مقالات آموزشی

ترفند های درآمدزایی با پادکست‌ ها که هر پادکستری باید آن را بداند!

مفید بود؟

آن‌چه از پادکسترهای موفق نمی‌خواهد شما درباره‌ی درآمدزایی با پادکست بدانید!

به فکر آغاز یک پادکست جدید افتاده‌اید و نمی‌دانید پادکسترها چگونه با پادکست درآمدزایی می‌کنند؟ شاید هم یک پادکست دارید و به این فکرمی‌کنید که میزان درآمد خود را بالاتر ببرید؟ خبر خوب این است که راه‌های بسیاری برای افزایش درآمدزایی با پادکست‌ها وجود دارد.

برخی از این روش‌های را می‌توانید حتی حین شروع یک پادکست جدید پیاده کنید؛ در حالی‌که بهتر است زمانی برای باقی آن‌ها وقت بگذارید که مخاطبان بسیاری را به برنامه‌ی خود جذب کرده‌اید و عده‌ی زیادی پادکست شما را دنبال یا دانلود می‌کنند.

در هر حال، نکته‌ای که از اهمیت بسیار برخوردار است، این است که شما می‌بایست حین کار بر روی پادکست خود، حداقل از یکی از این روش‌ها استفاده کنید و با کمک آن، درآمدزایی با پادکست خود را به حالت ایده‌آل برسانید. اما چگونه؟ می‌توانید برای اطلاعات بیشتر، نگاهی به این پادکست بیندازید و در صورت عدم تمایل، باقی مقاله هم همراه ما باشید!

محتویات مقاله که تا داغ است، بهتر است آن را از دست ندهید!

1-از چه روش‌هایی می‌توان از پادکست‌ها پول در آورد؟

2- آیا می‌توان همزمان از چند منبع با پادکست درآمدزایی کرد؟

3- میزان درآمدزایی با پادکست

 چقدر است؟

از چه روش‌هایی می‌توان از پادکست‌ها پول در آورد؟

راه‌های متعددی برای درآمدزایی با پادکست‌ها وجود دارد که در ادامه به چند متد آن اشاره می‌کنیم:

1- واسطه‌گری:

در چنین زمان‌هایی، شما با یاد کردن نام یک کمپانی یا محصول خاص، در ازای آن پول دریافت می‌کنید. معمولا زمانی حق واسطه‌گری شما پرداخت می‌شود که خریداران با موفقیت از آن کالا، سرویس و کمپانی خرید کنند. بسیاری از پادکست‌ها در این زمینه بسیار خلاقانه برخورد می‌کنند و آن محصول، کمپانی یا سرویس خاص را به شیوه‌ی نوآورانه و بسیار بدیعی تبلیغ می‌نمایند.

شما آزادید که یک بخش بخصوص از پادکست خود را که شخصا ترجیح می‌دهید، برای تبلیغ آن کمپانی/محصول/خدمات اختصاص دهید و زمانی‌که پادکست به آن بخش رسید، آن محصول را تبلیغ کنید. این‌که شما چه نوع محتوا و متنی را برای تبلیغ این مدل بازاریابی تخصیص دهید، کاملا بستگی به شرکت اسپانسر دارد.

گاهی شرکت‌های اسپانسر شخصا قدم به جلو می‌گذارند و با مشخص کردن دیالوگ‌های خاص، از شما می‌خواهند آن را روخوانی کنید. گاهی اوقات هم ممکن است خوش‌شانس باشید و شرکت اسپانسر تمامی پروسه‌ی ساخت محتوا برای تبلیغ را بر عهده‌ی شما بگذارد! برنامه‌هایی که می‌توانید از آن برای ساخت لینک‌های پیوست، به منظور آسان‌سازی روند خرید محصول یا سرویس استفاده کنید، شامل lasso،  Amazon ، ShareASaleو… می‌شود.

2- پیدا کردن اسپانسر و تبلیغ کردن آن

حتما وقتی به دنبال درآمدزایی با پادکست می‌گردید، اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، پیدا کردن یک شرکت اسپانسر و تبلیغ آن خواهد بود. شبکه‌های تبلیغی پادکست مختلفی در سراسر جهان وجود دارد که با ارتباط گرفتن با آن‌ها می‌توانید اسپانسر خود را پیدا کنید.

چنین شرکت‌هایی نه تنها مطابق با محتوای برنامه‌ی شما، یک اسپانسر مناسب برای‌تان دست و پا می‌کنند، بلکه حتی تمامی پروسه‌ی مذاکره بر سر نرخ‌ها، دریافت متن تبلیغ و… را هم گردن می‌گیرند.

یک نکته را فراموش نکنید:

برای کار کردن با چنین شرکت‌هایی معمولا نیاز است میزان شنوندگان ماهانه‌ی شما به 5 هزار الی ده هزار نفر برسند. معمولا در پلتفرم پادکست مارکتینگ، معروف‌ترین شرکت‌ها برای درآمدزایی با پادکست و پیدا کردن اسپانسر، شامل شبکه‌هایی مانند  Midroll ، Authentic و… می‌شود. بسیاری از شرکت‌های هاست پادکست نیز چنین وظیفه‌ای برعهده دارند.

اگر شنوندگان شما کم‌تر ولی حسابی وفادار هستند، می‌توانید به کمپانی‌های رجوع کنید که بهترین استقبال را از شما می‌کنند و بیشترین انطباق را با تعداد شنوندگان شما دارند. پادکست‌هایی مانند پادکست معروف کسپر، در این زمینه حسابی کارکشته‌ است و سال‌هاست که در پادکست مارکتینگ سری میان سرها درآورده است!

3- دوره‌های آموزشی

بسیاری از پادکست‌ها، بخصوص پادکست‌هایی که راجع به موضوع آموزشی ویژه‌ای بحث می‌کنند، دوره‌های آنلاین پولی برگزار می‌کنند تا از طریق آن، بتوانند به بهترین شیوه‌ی ممکن درآمدزایی نمایند. بسیاری از پادکسترها حتی اقدامات نوآورانه‌ای در این زمینه انجام می‌دهند و با تمهیدات ویژه‌ای مانند هدایای جالب توجه، تخفیفات ویژه و… به شنونده‌ی خود دلیل مستدلی برای خرید دوره‌های آموزشی‌شان می‌دهند.

حتی عده‌ای دیگر با همکاری نهادهای خاص، مدرک خاصی را در اختیار شنونده می‌گذارند تا شنونده بیشترین بازده را از آن دریافت نماید. وبینارها: وبینارها که در واقع گردهمایی‌ها و سمینارهایی هستند که در پلتفرم آنلاین تشکیل می‌شوند، سال‌هاست که مخاطبین خاص خود را دارند. شما می‌توانید دوره‌های آموزشی خود را در پلتفرم‌های میزبان وبینارها، برگزار کنید.

نکته‌ی مثبت این قضیه این است که بسیاری از منابع و پلتفرم‌های وبینارها شما و موضوع دوره‌ی آموزشی‌تان را تبلیغ می‌کنند و به این جهت، بیشترین درآمدزایی با پادکست و وبینار متوجه شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پادکست‌های لایو را از کجا پیدا کنم و آیا پادکست‌ها واقعا می‌توانند لایو باشند؟

4-خدمات خاص

شما حتی می‌توانید خدماتی که بیشترین همخوانی را با موضوع پادکست‌تان دارند، تبلیغ کنید. مثلا اگر موضوع پادکست شما، کشف خدمات آنلاین است، می‌‌توانید با تبلیغ خدمات پلتفرم‌هایی مانند Facebook Ads یا Google AdWords و آموزش نحوه‌ی کار کردن با این دو سرویس، در ازای آن از سرویس‌های مربوطه پول بگیرید.

یک نکته را در حین درآمدزایی با پادکست هرگز فراموش نکنید. بهترین پادکسترها کسانی‌ هستند که به گونه‌ای محصول را به مشتری می‌فروشند که انگار به طور مستقیم قصد فروش آن را ندارند. ممکن است اگر به طور مستقیم به کاربر بگویید “بیا و این محصول را بخر”، چندان توجهی به پیام شما نکند. اما استفاده از کلمات جالب، افکت‌های صوتی جذاب و کلمات تبلیغی هوشمندانه، می‌تواند بیشترین بازده را متوجه تبلیغات شما کند!

5-مشاوره و راهنمایی

به نوعی می‌توان مشاوره و راهنمایی را هم تبلیغ یک خدمات خاص در نظر گرفت. اما با این تفاوت که در این نوع از ترفند درآمدزایی با پادکست، شما معمولا آن خدمات خاص را برای شنونده انجام نمی‌دهید، بلکه با راهنمایی و دادن مشاوره به شنوندگان، آن‌ها را در این زمینه هدایت می‌کنید.

بسیاری از پادکست‌ها که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مثلا در رابطه با روابط عاطفی، جنسی، بدنسازی، رژیم غذایی سالم، تجارت و بیزینس یا حتی آموزش یک مهارت خاص، شنونده را راهنمایی می‌کنند. بهترین کار این است که راهنمایی شما راجع به موضوعی باشد که محتوای اصلی پادکست است.

این اپیزود درباره‌ی میکاپ سخن می‌گویید و راه‌های داشتن یک پوست سالم را بدون نیاز به کنار گذاشتن میکاپ‌های سنگین یادآور می‌شوید؟ چطور است بهترین خدمات، شرکت‌ها و یا محصولات را در این زمینه تبلیغ کنید؟ مسلمانه تنها بار معنایی و تخصصی پادکست شما بالاتر خواهد رفت، بلکه حتی می‌توانید با این کار درآمدزایی نیز کنید.

6-کمک‌های مردمی و اهدای پول

اگر محتوایی دارید که شنوندگان پایه ثابت شما هرکاری می‌کنند تا حتی یک اپیزود آن را از دست ندهند، بهترین راه این است که برای حمایت از کار، هنر و برنامه‌ی شما، با کمک پلتفرم‌هایی که به این منظور ساخته و پرداخته شده‌اند، اقدام به درآمدزایی با پادکست کنید.

از جمله چنین پلتفرم‌هایی، می‌توان به Patreon اشاره کرد که در پست‌های پیشین به وفور به آن اشاره کرده‌ایم و راه‌های استفاده از آن را هم بررسی نموده‌ایم. با ساخت محتوای خوب، استفاده از جملات مناسب و لغات در خور، به شنونده‌ی خود دلیل دهید که چرا باید از کار شما حمایت کند؟ این نکته را هرگز فراموش نکنید که شنونده می‌بایست دلیلی برای حمایت از شما داشته باشد.

7-محتوای پرمیوم

یکی از بهترین‌ تکنیک‌های درآمدزایی با پادکست، که دست شما را حسابی برای کسب درآمد باز می‌گذارد. شما می‌توانید هر بونوسی که می‌خواهید را در محتوای پرمیوم خود قرار دهید. از دسترسی به اپیزودهای اضافی گرفته تا محتوای پشت‌صحنه، دسترسی به فید فاقد تبلیغات، دسترسی سریع و فوری به فید، سوال و جواب با میزبان برنامه، دسترسی به چت‌روم خاص و… فقط فراموش نکنید که درست مانند ترفند قبلی، کاربر می‌بایست دلیلی برای خرید محتوای پرمیوم شما داشته باشد.

با پرمحتوا کردن پادکست خود، آپدیت مرتب و سروقت، بونوس‌های توجه برانگیز و… می‌توانید بهانه‌ای به دست کاربر دهید تا پرمیوم شما را خریداری کند. سایر روش‌های درآمدزایی با پادکست، شامل برگزاری رویدادهای خاص، فروش محصولات فیزیکی، کتاب‌ها، فروش حق سخنرانی در پادکست و…

آیا می‌توان همزمان از چند منبع با پادکست درآمدزایی کرد؟

البته! از قضا این روش همواره توسط کارشناسان پادکست توصیه می‌شود. بهترین راه درآمدزایی از پادکست این است که پول کسب شده را از منابع مختلف و به طرق متفاوت کسب کنید. به این شکل، در صورتی که درآمد شما از یک منبع قطع شد، همواره منابع دیگری وجود دارند که خلع آن را پر می‌کنند و آن را جبران می‌نمایند.

میزان درآمدزایی با پادکست چقدر است؟

اگر تا به این‌جای پادکست هنوز هم باور ندارید که واقع درآمدزایی با پادکست و پول در آوردن با پادکست‌ها ممکن باشد، بهتر است چند مثال برای شما بیاوریم که پادکست‌های مختلفی در دنیا وجود دارند که ماهانه صدها هزار دلار برای صاحبان خود کسب درآمد می‌کنند!

پیش از آن، اگر نمی‌دانید چگونه در پادکست تبلیغ کنید و از ابتکارات مربوط به راه‌های تبلیغ در پادکست چیزی نمی‌دانید؛ بهتر است نگاهی به مقالات دیگر ما بیندازید، تا متوجه شوید از چه روش‌هایی بیشترین پول را می‌توان از پادکست‌ها در آورد. Ringer در سال 2018 اعلام کرد که تنها در آن سال، 420 میلیون پادکست مختلف در دنیا دانلود شده است و 15 میلیون دلار درآمد آن‌ها تنها از طریق تبلیغات پادکست بوده است!

به عنوان مثال، پادکست Bowery Boys، ماهانه 3800 دلار را تنها از طریق Patreon درآمدزایی می‌کند. یا از پادکست The Last Podcast On The Left نگوییم که هر ماه بیش از 57000 دلار را از طریق Patreon  کسب می‌کند! شما هم می‌توانید یکی از پادکسترهای میلیونر دنیا باشید، تنها کافی‌ست تکنیک‌های خلاقانه‌ی ساخت پادکست را بلد باشید و محتوای خود را غنی سازید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.