مقالات آموزشی

افزایش سرعت ایندکس گوگل ! چگونه گوگل رو وادار به ایندکس کنیم؟

مفید بود؟

شاید یکی از سوالات عمده‌ای که ذهن شما رو مشغول کرده این باشه که، چه کنیم تا گوگل صفحات ما رو فوراً ایندکس کنه؟ برای افزایش سرعت ایندکس گوگل چه کنیم؟ آیا شما هم ترافیک جست و جوی ارگانیک بیشتری برای سایت خود می‌خواید؟ ما حاضریم شرط ببندیم که جواب شما مثبته! همه ما این کار رو می‌کنیم. در واقع بهتره بگیم که ترافیک جست و جوی ارگانیک برای رشد وب سایت و تجارت شما حیاتیه. بعضی از تحقیقات ادعا می‌کنن که حدود 33% از بازدید سایت شما رو می‌تونیم به جست و جوی ارگانیک نسبت بدیم؛ اما اگه سایت شما در نتایج جست و جو نشون داده نشه آمار خیلی مهم نیست.

چگونه سایت یا وبلاگ جدید خود رو توسط گوگل، بینگ و سایر موتورهای جست و جو ایندکس می‌کنیم؟ خب، شما دو گزینه روی میز دارین. شما می‌تونین از رویکرد لاک پشت استفاده کنین. یعنی چی؟ یعنی این که فقط بشینین و منتظر باشین تا به طور طبیعی این اتفاق بیفته؛ اما این ممکنه هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشه. یا می‌تونین این کاری رو که می‌گیم الان انجام بدین. این مسئله به شما وقت و انرژی بیشتری میده تا بتونین نرخ تبدیل خود رو افزایش بدین، حضور اجتماعی خود رو بهبود ببخشید و البته نوشتن و تبلیغ محتوای عالی و مفید!

ما ترجیح میدیم که سایت‌هامون هر چه سریعتر ایندکس بشن، چون این مسئله به ما فرصت بیشتری میده تا مخاطبان خود رو بسازیم. این استراتژی‌ها دقیقاً نحوه رشد سایت ما رو نشون میده.

با ما در این مقاله همراه باشین. چون ما این راهنمای گام به گام رو با توجه به آموخته‌هامون از سئو و نحوه به دست آوردن سریع ایندکس شدن وب سایت خودمون طراحی کردیم. در این بخش به این سوالات شما پاسخ میدیم.

پرسش
چرا باید ایندکس سایت رو انجام بدیم؟ آیا فاکتورهای ایندکس سازی مهمن؟

 

در اینجا مراحل گام به گام این راهنما رو برای افزایش سرعت ایندکس گوگل به شما نشون میدیم:

  • مرحله اول: آیا سایت من از قبل ایندکس شده؟
  • مرحله دوم: گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول رو نصب و راه اندازی کنین.
  • مرحله سوم: یه استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنین.
  • مرحله چهارم: وبلاگ نویسی رو شروع کنین.
  • مرحله پنجم: از لینک‌های داخلی در وب سایت خود استفاده کنین.
  • مرحله ششم: اشتراک اجتماعی مطالب خود رو ارتقاء بدین.
  • مرحله هفتم: یه افزونه نقشه سایت اضافه کنین تا گوگل سایت شما رو ایندکس کنه.
  • مرحله هشتم: ارسال نقشه سایت به سرچ کنسول رو امتحان کنین.
  • مرحله نهم: ایجاد کانال‌های رسانه‌های اجتماعی رو فراموش نکنین.
  • مرحله دهم: از robots.txt استفاده کنین.
  • مرحله یازدهم: سایت خود رو با سایر موتورهای جست و جو ایندکس کنین.
  • مرحله دوازدهم: محتوای خود رو در جمع کننده‌ها به اشتراک بذارین.
  • مرحله سیزدهم: لینک وب سایت خود رو در همه جا به اشتراک بذارین.

ما در این مقاله سعی داریم شما رو راهنمایی کنیم تا چگونه سایت خود رو به سرعت ایندکس کنین! یا به زبانی دیگه راه‌های افزایش سرعت ایندکس گوگل رو به شما آموزش میدیم. این مسئله باعث میشه تا ترافیک جست و جوی ارگانیک بهتر و رتبه بندی بالاتری داشته باشین. پس بیاید شروع کنیم.

چرا باید ایندکس سایت رو انجام بدیم؟

در این بخش از بحث افزایش سرعت ایندکس، پاسخی به سوالاتی که قبلاً طرح کردیم میدیم. در ابتدا باید بگیم که خب پاسخ واضحه، اگه می‌خواید سایت شما در نتایج جست و جو نشون داده بشه باید ایندکس بشه. با این حال شما نمی‌خواید سایت شما فقط یه بار ایندکس بشه. شما می‌خواین تا موتورهای جست و جو سایت شما رو دوباره ایندکس کنن.

باید بگیم که موتورهای جست و جو مثل گوگل به طور خودکار به روز نمی‌شن. اونها به عنکبوت‌ها متکی هستن (تعداد کمی از کد کامپیوتری که هر موتور جست و جو برای کرال در وب می‌فرسته ) همچنین شما می‌خواید که یه میزان کرال سریع و کارآمد داشته باشین. در واقع بحث، افزایش سرعت ایندکس گوگل هست.

 

پرسش
وظیفه عنکبوت‌ها چیه؟

وظیفه عنکبوت‌ها اینه که به دنبال چیزهای جدید در وب و به روز رسانی نسخه از قبل ایندکس شده سایت خود باشه. حالا این چیزهای جدید چین؟ این چیزهای جدید می‌تونه یه صفحه جدید در یه سایت موجود، تغییر در یه صفحه موجود یا یه سایت یا یه وبلاگ کاملاً جدید باشه. زمانی که عنکبوت یه سایت یا صفحه جدیدی پیدا کرد، باید بفهمه که اون سایت یا صفحه جدید چیه؟

در زمان غرب وحشی و اوایل وب، عنکبوت‌های موتور جست و جو تقریباً مثل امروز هوشمند نبودن. شما می‌تونستین یه عنکبوت رو مجبور کنین تا صفحه خود رو بر اساس فقط تعداد دفعاتی که یه کلمه کلیدی در صفحه ظاهر می‌شه، ایندکس و رتبه بندی کنه؛ اما برای موفقیت در محتوای امروز، نمی‌تونین به این استراتژی‌های بهینه ساز موتور جست و جو اعتماد کنین. در اوایل کلمه کلیدی حتی لازم نبود که در بدنه صفحه باشه. برای مثال:

مثال
بسیاری از افراد نام تجاری بزرگ‌ترین رقیب خود رو فقط با پر کردن ده‌ها تنوع از این نام تجاری در متا برچسب‌های یه صفحه، رتبه بندی می‌کردن.

خبر خوب این که برای کاربران جست و جوی گوگل و صاحبان وب سایت‌های اخلاقی، اون روزها گذشته. امروزه، پر کردن کلمات کلیدی و متا تگ شما رو جریمه می‌کنه و جایزه‌ای دریافت نمی‌کنین. برچسب‌های کلمات کلیدی متا در واقع بخشی از الگوریتم نیستن (اگرچه هنوز دلایل خوبی برای استفاده از اونها وجود داره)

هشدار
اگه مراقب نباشین، می‌تونین سایت خود رو به طور کلی از فهرست خارج کنین. این به این معنیه که سایت شما برای هیچ کلمه کلیدی رتبه‌ای نداره.

توجه کنین که این روزها گوگل بسیار بیشتر به تجربه کاربر در سایت شما و قصد کاربر در پشت سر جست و جو توجه داره. یعنی آیا کاربر می‌خواد چیزی بخره؟( قصد تجاری ) یا چیزی بیاموزه؟( قصد اطلاعاتی )

سوءتفاهم نشه! کلمات کلیدی هنوز هم مهمن. سایر فاکتورها هم مهمن. به گفته برایان دین تا 200 فاکتور کاملاً مهمه. این موارد شامل پیوندهای ورودی با کیفیت، سیگنال‌های اجتماعی( البته نه به طور مستقیم ) و کد معتبر در تمامی صفحات شما هست.

آیا فاکتورهای ایندکس سازی مهمن؟

می‌رسیم به این بخش از بحث افزایش سرعت ایندکس گوگل ! شما می‌خواید یه شاخص کارآمد برای وب سایت خود داشته باشین. این یعنی که شما می‌خواید عنکبوت‌های موتور جست و جو بعد از زدن انتشار، در اسرع وقت محتوای جدید شما رو پیدا کنن. برای این کار شما می‌تونین با ورود به سیستم سرچ کنسول، بررسی کنین که گوگل هر چند وقت یه بار صفحه شما رو کرال می‌کنه. هنوز با کنسول جست و جوی گوگل تنظیم نشدین؟ به شما پیشنهاد می‌کنیم به مرحله دوم برین و یاد بگیرین چطوری وب سایت خود رو راه اندازی کنین. در سرچ کنسول روی وب سایت خود کلیک کنین سپس روی Crawl _ Crawl stats کلیک کنین.

 

نمودار اول (نمودار آبی رنگ) نشون میده که گوگل هر چند وقت یه بار در حال کرال سایت شماست. به عنوان یه قانون کلی باید بگیم که هرچه کرال بیشتر باشه بهتره! حالا سوالی که در این بخش از بحث سرعت ایندکس گوگل پیش میاد این که:

پرسش
برای افزایش میزان کرال چه کاری باید انجام بدیم؟

گروه ما اخیراً مطالب زیادی ارسال می‌کنه و مطالب قدیمی رو به روز می‌کنه؛ در نتیجه گوگل مشتاق که تمام این به روز رسانی‌ها و تغییرات رو با بیشترین سرعت ممکن دریافت کنه. این نکته رو به یاد داشته باشین که هرچه سرعت بارگیری سایت شما بیشتر باشه، گوگل سریع‌تر می‌تونه وارد بشه و اونها رو ایندکس کنه. در کل گوگل می‌خواد بهترین وب سایت‌ها رو به کاربران خود توصیه کنه. به دنبال وب سایت‌هایی که تجربه کاربری خوبی رو ارائه میدن. در حالی که این شامل بسیاری از عوامله، مثلاً محتوای با کیفیت و سرعت بارگذاری سایت بسیار مهمه. به بیان ساده بخوایم بگیم:

سایت سریع‌تر = تجربه کاربری بهتر

تجربه کاربری بهتر = رتبه بندی بالاتر نتیجه جست و جو

نکته
مهم‌تر از این که گوگل چند وقت یه بار سایت شما رو ایندکس می‌کنه، تعداد صفحات ایندکس شده توسط گوگل هست!

شما برای افزایش سرعت ایندکس ، می‌خواید تا حد امکان صفحات سایت خود رو ایندکس کنین. نگران این مسئله نباشین؛ نقشه سایت شما از اون مراقبت می‌کنه که ما در مرحله هفتم به شکل مطلوبی راجع به اون توضیح می‌دیم.

بیاین از ابتدا شروع کنیم. 13 مرحله زیر به شما راهنمایی می‌کنه تا در مورد افزایش سرعت ایندکس گوگل بدونین. برای داشتن یه وب سایت با ایندکس خوب، لزوماً نیازی به انجام هر 13 مرحله ندارین. اگه از خودتون می‌پرسین که چطوری در گوگل رتبه بهتری کسب کنین، این تنها راهنمای مورد نیاز شماست.

مرحله اول: آیا سایت من از قبل ایندکس شده؟

تا زمانی که یه وب سایت کاملاً جدید راه اندازی نکنین، وب سایت شما احتمالاً از قبل ایندکس شده. ساده‌ترین راه برای بررسی این موضوع جست و جو در سایت: yourdomain.com در گوگله. اگه گوگل می‌دونه سایت شما وجود داره و قبلاً اون رو جست و جو کرده؛ لیستی به شما ارائه میده، اما اگه گوگل هنوز سایت شما رو پیدا نکرده؛ شما به هیچ وجه نتیجه‌ای نخواهید داشت. این مسئله در افزایش سرعت ایندکس کاملاً مهمه. اگه سایت شما از قبل ایندکس شده باشه، خیلی خوبه اما احتمالاً امکان پیشرفت هم وجود داره. بقیه مراحل در این راهنما به شما کمک می‌کنه تا مطمئن بشین که سایت شما در پتانسیل کامل ایندکس شده.

مرحله دوم: گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول نصب و راه اندازی کنین

اگه از قبل با این ابزارهای رایگان گوگل آشنایی ندارین، در این بخش یه خلاصه سریع برای افزایش سرعت ایندکس گوگل به شما ارائه میشه.

Google Analytics: آمار مربوط به وب سایت شما مثل بازدیدکنندگان، زمان صرف شده در سایت، صفحاتی رو که مشاهده کردن و از کجا هستن و غیره اندازه‌گیری می‌کنه.

کنسول جست و جوی گوگل: قبلاً با نام گوگل وبمستر tools شناخته می‌شد. این کنسول به شما امکان میده جنبه‌های مختلف وب سایت خودتون رو مثل آخرین بکارگیری وب سایت، خطاهای ایندکس، مشکلات امنیتی و غیره کنترل کنین. سرچ کنسول همچنین به شما امکان میده برخی از جنبه‌های اصلی نحوه نمایش شما در نتایج جست و جو و ارسال دستی نقشه سایت رو مدیریت کنین.

مرحله سوم: یه استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنین

در بحث سرعت ایندکس گوگل ، داشتن یه استراتژی بازاریابی محتوای مکتوب که متمرکز بر نتایج جست و جو باشه، به نفع شماست. طبق گزارشات یه موسسه بازاریابی محتوا، کسایی که استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارن؛ خیلی بیشتر احتمال داره که خود رو در بازاریابی محتوا موثر بدونن. شما می‌تونین از همه روش‌های بازاریابی محتوا و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنین و نقش خود رو تاثیرگذارتر کنین.

مرحله چهارم: وبلاگ نویسی رو شروع کنین

شاید دز این بخش از بحث افزایش سرعت ایندکس گوگل ، این سوال برای شما پیش بیاد که اصلاً چرا به وبلاگ نیاز دارین؟ جوابش ساده و کوتاهه! وبلاگ‌ها ماشین‌ سئو سخت کوشی هستن. محتوای وبلاگ سریع‌تر از صفحات ایستا کرال و ایندکس میشه؛ همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که وبلاگ‌ها بازدید بیشتری دارن. مشاغلی که بلاگ می‌کنن به طور منظم 55% بازدیدکننده بیشتری از سایت‌های خود دارن. وبلاگ نویسی برای هر نوع کسب و کار، صنعت یا جایگاه یا حتی سایت‌های تجارت الکترونیکی، مفیده!

پیوندهای داخلی، به عنوان مثال پیوند دادن به صفحات وب سایت خود، روش عالی دیگه‌ای برای افزایش سرعت ایندکس و افزایش موقعیت خود در نتایج جست و جوی ارگانیکه! یکی از منابع واضح پیوندهای داخلی، پیمایش وب سایت خودتون هست.

نکته
مهمه که ناوبری وب سایت خودتون رو به گونه‌ای ساختار بدین که برای گوگل منطقی باشه.

پیمایش شما باید از یه جریان قابل پیش بینی مثل صفحه اصلی > گروه > زیر صفحه، پیروی کنه. توجه کنین که همه عناصر به وضوح باید با هم مرتبط باشن.

مرحله ششم: اشتراک اجتماعی مطالب خود رو ارتقاء بدین

به طور معمول، جلب توجه مردم به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه‌های اجتماعی امری خوبه. طبق گزارشات نشون میده که این مسئله باعث میشه تا محتوای شما در معرض دید افراد جدید قرار بگیره. باعث میشه اونها به وب سایت شما جذب بشن و همچنین نوعی از محتوا محسوب میشه که افراد می‌خوان بیشتر از همه ببینن. این موضوع به افزایش سرعت ایندکس گوگل وب سایت شما کمک می‌کنه.

مرحله هفتم: یه افزونه نقشه سایت اضافه کنین تا گوگل سایت شما رو ایندکس کنه

در این بخش از سرعت ایندکس گوگل ابتدا بیاین در مورد این که نقشه سایت چیه صحبت کنیم. شما بدون شک کلمه نقشه سایت رو قبلاً دیدین اما شاید شما هرگز دقیقاً نمی‌دونستین که معنی اون چیه و چطوری با بهینه سازی موتور جست و جو ارتباط داره. این تعریفی که گوگل برای ما ترسیم کرده: نقشه سایت در واقع لیستی (با فرمت XLM) از تمام صفحات سایت شماست. وظیفه اصلی اون اینه که به موتورهای جست و جو اطلاع بده که چه چیزی تغییر کرده (یا یه صفحه وب جدید یا تغییراتی در یه صفحه خاص) و همچنین موتور جست و جو هرچند وقت یه بار باید تغییرات رو بررسی کنه.

مرحله هشتم: ارسال نقشه سایت به سرچ کنسول

اطمینان از به روز بودن نقشه سایت شما با کنسول جست و جوی گوگل بسیار مهمه. ما پیشنهاد می‌کنیم هر دو هفته یه بار یا حداقل ماهانه وارد بشین و اون رو به روز کنین. این مرحله در افزایش سرعت ایندکس گوگل کاربردیه.

مرحله نهم: ایجاد کانال‌های رسانه‌های اجتماعی

آیا پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی برای سایت یا وبلاگ جدید خود تنظیم کردین؟ اگه جوابتون به این سوال منفیه، اکنون زمانش رسیده. چرا؟ چون همونطور که در مرحله ششم گفتیم، یکی از موارد بهینه ساز موتور جست و جو توجه به سیگنال‌های اجتماعیه. این سیگنال‌های اجتماعی به طور بالقوه می‌تونن موتورهای جست و جو رو بخرن و سایت جدید شما رو ایندکس کنن. علاوه بر اینها، سیگنال‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنن صفحات خود رو در نتایج جست و جو بالاتری قرار بدین.

مرحله دهم: از robots.txt استفاده کنین

اگه یه رمزگذار یا توسعه دهنده ماهر نیستین، ممکنه این فایل رو در پرونده دامنه خود دیده باشین و از خود بپرسین که این چیه و چه کاری انجام میده؟ بخش «آنچه در آن است» بسیار ساده است که باید در دایرکتوری ریشه دامنه شما قرار داشته باشه. اگه از وردپرس استفاده می‎کنین، در فهرست اصلی نصب وردپرس شما قرار داره. قسمت «آنچه انجام میده» کمی پیچیده تره. اساساً این فایل دستورالعمل‌های سخت گیرانه‌ای رو برای جست و جو در ربات‌های موتور در مورد این که کدوم صفحات رو می‌تونن کرال و ایندکس کنن و از چه صفحاتی دوری کنن ارائه میده. بنابراین استفاده از این فایل در افزایش سرعت ایندکس گوگل بسیار مهمه.

مرحله یازدهم: سایت خود رو با سایر موتورهای جست و جو ایندکس کنین

همچنین می‌تونین عملکرد مستقیم داشته باشین و URL سایت خود رو به موتورهای جست و جو ارسال کنین. این مرحله هم در سرعت ایندکس گوگل غیرقابل چشم پوشیه.

مرحله دوازدهم: محتوای خود رو در جمع کننده‌ها به اشتراک بزارین

گردآورندگان محتوا، وب سایت‌هایی هستن که به عنوان موتور جست و جوی محتوای ارسال شده توسط کاربر عمل می‌کنن. معنای اون اینه که افراد محتوای خود رو به این سایت‌ها ارسال می‌کنن، سپس بازدیدکنندگان می‌تونن مطالب رو از افراد در سراسر جهان جست و جو و پیدا کنن. اونها شبکه‌های عظیمی از محتوای قابل جست و جو هستن.

روش ساده دیگه برای دریافت پیوند به سایت یا وبلاگ جدید خود به روزرسانی وضعیت اجتماعی خودتون هست. جمله قدیمی «شبکه شما ارزش خالص شماست» در اینجا نیز صدق می‌کنه. این گام می‌تونه کمک خوبی به افزایش سرعت ایندکس گوگل شما بکنه.

با آگاهی به موارد گفته شده و رعایت این 13 مرحله می‌تونین سرعت ایندکس گوگل خود رو بهبود ببخشین. افزایش سرعت ایندکس گوگل با آگاهی به اون کار خیلی سختی نیست. اگه هنوزم سوالی در این مورد ذهن شما رو درگیر کرده با ما در میون بذارین.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.