مفید بود؟

یک سایت دیگر که خودش جایگاه جالبی در رتبه‌بندی گوگل ندارد، به شما لینک شده است. آیا باید شما این لینک را رد کرده و از روانه شدن ترافیک از سمت آن به صفحات خود جلوگیری کنید؟ پاسخ این پرسش را این بار در یکی دیگر از پرسش و پاسخ‌های تخصصی حیطه سئو پیدا می‌کنید. با ما همراه باشید تا طبق روال معمول، ابتدا پرسش طرح شده از سوی یک کاربر را بررسی کنیم. پرسش این کاربر بدین شرح است:

آیا من باید یک بک‌لینک ایجاد شده از سوی یک سایت با رتبه پایین، به سایت خود را مسدود کنم؟

نیاز به ذکر است که این سایت اسپم نبوده و از نظر حیطه کاری کاملاً با سایت من مشابهت دارد. ابتدا باید به شما تبریک بگوییم؛ برخلاف همیشه این بار پاسخگویی به این پرسش نیازی به گفتن “بستگی دارد” نیست! پاسخ ما این بار کاملاً قاطعانه است: به هیچ وجه نباید این کار را بکنید! هیچگاه نباید یک لینک و ارتباط ایجاد شده با سایت خود را، به شرط اسپم نبودن، مسدود کنید.

ولو این لینک ایجاد شده از سوی سایت ضعیفی باشد. این نکته را مدنظر داشته باشید که ارزش هر لینکی که از سوی یک سایت دیگر به سایت شما زده شود، برآوردی از میزان تناسب لینک است و نه ارزش سایتی که آن را ایجاد کرده است. این به چه معنی است؟ این یعنی ارزش یک لینک مرتبط و مناسب ایجاد شده ولو از سوی یک سایت بسیار ضعیف بسیار بالاست.

نوع ارتباط و لینک شدن، بیش از مبدأ ارتباط اهمیت دارد

فقط چون یک سایت رتبه خوبی از نظر کیفیت سئو و رتبه‌بندی جستجوها ندارد، نمی‌توانید بک‌لینک‌های ارجاعی آن را بی‌ارزش تلقی کنید. اگر سایتی که این کار را انجام داده است، مرتبط با حیطه کاری شماست و در عمل تناسبی بین نوع مخاطبان آن و مخاطبان شما وجود دارد، این ارتباط مثمر ثمر و مثبت خواهد بود.

بسیاری از سئوکاران و کارشناسان حرفه‌ای این حیطه، گاهاً به علت تمرکز شدید بر اصول و قوانین سئو، فراموش می‌کنند که درک منطقی و هوش موقعیتی تا چه حد برای انجام امور سئو حیاتی است. فراموش نکنید که حتی اگر قواعد خشک و قطعی سئو باعث ایجاد ابهام در ذهنیت شما می‌شوند، باید به منطق خود رجوع کنید. در کنار این موضوع یک نکته طلایی دیگر نیز نباید مورد غفلت واقع شود:

_ تجارت الکترونیک و رشد و سوددهی در این عرصه فقط مربوط به قواعد سئو و رعایت اصول آن نیست. شما باید در کنار اصول سئو، برخی از اصول منطقی دیگر در عرصه مارکتینگ را نیز جدی بگیرید

یک مثال برای درک بهتر موضوع

اجازه دهید با یک مثال ملموس قدری بیشتر در این مورد ابهام‌زدایی کنیم. اگر یک شخص غرضی با لباسی زشت و غیرعادی، مثل لباس یک دلقک به طور روزانه به مغازه شما رجوع کند اما 10 برابر هر مشتری دیگری از شما خرید کند، آیا از ورود او ممانعت می‌کنید؟ قطعاً نه! در این مورد هم داستان به همین منوال است.

شما بخاطر پایین بودن رتبه گوگل یا کیفیت سئو یک سایت نباید ارتباطات ایجاد شده از سوی آن را محدود و یا بلوکه کنید. شاید این همان مشتری باشد که پوشش و وضع ظاهریش جذاب نباشد اما 10 برابر سایر مشتریان به سایت شما سود برساند.

فقط گوگل مهم نیست!

معمولاً حداکثر 80 درصد ترافیک سایت شما از طرف گوگل تأمین شده و بازدیدکنندگان از مجرای این موتور جستجو به سایت شما روانه می‌شوند. این نباید باعث شود تا شما تمام تلاش خود را فقط معطوف به رشد در رتبه‌بندی گوگل(Google) کنید و نسبت به ترافیک ارجاع داده شده از سوی سایر سایت‌ها بی‌تفاوت باشید.

 پس در نهایت به جای فکر کردن در مورد قطع کردن یا نکردن ترافیک روانه شده از سوی یک سایت ضعیف به این موضوع فکر کنید که آیا راهی برای افزایش آن وجود داشته و آیا راهی برای به بار نشستن بیشتر این مراجعات و ارجاعات وجود دارد یا خیر.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.