مقالات آموزشی

بهترین روش بازاریابی یک محصول و توضیحاتی در این خصوص

مفید بود؟

بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول به چه صورت است؟ این سوالی است که ذهن فروشندگان و شرکت های تازه تاسیس را درگیر خود کرده است، اگر به عنوان یک استارت آپ کار خود را به منظور فروش آغاز کرده باشید به خوبی از این موضوع مطلع هستید که فروش یکی از مهم ترین و اساسی ترین واحد های آن شرکت به حساب می آید چرا که با توجه به فروش محصولات و بازاریابی های آن است که یک شرکت نوپا می تواند به سود دهی مناسب دست پیدا کند.

بنابراین شرکت های تازه تاسیس یا کسانی که در فضای مجازی قصد فروش محصولی را داشته باشند از اهمیت بازاریابی صحیح با خبر هستند به همین دلیل به دنبال بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول می باشند چرا که در چنین بازار پر رقابتی استراتژی اشتباه برای شرکت های بزرگ می تواند دردسرساز بوده و عدم سود دهی مناسب می تواند باعث ایجاد ضررهای زیادی شود چون از همان ابتدا بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول را در پیش نگرفتند.

بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول چگونه است؟

بهترین روش بازاریابی(The best marketing method) یک محصول در قدم اول بدین گونه است که از همان ابتدا محصول خود را به خوبی بشناسید! در واقع با شناخت کامل محصول می توانید برای محصول مورد نظر برنامه ریزی ویژه ای در نظر بگیرید در ضمن محصول A و محصول B می تواند بازاریابی متفاوتی داشته باشند.

یعنی شما برای هر صنف کاری باید برنامه ریزی متفاوتی را ارائه دهید به عنوان مثال شما نمی توانید برای صنف سوپر مارکت و فروش لباس یک استراتژی را برای فروش داشته باشید چرا که روش های بازاریابی هر یک از آن ها کاملا متفاوت است، بنابراین یکی از نخستین قدم ها برای بازاریابی یک محصول این است در وهله ی اول محصول خود را به خوبی بشناسید.

معرفی بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول  

در متن های بالا با بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول آشنا شدیم که در واقع برای شروع نیاز است که محصول خود را به خوبی بشناسیم، اما این سوال برای ما به وجود می آید که بعد از شناخت محصول حیاتی ترین قدم ها برای فروش یک محصول چیست؟ در واقع زمانی می تواند ادعا کنید که یک محصول را به خوبی شناختید که مشتریان یا مخاطبان آن محصول را به خوبی شناخته باشید که موارد زیر می تواند برای شروع بسیار مفید باشد:

1- مخاطبان چه جنسیتی دارند؟

2 – بازه ی سنی آن ها چقدر است؟

3- مشتریان در چه طول از شبانه روز فعال هستند

  1. نیاز مخاطبان به محصول تا چه اندازه حیاتی است؟

راه های رسیدن به بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول  

اگر بخواهیم بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول را به شما معرفی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • زمان بندی درست به منظور ارائه ی محصول را بشناسیم تا فروش حداکثری را تجربه کنیم.
  • با تشکیل تیم های بازاریابی و تقسیم آن ها به گروه های کوچک تر مشتریان یا مخاطبان را به منظور خرید محصول تحریک کنید.
  • از اهرم های رایگان اقتصادی استفاده کنید! به روایت ساده تر نهایت بهره و استفاده ی حداکثری از بستری که برای تبلیغات رایگان فراهم می شود.
  • اهداف بلند مدت و کوتاه مدت برای فروش محصول مشخص شده باشد.
  • توضیحات محصول کاملا واضح، روشن و دور از تخیلات و زیاده گویی باشد.
  • محصول را نه فقط برای فروش بلکه به عنوان یک نیاز به افراد به فروش برسانید، در واقع طوری رفتار کنید که محصول برای مشتری یک نیاز به حساب بیاید.

بهترین روش برای بازاریابی یک محصول چیست؟

بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول این است که محصول خود را به خوبی بشناسید تا در ارائه ی آن به مشکلی بر نخورید، به عنوان مثال شما فروشنده ی یک لباس هستید، اگر از پارچه، دوخت، ماندگاری، نحوه ی شست و شو و… اطلاع نداشته باشید چگونه می توانید مشتری را برای خرید متقاعد کنید؟

فرض کنید که شما فروشنده ی لباس هستید و در شغل پوشاک فعالیت دارید! اگر یک محصول را به تمام افراد پیشنهاد دهید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا شما هنر تجسم تطبیق لباس با اندام فرد را دارید؟ آیا می توانید در هنگام صحبت با مشتری از سلیقه ی آن اطلاع پیدا کنید؟ قاعدتا موارد این چینی بر روی فروش محصول بسیار موثر و تاثیرگذار خواهد بود، بنابراین در هنگام ارائه ی محصول باید محصول و مشتری را خوب شناخته و نیاز فرد را از محصولات خود برآورده کنید.

بازاریابی نوین به چه صورت است؟

با توجه به اینکه بازاریابی نوین بسیار با بازاریابی های گذشته متفاوت شده بنابراین اولین قدم شما بعد از انتشار محصول این است که بازاریاب شما به درستی کار خود را انجام دهد، بسته به شغل بازاریابی می تواند متفاوت باشد، به عنوان مثال فروشندگان آموزش و خدمات مجازی بهتر از فروش شوینده ها می توانند در فضای مجازی و اینترنت فعالیت کنند، بنابراین تاکید ما بر شناخت شغل است که متناسب با آن بازاریابی انجام شود اما اگر بخواهیم به صورت عمومی با بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول آشنا شویم می توانیم در ادامه به آن اشاره داشته باشیم.

تکنیک های بازاریابی در کلاس و استاندارد جهانی

به طور کلی تکنیک های بازاریابی در کلاس جهانی به صورت زیر است:

  • در مورد برند داستان سرایی داشته باشید.
  • روابط عمومی بسیار قوی در عرصه ی دیجیتال.
  • با استفاده بازاریابی نوین و سنتی خود را در میان زبان ها بیندازید به عنوان صدای فراگیر شناخته می شود.
  • برند خود را توسعه دهید.
  • اطمینان سازی و برنامه ریزی بلند مدت برای مشتریان به منظور حفظ دائم و طولانی مدت آن ها در کنار برند.
  • بازاریابی مفهومی.
  • ارسال ایمیل های مفید.
  • افزایش کمپین های تبلیغاتی به وسیله ی افراد حرفه ای (در صورت ورود شخصی بدون اطلاعات قبلی می تواند به برند شما آسیب وارد کند).
  • دعوت از مشتریان برای شرکت در نظرسنجی.
  • خلاقیت در ارائه ی محصول.

جمع بندی

در این مقاله بر روی اولین قدم یعنی  بهترین روش بازاریابی یک محصول در قدم اول تاکید کردیم که در واقع مهم ترین آن شناخت محصول است، آنگاه تجربه ی بازاریاب شما است که می تواند بر روی فروش بسیار موثر واقع شود که مطمئنا با تکنیک های ذکر شده و همچنین تجاربی که فروشندگان و بازاریابان در نحوه ی ارائه ی محصول دارند به موفقیت دست پیدا خواهید کرد.

در ضمن برای شروع هیچوقت دیر نیست مهم نیست که چه تعداد از کاربران و مدیران در زمینه ی کاری شما فعال هستند اگر قصد شما این است که در کسب و کار خود بهترین باشید بدون نگاه کردن به سایر اصناف و مدیران می توانید به کار خود ادامه دهید، مطمئنا شما توانایی رسیدن به موفقیت های بیشتر را خواهید داشت.

در صورتی که برای برند خود تلاش کرده و کسب و کار خود را با سرمایه گذاری مناسب به دست آوردید باید این موضوع را به خوبی بدانید که راه شما بسیار دشوار و پر پیچ و خم است اما اگر برنامه ریزی و بازاریابی قوی داشته باشید به راحتی می توانید خود را در میان برند های روز ببینید و از کسب درآمد خود لذت ببرید، بنابراین همین حالا دست به کار شده و با توجه به تکنیک های بازاریابی و شناخت محصول، کسب و کار خود را گسترش دهید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.