مقالات آموزشی

عوامل رتبه بندی گوگل در سال ۲۰۲۰: فاکتور رتبه بندی لینک

مفید بود؟

با گذشت زمان گوگل بروز رسانی هایی جدیی را از طریق الگوریتم های خود ارائه میدهد که برای رتبه دهی به وب سایت ها فیلترینگ خاصی را اعمال می کنند اما این فاکتورها در سال 2020 چیست؟ ما طی مقالاتی (عوامل رتبه بندی گوگل در سال 2020: فاکتور رتبه بندی تعامل کاربر) در مورد فاکتورهای رتبه بندی گوگل در سال 2020 صحبت کردیم و در هر یک از این مقالات یکی از فاکتورهای مهم را بررسی کردیم و هشدارها و راهکارهای اساسی برای افزایش رتبه را به شما آموزش دادیم. در این مقاله درباره فاکتور رتبه بندی لینک صحبت خواهیم کرد بنابراین همراه ما باشید.

مردم می گویند:

الگوریتم رتبه بندی گوگل، تعداد دامنه ها و صفحه هایی که به یک وب سایت لینک داده اند را در نظر می گیرد. مطالعات گوناگون، ارتباط مستقیمی بین تعداد لینک دهنده ها و رتبه بندی ها نشان می دهد.

گوگل می گوید:

در اینجا بخشی از ارائه جستجوی گوگل توسط لری پیج آورده شده است:

“… شمارش استنادها یا بک لینک هایی که به یک صفحه داده می شود … تقریب اهمیت یا کیفیت صفحه را تقسیم می کند. ”

خلاصه

قطعاً، فاکتور رتبه بندی لینک با تغییر رتبه یک وب سایت در ارتباط است. با این حال، با بک لینک به طور مساوی رفتار نمی شود و کیفیت ـن ها ملاک قرار می گیرد. بنابراین، شما باید به دنبال لینک های با کیفیت از وب سایت های معتبر باشید، نه اینکه دنبال تعداد زیادی از لینک باشید.

مردم می گویند:

بک لینک هایی که از صفحات مرتبط با صفحه وب سایت می آیند، سیگنال های رتبه بندی قوی محسوب می شوند.

گوگل می گوید:

وبلاگ مرکزی وب گوگل بر ارزش لینک هایی با منابع مربوطه تأکید کرد و گفت:

“ما همچنان از ارزش لینک های معتبر و مرتبط به عنوان یک فاکتور رتبه بندی لینک در جستجو محافظت می کنیم.”

“همانطور که بسیاری از شما می دانی ، لینک های ورودی با کیفیت و مرتبط می توانند در PageRank شما تأثیر بگذارند (یک فاکتور رتبه بندی مهم).”

خلاصه

کاملاً واضح است که گوگل لینک های وب سایت ها یا صفحات موضعی مرتبط را به عنوان سیگنال های رتبه بندی قوی در نظر می گیرد. بنابراین، گرفتن بک لینک از وب سایت هایی معتبر با صفحات مرتبط به وب سایت شما خیلی بهتر از گرفتن ده ها لینک از وب سایت های بی اعتبار و نامرتبط است.

 

وبمستران می گویند:

متن انکر تکست ممکن است نشانگر ارتباط بین صفحات لینک دهی شده باشد، بنابراین بر اینگونه باعث تاثیر صفحه لینک شده خواهد شد.

گوگل می گوید:

توضیحات اولیه الگوریتم موتور جستجو گوگل نحوه برخورد با انکر تکست را توضیح می دهد.

“با انکر تکست ها د رموتور جستجوی ما به گونه ای خاص برخورد می شود.

… ما آن را با صفحه ای که لینک به آن اشاره می کند، مرتبط می کنیم. این چندین مزیت دارد. … انکر تکست ها اغلب توضیحات دقیق تری از صفحات وب نسبت به خود صفحات ارائه می دهند. ”

با این حال، گوگل در انکر تکست های سئو شده و غیر طبیعی هشدار می دهد.

“نمونه متداول از لینک های غیر طبیعی که ممکن است دستورالعملهای ما را نقض کنند:

… لینک هایی با انکر تکست بهینه شده در مقاله ها یا وبلاگ های منتشر شده در سایت های دیگر.”

خلاصه

خوب، این مانند یک موضوع ظریف به نظر می رسد، زیرا شما واقعاً باید با انکر تکست های مبتنی بر کلید واژه با احتیاط رفتار کنید. از یک طرف، الگوریتم جستجو انکر تکست را در نظر می گیرد. از طرف دیگر، استفاده بیش از حد از انکر تکست های مبتنی بر کلید واژه ممکن است غیر طبیعی و به تبع آن مشکوک به نظر برسد و ضرر بیشتری را در رتبه نهایی داشته باشد. بنابراین بسیار توصیه می شود از انکر تکست های مبتنی بر کلید واژه به طور معقول استفاده کنید.

وبمستران می گویند:

بک لینک های مربوط به دامنه های .edu و .gov بسیار موثر در نظر گرفته می شوند زیرا وزن و اعتبار بیشتری را به وب سایت هایی که مراجعه می کنند منتقل کنند.

گوگل می گوید:

مت کاتس گوگل اظهار داشت که لینک های گرفته شده از اینگونه دامنه ها با اهمیت هستند.

جان مولر حتی فراتر رفت و ادعا کرد که بسیاری از پیوندهای .edu را نادیده گرفته اند.

“به دلیل تصور غلط مبنی بر اینکه لینک های دامنه .edu با ارزش تر هستند، این سایت ها کاملاً کمی از هرز لینک استفاده می کنند. به همین دلیل، ما تعداد زیادی از لینک های درون این و سایتها را نادیده می گیریم.”

خلاصه

دامنه هایی مانند .edu و .gov از وب سایت های معتبر و با کیفیت بالا محسوب می شوند، بنابراین معمولاً رتبه های بالاتری را کسب می کنند. با این حال، هنگامی که نوبت به افزایش رتبه آنها می رسد، گوگل تمایل دارد که با آنها به طور مساوی با سایر وب سایت ها رفتار کند، بنابراین رتبه بیشتر را فقط برای داشتن چنین پسوند دامنه ای نمی دهد. به عنوان مثال، به جای تلاش برای بدست آوردن لینک از سایت .gov ، بسیار عاقلانه تر است که از سایت های مرتبط استفاده کنید و لینک بدست آورید. تا فاکتور رتبه بندی لینک هم بتواند تاثیر خود را برای افزایش رتبه سایت شما اعمال کند.

مدیران سایت می گویند:

اگرچه قرار است الگوریتم رتبه بندی لینک سازی خارجی رتبه صفحات شما را بالا ببرد اما در واقع کیفیت لینک منابع خارجی و اعتبار این سایت ها است که مهم هستند.

گوگل می گوید:

این چیزی است که جان مولر در مورد لینک سازی خارجی در سال 2016 گفت:

“دیدگاه ما در مورد لینک دهی از سایت شما به سایت های افراد دیگر به طور خاص یک عامل رتبه بندی نیستند. اما می تواند ارزشی را به محتوای شما منتقل کند و این به نوبه خود می تواند برای ما در جستجو مهم باشد.”

اما پاسخ وی در مورد تأثیر لینک سازی خارجی بر سئو در جلسه اخیر Hangouts آورده شده است:

“لینک دادن به وب سایت های دیگر راهی عالی برای ارائه ارزش به کاربران شما است. غالباً ، لینک ها به کاربران کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند، منابع خود را بررسی کنند و چگونگی ارتباط محتوای شما با سؤالاتی که دارند را نشان می دهد.”

خلاصه

به نظر می رسد که لینک سازی خارجی به دلیل اینکه به کاربران کمک می کنند تا منابع شما را بررسی کنند و شاید جواب بیشتری برای سوالات خود پیدا کنند با اهمیت است زیرا شما به کاربرانتان ارزشی داده اید و در نتیجه فاکتور رتبه بندی لینک سازی خارجی به عنوان یک عامل غیر مستقیم دارای اهمیت است.

کارشناسان می گویند:

رشد پایدار و مداوم تعداد بک لینک ها با گذشت زمان از محبوبیت روز افزون وب سایت (یا ادامه کار آن ها) صحبت می کند، بنابراین ممکن است منجر به موقعیت های بالاتر در نتایج جستجو شود. اگر یک وب سایت نسبت به دستیابی به مرور زمان لینک های بیشتری را از دست بدهد، گوگل رتبه آن را می گیرد.

گوگل می گوید:

در یکی از دستورالعمل های گوگل گفته شده که بر اساس رفتار لینک ها، الگوریتم رتبه بندی لینک در امتیاز دهی به وب سایت ها موثر است. در اینجا چند مورد آورده شده است:

“… عوامل مبتنی بر لینک ممکن است مربوط به تاریخ هایی باشد که لینک جدید در یک صفحه ظاهر می شوند و لینک های موجود از بین می روند.”

خلاصه

گوگل آنالیز می کند که و بسایت ها چگونه لینک به دست می آورند و چگونه لینک از دست می دهند. با تجزیه و تحلیل این داده ها می توان فرضیه هایی در مورد محبوبیت روزافزون و رو به رشد آنها ایجاد کرد و بر این اساس با وب سایت ها رفتار کرد – آنها را در SERP ها ارتقا داد. بنابراین اگر صفحه شما به مرور زمان به گرفتن بک لینک ادامه دهد، ممکن است مرتبط و “تازه” در نظر گرفته شود و براساس این فاکتور رتبه بندی لینک ممکن است واجد شرایط رتبه های بالاتر هم باشد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.