حساب های اینستاگرامی انواع مختلفی می توانند داشته باشند.
البته باید در نظر داشته باشید هدف اصلی که برای اینستاگرامتان در نظر دارید نوع اکانت را مشخص می کند.
در صورتیکه در ابتدا هدف خود را به درستی انتخاب کرده باشید شاهد رشد زیادی در این رابطه خواهید بود.
فهرست مطالب
- انواع حساب اینستاگرام
- حساب شخصی در اینستاگرام
- حساب کسب و کار
- صفحه جایگاه
- جایگاه های پول ساز اینستاگرام
- جمع بندی
انواع حساب اینستاگرام
- حساب شخصی
- حساب کسب و کار
- صفحه جایگاه
حساب شخصی در اینستاگرام
حساب شخصی، حسابی ست که مردم، نکات مهم و لحظه های هیجان انگیز از زندگی شخصی شان را در آن جا به اشتراک می گذارند.
این جا می توانید اسمی جذاب بسازید که حول شما (یا برندتان) و زندگی تان بچرخد.
مثلا گری واینرچاک نام کاربری garywee را انتخاب کرده است خودش را به این نام می خواند و همه وقتی این اسم مستعار را می شنوند دقیقا می دانند او چه کسی ست.
شما هم به اسمی از این نوع احتیاج دارید که شناخت فوری تان را به همراه داشته باشد.
حساب کسب و کار
در صفحه کاری معمولا مطالب مربوط به محصولات و خدمات، پست می شود، به این امید که مردم، کشفشان کنند و شما به مشتری یا ارباب رجوع جدیدی برسید.
در این فضا، اسم شما باید برای جایگاه خودتان جذاب باشد و بنابراین، باید از قواعدی که بخش انتخاب نام اینستاگرام به آنها پرداختیم پیروی کند تا مشتری یا ارباب رجوع ایده آل تان را به صفحه ی اینستاگرام تان جذب کند.
همزمان، به چیزی احتیاج دارید که بلافاصله، برندتان را معرفی کند.
روی مزایای کار با برندتان تمرکز کنید؛ نه لزوما خود برند به صورت کلی.
این یعنی از به کار بردن COها، INCها یا LC ها در اسم تان پرهیز کنید.
صفحه جایگاه
با عنوان صفحه اشتیاق هم شناخته می شود.
نکته کلیدی در اینجا، ساختن نامی قابل شناخته شدن است که مردم بتوانند از طریق آن، فقط و فقط با برند شما ارتباط برقرار کنند.
شما اسمی را می خواهید که نشان دهنده جایگاه تان باشد و معنا و منفعتی را ارائه دهد.
مردم باید اسم شما را بخوانند و بلافاصله، بدانند چه کار کنند.
برای رسیدن سریع و در ضمن بلند مدت به فالوئرهای بیشتر در اینستاگرام، این کار، حیاتیست.
در اینجا باید یادآوری کنم اگر برنامه ای برای پول درآوردن از صفحه ی اینستاگرام تان دارید، لازم است اسمی را انتخاب کنید که به یکی از جایگاه های سودآور ربط داشته باشد.
هیچ فایده ای ندارد که از اول، بازار و موضوع مختص خودتان را به وجود آورید؛ در حالی که می توانید به بازار هایی دسترسی داشته باشید که طی سال ها کار سخت، توسعه پیدا کرده اند.
پیشگام شدن برای خلق یک حوزه و موضوع در اینستاگرام، بهترین راه برای شتاب بخشی به سوداوری نیست، نکته های عملی را مدل سازی کنید و دوباره کاری نکنید
در اینجا، نمونه ی کوچکی از جایگاه های اینستاگرام را می بینید که از نظر تاثیرگذاری و اندازه، خیلی قدرتمند هستند.
اگر جایگاه شما در این فهرست قرار ندارد، مجبورید کمی تحقیق کنید تا بدانید آیا سود بردن از جایگاه انتخابی تان واقع گرایانه است یا نه.
جایگاه های پول ساز اینستاگرام
- انگیزش / الهام بخشی
- موفقیت / پیشرفت شخصی
- کسب و کار / کارآفرینی
- مسافرت
- سبک زندگی (مثال: تجملات زیاد)
- حیوانات خانگی
- امور مالی
- املاک
- معنویت
- سلامتی
- تناسب اندام / تغذیه
- زیبایی
هر جایگاهی مزایا و معایب خودش را دارد، بنابراین باید جایگاهی را انتخاب کنید که بهترین تناسب را با شما داشته باشد.
آیا می خواهید با معایب جایگاه تان آن قدر مقابله کنید که موفق شوید و از اینستاگرام درآمد به دست آورید؛ حتی اگر مستلزم کار سخت باشد؟
حتی اگر قصدتان پول درآوردن از اینستاگرام نباشد، انتخاب جایگاهی با مخاطبان خیلی زیاد هنوز نکته کلیدی ست؛ چون رشد و تاثیرگذاری شما را در اینستاگرام شتاب می بخشد.
اهمیت انتخاب نام منسجم
دوست داشتم یادآوری کنم که این معیارها را در این مقاله نگذاشته ام تا شما را در یک سوراخ کوچک گیر بیندازم.
من این کار را می کنم؛ چون بعدا تغییر دادن نام، عواقب قابل توجهی خواهد داشت؛ به خصوص اگر از قبل، تعداد فالوئرهای قابل قبولی به دست آورده باشید.
مردم گمان می کنند شخص جدیدی این حساب را مدیریت می کند و خیلی از آن ها احتمالا شما را آنفالو خواهند کرد.
به جای این که فرآیند پرزحمت تغییرنام را پشت سر بگذارید، به شدت توصیه می کنم اسم منسجمی را انتخاب کنید که در بقیهی روزهای اینستاگرامی تان به داشتنش افتخار کنید.
هرچقدر که روی اهمیت انتخاب اسمی که نشان دهنده شما و برندتان باشد تاکید کنم، باز هم کم گفته ام.
یادتان باشد که همیشه می توانید از اسم کلی صفحه تان (اسم کامل) برای خلق برند استفاده کنید و بعد، وقتی افراد، اصطلاحاتی شبیه به جایگاه شما را جستجو می کنند، نام کاربری شما بیشتر در جستوجوها دیده خواهد شد.
مردم می خواهند اسم شما را ببینند و در مورد خودتان، برندتان و کسب و کارتان فکر کنند.
همه اش همین است.
به این روش مردم را وا می دارید که درباره شما و برندتان حرف بزنند.
جمع بندی
در مقالات بعدی، شیوه الگوسازی بقیه صفحه های موفق برای خلق برند اینستاگرامی را یاد خواهید گرفت.
چون خیلی بهتر است که روی شانه های یک غول بایستید و یاد بگیرید، تا این که خودتان سعی در یادگرفتن کنید.
من همیشه این جا بوده ام و می دانم که فرآیند پرزحمتیست.
از تلاش کردن غیرضروری بپرهیزید تا بتوانید منحنی یادگیری را کوتاه کنید و به سودآوری و رشد خودتان در اینستاگرام شتاب بدهید.