دسته‌بندی نشده

علت عالی بودن تولید محتوای خوب برای بهبود سئو

مفید بود؟

تولید محتوای خوب راه رسیدن شما برای دستیابی به قابلیت جستجوی ارگانیک، رتبه بندی مناسب و به دست آوردن میزان بازدید بالا را آسان می نماید. با ایجاد مداوم محتوای بهینه شده می توانید به راحتی به این اهداف برسید. اگر می خواهید قابلیت جستجوی ارگانیک، رتبه بندی خوب و بازدید بالایی داشته باشید، باید خود را متعهد به ایجاد مداوم محتوای بهینه کنید.

نقش تولید محتوای خوب در سئو

در بهترین تولید محتوای خوب، پیوندی را ایجاد می کند که می تواند هر وب سایتی را در بالای رتبه بندی موتور جستجو قرار دهد. اما این فقط در شرایطی است که از راهکارهای مناسب نیز استفاده نمایید. زیرا در بدترین شرایط ممکن است مجازات های Google را به وجود آورند که از بین بردن آثار آنها تقریباً غیرممکن است.

 

هدف این مقاله ساده است. در این مقاله قصد داریم تا درک درستی از اهمیت مطالب برای سئو به شما ارائه دهیم و به شما نشان دهیم که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که تولید محتوای شما در راستا بهبود سئو سایت است.

محتوا چیست؟

در پاسخ به این سوال که محتوا چیست، می توان بیان داشت که یک تعریف دقیق برای محتوا که همه افراد بر  روی آن توافق داشته باشند، وجود ندارد. گرچه این یک چالش است، لی اودن، مدیر عامل بازاریابی TopRank تعاریفی از محتوا را از بازاریابان در سراسر جهان جمع آوری کرد که نقطه شروع جامعی برای ما است.

هایدی کوهن، بازاریاب فعال، مطالب را چنین توصیف می کند:

  •     “تولید محتوای خوب در واقع اطلاعات مفید و با کیفیت بالا در مورد یک داستان و با هدفی خاص ارائه می دهد. محتوا بصورت زنده یا غیر همزمان ارائه می شود و می تواند با استفاده از انواع قالب ها از جمله متن، عکس، فیلم، صدا و …بیان شود.”

در حالی که توضیحات کوهن شفاف است اما مهم است که درک کنیم محتوای آنلاین همیشه با کیفیت و مفید نیستند. در حال حاضر محتوای بد بسیاری وجود دارند که مفید نیستند و در ارتباط نزدیک به درخواست خواننده نیستند. در یک تعریف ساده تر اما مشابه، بنیانگذار Social Triggers ، Derek Halpern می گوید:

  •     “محتوا به هر شکلی (صوتی، متنی، ویدئویی) ارائه می شود و به افرادی که آن را مطالعه می کنند اطلاع رسانی و روشنگری می کند یا آنها را سرگرم می نماید.”

در این مرحله، شما باید ایده خوبی راجع به تولید محتوای خوب داشته باشید لذا لازم است تا برخی از قالب های مختلفی را که می توان از آنها بهره برد را نیز درک کنید. اما دقیقاً ارزش تولید محتوای خوب برای سئو چیست

ارزش محتوا در SEO چیست؟

گوگل، پادشاه موتورهای جستجو، بیش از 6.7 میلیارد جستجو در روز را انجام می دهد.و از آنجا که ما در مورد بهینه سازی موتور جستجو صحبت می کنیم، این بدان معنی است که ارزش محتوا در SEO  تا حد زیادی به قابل فهم بودن محتوا برای گوگل وابسته است.

لری پیج و سرگئی برین در سال 1998 طی یک مأموریت شرکتی  گوگل را تأسیس کردند. امروز این مأموریت به همان صورت باقی مانده است. اما نحوه سازماندهی آنها برای اطلاعات، در طول سالها کاملاً تغییر کرده است. الگوریتم های Google دائماً در حال تکامل هستند تا تلاش کنند، همانطور که می گویند ، “… نتایج مفید و مرتبط در کسری از ثانیه را ارائه دهند”.

تولید محتوای خوب و اثرات آن

“نتایج مفید و مرتبط” که Google در تلاش است تا ارائه دهد، محتوای موجود در سراسر وب است. این قطعات محتوا براساس ترتیب مفید بودن و مرتبط بودن آنها با کاربر انجام دهنده جستجو رتبه بندی می شوند. این بدان معناست که برای اینکه محتوای شما دارای ارزش SEO باشد باید برای جستجوگران مفید باشد.

چگونه مطمئن شویم که تولید محتوای خوب ما مفید است؟

گوگل نیز در پاسخ به این سوال به ما کمک می کند. توصیه آنها این است که با شروع تولید محتوا، مطمئن شوید محتوای شما اثر گجذار می باشد. وقتی این عناصر در دسترس باشند، شما پتانسیل تولید محتوای ارزشمند خود را به حداکثر می رسانید. بدون آنها، محتوای شما ارزش بسیار کمی خواهد داشت. اما ایجاد محتوای عالی تنها قطعه گم شده این معما نیست. یک جنبه فنی وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

 ارزش SEO محتوا 

در حالی که بعداً در این فصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد، مدی عثمان منابعی جامع در مورد چگونگی ارزیابی ارزش سئو سایت برای هر یک از این مطالب را گردآوری کرده است که در مورد این موضوع توضیح بیشتری می دهد. در حال حاضر، می توانیم نتیجه بگیریم که ارزش SEO محتوا به میزان مفید بودن، آموزنده بودن، ارزشمندی، معتبر و جذاب بودن آن بستگی دارد.

اهمیت بهینه سازی محتوا:

دلیل اهمیت بهینه سازی محتوا ساده است. بدون آن در موتورهای جستجو رتبه بندی نخواهید شد. اما، همانطور که قبلاً به طور مختصر در مورد آن صحبت کرده ایم، مهم است که درک کنیم عوامل مختلف در بهینه سازی محتوا وجود دارد. در یک طرف، شما محتوا ایجاد می کنید اما بهینه سازی محتوا در حین ایجاد با اطمینان از مخاطب محور بودن آن و پیروی از توصیه های ارائه شده در بخش قبلی بسیار اهمیت دارد

 

مخاطب محوری به چه معناست و تفاوت آن با انواع دیگر محتوا چیست؟

مخاطب محوری به معنای ساده این است که شما بیشتر از آنچه می خواهید درباره آن صحبت کنید و بر آنچه مخاطبان می خواهند بشنوند تمرکز می کنید. اگر می خواهید در موتورهای جستجو در مکان مناسبی قرار گیرید، تولید محتوای مفید و مرتبط بسیار مهم است. در طرف دیگر معادله بهینه سازی موارد فنی است. این مورد شامل عواملی مانند کلمات کلیدی استفاده شده، عنوان های متای بیان شده، توضیحات متا و URL ها است.

نحوه تولید محتوای خوب:

هنگام تلاش برای ایجاد محتوای بهینه شده، چند مرحله وجود دارد که باید آنها را دنبال کنید. این موارد عبارتند از:

1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید و موضوع خود را تعیین کنید:

همانطور که قبلا اشاره شد، هدف اصلی شما باید ایجاد محتوای مخاطب محور باشد، لذا تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای اطمینان از یافتن محتوای از طریق موتورهای جستجو ضروری است.

چند نکته را باید هنگام انتخاب کلمات کلیدی و موضوع خود بخاطر بسپارید:

  •  روی کلمات کلیدی Long-Tail تمرکز کنید
  •  از کلمات کلیدی بسیار رقابتی با تعداد جستجوی گسترده خودداری کنید
  •  از ابزار تحقیق کلمات کلیدی خوب استفاده کنید
  •  عنوان خود را با کلمه کلیدی خود مطابقت دهید

2. طرح کلی و قالب خود را برای خوانایی مطلوب ایجاد کنید

هنگام تولید محتوای خوب، مطمئن شوید که محتوای اصلی خود را قالب بندی می کنید تا به قطعات کوچک تقسیم شود. خوانندگان آنلاین دامنه توجه بسیار کوچکی دارند و اگر مقاله شما فقط یک پاراگراف عظیم باشد، به راحتی از آن عبور خواهند نمود. بهتر است پاراگراف هایی با طول 1-2 خط در نظر بگیرید البته اگر آنها به 3-4 جمله کوتاه بسنده نمایند نیز گزینه خوبی می باشد. همچنین مطمئن شوید که پس از هر 150 تا 300 کلمه برای درهم شکستن مطالب، از عنوان های فرعی یا تصاویر استفاده می کنید.

 

اگر می خواهید تعامل را افزایش دهی ، خوانایی بسیار مهم است.در اینجا مثالی از صفحه ای وجود دارد که برای خوانایی مطلوب قالب بندی شده است.همانطور که می بینید، بیشتر پاراگراف ها فقط یک یا دو جمله هستند. همچنین با استفاده از زیرعنوان های بین هر 100-200 کلمه متن ها تجزیه شده اند.

نمونه مطالب با قالب ضعیف:

در زیر مثالی از پستی آورده شده است که احتمالاً خوانندگان از خواندن آن دلزده می شوند. نمونه ای از محتوای قالب بندی نشده در زیر نشان داده شده است:

شروع تولید محتوای خوب

در این پست، خود محتوا خوب است. مشکل جمله ها و پاراگراف های بسیار طولانی است.

با قالب بندی بهتر، نویسنده می تواند به راحتی میانگین زمان بازدید کنندگان در سایت را افزایش دهد.

3. به موضوع و کلمه کلیدی مورد نظر خود پایبند باشید:

با شروع تولید محتوای خوب، اهمیت پایبندی به موضوع و کلمه کلیدی مورد نظر خود را به خاطر بسپارید. سعی نکنید در مورد هر چیز در یک پاراگراف جداگانه بنویسید. سعی کنید ده ها کلمه کلیدی را هدف قرار دهید. تمرکز شما در زمان نوشتن بسیار مهم است. انجام این کار نه تنها اتلاف وقت زیاد است بلکه از ایجاد “مفیدترین و مرتبط ترین” محتوا نیز جلوگیری می کند. روی آنچه به عنوان موضوع خود انتخاب کرده اید تمرکز کنید.

صفحه اول Google

Brian Harnish’s Local SEO Guide for Beginners مثالی عالی است که نویسنده در آن در رابطه با یک موضوع خاص و یک کلمه کلیدی صحبت نموده است. فقط با مشاهده عنوان وی، موضوع و کلمه کلیدی هدف بلافاصله مشخص می شوند. به دلیل همین تمرکز، Harnish در صفحه اول Google برای عبارت “محلی راهنمای جستجوگرها” رتبه بندی می کند.

4- لینکها را در کل مطالب خود بگنجانید

اگر راهنمای نوشتن مطلب SEO شده را بخوانید، متوجه خواهید شد که Harnish چندین لینک به سایت های خارجی را شامل می شود. از آنجا که گوگل به صراحت اعلام کرده است که اعتبار یکی از فاکتورهای مهم SEO است، پیوند به سایت های مرتبط قابل اعتماد و معتبر می تواند اطمینان حاصل کند که موتورهای جستجو محتوای شما را معتبر می دانند. با این حال مطمئن باشید کلماتی که برای پیوند استفاده می کنید در واقع مربوط به سایتی هستند که کاربر به آن ارسال می شود.

به عنوان مثال، نگاهی به این جمله بیندازید:

“شما باید بدانید که چگونه می توانید یک عنوان جذاب برای محتوای خود ایجاد کنید.”

اگر می خواهید به منبعی پیوند دهید که به خواننده نشان می دهد چگونه عناوین جذاب ایجاد کند، می بایست قسمت مد نظر را پررنگ نشان داده و آن را پیوند دهید.

“شما باید بدانید که چگونه می توانید یک عنوان جذاب برای محتوای خود ایجاد کنید.”

در بیشتر موارد، توصیه می شود که پیوندهای خود را در حدود شش کلمه یا کمتر نگه دارید.

چگونه محتوای خود را پس از ایجاد بهینه کنیم؟

اکنون وارد قسمت “فنی” بهینه سازی محتوا می شوید. مهمترین مراحل در این قسمت شامل بهینه سازی موارد زیر است:

هر یک از این موارد در زیر توضیح داده شده اند.

1. چگونه برچسب عنوان خود را بهینه کنیم

وقتی کاربر جستجو می کند، عنوان قابل کلیک در بالای هر نتیجه مشاهده می کند.

به چند دلیل برچسب های عنوان مهم هستند. اول و مهمترین، آنها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند صفحه شما در مورد چه مواردی است. علاوه بر این، آنها می توانند عاملی تعیین کننده برای انتخاب نتیجه جستجو توسط کاربر باشند.

برای بهینه سازی برچسب عنوان خود، می بایست از موارد زیر مطمئن شوید:

  •  آن را کمتر از 60 حرف نگه دارید.
  • چندین کلمه کلیدی را در عنوان وارد نکنید.
  • در مورد مطالب مشخص توضیح دهید.
  • کلمات کلیدی هدف را در ابتدا قرار دهید.

2. نحوه بهینه سازی توضیحات متا

توضیحات متای شما قطعه کوچکی از متن است که در زیر عنوان عنوان و URL نشان داده می شود.هنگام انجام جستجو این مورد نقش بسزایی در بهینه بودن سایت شما خواهد داشت. در حالی که Google گفته است که توضیحات متا تأثیر مستقیمی در رتبه بندی ندارند،.

اما بر اینکه کاربر روی صفحه شما کلیک کند تأثیر بسزایی دارد. باید همواره در نظر داشته باشید که نرخ کلیک می تواند تأثیر غیر مستقیمی در رتبه بندی نیز داشته باشد. بهترین روشهای توصیف متا باید شامل موارد زیر باشند:

  •  توضیحات متای شما باید کمتر از 160 کاراکتر باشند.
  • Why Content Is Important for SEO
  •  یک نمای کلی کوتاه و مشخص از محتوای در آن ارائه دهید.
  • کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید ( این مورد با مشاهده نتایج جستجو توسط کاربر برجسته می شود).

3. چگونه URL خود را بهینه کنیم

ساختار URL شما یکی دیگر از اجزای SEO است که تأثیر غیر مستقیمی در رتبه بندی دارد، زیرا می تواند عاملی باشد که تعیین می کند کاربر روی محتوای شما کلیک کند یا خیر. خوانایی در اینجا بسیار مهم است.

 

زیرا این اغلب کاربران پس از جستجو برای کلیک بر روی URL های طولانی و مرموز ترس دارند.تصویر زیر مثالی عالی از چگونگی تأثیر خوانایی URL در نحوه مشاهده نتایج توسط کاربر را ارائه می دهد.بنابراین با توجه به مواردی که در بالا عنوان شد، چرا تولید محتوای خوب برای سئو مهم است؟

جواب واضح است؟

زیرا وقتی محتوا بهینه شود، دیده شدن شما را به شدت بهبود می بخشد. بدون دیده شدن و قرار گرفتن در معرض دید، محتوای شما فقط یکی دیگر از میلیون ها مقاله ای است که هر روز در وب منتشر  می شود. لذا هیچ کس آن را به اشتراک نمی گذارد و هیچ کس با آن کاری انجام نمی دهد. اما وقتی می دانیم چه کاری انجام می دهیم از تاثیرگذار بودن آن نیز اطمینان بیشتری خواهیم داشت.

روی سئو و تولید محتوا وقت بگذارید

گاهی اوقات، این مورد ممکن است نکته متفاوتی وجود داشته باشد که باعث دیده شدن محتوای شما شود، این مورد تنها منحصرا به شما و نوشته شما خواهد بود لذا لازم است تا حتما آنها را لیست کرده و بشناسید. با توجه به مواردی که در بالا عنوان شد، می توان متوجه گردید که تولید محتوای خوب کلید موفقیت شما در بحث رتبه بندی سایت ها توسط گوگل می باشد. اگر می خواهید سایت شما دیده شود، اگر میخواهید نرخ فروش و تعامل با کاربران خود را افزایش دهید، حتما نیاز است تا بر روی سئو و تولید محتوا وقت بگذارید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.