مقالات آموزشی

بررسی نکات بازیابی جی میل با شماره تلفن

مفید بود؟

مطمئنم برای همه ی شما پیش آمده که رمز جی میل خودتان را فراموش کرده باشید راه های متفاوتی برای بازیابی رمز جی میل وجود دارد. ما در این مطلب روش های مختلف بازیابی رمز جی میل را برای شما آورده ایم.

 

راهنمای مطالعه متن
  • بازیابی جی میل با شماره تلفن
  • بازیابی حساب جی میل
  • بازیابی حساب Gmail با استفاده از ایمیل پشتیبان
  • چگونه رمز جی میل را پیدا کنیم

 

بازیابی جی میل با شماره تلفن

بازیابی جی میل با شماره تلفن یکی از روش های ساده برای بازیابی رمز عبور است که با استفاده از آن می توانید رمز عبورتان را مجددا پیدا کرده و آن را تغییر دهید. برای بازیابی پسورد Gmail با استفاده از شماره تلفن شما باید حتما در زمان ساخت اکانت و ثبت نام در گوگل شماره تلفن خود را وارد کرده باشید؛ در صورتی که این کار را انجام داده اید با استفاده از روش زیر می توانید به اکانت گوگل یا همان جی میل خود دسترسی داشته باشید:
• قدم اول: ابتدا وارد آدرس Gmail.com یا برنامه Gmail در گوشی خود شوید و آدرس ایمیل خود را وارد کنید و بعد از آن روی گزینه “گذرواژه‌تان را فراموش کرده اید؟” یا “Forget password” کلیک کنید.
• قدم دوم: در این مرحله یک صفحه جدید برای شما باز می شود و از شما درخواست می شود که آن چیزی که از پسورد خود به یاد دارید را وارد کنید، بعد از آن باید گزینه next را انتخاب کنید.
• قدم سوم: در این مرحله دو گزینه پیش روی شما قرار می گیرد که یکی از آنها Send text massege برای ارسال پیامک برای دریافت کد بازیابی و دیگری Get a call برای دریافت کد بوسیله تماس تلفنی است.
• قدم چهارم: بعد از دریافت کد عددی، آن را در کادر مشخص شده وارد کنید. در این مرحله باید در نظر داشته باشید که حروف را در کادر وارد نکنید و صرفا عدد ارسال شده را در قسمت مربوط جایگذاری کنید.
• قدم آخر: در پایان شما اگر کد را به درستی وارد کرده باشید به صفحه ای برای تغییر رمز عبور خود هدایت می شوید. در نظر داشته باشید که در این قسمت شما حتما باید رمز عبور جدیدی را برای Gmail خود انتخاب کنید و مجاز به استفاده از پسورد قدیمی خود نیستید.

 

بازیابی حساب جی میل

بازیابی حساب جی میل با استفاده از روش های دیگر نیز انجام می شود که شما با توجه به شرایط خود باید انتخاب کنید کنید که کدام یک از این روش ها برای شما قابل استفاده است. روش هایی که در ادامه برای شما توضیح می دهیم برای مواقعی هستند که شماره تلفن خود را وارد نکرده اید یا به هر دلیلی به شماره ای که وارد کرده اید دسترسی ندارید.

بازیابی حساب Gmail با استفاده از ایمیل پشتیبان

• قدم اول: وارد آدرس Gmail.com شوید یا برنامه Gmail را در گوشی خود باز کنید، سپس آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی گزینه “Forget password” یا “گذرواژه‌تان را فراموش کرده اید” کلیک کنید.
• قدم دوم: مشابه با قسمت قبل در این صفحه از شما درخواست می شود که آن چیزی که از رمز عبور خود به یاد دارید را وارد کنید و بعد از آن گزینه next یاcontinue یا ادامه دهید را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که اگر هیچ چیزی از رمز عبور خود به یاد نداشته باشید نیز مشکلی به وجود نخواهد آمد.
• قدم سوم: در این قسمت شما باید قسمت ارسال کد بازیابی به ایمیل پشتیبان را انتخاب کنید و سپس روی گزینه Send کلیک کنید. سپس یک ایمیل به آدرسی که به عنوان ایمیل پشتیبان وارد کرده اید برای شما ارسال می شود که کد بازیابی در آن درج شده است.
• قدم چهارم: کدی که برای شما ارسال شده است را در صفحه ای که برای شما باز شده است وارد کنید و گزینه Next را انتخاب کنید. در این مرحله در نظر داشته باشید که فقط اعدادی که برای شما ارسال شده است را وارد کنید و نیازی به ارسال حروف نیست.

• قدم آخر: اگر کد فرستاده شده را درست وارد کرده باشید به صورت اتوماتیک به صفحه انتخاب رمز عبور جدید هدایت می شوید و در این قسمت شما باید رمز عبور جدید خود را وارد کنید. در نظر داشته باشید که رمز عبور شما حتما باید جدید باشد.

در صورتی که در زمان ساخت Gmail شماره تلفن و یا ایمیل پشتیبان خود را وارد نکرده باشید، با استفاده از روش زیر می توانید رمز عبور حساب کاربری خود را بازیابی کنید:

• قدم اول: مانند روش هایی که در قسمت های بالا گفتیم وارد برنامه Gmail روی گوشی خود باز کنید یا به آدرس Gmail.com بروید و آدرس ایمیل خود را در کادر مربوطه وارد کنید. سپس گزینه Forget password یا گذرواژ‌ه‌تان را فراموش کرده‌اید را انتخاب کنید.
• قدم دوم: در این قسمت باید در کادر مشخص شده بخشی از رمز عبور خود که به خاطر دارید را وارد کنید و گزینه ادامه را انتخاب کنید.
• قدم سوم: در این قسمت شما باید سال و ماه دقیق ساخت ایمیل خود را بر اساس تاریخ میلادی وارد کنید و سپس گزینه Next را انتخاب کنید؛ حتما در نظر داشته باشید که اگر این اطلاعات را نداشته باشید دیگر راهی برای بازیابی رمز عبور ایمیل خود نخواهید داشت.
• قدم چهارم: در صورتی که اطلاعات مربوط به سال و ماه ساخت اکانت خود را به صورت صحیح وارد کنید، صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن می توانید رمز عبور جدید خود را وارد کنید.

 

چگونه رمز جی میل را پیدا کنیم

چگونه رمز جی میل را پیدا کنیم سوالی بود که تا اینجای کار سعی کردیم به صورت کامل آن را پاسخ دهیم و توضیح دادیم که اگر شما بدون شماره تلفن و ایمیل پشتینبان اقدام به ساخت ایمیل کرده باشید و از طرفی تاریخ ساخت ایمیل خود را فراموش کرده باشید، پیدا کردن رمز Gmail بسیار سخت خواهد شد. به همین دلیل در زمان ساخت اکانت شما سوالات از پیش تعیین شده ای را پاسخ می دهید تا اطلاعات مورد نیاز برای بازیابی ایمیل خود را تایید کنید. این سوالات مواردی مانند: “اولین معلم شما چه کسی بود؟ نام اولین حیوان خانگی‌تان چه بوده؟ و…” می باشد. از همین رو می توان گفت که هر چقدر شما با دقت بیشتری حساب کاربری جی میل خود را بسازید، برای بازیابی اطلاعات موجود در آن مشکل کمتری خواهید داشت.

نتیجه گیری

در این محتوای آموزشی شما را با روش های بازیابی رمز جی میل آشنا کردیم. چنان چه در هنگام مطالعه این مطلب ابهامی برای شما به وجود آمد، می توانید با اشتراک گذاری کامنت در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.