مقالات آموزشی

نکاتی درباره ۱۲ ایده برای تعامل بیشتر در تهیه محتوای ویدیوئی در فیسبوک

مفید بود؟

تهیه محتوای ویدیوئی در فیسبوک این روزها طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی نیز به سمت تهیه اینگونه فیلم ها جذب می شوند. آیا شما نیز می خواهید فیلم های جذاب برای فیس بوک تهیه کنید؟ پس شما باید در واقع خود را درگیر این کار کنید. در زیر 12 ایده امتحان شده و واقعی برای بهبود محتوای ویدویویی فیس بوک شما آورده شده است.

آشنایی با ایده های تهیه محتوای ویدیوئی در فیسبوک:

در جهانی که مردم هزاران پیام را همزمان از طریق فیس بوک، ایمیل، تبلیغات آنلاین، متن و سایر رسانه ها مشاهده می نمایند، جلب توجه آنها می تواند چالش برانگیز باشد. البته از سوی دیگر حفظ توجه آنها نیز می تواند بیشتر چالش برانگیز است. به همین دلیل بسیار مهم است که یک پیام خوب و قابل توجه تهیه کنید.

 

اولین و مهمترین نکته در مورد تهیه محتوای ویدیوئی در فیسبوک جذاب بودن است. این روزها وقت زیادی برای جلب توجه کسی نداریم. به طور متوسط برای تهیه محتوای ویدیوئی در فیسبوک حدود 2-3 ثانیه فرصت دارید تا کسی را درگیر کنید. در زیر 12 ایده امتحان شده و واقعی آورده شده است که باید منجر به جذابیت بیشتر ویدیوهای فیس بوک شما شود.

1. در آغاز وقت را تلف نکنید

وقتی نوبت به تهیه محتوای ویدیوئی در فیسبوک می رسد (و به طور کلی فیلم ها) ، شما نباید یک مقدمه طولانی و دراز ایجاد کنید که به طور پیوسته به یک نقطه اوج استادانه تبدیل شود تا بازدید کننده را شوکه و متعجب کند. فیلم شما باید به اصل موضوع اشاره کند. شما باید بتوانید این کار را فقط با استفاده از تصاویر جذاب نه ویدیو های دارای صدا انجام دهید.

چند ایده برای کمک به شما جهت تهیه محتوای فیلم در زیر عنوان شده است:

  •  از تصاویر کوچک و با مفهوم استفاده کنید.
  •  با اشاره به مفهوم ویدیو، جهت بهبود محتوای ویدویویی فیس بوک، یک جمله تیزر خوب اضافه کنید.

2. از زیرنویس ها استفاده کنید

هیچ آمار قطعی در مورد تعداد کاربرانی که اقدام به تماشای فیلم شما در فیس بوک با صدا بلند می کنند، وجود ندارد.(اگرچه این تعداد 85 درصد تخمین زده می شود)، لذا همواره از زیرنویس بهره ببرید. اگر تلفن کاربر در حالت بی صدا باشد، می توان این تنظیم را غیرفعال کرد و فیلم ها بدون صدا در تلفن همراه پخش می شوند. زیرنویس ها می توانند به کاربران کمک کنند ویدیوی شما را درک نمایند، حتی اگر صوتی وجود نداشته باشد. اگر بیننده نتواند فیلم را بدون صدا درک کند، این امر به کاهش احتمال از دست دادن کاربر کمک می کند.

3. نامی عاقلانه در تهیه محتوای فیلم انتخاب کنید

مطمئن شوید که ویدیوی شما عنوان خوب و فریبنده ای دارد تا به راحتی توسط کاربران جستجو شود. درست مانند بهینه سازی صفحات وب (برچسب های عنوان و توضیحات متا)، ویدیوی فیس بوک شما نیز باید یک عنوان مناسب با کلمات کلیدی هدفمند داشته باشد تا قابلیت مشاهده آن بیشتر شود.

4. طعم مطالب را به کاربران بچشانید

برای توصیف محتوای ویدیوی خود از کپی پست فیس بوک استفاده کنید. این مورد به شما کمک می کند تا کاربران را متعهد به تماشای فیلم کنید. اختصاص دادن وقت برای متوقف کردن و مشاهده یک ویدیو بصورت آنلاین برای برخی از افراد می تواند تعهد طولانی مدت به نظر برسد.

با ارائه خلاصه ای از مطالب در مورد فیلم، می توانید به افزایش احتمال مشاهده ویدیو دامن بزنید. با یک جمله آموزنده و یک تصویر کوچک مناسب می توانید به راحتی به این مهم دست یابید.

 

5- یک دکمه تماس در نظر بگیرید

افزودن یک فراخوان به عمل یاCTA  در فیس بوک جهت مشخصی راجع به کاری که می خواهید انجام دهند به کاربران فیس بوک ارائه می دهد. CTA می تواند نرخ کلیک بالاتر را ایجاد کند.

مکان های ایده آل برای قرار دادن CTA:

  • داخل کپی پست ها.
  • Facebook Video Tips: 15 Ideas for More Engagement
  • در طول خود فیلم.
  • در پایان فیلم با همپوشانی متن.

6. برای فیلم خود قالب در نظر بگیرید

هنگام قالب بندی فیلم های فیس بوک خود به این نکته توجه کنید که آیا از یک فیلم مفهومی استفاده می کنید یا از یک فیلم منظره. فیلم های مربعی و مفهومی میزان جذابیت، بازدید و دسترسی بیشتری به ویژه در تلفن همراه دریافت می کنند.این منطقی است زیرا اکثر کاربران فیس بوک از دستگاه تلفن همراه خود استفاده می کنند و فیلم های مفهومی گزینه عالی می باشند.

7. برای بهبود محتوای ویدیوئی فیس بوک، آن را ساده نگه دارد.

این نکته کلاسیک را می توان در مورد بسیاری از موارد، از جمله تشویق به تعامل با فیلم های فیس بوک خود استفاده کرد. سعی نکنید با یک ویدیوی فیس بوک به یکباره حجم اطلاعات زیادی را به سمت کاربران ارسال کنید. اگر می خواهید احتمال دیده شدن و پخش ویدئو را افزایش دهید، باید بر یک نکته ساده و قابل فهم تأکید کند. هضم و درک آسان محتوای شما احتمال اشتراک ویدیوها توسط کاربران را افزایش می دهد.

8. دیگران را برچسب بزنید 

اگر افراد یا مشاغل یا برند های دیگری به تهیه ویدیوی فیس بوک شما کمک کرده اند(یا در آنها ظاهر می شوند یا در آنها ذکر شده اند)،یا اگر فکر می کنید دیگران علاقه مند به دیدن آن هستند، خوب است که آنها برچسب گذاری کنید. فقط مطمئن شوید که برچسب گذاری مرتبط با موضوع را انجام می دهید برچسب گذاری آسان است. قبل از شخص یا عنوان صفحه ای که می خواهید برچسب گذاری کنید ، نماد “@” را تایپ کنید.

9. از پتانسیل کامل خود برای تهیه محتوای فیلم استفاده کنید

فیس بوک فاکتور هایی مانند میانگین زمان تماشا، کل دقیقه تماشا شده و غیره را برای فیلم های خود در نظر می گیرد. این مورد می تواند اطلاعات ارزشمندی را فراهم کند که کاربران بیشترین جذابیت را در آن پیدا کنند. همچنین این مورد در برنامه ریزی های استراتژی آینده کمک می کند.

10. ارسال مستقیم به فیس بوک

افزودن مستقیم فیلم به فیس بوک به شما کمک می کند تا در News Feed از موقعیت برجسته تری برخوردار شوند. اگر یک ویدیوی YouTube دارید که می خواهید آن را در فیس بوک نیز به اشتراک بگذارید از کپی و جایگذاری پیوند YouTube خودداری کنید و در عوض فیلم را مستقیماً به فیس بوک ارسال کنید.

11. ویژگی های فیسبوک را در نظر بگیرید

شما احتمالاً در چندین رسانه اجتماعی حضور دارید. اما ایجاد یک کپی جداگانه متناسب با فیس بوک ایده هوشمندانه ای است. به این ترتیب، جلوگیری از ارسال خودکار در کانال ها آسان تر است و همچنین به شما امکان می دهد با نقاط قوت هر کانال آشنا شوید. این مورد یکی از انواع مزیت تهیه محتوای ویدویی در فیسبوک می باشد.

 

به عنوان مثال، با استفاده از فیس بوک، محدودیت کاراکتر بسیار بیشتری (63206) در هر پست وجود دارد. در صورت لزوم، می توانید برای ارائه پیام های طولانی تر که احتمالاً جذابیت بیشتری دارند، از این مورد استفاده کنید.نظرات همچنین دارای محدودیت کاراکتر 8000 است که کاربران را به نوشتن پیام های ترسیم شده بیشتر بر روی پست های فردی دعوت می کند.

12. در تهیه ویدیوی فیسبوک از زندگی روزمره فیلم تهیه کنید

الگوریتم فیس بوک به منظور پشتیبانی از فیلم های زنده به روز شده است زیرا داده ها نشان داده اند که فیلم های زنده معمولاً کاربر را برای مدت زمان طولانی درگیر نگه می دارند. فرضیه این است که مارک هایی که در این فاصله مستقیم مقابل مخاطبان خود قرار می گیرند می توانند به افزایش قابلیت ارتباط پذیری و اعتماد آنها کمک کنند. علاوه بر ای ، پس از پایان جلسه ضبط، فیس بوک فیلم زنده را ضبط و مستقیماً در یک صفحه منتشر می کند.

نتیجه

در دنیایی که کمتر از 3 ثانیه وقت برای جلب توجه کاربر دارید، مهم است که برای استراتژی بهترین روش های انجام این کار وقت بگذارید. فیس بوک یک خروجی فوق العاده قدرتمند است. شما می توانید با این آموزش اقدام به تهیه محتوای ویدیوئی در فیسبوک کنید.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.