مقالات آموزشی

راهنمای نهایی و کامل برای تبلیغات با چاپ لوگو

مفید بود؟

تبلیغات با چاپ لوگو چه سودی برای شما داره؟ اصلاً چطوری انجام می‌شه؟ Swag مخفف کلمه‌ی چیزهایی که همه ما به دست میاریم هست. این مسئله در حقیقت شامل تمام موارد مارکی هست که در طول سال‌ها خرید به دست آوردین و احتمالاً رایگان هم بوده. مواردی مثل تی شرت، برچسب، نوار، یادداشت، خودکار یا هر چیز کوچیک و سرگرم کننده‌ای که در اطراف اتاق شما وجود دارن تا به شما یادآوری کنن برندینگ تجاری تولید کننده اونها هنوز وجود داره. به همین دلیل چاپ لوگو بسیار مهم هست. در حقیقت تبلیغات رایگان در یه مکان عالی یعنی خانه مشتریان شما صورت می‌گیره. توجه کنین که تبلیغات با چاپ آرم روی ماگ یا لیوان مثل چاپ آرم رو هودی نیست و اگه در چاپ اونها رفتار یکسانی داشته باشین، ممکن باعث تولید یه کار بی کیفیت بشین. در عوض می‌تونین یاد بگیرین که از نظر طراح به چاپ آرم نگاه کنین و طرحی رو انتخاب کنین که لوگوی شما رو برای هر آنچه که قصد چاپ اون رو دارین بهینه کنه. در این مقاله نحوه چاپ لوگو رو برای شما مثل یه حرفه‌ای توضیح می‌دیم. بد نیست در مورد انواع دیگه تبلیغات هم اطلاعاتی داشته باشین. مثل تبلیغات کلیکی! آیا تا به حال در مورد اون شنیدین؟

در هر بحثی در مورد چاپ آرم، چند اصطلاح وجود داره که بارها و بارها مطرح می‌شن، بنابراین قبل از پرداختن به جنبه‌های فنی چاپ آرم یا لوگو شما روی موارد خاص، در اینجا یه واژه نامه سریع از اصطلاحات و مفاهیم آورده شده تا به شما کمک کنه اهمیت تصمیمات طراحی خود رو درک کنین. در تبلیغات با چاپ لوگو ، طراحی آرم یا لوگو شما بسیار مهم هست. باید در نظر داشته باشید که از لوگو خود می‌توانید در طراحی بیزنس کارت خود استفاده کنین.

CMYK و RGB

 

 

CMYK و RGB دو حالت مختلف رنگی هستن که برای چاپ استفاده می‌شن. در حقیقت نام اونها به رنگ‌هایی که اونها استفاده می‌کنن اشاره داره: فیروزه‌ای، سرخابی، زرد یا قرمز و سبز و آبی کلاسیک. اما صبر کنین! کلید رنگ نیست، در حقیقت در CMYK اینطوریه، کلید رنگ مشکی هست. رنگی که زمان مخلوط کردن سه رنگ دیگه به وجود میاد. RGB کمی متفاوت عمل می‌کنه. در حقیقت RGB به جای همپوشانی رنگ‌های پایه برای ایجاد رنگ‌های جدید، با نمایش نورهای قرمز، سبز و آبی در کنار همدیگه برای ایجاد یه تصویر کار می‌کنه. رنگ‌های خاص با ترکیبات متنوع و شدت نور قرمز، سبز و آبی ایجاد می‌شن. رنگ‌ها در تبلیغات با چاپ آرم می‌تونن موثر عمل کنن.

تصاویر رستر و بردار

 

 

مورد بعدی که لازمه بدونین، تفاوت بین تصاویر رستر و وکتور و برداری و همچنین فرمت‌های مختلف فایل تصویری مورد استفاده در چاپ لوگو هست. دانستن این اطلاعات در زمینه تبلیغات با چاپ لوگو می‌تونه به شما خیلی کمک کنه.

نکته
به طور کلی تصاویر برداری یا وکتور برای چاپ لوگو توصیه می‌شن.

تصاویر رستر از پیکسل تشکیل شده؛ در مقابل تصاویر برداری از اشکال هندسی ساخته شده‌اند. وقتی یه تصویر رستر ایجاد می‌شه، تعداد پیکسل‌های موجود در اون قفل می‌شن. می‌تونین اون رو بزرگ یا کوچیک کنین اما با کشیدن این پیکسل‌ها، تصاویر تارتر می‌شن. از طرف دیگه تصاویر برداری اساساً معادلات ریاضی هستن، وقتی یکی رو بزرگ‌تر یا کوچیک‌تر کنین، ابعاد اصلی خود رو حفظ می‌کنن. تبلیغات با چاپ آرم نیاز به توجه به نکات خاص خود رو داره. تصاویر رستر معمولاً برای عکس استفاده می‌شن و همچنین برای برخی از برنامه‌های طراحی دیجیتال مثل فتوشاپ، در حقیقت نوعی تصویر پیش فرض هستن. به طور معمول گرافیک و انواع دیگه هنرهای دیجیتال به عنوان تصاویر رستری ایجاد می‌شن. تصاویر برداری از اونجا که می‌شه به راحتی اندازه اونها رو تغییر داد، معمولاً نوعی تصویر انتخابی برای پروژه‌های چاپی هستن. این موضوع احتمالاً یه پرونده AI، PDF یا EPS خواهد بود. تصاویر برداری همچنین بهترین انتخاب برای لوگو، نماد و حروف چینی هستن. این مسئله در حالی که فتوشاپ اصلی‌ترین برنامه‌ای هست که برای ایجاد تصاویر شطرنجی استفاده می‌شه.

 

وضوح

 

اگه تا حالا مانیتور یا تلویزیون خریداری کرده باشین، بدون شک با اصطلاح وضوح یا رزولوشن آشنا هستین. در حقیقت وضوح صفحه تعداد پیکسل‌هایی هست که در هر اینچ، سطح نمایش می‌ده. اگه به طور کلی صحبت کنیم. رزولوشن یا وضوح تمام به این معنی که تعداد پیکسل‌های یه اینچ فضا چقدره! توجه کنین که هر چه پیکسل‌های یه اینچ بیشتر باشه، وضوح یا رزولوشن تصویر هم بیشتر می‌شه. در تبلیغات با چاپ لوگو ، رزولوشن تصاویر در کیفیت چاپ شما بسیار موثر هست. ممکن زمان صحبت در مورد وضوح تصاویر، اصطلاح DPI یا PPI رو بشنوین، این موارد واحدهای اندازه گیری وضوح یا رزولوشن تصویر گرافیکی شطرنجی هستن. در بیشتر موارد، هر چه سطح چاپ بیشتری داشته باشین، باید وضوح تصویر یا DPI شما بالاتر باشه. در ادامه در مورد چاپ آرم روی سطوح مختلف اطلاعاتی رو به شما ارائه می‌دیم.

چاپ لوگو روی پنبه نرم (تی شرت، هودی و …)

در نظر داشته باشین زمان تبلیغات با چاپ آرم تی شرت‌ها یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای چاپ لوگو هستن. توجه کنین که اونها تنها لباس‌های نرم و پوشیدنی موجود نیستن. پیرهن‌های آستین بلند، هودی‌ها، دستکش و جوراب و … تعداد زیادی روش برای چاپ آرم شما وجود داره.

روند چاپ آرم

سه روش اصلی برای انجام چاپ آرم بر روی پارچه نرم وجود داره:

  • چاپ صفحه: استاندارد طلایی چاپ تی شرت! چاپگر صفحه اصلی طرح تی شرت شما رو ایجاد می‌کنه و به شما امکان چاپ عمده می‌ده. این حالت بهترین روش برای چاپ آرم روی سفارشات عمده و چاپ رنگ‌های روشن هست.
  • گرافیک وینیل: گرافیک وینیل از طریق چاپ انتقال ایجاد می‌شه، در نتیجه برای چاپ روی صفحه ظاهری و بافت استفاده می‌شه. این حالت بهترین روش برای گرافیک ساده است.
  • لباس مستقیم: این روش در اصل جوهر رو روی لباس پخش می‌کنه مثل چاپ جوهر افشان روی کاغذ، اما با پارچه! این روش هم بهترین گزینه برای سفارشات کم حجم با جزئیات زیاد است.

روند و نتیجه نهایی برای هر یک منحصر به فرد هست. این که کدوم یک از این گزینه‌ها برای شما مناسب باشه، به جزئیات و رنگارنگ بودن طراحی آرم شما و تاثیری که می‌خواهید بذارین بستگی داره.

ملاحظات طراحی

برای تبلیغات با چاپ لوگو باید جنس تی شرت هم در نظر داشته باشین. مثلاً در نظر داشته باشین برای تی شرت‌های پنبه‌ای یا پلاستیک پنبه باید در حال طراحی چیزی باشین که در چند سایز در دسترس باشه (احتمالاً چند رنگ) و البته لازم به ذکر هم هست که در طول سال‌ها پوشیدن و شستشو باعث کشیده شدن یا کوچک شدن تی شرت شما می‌شه. برای چاپ آرم باید اندازه اون رو هم مورد بررسی قرار بدین. مثلاً اندازه آرم خود رو با ارسال به چاپگر در قالب فایل وکتور آسون کنین. اگه لوگو شما رزولوشن لازم رو داره سعی کنین نسخه‌ای ایجاد کنین که همه رنگ‌ها مات باشن تا تصویر در پارچه‌های خاص رنگی شما گم نشه یا عجیب به نظر برسه. به ماکت‌های پیرهن‌های رنگی مختلف نگاهی بندازین و انتخاب کنین که کدوم از اونها به لوگو شما بیشتر میاد تا با اونها کار کنین. زمانی که لوگو خود رو روی تی شرت، هودی یا هر نوع پارچه نرم دیگه‌ای چاپ می‌کنین، از چاپگرها بخواید تا نسخه‌های تمام شده هر کالایی رو که در نظر دارین به شما نشون بدن. به عبارت دیگه اگه می‌خواید لوگو خود رو روی تی شرت‌ها و هودی‌های پشمی چاپ کنین، مطمئن بشین که طرح قبلی رو از طریق چاپگر دیدین. با این کار می‌تونین نتیجه عالی با چاپ آرم روی لباس‌های نرم رو داشته باشین.

چاپ لوگو روی پارچه‌های محکم و سفت (کلاه‌های بیس بال، کیف حمل و …)

 

کلاه‌های بیس بال یکی دیگه از محبوب‌ترین انواع Swag هستن. چرا؟ چون اونها کوچک، سبک وزن و کاربردی هستن. در نظر داشته باشین که تقریباً هر کس گاهی اوقات کلاه می‌پوشه، چه برای گرم نگه داشتن سر یا برای جلوگیری از نور آفتاب به چشم یا برای تکمیل استایل روزانه خود! کلاه بیس بال تنها نوع پارچه سفت و سختی نیست که می‌تونین استفاده کنین. کیف‌های حمل، باندانا، کلاه‌های سطلی و پرچم‌ها نیز در این گروه قرار می‌گیرن. تفاوت این محصولات با پنبه نرم‌تر این که پارچه‌های سفت و سخت مانند پارچه‌های نرم بعد از استفاده نرم‌تر نمی‌شن. زمانی که لوگو شما روی این مدل پارچه چاپ بشه نیازی به نگرانی در مورد اندازه یا چگونه دیده شدن اون ندارین. در مسئله تبلیغات با چاپ آرم ممکنه چاپ سنتی رو تجربه کرده باشین. چاپ سنتی در حقیقت فشار دادن جوهر به الیاف نساجی (مثل چاپ تی شرت) تنها راه چاپ آرم روی کلاه بیس بال نیست. همچنین می‌تونین لوگوی خود رو روی کلاه بدوزین تا فریب‌های لمسی و بصری رو به تبلیغات خود اضافه کنین. در نظر داشته باشین که این فرآیند جدا از چاپ آرم هست. چون چاپ آرم یا لوگو شاخه‌ای از تبلیغات و بازاریابی محسوب می‌شه، بهتره اطلاعاتی هم در مورد بازایابی سنتی و دیجیتال داشته باشین. روند چاپ آرم در این حالت فقط به صورت چاپ صفحه صورت می‌گیره.

پرسش
ملاحظات طراحی در این حالت به چه صورت هست؟

در پاسخ به این سوال باید بگیم، دقیقاً مانند چاپ آرم روی پیرهن نخی یا سایر پارچه‌های نرم، رنگ ماده‌ای که روی اون چاپ می‌کنین می‌تونه لوگوی شما رو تغییر رنگ بده. شما می‌تونین لوگوی خود رو با رنگ‌های کاملاً مات طراحی کنین و یا رنگ‌های پارچه‌ای خاصی رو انتخاب کنین که مکمل طراحی لوگوی شما باشه. حتی می‌تونین آرم خود رو حول موادی که می‌خواید روی اون چاپ کنین، طراحی کنین.

چاپ آرم روی لیوان و سایر سرامیک‌ها

تبلیغات با چاپ لوگو می‌تونه برای مشتری خیلی جذاب باشه. اگه ماگ یا لیوان‌های سرامیکی جذاب هم به این دسته اضافه کنین، بهتر هم می‌شه. مثلاً می‌تونین به کابینت آشپزخونه خود نگاهی بندازین، تضمین می‌کنیم که حداقل یه لیوان با لوگوی مخصوص تبلیغاتی در اونجا پیدا خواهین کرد. لیوان و تی شرت درست به عنوان برخی از محبوب‌ترین گزینه‌های Swag وجود داره و درک دلیل اون هم آسون هست. به این دلیل که مورد استفاده این دو گزینه برای اکثر افراد زیاد هست.

روند چاپ آرم

  • چاپ تصعید رنگ
  • چاپ دیجیتال
  • چاپ مستقیم روی صفحه
  • چاپ لیتو

هر یک از این موارد شامل فرآیندی متفاوت هست و در قیمت هم متفاوت هستن و باید بدونین که هر یک نتایج متفاوتی هم دارن. به عنوان مثال چاپ مستقیم صفحه نمایش معمولاً کم هزینه‌ترین گزینه شما برای چاپ آرم روی سرامیک هست. اینطوری می‌تونین هزینه تبلیغات با چاپ آرم رو بهینه سازی کنین. البته در نظر داشته باشین که این گزینه کیفیت پایین‌تری نسبت به روش‌های دیگه مثل چاپ لیتو و چاپ تصعید داره.

ملاحظات طراحی

لیوان‌ها منحنی هستن بنابراین ممکن آرم شما مخدوش بشه. با چاپ آرم خود روی کاغذ و پیچوندن اون دور یه لیوان، اون رو امتحان کنین تا ببینین وقتی در واقع روی لیوان چاپ می‌شه چگونه ظاهر می‌شه. طراحی لوگو شما می‌تونه تعیین کنه که کدوم روش چاپ بهترین حالت هست. اگه لوگو شما نسبتاً ساده هست (یعنی مثلاً اشکال ساده هندسی و فاقد شیب هست) چاپ مستقیم روی صفحه به خوبی می‌تونه کار کنه و در هزینه شما صرفه جویی کنه. اگه شما آرم یا لوگو دقیق‌تری دارین ممکن بخواید چاپ لیتو یا دیجیتال رو امتحان کنین.

انتخاب چاپگر

 

مرحله آخر در تبلیغات با چاپ لوگو انتخاب چاپگر مناسب برای نیازهای شما هست. شما باید چاپگری رو انتخاب کنین که مواد و تکنیک‌های چاپی مورد نظر شما رو ارائه بده و مطمئن بشین که با یه چاپخونه همراه هستین که نمونه‌های زیادی از محصولات نهایی رو ارائه می‌ده، در این حالت می‌تونین از کیفیتی که انتظار دارین، اطلاع حاصل کنین. همچنین می‌تونین زمان مقایسه شرکت‌های چاپی به بررسی مشتری توجه کنین. چاپگر شما جزئیات و اندازه گیری‌های نهایی پروژه چاپ رو به شما ارائه می‌دن. اغلب اوقات اونها پیش نمایش چاپ آرم رو به شما نشون می‌دن یا گزینه سفارش نمونه رو قبل از تولید یه دسته بزرگ چاپ ارائه می‌دن، بنابراین می‌تونین نتیجه نهایی خود رو دوباره بررسی کنین.

در این مقاله سعی کردیم در مورد تبلیغات با چاپ آرم اطلاعاتی رو در اختیار شما بذاریم. تا به حال این کار رو کردین؟ تا چه حد راضی بودین؟ از چه روشی استفاده کردین؟ نظرات و تجربیات خود رو در این زمینه با ما به اشتراک بذارین.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.