قابلیت تلفن های همراه در بازاریابی موبایلی نیازمند درک درستی از تکنیکهای موثر سئو است که می تواند برای موفقیت اپلیکیشن های موبایل مفید عمل کند
برای سفارش آنلاین بازاریابی موبایلی کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین بازاریابی موبایلی ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید.
در حال حاضر گوشی های همراه به قسمت جدائی ناپذیر زندگی انسانها در سراسر دنیا تبدیل شده اند و این روند تا جائی پیش رفته است که افراد بعنوان کاربران اینترنتی برای رفع کوچکترین نیازهایشان به جستجو در موبایل می پردازند. این امر موجب گردیده است که امروزه مدیران شرکتهای تجاری آنلاین و یا وب مسترهای سئوکار به کسب مهارتهای بهینه سازی صفحات وب سایتها در تلفن های همراه به موجب کسب رتبه، توجه ویژه ای نمایند.
در این رابطه، در سال 2015 شرکت گوگل اعلام کرد که تغییری در شیوه جستجوهای موبایلی به وجود آورده است. اما تغییری که این شرکت عظیم بعنوان قدرتمندترین موتور جستجوی دنیا در خصوص آن صحبت کرده است چه بوده؟ در گذشته زمانی که کاربران از طریق گوشی موبایل و یا تبلت در گوگل سرچ میکرده اند، محتویات همه اپلیکشن ها حتی اگر آن اپلیکشن ها را نصب نکرده بودند نیز به آنها ارائه میشد.
برای مثال زمانی که من عبارت کلیدی “رزرو هتلی در شیراز برای تاریخ 1 فروردین” را جستجو میکردم صفحات زیادی به من معرفی میشد که به علت عدم نصب اپلیکشن های مربوطه نمی توانستم به بسیاری از آنها دسترسی پیدا کنم. اما گوگل این مشکل را نیز برطرف ساخت. در ادامه مقاله به توضیح مختصری در این خصوص می پردازیم.
سئو در تلفن های همراه
اغلب وب سایت ها و اپلیکیشن ها در چند نسخه دسکتاپ، اندروید و … ارائه می شوند تا برای تمام کاربران قابل دسترس و استفاده باشند. بنابراین کار مدیران وب سایت ها سخت تر می شود زیرا باید برای بهبود خدمات و وب سایت خود علاوه بر سئوی نسخه دسکتاپ بر روی نسخه های دیگر نیز کار کنند. برخلاف آنچه اغلب افراد فکر می کنند مهم ترین نسخه هر وب سایتی، نسخه ی موبایل آن است. اگر می خواهید علت آن را بدانید با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این موضوع بپردازیم.
همان طور که می دانید ما اکنون در عصر ارتباطات زندگی می کنیم، با توجه به این موضوع و پیشرفت هایی که در عرصه تکنولوژی به وجود آمده طبیعی است که موبایل بخشی جدا ناپذیر از زندگی ما آدم ها باشد. با نگاهی به اطراف خود بهتر متوجه این امر می شوید که تقریبا اکثر دوستان و آشنایانتان حداقل یک موبایل دارند که در هر مکانی همراه آن ها می باشد. بنابراین با اطمینان می توان گفت درصد زیادی از کاربران از طریق تلفن های همراه از اینترنت بهره می برند.
از گفته های فوق اولین نتیجه ای که می توان گرفت این است که صاحبان کسب و کارهای آنلاین باید در راستای بهبود سئوی نسخه های موبایلی تلاش بیشتری کنند تا علاوه بر جلب رضایت مشتریان خود، رتبه ی بهتری را از آن خود کنند. این که چگونه باید این کار را به بهترین نحو انجام دهید را در مقاله های دیگر توضیح داده ایم اما اکنون می خواهیم بدانیم چرا این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است؟
چرایی سئو در تلفن های همراه
امروزه تقریبا بیشترین درصد جستجوها در اینترنت از طریق تلفن های هوشمند انجام می شود. زیرا استفاده از موبایل بسیار آسان تر از یک سیستم کامپیوتر است. افراد به راحتی می توانند موبایل خود را حمل کنند و تقریبا در هیچ مکانی آن را از خود جدا نمی کنند بنابراین اغلب کارهای خود را با همین ابزار محبوب به انجام می رسانند. اگر شما به سئوی ورژن موبایل وب سایت یا اپلیکیشن خود اهمیت ندهید سود زیادی را از دست می دهید.
با توجه به اهمیت تلفن های هوشمند و استفاده روزافزون از آن توسط تمام مردم دنیا، گوگل نیز با استفاده از برخی الگوریتم های خود نسخه موبایل وب سایت ها را برای رتبه بندی، به عنوان معیار اصلی قرار می دهد. با بیان این موضوع دیگر نمی توان اهمیت سئو در این زمینه را انکار کرد. اغلب کسب و کارهای آنلاین بیشترین فروش محصولات خود را از طریق نسخه ی موبایل به انجام می رسانند بنابراین شما نمی توانید اهمیت آن را نادیده بگیرید و به این موضوع توجهی نداشته باشید.
سبک جدید جستجوهای گوگل در گوشی های همراه چه تفاوتی دارد؟
قبل از ایجاد این تغییر، لینکهای مربوط به محتویات فقط زمانی برای شما قابل استفاده بود که اپلیکشین مربوطه را نیز نصب میکردید، اما با این دگرگونی دیگر نیازی به مطابقت محتویات وب با اپلیکشن نیست. هدف طراحان این سیستم این بوده است که کاربران گوگل به محتویات مورد نیاز خود صرف نظر از اینکه برنامه نرم افزاری نصب است یا خیر دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر، گوگل بطور موثری تاکید کرده است که مدیران شرکتهای نرم افزارهای موبایلی چنانچه قابلیت زیر را ارتقا بخشند قادرند تا از رقبا پیشی بگیرند:
این تغییر جدید جستجوهای موبایلی همانند نوار ابزارهای جستجو در سیستم های کامپیوتری عمل می کنند، یعنی محتویات اصلی را نمایش میدهد و کیفیت جستجو را ارتقا بخشیده و آنچه نیاز کاربر را بدرستی رفع میکند معرفی می نماید. در این ورژن جدید توجه ویژه به “کلمات کلیدی طولانی” است، بنابراین تنها تغییر در عناوین، تیترها و توضیحات برای معرفی صفحه و اپلیکیشن کافی نیست و استفاده از کلید واژگان طولانی، حیاتی تر می باشد.
اپلیکیشن API
قابلیت های فوق با نصب اپلیکشن API امکانپذیر است تا بدین وسیله اپلیکشن یا وب سایت با محتویات وب منطبق شود در نتیجه افزایش ترافیک موبایلی برای آن سایت امکان پذیر شود. زمانی که از API استفاده میکنید به گوگل نشان می دهید که چقدر کاربران برای اپلیکیشن شما وقت صرف میکنند و چطور اینکار را انجام میدهند. اگرچه این نرم افزار جدید نیست اما گوگل از این نرم افزار بعنوان یکی از فاکتورهای رنک دهنده سایت استفاده میکند. چنانچه شما نیز اطلاعی در خصوص تکنیکهای بازاریابی موبایلی و کسب رتبه از طریق جستجوهای کاربران در تلفن های همراه دارید، نظرات خودتان را با ما به اشتراک بگذارد.
سوالات متداول
-
شناسایی کلمات کلیدی چه اهمیتی دارد؟
ممکن است کاربران وقت کافی برای مطالعه تمام مطالب نمایش داده شده در مرورگر برای دستیابی به پاسخ پرسش های خود نباشند، کلمات کلیدی می توانند نشان دهنده محتوای مقاله ی مورد نظر باشند تا کاربر با توجه به همان کلمات تشخیص دهد آیا آن مفاله برایش مناسب است یا خیر.
-
توجه به سئوی کلمات کلیدی در موبایل چه مزایایی دارد؟
با افزایش روزافزون کاربران تلفن های هوشمند، درصد زیادی از جستجوهای انجام شده در اینترنت را این دسته از کاربران به خود اختصاص داده اند، بنابراین صاحبان کسب و کارهای آنلاین با استفاده از کلمات کلیدی و در نهایت بهبود سئو، گامی در جهت رونق تجارت خود و جذب مشتری بر می دارند.
-
چرا بهبود سئوی موبایل مهم است؟
به دلیل آسان بودن و رایج بودن استفاده از موبایل کاربران ترجیح می دهند اغلب فعالیت های خود را با این ابزار انجام دهند، بنابراین شما با توجه به سئوی نسخه ی موبایل وب سایت خود در واقع به نفع خود گام برداشته اید.