اهمیت بنر تبلیغاتی خوب برای یک برند
طراحی بنر های تبلیغاتی شکل و شمایل مختلفی دارند. به عنوان مثال از افراد معروف برای جلوه بیشتر در عکاسی تبلیغاتی برندها استفاده میشود. این سری عکسهای با کیفیت نهایتا برای طراحی بنر حرفه ای مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع کیفیت عکس برای افزایش کیفیت بنر لازم است. تا وقتی که کیفیت تصاویر خوب باشد، بنر دیده میشود. اما برای یک برند کوچک یا یک برند جدید چقدر کیفیت بنر مهم است؟ زمانی که یک برند هنوز دیده نشده و در بین مخاطبان خود شناخته شده نیست، پس باید از راهی درست عمل کند. یکی از آنها قرار گیری در یک بنر است.
بنرهای بزرگ در سطح شهر به خوبی خود را به نمایش میگذارند پس وجود آنها لازم است. اما ظاهر و محتوا به همان اندازه مهم است. برای مثال باید حتما محصول یا نوع خدمات به شکلی ساده بیان شود یا بنرها به شکل خلاقانه خود را معرفی کنند. برای مثال آنها به کمک یک جمله یا یک تصویر محتوا را به صورت مفهومی به مخاطب منتقل میکنند. اما طراحی بنر های تبلیغاتی همیشه این اندازه ساده نیست. برای یک برند جدید استفاده از یک یا چند طرح پیشنهاد نمیشود بلکه باید یک طرح خاص به صورت مکرر در قسمت های مختلف شهر قرار گیرد. با این کار در ذهن مخاطب قرار میگیریم. در واقع طراحی بنر های تبلیغاتی به منظور ارتباط با مشتری انجام میشود. اگر این طرح مغایر با اخلاقیات یا فرهنگ مردم باشد در نتیجه تاثیر خوبی نخواهد گذاشت. برای همین نمونه بنر تبلیغاتی را قبل از انتشار از لحاظ ساختار و فرهنگ جامعه بررسی کنید.
طراحی بنر های تبلیغاتی برای شروع تبلیغات یک برند بزرگ لازم است.
چرا کسب و کارها به بنر لازم دارند؟
هر کسب و کاری برای اینکه به فروش مطلوب خود برسد، نیازمند مشتری است. طراحی بنر های تبلیغاتی یکی از روشهای ارتباط با مشتری است. بعد از آن خدمات خوب و با کیفیت سبب حفظ مشتریان میشود. اما در ابتدا برای آشنایی بیشتر حتما بنرهای تبلیغاتی لازم است. زمانی که فرد یک بنر را میبیند باید با اطلاعات کلیدی و اصلی رو به رو شود. چون در اکثر موارد مخاطب برای تماشا بنرها به خیابان نمیرود. با توجه به رویدادهای مختلف بنرها طراحی میشوند. با این کار دوباره به مخاطب یادآوری میشوید تا از خدمات شما استفاده کنند. پس یک بازه زمانی کوتاه برای مخاطب مناسب نیست. برای هر محصول طراحی بنر های تبلیغاتی جدید لازم است. به طور مثال هر فرد به طور روزانه در مسیر ثابت رفت و آمد از خانه به محل کار حداقل دو بار یک بنر خاص را میبیند. در طول یک ماه به 60 بار میرسیم. این میزان حداقلی برای استفاده از خدمات کافی است و پس از آن در صورت رضایت از کیفیت هر فرد شمارا به فرد دیگری معرفی میکند.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: آشنایی با طراحی بنر های تبلیغاتی
اما اگر بنر نبود چطور به صورت مداوم در یک بازه زمانی جلوی چشم مخاطب خود ظاهر میشدید. این کار در تعداد اندک شاید امکان پذیر باشد اما در تعداد بالا افراد امکان پذیر نیست. پس هر برند به طراحی بنر های تبلیغاتی لازم دارد تا تبلیغات خود را به طور گسترده پخش کند. با این کار در بین رقبا دیگر شناخته میشود و با اطلاع رسانی مکرر حتی از رقبا خود پیشی میگیرد. اما قیمت طراحی بنر تبلیغاتی نسبت به نمونههای دیگر طراحی کمی بالاتر است برای حل این مشکل از دوره آموزش طراحی بنر تبلیغاتی برای کارمندان خود استفاده کنید تا در هزینهها صرفه جویی شود. به این صورت پیشرفت بیشتری خواهید داشت.
هر کسب و کار برای ارتباط با مشتری به طراحی بنر های تبلیغاتی لازم دارد.
طراحی بنر های تبلیغاتی چگونه است؟
برای طراحی بنر های تبلیغاتی با توجه به نوع موضوع آن به دسته بندیهای مختلف میرسیم. به طور مثال برای تبلیغ پوشاک با توجه به زمانبندی از یک طرح مناسب استفاده میکنیم. اما این طرح باید ساده و شیک باشد تا مورد توجه اکثر افراد با سلیقههای مختلف قرار گیرد. این کار با عکاسی خوب امکان پذیر است. این عکس خوب در کنار محتوا مناسب و کاربردی قرار میگیرد. پس از آن افراد برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت شما مراجعه میکنند. برای تغذیه و مواد خوراکی همچنان از عکاسی خوب استفاده میکنیم. عکاسی ویژگیهای محصول را به نمایش میگذارد. برای طراحی بنر های تبلیغاتی از پس زمینه مناسب هم باید استفاده شود. علت آن برای جلب توجهات به موضوع اصلی بنر است.
نمونه طراحی بنر تبلیغاتی در موضوعات مختلف در اینترنت و وب سایتهای ساخت بنر موجود است. از این طریق با انواع مختلف بنرها آشنا میشوید. برای بنرهای تبلیغاتی به شکلی ساده یا خلاقانه عمل میکنیم. پس مانند عکاسی صنعتی تنها به دنبال تصویری خاص نیستیم. در طراحی بنر همیشه موضوع و هدف اصلی را به تصویر میکشیم. این کار توسط محتوا تصویری یا محتوا نوشتاری انجام میشود. اما از رنگهای مربوط به برند و شخصیت اصلی برند در طراحی حتما استفاده میکنیم. البته با توجه به یک دستورالعمل تمامی این مراحل انجام میشود. به عنوان مثال برای یک برند بزرگ وجود لوگو در بنر الزامی است. اما لوگو هم جایی مشخص دارد که با توجه به موضوع بنر این کار انجام میشود. همچنین از رنگهای اصلی برند و لوگو در طراحی باید استفاده کرد مگر در حالتی که اولویت طراحی یک رویداد خاص باشد. در این صورت لوگو هم طبق رویداد تغییر شکل میدهد.
طراحی بنر های تبلیغاتی به کمک خلاقیت طراح انجام میشود.
تفاوت انواع بنرهای تبلیغاتی با یکدیگر
هر بنر تبلیغاتی دارای یک پیام مربوط به خودش است. در طراحی بنر های تبلیغاتی به دو شکل واضح و خلاقانه عمل میکنیم. در حالت اول بنر به راحتی مفهوم خود را به مخاطب خود منتقل میکند. برای مثال در بنر درخواست آنلاین تاکسی در ابتدا اسم برند و نوع ماشینها قرار میگرفت البته به همراه اطلاعاتی مثل نحوه نصب برنامه یا آدرس وب سایت آنها بود. در این حالت مخاطبان به طور مستقیم با نوع عملکرد این برنامه آشنا شدند. سپس برای ارائه ویژگیهای جدید از طراحی بنر به شکلی متفاوت استفاده کرد. به صورت جملههای خلاقانه و استفاده از طراحیهای خلاقانه ویژگیهای جدید را در بنر نشان میدهند. در بنرهای تبلیغاتی نسبت به موضوع آن محصول یا برند عمل میکنیم.
برای مثال برای برندهای غذایی و برندهای پوشاک روشهایی مختلف را در پیش میگیریم که هر دو در تبلیغات صنعتی متفاوت هستند. در برندهای غذایی طراحی بنر های تبلیغاتی در جهت معرفی یک محصول انجام میشود. اما در برندهای پوشاک طراحی و معرفی محصول به کمک یک مدل انجام میشود. به این صورت هر کدام از آنها ظاهری متفاوت دارند. اما در همگی آنها یک هدف یکسان وجود دارد. در طراحی بنر های تبلیغاتی قصد ما ارتباط با مخاطب است تا بدین صورت ما را به عنوان یک برند جدید بشناسد.
در طراحی بنر های تبلیغاتی هر موضوع شکلی متفاوت دارد.
برنامههای طراحی بنر
برای طراحی بنر های تبلیغاتی از افرادی حرفه ای کمک میگیریم. این افراد از متن بنر تبلیغاتی تا تصاویر موردنیاز بنر را مدیریت میکنند. پس طبق محتوا نوشتاری یک تصویر مناسب داریم. این کار هدف و مفهوم بنر را به صورت واضح تر بیان میکند. به یک نرم افزار طراحی بنر تبلیغاتی مثل فتوشاپ میتوان اشاره کرد اما به کمک برنامههای دیگری مثل کورل و افتر افکت هم این کار انجام میشود. افراد با تجربه به کمک تکنیکهای مناسب طراحی را انجام میدهند. اما ایده کلی با توجه به توضیحات اصلی انجام میشود. برای اینکه خروجی طراحی بنر های تبلیغاتی طبق نظر کارفرما باشد، چه کاری باید کرد؟ باید در هر مرحله از طراحی خروجی را بخواهید تا در صورت نارضایتی در این مرحله آنها را تغییر دهند.
برای طراحی بنر حرفه ای اقدامات حرفهای هم لازم است. برای همین به موسسه های حرفههای برای طراحی بنر مراجعه کنید. یکی از این شرکتها رایامارکتینگ است. مزیت این شرکت در طراحی هم خود محتوا و هم بنر است. به طوری که با توجه به موضوع بنر محتوا طراحی میشود و سپس با توجه به آن بنر طراحی میشود. هماهنگی محتوا و تصویر برای بنر لازم است. برای همین به متن بنر تبلیغاتی به اندازه طراحی بنر توجه کنید. طراحی بنر های تبلیغاتی در ابعاد حرفهای کاری سخت است.
همچنین نرم افزار ساخت بنر با پشتیبانی از زبان فارسی هم وجود دارد ولی برای همه نوع طراحی عملکردی کاربردی ندارد. بلکه آنها برای طراحی فایل مقدماتی یا پس زمینه یک بنر مناسب هستند و برای بنرهای بزرگتر با کیفیت بالا تصاویر مناسب نیستند. کیفیت تصاویر در هنگام چاپ نقش مهمی خواهند داشت.
طراحی بنر های تبلیغاتی از برنامههای قوی با امکانات بالا استفاده میکنیم.