مقالات آموزشی

یادگیری مفهوم نگارش نوشتن، برای بازاریابی شما

مفید بود؟

شیوه ی نگارش و سبک نوشتن یک محتوا، عاملی برای صعود یا سقوط یک برند تجاری در بازاریابی است. در بازاریابی محتوا استفاده از سبک مناسب با توجه به نیاز مشتریان هدف، می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

با استفاده از نکاتی که در پرورش یک سبکِ مؤثر در نوشتن کمکتان می کند، می توانید محتوای خود را به شکل بهتری به مخاطب عرضه کنید.
•    سعی کنید ابتدا خواننده ی خوبی باشید. درصنعت بازی های رایانه ای، یک بازی ساز خوب و زبده، کسی است که انواع بازی ها را انجام دهد و همواره بازی کند. در حقیقت یک بازی ساز خوب، یک بازیکن ماهر نیز هست. بهترین نویسندگان نیز همواره خوانندگان مشتاق و خوش ذوقی هستند. بنابراین آنها با مطالعه ی فراوانِ منابع گوناگون، می توانند آنچه در نوشتن، موجب شگفتی مخاطب می گردد را به خوبی درک کنند. آنها علاوه بر اینکه یک چشم به خواندن و نوشتن آنچه که روبروی آنهاست دارند، یک چشم دیگر نیز به پشت پرده ی آن چیزهایی که روی کاغذ ثبت شده نیز دارند تا بتوانند با استفاده از تجربیات نوشته شده به درستی تولید محتوا کنند. بازاریابان همواره می بایستی به تحلیل پیام های بازاریابی دریافت شده بپردازند و در صورت نیاز، در شیوه ی ارائه ی مفاهیم تجدید نظر کنند. چگونگی استفاده از زبان، تُن بیان، طنز و … نیز در انتقال یک پیام می تواند تأثیری دوگانه در مخاطب ایجاد کند.
•    جهانی که می خواهید خلق کنید را به تصویر بکشید. ارتباط مؤثر میان نویسنده ی محتوا و خواننده¬ی وی، زمانی اتفاق می افتد که گیرنده¬ی پیام تا حدودی در مورد دنیایی که فرستنده ایجاد کرده، کنجکاو شود و بخواهد بیشتر در آن به تفکر بپردازد. از آن پس می توان وی را جذب محصول خود کرد. به عنوان یک بازاریاب، در محتوای خود به دنبال ایجاد چشم اندازی جدید باشید که در آن زندگی می کنید.
•    در هنگام تولید محتوا، مراقب استفاده از اطلاعات و دانشی که دارید، باشید. قطعاً شما در مسائل مختلفی به طور عمیق اطلاعاتی دارید و از دانش کافی در آن زمینه برخوردار هستید. هوشیار باشید تا شیوه¬ی انتقال دانش در این مواقع برای افرادی که از آن آگاهی ندارند، باید به گونه ای باشد تا بتوانند حداقل با آن ارتباط لازم را برقرار کنند. شما باید در این مواقع از نگاه افرادی که اطلاعات زیادی از شما و محصولاتتان ندارند، به این مسأله بنگرید. سعی کنید شکاف ایجاد شده میان تولید کننده ی محتوا و مخاطبتان را به خوبی پر کنید تا مشتری احساس بهتری از مراجعه به شما داشته باشد. به سبک نوشتن محتوای خود فکر کنید و ببینید از چه روشی می توانید به تولید بهتر مفاهیم برسید تا مخاطبتان در کمترین زمان با شما ارتباط برقرار کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.