مفید بود؟

آیا می‌خواید همه هم و غم خودتو رو بذارین روی بازاریابی محتوا اما زمان کافی برای این کار رو ندارین؟ آیا برای بازاریابی محتوا تخصص لازم در ایجاد محتوای خوب ندارین؟ جواب شما پیش ماست! برون سپاری تولید محتوا ، یکی از روش‌های موثر و آسون برای بهره‌مندی از مزایا بدون انجام دادن همه‌کارها است. در حقیقت بازاریابی محتوا می‌تونه خیلی سودآور باشه. طبق گزارشات CMI بیشتر از 70% از برندهای تجاری در حال حاضر کسی رو استخدام می‌کنن تا تولید و توزیع محتوای اون‌ها رو مدیریت کنه و از اجرای حرفه‌ای اونها اطمینان پیدا کنه. اگه هنوز هم قانع نشدین، در ادامه با ما باشین تا نگاه عمیق‎تری به این موضوع بندازیم. ما به این پرسش شما جواب میدیم که چرا برون سپاری محتوا در بازاریابی محتوای شما منطقیه؟

این نکته رو به یاد داشته باشین که برون سپاری ایجاد محتوا برای کسب و کارهای متوسط یه نیاز کاملاً ضروریه. برون سپاری تولید محتوا به شما این امکان رو میده تا تلاش خود رو بالا ببرین. طبق گزارشات CMI نشون میده که 56% از شرکت‌های B2B، حداقل فعالیت بازاریابی محتوای خود رو به عهده دارن. این یعنی که حتی با وجود یه تیم بازاریابی داخلی، بسیاری از شرکت‌ها منابعی برای استراتژی، پیاده‌سازی و اجرای همه چیز ندارن. از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا لینک‌سازی و سئو، یه آژانس بازاریابی محتوا می‌تونه به شما در مدیریت همه موارد کمک کنه.

با ما باشین تا 11 تا از مزایای برون سپاری تولید محتوا رو با هم بررسی کنیم.

 

وقت بیشتری برای کار در زمینه استراتژی و سایر فعالیت‌های تجاری خواهید داشت

خب همونطور که در ابتدا اشاره کردیم، یکی از دلایل اصلی برای برون سپاری تولید محتوا اینه که شما زمان ندارین خودتون این کار رو انجام بدین. تحقیق، نوشتن و انتشار مطالب برای پست‌های منظم وبلاگ به خودی خود می‌تونه یه کار تمام وقت باشه. به یاد داشته باشین که این مسئله حتی قبل از اینه که شما کارهای دیگه لازم رو در بازاریابی محتوا مثل تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی و بهینه سازی موتور جست و جو در نظر بگیرین.

همه ما روزانه زمان محدودی داریم. قطعاً این برای شما مهمه که روی فعالیت‌های اصلی خودتون تمرکز کنین و از اونها نهایت استفاده رو ببرین. این ممکنه به این معنی باشه که اگه بازاریاب هستین روی استراتژی کار کنین یا اگه صاحب مشاغل هستین با سایر کارهای حیاتی کنار بیاین. نکته اینه که می‌تونین ایجاد محتوا رو در حالی که هنوز ورودی مورد نظر خود رو دارین، برون سپاری کنین. بعد از اون باید این خبر خوب رو به شما بدم که آزادین تا در زمینه‌های دیگه کسب و کار، کار کنین. گرچه ممکنه تولید محتوا توسط خود شما گزینه ساده‌تر و ارزون‌تری باشه اما این استراتژی به ندرت جوابگو هست. به فعالیت‌های تجاری که در اونها نقطه قوت دارین پایبند باشین و تولید محتوا رو به یه حرفه‌ای بسپارین.

در انتها باید بگیم که با برون سپاری محتوا ، شما نه تنها با محتوای با کیفیت‌تری مواجه میشین بلکه سود بیشتری نسبت به سرمایه گذاری اولیه خود کسب می‌کنین.

می‌تونین مطالب بیشتری رو در برنامه غالب خود منتشر کنین

شما اگه حتی تمام وقت در زمینه بازاریابی محتوا کار می‌کردین، محدودیت در میزان نوشتن یه نفر در یه روز یا یه هفته وجود داره. به این نکته هم توجه کنین که گردآوری مطالب با کیفیت بالا زمان‌بر هست. قطعاً اگه می‌خواید یه پست 500 کلمه‌ای بنویسین، احتمالاً می‌تونین زمان کافی از برنامه روزانه خود برای انجام این کار اختصاص بدین. اما بعید به نظر می‌رسه که این نوع محتوا تاثیری بر مخاطبان شما بذاره یا به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی محتوا، فوایدی برای شما داشته باشه. محتوای خوب برای تحقیق، ایجاد و تبلیغ زمان می‌بره. اگه شما پست‌های وبلاگی که کاملاً تحقیق شده و جامع هستن رو می‌خواین، این عملی نیست که از یک نویسنده بخواین بیشتر از دو سه تا پست در هفته رو مدیریت بکنه. طبق آخرین نظرسنجی‌ها 60% مشاغل تولید یه محتوای مداوم رو یه چالش می‌دونن. برون سپاری تولید محتوا به این مسئله خیلی کمک می‌کنه. اگه می‌خواید بدون افت سطح کیفیت، مطالب بیشتری منتشر کنین قطعاً به نویسندگان بیشتری نیاز دارین. این دقیقاً جاییه که برون سپاری ایجاد محتوا می‌تونه به شما کمک کنه تا مقیاس خود رو افزایش بدین.

برون سپاری تولید محتوا ارزون‌تر از استخدام نویسنده تمام وقت هست

 

زمانی که ایجاد محتوا رو به تیمی واگذار کنین، وقت بیشتری برای تمرکز بر استراتژی، ایده پردازی، بازاریابی و آزمایش خواهید داشت. همچنین این مسئله باعث میشه تا ROI بالاتری برای شما ایجاد بشه. برون سپاری تولید محتوا می‌تونه روشی بسیار مقرون به صرفه برای تولید محتوا باشه. شما اگه یه نویسنده تمام وقت استخدام کنین، هزینه سالانه این استخدام براتون خیلی زیاد خواهد بود

به این نکته توجه کنین که در برون سپاری محتوا ، صرفاً برای محتوایی که سفارش میدین هزینه می‌کنین و نه چیز دیگه‌ای. در صورت بروز مشکل، لازم نیست نگران تهیه بیمه درمانی یا تعویض لپ تاپ نویسنده خود باشین. محتوای برون سپاری توسط افراد یا آژانس‌های خود اشتغالی نوشته میشه که این هزینه‌ها رو در نرخ کلی اونها لحاظ می‌کنه. این مسئله باعث میشه این گزینه برای اکثر مشاغل مقرون به صرفه‌تر باشه.

این یه گزینه انعطاف پذیرتره

 

داشتن یه نویسنده تمام وقت به عنوان بخشی از تیم بازاریابی دارای مزایای خاصیه. از طرف دیگه به این معنی هست که شما به یک نویسنده گیر کردین و نمی‌تونین با گذشت زمان، با نیازهای متغیر محتوای خود سازگار بشین. برون سپاری تولید محتوا گزینه انعطاف پذیرتریه. چون شما می‌تونین نویسندگان بیشتری استخدام کنین وقتی می‌خواید محتوای بیشتری تولید کنین. اگه احساس می‌کنین کیفیت یه نویسنده خاص پایین اومده یا فقط می‌خواید لحن متفاوتی رو امتحان کنین، می‌تونین منبع دیگه‌ای رو برون سپاری کنین.

با تغییرات فصلی در صنعت شما، ممکنه مواقعی از سال وجود داشته باشه که منطقی نیست در محتوا سرمایه‌گذاری کنین. برون سپاری محتوا به شما این انعطاف‌پذیری رو میده تا بتونین در صورت نیاز مقیاس خود رو کاهش بدین. همچنین همزمان با رشد تجارت خود، تولید خود رو به راحتی افزایش بدین.

می‌تونین با ایده‌های تازه و دیدگاه‌های متنوع آشنا بشین

شما احتمالاً داستان‌های شخصی خود رو برای گفتن داشتین و می‌خواید دیدگاهتون رو در محتوای خودتون بنویسین و هیچ مانعی برای انجام این کار وجود نداره. با این حال، معرفی استعدادها و ایده‌های جدید با نویسندگانی که می‌تونن مفاهیم رو به شکلی بیان کنن که ممکنه هرگز در نظر نگرفته باشین، برای برنامه بازاریابی محتوای کلی شما بسیار مفیده. نویسندگان و سایر تولیدکنندگان محتوا احتمالاً برای چندین مشتری مختلف کار کردن و می‌تونن تجربه و دانش حاصل از هر کدوم رو به تولید محتوای شما منتقل کنن.

لازم به ذکره که بگیم اونها همچنین به خوبی از روندهای نو ظهور بازاریابی محتوا آگاه هستن یا ممکنه بتونن روند صنعت شما رو پیش بینی کنن و وقتی در موضوعات گیر می‌افتین، ایده‌های جدیدی رو در مورد محتوای شما ارائه میدن. برون سپاری تولید محتوا می‌تونه به ایده‌های جدید برای محتوای شما کمک کنه.

شما ممکنه اشتیاق خود رو نسبت به نوشتن موضوع از دست بدین چون هر روز با اون موضوع سر و کار دارین و این مسئله در نوشتن شما تاثیر میذاره اما استفاده از مجموعه نویسندگان دیگه به این معنیه که شما هرگز این بارقه رو از دست نمی‌دین و همیشه یه منبع تجدید ایده و الهام جدید دارین.

می‌تونین با سرعت و کارایی بیشتری محتوا رو تولید و منتشر کنین

بخشی از زیبایی برون سپاری ایجاد محتوا اینه که سرعت و کارایی اون در مقایسه با تلاش تک نفره شما برای تولید محتوا بسیار بیشتره! آژانس‌های بازاریابی محتوای خوب در این زمینه توافق دارن و تیمی از تولیدکنندگان محتوای واجد شرایط رو در اختیار شما میذارن تا محتوای شما رو حتی در سخت‌ترین و نزدیک ترینمهلت‌های تحویل، برای شما تولید کنن. بنابراین میشه گفت که موضوعی حساس به زمان در صنعت شما وجود داره. به جای این که عجله کنین و سعی کنین همه کارها رو با هم انجام بدین، می‌تونین کار رو به یه تیم حرفه‌ای بسپارین. از اونجا که نویسندگان مستقل به ازای هر کلمه یا مقاله حقوق دریافت می‌کنن، به نفع اونهاست که سریع‌تر و کارآمدتر عمل کنن. از طرف دیگه، یه نویسنده تمام وقت، انگیزه کافی رو میتونه نداشته باشه، چون به اونها بدون توجه به محتوایی که تولید می‌کنن، همون حقوق رو میدن.

می‌تونین کارشناسان صنعت رو در موضوعات مختلف استخدام کنین

اگرچه ممکنه در زمینه‌های خاصی متخصص باشین اما قطعاً نمی‌تونین در همه امور متخصص باشین. اگه که استراتژی محتوای شما شامل نوشتن در مورد طیف بسیار وسیعی از موضوعات باشه، مطمئناً از برون سپاری محتوا افراد دیگه با تخصص خاص بهره مند خواهید شد. اکثر آژانس‌های بازاریابی محتوا تعدادی از تولیدکنندگان محتوا رو با طیف گسترده‌ای از تخصص و تجربه استخدام می‌کنن. بذارین تا با مثالی برای شما شفاف‌تر توضیح بدیم. فرض کنین تجارت شما اسباب بازی می‌فروشه. شما می‌خواید در مورد اهمیت بازی برای رشد کودک یه پست وبلاگی بنویسین. می‌تونین از نویسنده‌ای با صلاحیت روانشناسی یا تجربه خاص در زمینه آموزش کودک بخواین تا این محتوا رو برای شما تولید کنه. این مسئله به این معنیه که شما قادرین تا موضوع رو به روشی عمیق‌تر بررسی کنین و اطلاعات دقیق‌تری نسبت به زمانی که فقط بر اساس سرچ در اینترنت می‌نوشتین، ارائه بدین.

می‌تونین مخاطبان گسترده‌تری داشته باشین

زمانی که محتوای خود رو به نویسندگان حرفه‌ای واگذار می‌کنین، اونها می‌‎تونن نوشته منتشر شده رو در وبلاگ و شبکه‌های خود منتشر کنن. این مسئله به این معنیه که شما مخاطبان کاملاً جدیدی رو پیدا می‌کنین که ممکنه تا قبل از این هرگز برند یا مارک تجاری شما رو ندیده باشن. اگه برون سپاری تولید محتوا رو به یه آژانس بازاریابی تخصصی بسپارین، ممکنه بتونین اونها رو در شبکه‌های اجتماعی خود هم به اشتراک بذارین یا حتی در مصاحبه‌ای در وبلاگ شرکت کنین.

حتی اگه بخواین که نویسنده ها محتوا رو براتون تولید کنن اما شما مطالب رو به نام خود منتشر می‌کنین، متخصصان بازاریابی محتوای آزاد می‌تونن به شما کمک کنن تا مطالب خود رو در مقابل چشم‌های بیشتری به اشتراک بذارین. اونها می‌تونن در مورد وبلاگ‌های دیگه برای ارسال پست مهمان تحقیق کنن. به طور کلی می‌تونن روش‌های جدیدی برای تبلیغ محتوای شما پیدا کنن. این مورد هم از مزایای غیرقابل چشم پوشی برون سپاری ایجاد محتوا است.

می‌تونین انواع مختلفی از محتوا رو آزمایش کنین

وقتی به بازاریابی محتوا فکر می‌کنیم بلافاصله پست‌های وبلاگ به ذهن ما میرسه. البته که مواردی بسیار بیشتر از این موضوعات وجود داره و شما می‌تونین انواع مختلف محتوا از جمله پست‌های شبکه‌های اجتماعی، کتاب‌های الکترونیکی، ایمیل‎ها و حتی فیلم‌ها رو با برون سپاری محتوا آزمایش کنین.

نکته
اینفوگرافیک می‌تونه یه روش بسیار موثر در افزایش سئو شما باشه چون دیگران از اون استفاده می‌کنن و می‌تونن از طریق اون به سایت شما لینک بشن.

آیا مهارت‌های گرافیکی برای تولید یه محتوای تصویری خوب رو ندارین؟ این خیلی آسون و مقرون به صرفه‌تره که به یه متخصص برون سپاری تولید محتوا رو واگذار کنین.

آیا می‌خواید کتاب الکترونیکی منتشر کنین اما این کار در ذهنتون زیادی بزرگ و خسته کننده س؟ استخدام نویسنده می‌تونه به شما کمک کنه تا ایده‌های خودتون رو جمع کنین و محصول نهایی رو در یه بازه زمانی کوتاه ارائه بدین. زمانی که نوبت به تولید محتوا میرسه بیشتر از 80% متخصصان بازاریابی می‌گن که تولید فیلم سخت‌ترین مورده. با این حال، تولید ویدیو نتایج شگفت‌انگیزی داره. ویدیوهای کوتاه یکی از پرمخاطب‌ترین اشکال محتوا در شبکه‌های اجتماعی هستن و برای تعامل، فوق‌العاده عمل می‌کتن. تولید ویدیو برای شما می‌تونه کاری سخت و طاقت فرسا به نظر برسه اما برون سپاری ایجاد محتوا آسون و مقرون به صرفه است. در نتیجه اگه در تولید محتوای نوشتاری موفقید اما هنوز ویدیو رو تجربه نکردین، ارزش داره تا دنیای برون سپاری رو کاوش کنین تا بتونین از مزایای اون بهره مند بشین.

اندازه گیری مزایای اون آسونه

شما می‌تونین ROI برون سپاری رو اثبات کنین. مطمئن نیستین که آیا به اندازه کافی از محتوای برون سپاری شده خود استفاده می‌کنین تا ارزش سرمایه گذاری رو داشته باشه؟ ردیابی و اندازه‌گیری اون آسونه. در اکثر موارد متوجه می‌شین که برون سپاری تولید محتوا بازگشت سرمایه شما رو افزایش میده. برخی از مواردی که می‌تونین اندازه بگیرین عبارتند از:

  • تعداد بازدیدها و تبدیل‌های بعدی در یه قسمت خاص از محتوا
  • دنبال کردن، اشتراک و مشارکت در شبکه‌های اجتماعی خود رو افزایش بدین.
  • به دنبال اجرای طرح بازاریابی محتوای خود، میزان فروش یا درآمد کسب و کار خود رو افزایش بدین.

اگه به یه آزانس بازاریابی محتوا بسپارین، اونها در زمینه تولید محتوایی که به شما کمک می‌کنه اهداف تجاری خود رو برآورده کنین، متخصص هستن. اگه به طور منظم محتوای با کیفیت یا محتوای بهینه شده رو با کیفیت بالاتری منتشر کنین قطعاً به دنبال اون افزایش هدایت، تبدیل و تعامل رو خواهید داشت.

می‌تونین اهداف تجاری خود رو سریع‌تر برآورده کنین

زمانی که با یه آژانس بازاریابی محتوا یا یه استراتژیست کار می‎کنین نه تنها اطمینان به شما داده میشه که محتوای منظم و متناوب برای انتشار دارین، بلکه از تخصص یا تجربه بازاریابی که ممکنه فراتر از مجموعه مهارت‌های شما باشه بهره مند می‌شین. زمانی که نوبت به بازاریابی میرسه، معمولاً اینطوره که هر چه بیشتر سرمایه گذاری کنین، بازده بیشتری هم دارین. در نتیجه می‌تونین یه نویسنده استاندارد محتوا استخدام کنین که از دستورالعمل‌های ارائه شده شما پیروی کنه.

در بازاریابی محتوای موفق، فاکتورهای خیلی بیشتری از نوشتن وجود داره. مثلاً یه آژانس بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کنه تا مشخص کنین دقیقاً چه چیزی می‌خواین از بازاریابی محتوا به دست بیارین و می‌تونه ابزارها و تجربیات خاص خودش رو برای اطمینان شما از رسیدن به نتیجه ارائه بده. این هم یکی از قوی و موثرترین مزایای برون سپاری تولید محتوا است.

در انتها باید بگیم که برخی از موارد منفی در برون سپاری محتوا وجود داره. اما به یاد داشته باشین که مزایای اون بیشتر از معایب اونه. استخدام نویسنده یا خدمات آژانس بازاریابی محتوا مانند ما به شما در تولید محتوا با کیفیت بالاتر و صرفه جویی در وقت و هزینه کمک می‌کنه و شما رو برای دستیابی به اهداف تجاریتون در موقعیت بهتری قرار میده.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.