اگر شخصا تخصصی در بازاریابی اینترنتی ندارید؛ برای گام گذاشتن در مسیر موفقیت، یک مدیر ارشد کارکشته در این حوزه را به تیم بازاریابی خود اضافه کنید
امروزه گسترش فعالیتهای اقتصادی به دنیای دیجیتال و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی یک انتخاب نیست. بلکه اگر کسب و کاری میخواهد در شرایط رقابتی موجود به سمت تعالی و پیشرفت حرکت داشته باشد باید الفبای بازاریابیهای اینترنتی را فرا گیرد و در این وادی به طراحی استراتژیهای مشخص و مفید مبادرت ورزد. اگر شما هم درگیر و دست به گریبانِ چنین شرایطی هستید؛ توصیه و مواردی که در ادامه بیان می شوند می توانند فوق العاده به کارتان بیایند و کیفیت بازاریابی اینترنتی و به طور کلی کسب و کار شما را ارتقا دهند.
به طراحی سایت خود اهمیت بدهید
همیشه محتوا و کیفیت محتوا و خدمات شما به تنهایی نمیتواند برای شما دستارودهای مشخصی داشته باشد. شاید این ضرب المثل عامیانه که “عقل مردم به چشمشونه” خیلی هم بی راه نباشد. یعنی شما باید محتوا، خدمات و کالای خود را در قالبی زیبا و جذاب ارائه دهید. بدون شک از این طریق هم اطمینان بیشتر مشتریان قدیمی خود را به دست می آورید و هم می توانید به جذب هواداران جدید امید داشته باشید. نکته ی آخر این که امروزه کسی از تکلف و تجمل استقبال نمیکند؛ سعی کنید سایتی خودمانی، به روز و دوستانه طراحی کنید.
به اصول سئو پایبند باشید
طوری رفتار نکنید که برای پیدا کردن شما مخاطب احتیاج به تقلا و صرف وقت زیاد داشته باشد. در صورتی که در کار خود با توجه به کلمات کلیدی، و اصول ویرایش صحیح پیش بروید؛ میتوانید بالا بودن درلیست موتورهای جست و جو گر را به دست بیاورید. و این یعنی در دسترس مخاطب قرار داشتن؛ به طبع آن، موفقیت در بازاریابی اینترنتی.
از افراد متخصص استفاده کنید
اگر شخصا تخصصی در بازاریابی اینترنتی ندارید؛ برای گام گذاشتن در مسیر موفقیت، یک رهبر یا مدیر ارشد کارکشته در این حوزه را به تیم بازاریابی خود اضافه کنید. ایمان داشته باشید که برای هر کاری به تخصص لازم است؛ به ویژه امری پیچیده و مجازی، به نام بازاریابی اینترنتی.
اورجینال و شخصی کار کنید
وبسایت شما برای موفقیت به محتوا و داشتههای منحصر به فرد احتیاج دارد. سعی کنید راجع به کار خود از مقالات و نوشته های شخصی استفاده کنید. یعنی در وبسایت خود، مطالب شخصی به تعداد کافی و وافی داشته باشید تا مخاطب و مشتری بهتر شما را بشناسد.
وبسایت خود را برجسته کنید
همواره به یاد داشته باشید باید به مخاطب دلیلی برای استفاده از خدمات اینترنتی خود ارائه دهید. در نتیجه مخاطب خود را بشناسید و با تعیین استراتژی مناسب به سمت برطرف ساختن نیازهای او حرکت کنید. این مسیر؛ راهِ کسب موفیت در بازاریابی های اینترنتی است.
ما اغلب در مورد طراحی وب به عنوان یک تاکتیک بازاریابی فکر نمی کنیم، اما بر میزان زمان و توجه کاربر بر روی صفحه شما تأثیر می گذارد. وب سایت شما مرکز تمام تلاش های شما در زمینه بازاریابی دیجیتال است ، بنابراین اگر صفحه شما تمیز، آسان خوانا و جالب نباشد، مهم نیست که چقدر برای توسعه استراتژی وقت می گذارید – هنوز مشتری خود را از دست می دهید. اگر مهارت طراحی در انجام این کار را خود ندارید، پس ارزش دارد کسی را برای ایجاد وب سایتی مدرن، جلب توجه و موبایل پسند استخدام کنید.
از بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید
بازاریابی و بهینه سازی موتور جستجو بخشی از مواردی است که باعث می شود تجارت شما در لیست نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شود. با داشتن یک استراتژی SEO قوی، وب سایت شرکت شما با کلمات کلیدی مورد استفاده برای یافتن خدمات شما مرتبط می شود. این شانس شما را برای شرکتی که فرد بعد از جستجوی آنلاین برای کار انتخاب می کند افزایش می دهد.
برنامه های وابسته
با یک برنامه وابسته، افرادی که به شرکت شما اعتقاد دارند می توانند اطلاعات شما را به اشتراک بگذارند و بازار شما را در یک بستر کمیسیون رشد دهند. برنامه وابسته یا وابسته برای هر مشاغل منطقی نیست. با این حال، اگر از این موارد استفاده کنید، بدون نیاز به انجام کارهای زیادی به سرعت می توانید تلاش های بازاریابی خود را بهبود ببخشید.
یک مربی یا مشاور استخدام کنید
اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال و اینترنتی متخصص نیستید، از شخصی که چنین است سال کنید. صدها مربی و مشاور بازاریابی اینترنتی در دسترس شما هستند، بسیاری از آنها می توانند در مورد آنچه برای تغییر موفقیت باید تغییر دهید مشاوره دهند. برای صاحبان مشاغل کوچک که باید روی سایر سیستم های تجاری تمرکز کنند، یک مربی یا مشاور می تواند بسیار مفید باشد.
از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
فقط ارسال ایمیل کافی نیست. شما می خواهید لیست های مختلف ایمیل را در نظر بگیرید که نیازهای خاص هر فرد را برآورده می کند و می تواند یک رویکرد شخصی را برای مبارزات شما ارائه دهد. نگاهی دقیق و واضح به عادات خرید مشتریان خود بیندازید و از این اطلاعات برای توسعه استراتژی خود استفاده کنید.
یک لیست ایمیل انتخاب کنید
یک لیست ایمیل انتخابی به مشتریان امکان می دهد تا به شما مراجعه کنند و برای دریافت نامه نگاری از طریق ایمیل ثبت نام کنند. با این کار می توانید با مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنید.
وارد مقالات یا اخبار شوید
با یک متخصص روابط عمومی همکاری کنید تا کسب و کار خود را در مقالات و اخبار مربوط به موضوعات مرتبط با آنچه انجام می دهید، وارد کنید. این نه تنها به شما در ایجاد یک متخصص معتمد کمک می کند، بلکه تجارت شما را به پایگاه وسیع تری از افراد معرفی می کند. همچنین می توانید برای خدمات رایگان ثبت نام کنید که شما را با نویسندگانی که به دنبال منابع هستند، مانند Help a Reporter Out (ارتباط با یک خبرنگار) متصل کنید.
بیانیه های مطبوعاتی آنلاین بنویسید
هنگامی که از اطلاعیه های مطبوعاتی آنلاین استفاده می کنید، در یک شرایط رسمی اطلاعات خود را به آنجا می رسانید. این به روزنامه ها، وبلاگ ها یا سایر منابع رسانه ای اجازه می دهد بدون نیاز به تلاش برای اتصال و ادعای یک داستان، اطلاعات شما را ببینند و درباره شرکت شما پست بنویسند.