مقالات آموزشی

استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان آن را تدوین کرد

مفید بود؟

در دنیای آنلاین امروز، دیجیتال مارکتینگ تبدیل به یک امر ضروری شده است. صرف نظر از اندازه صنعت یا شرکت شما، دیجیتال مارکتینگ یکی از بهترین روش‌ها برای رشد کسب و کار شما است. با این حال، برای گسترس شرکت و افزایش درآمد خود، به کاربردی‌ترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در کنار کسب و کارتان نیاز خواهید داشت. دیجیتال مارکتینگ هر ابتکار و نوآوری بازاریابی را شامل می‌شود که از طریق دستگاه‌های متصل به اینترنت و رسانه‌های آنلاین استفاده می‌کند. استراتژی رایج دیجیتال مارکتینگ حول توزیع پیام برند از طریق موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، اپلیکیشن‌ها، ایمیل و وب‌سایت‌ها متمرکز است. اکثر استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ نشان می‌دهند که از کدام کانال‌های آنلاین و تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ باید استفاده شود و میزان سرمایه گذاری روی این کانال‌ها و تاکتیک‌ها چقدر است.

 

راهنمای مطالعه متن
  • چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
  • چرا استراتژی دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟
  • چگونه می‌توان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین کرد؟
  • برترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در پونه مدیا

 

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

با افزایش کاربران شبکه‌ها و رسانه‌های اینترنتی، بازاریابی سنتی تا حدودی کارایی خود را از دست داده و دیجیتال مارکتینگ جایگزین آن شده است. با پیشرفت‌ فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، بازاریاب‌ها به فناوری بازاریابی مورد نیاز برای دسترسی به مصرف‌کنندگانی که از دستگاه‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، مجهز شده‌اند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که 4.4 میلیارد نفر در جهان از اینترنت استفاده می‌کنند و نزدیک به ۳۰ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند با برندها از طریق کانال‌های اجتماعی تعامل داشته باشند تا اینکه به فروشگاه مراجعه کنند. سازمان‌ها باید در پلتفرم‌های رایج اینترنتی حضور فعال داشته باشند تا بتوانند در بازار رقابتی به فعالیت خود ادامه دهند.
با به کارگیری نوآوری‌ها و ابتکارات دیجیتال مارکتینگ، شرکت شما می‌تواند فضایی ایجاد کند که با مشتری خود تعامل مداوم ایجاد کنید. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند دری را برای تعامل پس از خرید باز ‌کند که به تیم بازاریابی شما کمک کند وفاداری به برند را به طور موثرتری تقویت کرده و حفظ مشتری را بهبود بخشند.

 

چرا استراتژی دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

اگر از استراتژی دیجیتال مارکتینگ استفاده نکنید، کسب و کار شما برای رسیدن به اهداف مالی و رشد فاقد نقشه و برنامه خواهد بود. در حقیقت بدون استراتژی دیجیتال مارکتینگ، خواسته‌ها و اهداف خود را می‌دانید اما مسیر دستیابی به آنها را ایجاد نکرده‌اید. اگر می‌خواهید در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنید، باید برای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ کاربردی و حرفه‌ای سرمایه گذاری کنید.

چگونه می‌توان یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ تدوین کرد؟

برای تدوین یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ هشت مرحله وجود دارد که باید از آنها پیروی شود:

تعریف نام‌ تجاری: طراحی نماد و نشانه که معرف محصولات و خدمات و ایجاد تمایز با رقبای تجاری کسب و کارتان می‌شود و همچنین ایجاد لحن منحصر به فرد برای تعامل با مخاطبان، اولین مرحله استراتژی دیجیتال مارکتینگ است.

  1. تعیین جمعیت هدف: پس از اینکه کاربران و انگیزه‌های افراد در خصوص انتخاب شرکت، محصولات و خدمات شما مورد بررسی قرار گرفتند، جمعیت هدف شما به منظور ایجاد تعامل سازنده و کاربردی مشخص می‌شود. این مرحله نقش مهمی در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ ایفا می‌کند به همین دلیل باید با دقت بسیار بالایی انجام گیرد.
  2. تعیین اهداف: اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، واقع‌بینانه شما در تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ تأثیر می‌گذارد. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان خود را با وسواس و دقت بیشتری مشخص کنید.
  3. انتخاب استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ: با توجه به اینکه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ متنوع و متفاوت هستند، انتخاب مناسب‌ترین استراتژی برای کسب و کار شما نیازمند مشاوره دیجیتال مارکتینگ با متخصصان این رشته است. در نظر داشته باشید که استراتژی‌هایی که به درآمدزایی بیشتر و رشد کسب و کار کمک می‌کنند همیشه در اولویت قرار دارند.
  4. تعیین بودجه: دیجیتال مارکتینگ نیاز به سرمایه‌ گذاری دارد، هر چه میزان سرمایه گذاری بیشتر باشد دستیابی به اهداف تسریع می‌یابد. شرکت‌ها می‌توانند بر حسب اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود در دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنند.
  5. طرح ایده: طرح ایده‌های نوآورانه می‌تواند کسب و کار شما را به سمت موفقیت هدایت ‌کند. اگر در حال تبلیغ هستید، استراتژی دیجیتال مارکتینگ هزینه تبلیغات شما را مشخص می‌کند و اگر در حال انتشار محتوا هستید، برای‌ شما یک تقویم محتوا ایجاد می‌کند.
  6. راه‌اندازی کمپین‌: کمپین‌های شما در کانال‌های مختلف توسط متخصصان دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی می‌شوند. نحوه برگزاری این کمپین‌ها براساس استراتژی دیجیتال مارکتینگ تعیین می‌شوند. در این مرحله دیجیتال مارکتینگ اطمینان حاصل می‌کند که تمامی کانال‌های شما دارای اطلاعات قابل ردیابی هستند. به عنوان مثال، وبسایت شما باید کد رهگیری گوگل آنالیتیکس داشته باشد.
  7. ارزیابی نتایج: در مرحله آخر استراتژی دیجیتال مارکتینگ عملکرد خود را ردیابی و اندازه‌گیری می‌کند. دیجیتال مارکتینگ از ابزارهایی مانند Google Analytics، Google Search Console و Google Ads استفاده می‌کند تا نبض استراتژی‌های خود و بازگشت سرمایه را حفظ کند.

 

شرکت شما با پیروی از این هشت مرحله می‌تواند اولین استراتژی دیجیتال مارکتینگ آنلاین خود را تدوین کند. اگر برای ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود به کمک نیاز دارید و یا قصد دارید از بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ بهره‌مند شوید می‌توانید از خدمات دیجیتال مارکتینگ حرفه ای وبتو استفاده کنید.

برترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ در پونه مدیا

در حال حاضر چندین استراتژی قدرتمند دیجیتال مارکتینگ توسط پونه مدیا تدوین و ارائه می‌شود:

  • سئو: سئو فرآیند بهبود وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات مرتبط با تجارت شما است. هرچه کسب و کار شما رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کند، افراد بیشتری وبسایت و تجارت شما را مشاهده می‌کنند و نرخ تبدیل افزایش می‌یابد.
  • تبلیغات گوگل: در این روش شما مبلغی را به ازای هر بار کلیک بر روی تبلیغات‌ سایت خود دریافت می‌کنید. هدف از این نوع تبلیغ هدایت کاربر آماده خرید به صفحه فرود سایت شما از طریق کلیک بر روی تبلیغ شما در یک سایت میزبان است.
  • بازاریابی محتوا: یکی دیگر از استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ است که امروزه به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازاریابی محتوا، کسب و کار شما بر دستیابی، تعامل و ارتباط با مصرف کنندگان از طریق محتوا متمرکز است؛ این محتوا که می‌تواند شامل ویدئوها، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و موارد دیگر شود، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان شما می‌گذارد. هدف کلی بازاریابی محتوا به عنوان یک استراتژی رسانه دیجیتال ارائه اطلاعات ارزشمند به مخاطبان هدف، افزایش ترافیک و ایجاد تبدیل است.
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی: بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر ایجاد آگاهی از برند و افزایش تبدیل تمرکز دارد. یک کمپین بازاریابی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در یک یا چند پلتفرم رسانه‌های اجتماعی، بسته به مخاطبان هدف، راه‌اندازی شود. با توجه به اینکه کمتر از 30 درصد از شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک استراتژی دیجیتال استفاده می‌کنند، فرصت بسیار زیادی برای کسب و کارها وجود دارد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ ما در وبتو می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید و با کارشناسان ما صحبت کنید یا به صورت حضوری میهمان ما باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.