هنوز بازی است. او با ایجاد تفسیرهای لذت بخش و نشان دادن عکس العمل خود نسبت به بازی های محبوب به رسمیت شناخته شد. سرانجام، به موفقیت بسیار بزرگی رسید.
ولاگ کاران مانند NikkieTutorials، RCLBeauty و موارد دیگر با مرور محصولات و ایجاد آموزش های آرایش بی نظیری که فالوورهای آنها می توانند در خانه امتحان کنند، توجه ها را به خود جلب کرده اند.
این ها فقط چند نمونه خوب از شغل ولاگری است. حقیقت این است که تاپیک شما می تواند هر چیزی باشد. علاقه زیادی به صنایع دستی، ولاگ های مسافرتی، هنری و موارد دیگر وجود دارد. تا زمانی که مخاطبان قابل توجهی وجود دارند که مایل به تماشای ولاگ های شما هستند، می توانید موفقیت را در هر مکان در رابطه با شغل ولاگری مشاهده کنید. انجام کاری را در نظر داشته باشید که واقعا علاقه مند به آن هستید و از تماشای آن لذت خواهید برد.
اهمیت شناخت مخاطب شما در شغل ولاگری
پس از یافتن جایگاه ویژه خود در شغل ولاگری، باید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه کسانی را دوست دارند، بیشتر بدانید. یوتیوب یک پلتفرم رنگارنگ است و شما می خواهید طیف گسترده ای از سبک های ویدیویی را پیدا کنید.
همان سبک ویدئویی سرگرم کننده و شاد که ولاگرهای زیبایی از آن استفاده می کنند، اگر مخاطبین شما در درجه اول حرفه ای میانسال باشند، نمی توانند آن را کاهش دهند.
برای افزایش شانس موفقیت خود در شغل ولاگری، باید محتوای خود را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.
در شغل ولاگری از ولاگرهای دیگر الهام بگیرید!
وقتی کانال خود را راه اندازی می کنید، این فرصت را دارید که روی شانه های غول ها بایستید. بنابراین، چرا کمی از آنها الهام نمی گیرید؟ به همه ولاگ کاران مورد علاقه خود نگاهی بیندازید و برخی از کانال های معروف را که مربوط به مکان شماست را بررسی کنید.
• آنها چه کاری را در شغل ولاگری خوب انجام می دهند؟
• آیا چیزی وجود دارد که بتوانید برای آن مخاطبان فراهم کنید که آن ولاگ نویسان ویدیویی نباشند؟
هدف از به دست آوردن الهام این نیست که به یک نسخه شبیه سازی شده از یوتیوب دیگر تبدیل شوید. بینندگان به دنبال اصالت هستند. آنها می خواهند برداشت جدیدی از چیزهایی که دوست دارند را داشته باشند، در نتیجه در شغل ولاگری باید خاص باشید.
این بدان معنا نیست که شما باید در شغل ولاگری به ایده ای برسید که قبلا هرگز دیده نشده است. شما فقط باید نگاه شخصی خود را اضافه کنید که به برجسته شدن شما کمک کند. کمی وقت بگذارید تا ببینید پلتفرم چه چیزی ارائه می دهد و از آنجا شغل ولاگری را ادامه دهید.
جهت توسعه شغل ولاگری، با پلتفرم آشنا شوید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در شغل ولاگری می توانید بکنید، درک نکردن نحوه کار یوتیوب است. هزاران نمونه از این موارد در پلتفرم وجود دارد. شرکت های بزرگ نام، همیشه فکر می کنند که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد و محتوای بی صدا را ایجاد می کنند. با این حال، کمبود دانش آنها در پلتفرم به صورت ساده است. سرانجام، این فیلم ها در نهایت دست و پنجه نرم می کنند و هیچ موفقیتی را نمی بینند.
جهت توسعه شغل ولاگری مدتی را صرف آشنایی با نحوه کار یوتیوب کنید. از موتور جستجو استفاده کنید و ببینید چه عناوینی ارائه می شود. به صفحات کانال، تصاویر کوچک و کلمات کلیدی نگاه کنید. هنگام تماشای ویدیوها، به نحوه تبلیغ بلاگرهای مورد علاقه خود از طریق لینک های تعاملی یا زیرنویس به سایر ویدیوها توجه کنید.
همه این جزئیات خوب می توانند در آینده تفاوت ایجاد کنند. دانستن نحوه کار آنها اکنون به شما دانش لازم برای راه اندازی کانال خود در پای راست را می دهد.
نگاهی به ابزار یوتیوب Creator Studio بیندازید
این پلتفرمی است که بلاگرها / Blogers و کسانی که شغل ولاگری را در پیش گرفتند، از آن برای بارگذاری مطالب خود استفاده می کنند. Creator Studio چند ابزار مفید مانند کتابخانه صوتی و سیستم مدیریت فیلم دارد. مهمتر از همه، شما اطلاعات مربوط به قالب های ویدیویی یوتیوب را پیدا خواهید کرد. یوتیوب انواع مختلفی از فایل های ویدئویی را می پذیرد، اما محدودیت هایی با اندازه فایل، نسبت ابعاد و موارد دیگر وجود دارد و به عنوان کسی که شغل ولاگری را در پیش گرفته است، باید این موارد را بداند.
با این مشخصات آشنا شوید تا در نهایت ویدیویی تولید نکنید که حتی نمی توانید بارگذاری کنید.
همچنین باید به محیط کلی یوتیوب نیز توجه کنید. یک راه خوب برای این کار بازدید از صفحه پرطرفدار است. صفحه پرطرفدار موارد محبوب فعلی را به شما نشان می دهد. این نه تنها می تواند به شما ایده های ویدیویی برای آینده بدهد، بلکه می توانید اطلاعات پخش را از آن ویدیوهای محبوب بگیرید و از آنها برای راهنمایی خود استفاده کنید. این مورد می تواند در توسعه شغل ولاگری به شما کمک کند.
کانال یوتیوب خود را برای شغل ولاگری بسازید و خود را برند کنید!
وقت آن است که کانال یوتیوب خود را ایجاد کنید. ایجاد کانال بسیار آسان است و هزینه ای هم برای شما ندارد. اگر قبلا در کانال ولاگر دیگری مشترک شده اید یا در زیر یک ویدیو نظر نوشته اید، احتمالا قبلا یک کانال را داشته اید. هر کاربر امکان بارگذاری فیلم های مختلفی را دارد، بنابراین هر نام کاربری به یک کانال مرتبط می شود.
در این صورت، ایجاد کانال جدید را از ابتدا در نظر بگیرید. همیشه بهتر است کانال شغل ولاگری حرفه ای و حساب مشاهده خود را جدا کنید. این می تواند به شما کمک کند برند خود را حفظ کنید و مانع از بین رفتن فعالیت شما در کار شما شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که برخی از اطلاعات اساسی را ارائه دهید و یک کانال در عرض چند دقیقه راه اندازی خواهید کرد.
در این مرحله، باید مدتی را صرف ساختن برند خود کنید. به صفحه کانال ولاگر حرفه ای نگاهی بیندازید و در کل برند تجاری را خواهید دید. اکثر آنها دارای یک عکس نمایه هستند که نمایانگر آنچه کانال آنها در مورد آن است، یک عکس بنر جذاب و لینک هایی به هرگونه حساب رسانه های اجتماعی که دارند دارند.
اگرچه ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما این جزئیات کوچک، کانال شغل ولاگری شما را قانونی جلوه میدهد، حتی اگر هنوز هیچ ویدیویی منتشر نکرده باشید. کارها را ساده انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که از رسانه های با کیفیت بالا استفاده می کنید که مورد جمعیت شناختی مورد نظر شما هستند.
گرافیک خسته کننده و کار ارزان فتوشاپ در شغل ولاگری ارزش ندارد.
جهت بهینه سازی شغل ولاگری، اصول تبلیغات مدرن را دنبال کنید و با صفحه کانال خود به گونه ای رفتار کنید که گویی بیلبوردی برای محتوای آینده شما است. اگر دارای کسب و کاری هستید که از قبل برند تجاری دارید، نیمی از کار قبلا توسط خود شما صورت گرفته است. همچنین می توانید یک پیش نمایش ویدئویی کوتاه، موشن گرافی، تولید محتوا صوتی (پادکست) یا معرفی کانال ایجاد کنید.