مقالات آموزشی

نحوه فهماندن به روز رسانی محتوای سایت ما به گوگل

مفید بود؟

شما چگونه به گوگل در مورد ایجاد تغییرات اساسی و بروزرسانی در محتوای تولید شده سایت خود پیام می‌دهید و این موضوع را برای او بیان می‌کنید؟ پاسخ را در یکی دیگر از پرسش و پاسخ‌های کاربران پیدا خواهید کرد. مثل همیشه با یک پرسش از سوی کاربران، این یادداشت شکل گرفت. پرسش این بار به شرح زیر بود:

     enlightened برای محتوایی که در حال حاضر وجود دارد اما بروزرسانی شده است، چگونه می‌توانیم این بروزرسانی را به الگوریتم‌های گوگل بفهمانیم. در برخی از موارد آنچنان که شاهد هستیم گوگل خود به این تغییرات آگاه شده و در بسیاری از موارد آن‌ها را نادیده می‌گیرد. به طرزی که گاهاً ممکن است حس کنید که این اتفاق بستگی به میل گوگل دارد. آیا واقعاً داستان از این قرار است؟ یا قاعده و قانون خاصی برای آن وجود دارد.

هیچ قانون و قاعده روشنی در این مورد وجود ندارد اما بی‌شک با پیروی از برخی اصول منطقی تا حدی می‌توان ذائقه گوگل در مورد بروزرسانی محتواها را درک کرد. شاید گاهی اوقات نیز نیاز باشد تا به حس ششم خود در این مورد اتکا کرده و با آمیزه‌ای از تجربه و منطق در مورد قواعد گوگل تصمیم بگیرید. اگر تمام آنچه که شما به عنوان بروزرسانی در نظر می‌گیرید تغییر چند واژه یا تاریخ و اضافه کردن چند عکس و کاور باشد، باید بگوییم که شما در واقع اصلاً بروزرسانی انجام نداده‌اید! پیشنهاد می‌کنیم که پس از این مقاله، مقاله‌ی صفحات مهم سایت در سئو را نیز مطالعه کنید.

از بازی با قواعد پرهیز کنید.

معمولاً مردم سعی دارند تا در بازی با کلمات و جابجایی پاراگراف‌ها یا تغییر چند جز کوچک به خود و گوگل القا کنند که یک محتوا را بروزرسانی کرده‌اند اما این از نظر گوگل اصلاً پذیرفته نیست. فراموش نکنید که این موتور جستجو تا چه حد باهوش است و تا چه میزان در تشخیص چنین بازی‌هایی با حساسیت عمل می‌کند. پس در گام اول باید مطمئن شد آنچه که بروزرسانی محتوا می‌نامید تا چه حد صحت دارد و درست است.

 اگر یادداشت و محتوای خود را که پیش‌تر عنوان آن “5 پیشبینی در مورد سئو در سال 2018″ بوده است را به “5 پیشبینی در مورد سئو در سال 2019″ تغییر داده و واقعاً مندرجات و توضیحات یادداشت را تغییر دهید، بی‌شک گوگل با همان رویکرد مثبتی که پیش‌تر نسبت به یادداشت شما داشته به سراغ آن آمده و در کنار احتساب موقعیت و رنکینگ یادداشت پیشین، نکاتی که در آن‌ها بروزرسانی صورت گرفته است را مجدد بررسی می‌کند. هر قدر شما سطح تغییرات و بروزرسانی را گسترده‌تر پیاده کرده باشید، گوگل سریع‌تر و با حساسیت بیشتر به سراغ محتوای شما خواهد آمد.

باز هم لازم به تکرار است که به جای بازی با کلمات و جابجایی چند پاراگراف و تعویض چند عکس، برای بروزرسانی نیاز است تا واقعاً یادداشت را دگرگون کنید. مثلاً در همین مثال فوق شما نمی‌توانید از 5 پیشبینی، یکی را تغییر داده و با ثابت ماندن مابقی انتظار توجه از گوگل داشته باشید.

گوگل به تناسب در بازخورد معتقد است با این حال از Fetch سرچ کنسول غافل نمانید

این یعنی به همان میزان که شما در بروزرسانی و تولید محتوا کوشا باشید، او در وارسی و بررسی محتوای تولیدشده شما کوشا خواهد بود و معمولاً در چند روز پس از ایجاد تغییرات شاهد تغییر رتبه سایت خود در ردیف جستجوها خواهید بود. معمولاً این پروسه بین یک تا چند روز به طول می‌انجامد اما گاهاً از طریق سرچ کنسول گوگل و با تکنیک “Fetch” کردن می‌توانید به سرعت محتواهایی که در مورد آن‌ها حساسیت دارید را برای بررسی مجدد گوگل معرفی کنید اما در این مورد دقت به یک نکته الزامی است. اگر این کار را به کرات در مورد همه صفحات سایت خود انجام دهید، رفته رفته بی‌اثر شده و گوگل نسبت به بررسی سریع محتواهای شما بی‌تفاوت خواهد شد. فراموش نکنید که گوگل همواره به شما اعتماد دارد مگر اینکه دلیلی برای بی‌اعتمادی و بازی شما با الگوریتم‌ها ببیند.

سوالات متداول

  • ایندکس شدن چیست؟

    با استفاده از ابزار URL inspection گوگل سرچ کنسول می‌توان به بررسی ایندکس شدن صفحات سایت پرداخت و نیز اطلاعات ارزشمندی در رابطه با وب سایت مورد نظر بدست آورد. به این ترتیب می‌توانیم به گوگل اطلاع دهیم که کدام صفحه از سایت ما آپدیت شده است و گوگل ربات خود را برای بررسی آن صفحه ارسال کند.

  • به روز رسانی سایت چیست

    بروزرسانی، به روزکردن یا همان آپدیت (update کوتاه شده عبارت up to date است) در رابطه با وب سایت‎ها، به معنی تغییر در: محتوا، کلمات کلیدی، لینک‌ها و .. است. بروزرسانی سایت اهمیت زیادی در “ارتقای رتبه سایت ما” دارد. این موضوع آن قدر اهمیت دارد که به یکی از قواعد سئو و بهینه‌سازی سایت، توسط گوگل تبدیل شده است.

  • چگونه یک سایت را به روز رسانی کنیم

    برای به روز رسانی ابتدا به سراغ پست‌هایی بروید که بیشترین میزان بازدید را دارند؛ بعد پست‌های قدیمی را به‌روزرسانی کنید. در بروز رسانی سایت اگر مطالب اضافه و مفیدی را در مقالات خود بگذارید، به افزایش بازدیدکننده‌های آن مقاله از طریق گوگل کمک خواهید کرد. توجه داشته باشید که اگر سایت شما در رابطه با موضوعات فنی باشد، به صورت مداوم به به‌روزرسانی احتیاج دارد. در صورتی که تایم‌استمپ (برچسب زمانی) پست‌ها را از “نوشته شده در تاریخ فلان” به “آخرین به‌روزسانی در تاریخ فلان” تغییر دهید، نشان دهنده آن است که آن پست به‌روز شده است (البته به شرطی که واقعا تغییری در آن ایجاد کرده باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.