مقالات آموزشی

پیشنهاد قیمت به مشتری – چطور قیمت بدیم که طرف معامله مشتری بشه؟!

مفید بود؟

از کجا می‌تونیم الگوهای پیشنهاد قیمت به مشتری رو دریافت کنیم؟ در این مقاله با ما همراه باشین تا به پاسخ سوالات خود برسین. یه پیشنهاد قوی و قانع کننده یکی از اولین و مهم‌ترین فاکتورهای تبدیل مشتری‌های بالقوه به مشتری وفادار است. خواه یک فریلنسر باشید یا صاحب مشاغل کوچک یا متوسط باشین، پیشنهادها بلیط برنده شما برای جابجایی منظم مشتری هستن و بهتون در پیشرفت در یه تجارت پایدار کمک می‌کنه. با این حال ممکنه در ابتدا تهیه اولین پیشنهاد شما ترسناک به نظر برسه. باید اعتراف کنیم که ممکنه این کار، قسمت جالب کار نباشه. این مسئله ممکنه دوران دبیرستان رو براتون یادآوری کنه که کارهایی مورد علاقه شما در تحصیل نبود اما مجبور بودین اون رو انجام بدین. به ما اعتماد کنین! این مسئله به نفع تجارت شما هست. پیشنهاد قیمت در هر صورت به نفع شما تمام می‌شه. علاوه بر این، پیشرفت‌های جدید در دنیای مدرن این کار رو برای شما ساده‌تر کرده. دسته! می‌تونین بر اساس تجارت خود به الگوهایی دسترسی پیدا کنین که به نظر شما مناسب هست و اون رو برای تهیه پیشنهاد خود سفارشی کنین. تا پایان این مقاله با ما همراه باشین تا کل مراحل تهیه پیشنهاد قیمت رو با هم مرور کنیم. قبل از هر چیزی بیاید در مورد این که پیشنهاد چیست و چرا مهم هست صحبت کنیم.

پیشنهاد قیمت به مشتری چیه؟

پیشنهاد قیمت به مشتری در حقیقت یه پیشنهاد کتبی که محصولات یا خدمات رو به طور متقاعدکننده و مشخص متناسب با یه چشم انداز روشن می‌کنه، و می‌تونه به عنوان یه پیشنهاد شناخته بشه. پیشنهاد قیمت یه سند ساخت یافته است که راه حلی برای مشکل خاصی که ممکن مشتری شما با اون روبرو بشه ارائه میده. سند فروش قطعی با فرم متراکم کل ارزشی هست که راه حل پیشنهادی شما برای مشکل احتمالی ارائه می‌ده. یه پیشنهاد برجسته قدرت تغییر معادلات در هنگام پیشنهاد مناقصه برای یه پروژه، نشون دادن نام تجاری، به اشتراک گذاشتن تجربه شما، مطالعه موردی و غیره رو داره. شاید پیشنهاد قیمت جزء نکات کلیدی باشه که باعث جذب مشتری بیشتر میشه.

 

انواع پیشنهادها

در این بخش قصد داریم انواع پیشنهاد قیمت به مشتری رو با هم بررسی و مرور کنیم. با ما همراه باشین تا بتونین حتی در ایام کرونایی مشتریان خود رو حفظ کنین.

 

پیش طرح یا پروپوزال

این قسمت از پیشنهاد قیمت به مشتری می‌تونه به صورت یه مقاله مفهومی، مقاله سفید یا یه پیشنهاد نامه با توضیح کوتاه در مورد پیشنهاد شما باشه. هدف این بخش اطلاع رسانی و همچنین ایجاد علاقه به مشتری در مورد محصول یا خدمات شما هست. اگه مشتری احتمالی، پیش طرح شما رو قبول کنه، می‌تونه به طور رسمی یه پیشنهاد قیمت کامل رو درخواست کنه و شما در نهایت می‌تونین این پیشنهاد رو پیش ببرین.

درخواست رسمی

در پاسخ به یه درخواست رسمی آماده باشین. همچنین باید ارائه تون، توصیف مفصلی باشه و به درستی ساختار داده بشه تا راه حل‌های خاص رو برای نقاط ضعف اون مشتری بیان کنه. پیشنهاد قیمت به مشتری بخشی با عنوان پیشنهادات رسمی درخواست شده داره که در این قالب موارد زیر رو ارائه میده:

  • درخواست پیشنهاد RFP
  • درخواست قیمت RFQ
  • دعوت نامه IFB
  • درخواست اطلاعات RFI

پیشنهاد قیمت همونطور که قبلاً ذکر کردیم باعث شناخت بیشتر از مشتری و افزایش فروش شما می‌شه و در نهایت به سود کسب و کار شما هست. با ما باشین تا تمامی انواع پیشنهاد قیمت رو با هم مرور کنیم.

خواستار غیر رسمی

این نوع از پیشنهاد قیمت به مشتری شبیه پیشنهادهای رسمی هستن اما در این واقعیت که اطلاعات ارائه شده در اینجا بدون اهداف تعیین شده (روش‌ها یا قابل تحویل دقیق نیستن) متفاوت هستن. این نوع از پیشنهاد قیمت بر اساس مکالمه بین ارائه دهنده محصول یا خدمات و مشتری ارائه می‌شه. در این نوع پیشنهاد قیمت از شما خواسته می‌شه بدون هیچ گونه مشخصات خاصی، پیش طرح رو تهیه کنین.

پیشنهادهای ناخواسته

این نوع از پیشنهاد قیمت به مشتری مثل نوعی ارتباط و تماس سرد هست که در اون مشتری هرگز از شما نخواسته که پیشنهاد رو ارائه بدین، اما شما همچنان اون پیشنهاد رو برای تبدیل شدن طرف مورد بحث به مشتری بالقوه خود ارسال می‌کنین. این مسئله بستگی به این داره که شما در مورد تجارت مشتری، مشکلات اونها و چگونگی حل اونها تحقیق کنین. اگه همه چیز درست بشه، ممکن شانس تبدیل اونها رو داشته باشین. در هر صورت این موضوع به دیدگاه اونها از پیش طرح شما یا وضعیت شما نیز بستگی داره، خواه فعلاً خواهان اون پیشنهاد باشن یا نه. تا اینجا انواع پیشنهاد قیمت رو با هم مرور کردیم و می‌دونیم این موضوع برای سود کسب و کار و تجارت ما مفید است. اگه کسب و کار شما اینترنتی است بد نیست در مورد اهمیت CTR هم برای بهبود فروش بدونین.

چرا پیشنهادها برای تجارت شما مهم هستن؟

به دلایل کاملاً روشنی که قصد داریم با هم در این بخش مرور کنیم، پیشنهاد قیمت به مشتری برای تجارت شما بسیار مهم و حیاتی است. با ما باشید تا این دلایل را مرور کنیم.

وضوح دید

پیش طرح (یکی از انواع پیشنهاد قیمت ) حاوی بیانیه هدف و بیانیه ماموریت است. در حالی که در بیانیه هدف، دلیل آماده بودن پیشنهاد شما بیان شده، در بیانیه ماموریت اهداف تجارت شما مشخص شده. زمانی که مشتری شما توضیحات دقیق این دو جنبه رو بدونه، می‌تونه درک کنه که شما تحقیق در مورد مشتری رو انجام دادین و یه راه حل ارزشمند در دسترس دارین که کاملاً مناسب نیازهای مشتری هست.

اثبات کار شما

در پیشنهاد قیمت خود، شما همچنین در مورد مشاغل موفق خود و نحوه کمک به مشتریان قبلی خود توضیح دادین. این مسئله اعتبار و اثبات کار شما رو ایجاد می‌کنه؛ بنابراین مشتری شما یه دلیل دیگه برای کار با شما داره، چون می‌دونه که می‌‎تونین بهش کمک کنین. این مسئله یکی از دلایل اصلی اهمیت پیشنهاد قیمت به مشتری در تجارت برای شما هست.

برنامه‌ها و پیش بینی‌های واقع بینانه

در حالی که پیش طرح خود رو تهیه می‌کنین، در مورد همه چالش‌ها و راه‌های غلبه برو اونها تحقیق می‌کنین. شما در زمان واقعی تصور می‌کنین که بهترین راه‌ها و روش‌های مناسب برای حل این چالش‌ها به ذهن شما می‌رسه. از این رو، هر برنامه و راه حلی که انجام بدین، واقع بینانه خواهد بود، نه فقط کلماتی که سعی در ترغیب دیگران دارن. علاوه بر این، شما می‌تونین در مورد جدول زمانی که برای پروژه خود تکمیل کردین، پیش بینی هایی رو انجام بدین. هر دو روش کار می‌کنه. یکی دیگه از دلایل اهمیت پیشنهاد قیمت همین موضوع هست. در این صورت مشتریان شما می‌دونن که چه زمانی راه حل به دست اونها می‌رسه، و شما می‌تونین بعد از اتمام وظایف خود، برنامه‌های آینده خود رو بر اساس اون برنامه ریزی کنین. باز هم نتیجه می‌گیریم که پیشنهاد قیمت به مشتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست.

آدرس خطر

 

هنوز هم به دنبال جوابی برای این سوال خود هستین؟ چرا پیشنهاد قیمت به مشتری برای تجارت شما مهمه؟ باید بگیم که این پیشنهادات همچنین خطرات مرتبط با پروژه‌هایی از جمله انطباق، نقض حق چاپ، رقبا، تاخیرهای غیر منتظره که بر زمان تحویل تاثیر میذاره و غیره رو پوشش میده. با پیشنهاد قیمت خود می‌تونین چگونگی به حداقل رسوندن این خطرات رو مد نظر داشته باشین و برای برطرف کردنشون برنامه ریزی کنین. به این ترتیب چشم انداز شما از ارائه به موقع خدمات و بدون هیچ گونه اختلاف اطمینان حاصل می‌شه. در آخر باید بگیم که اگه قانع شدین که پیشنهاد قیمت چیزیه که در تجارتتون جاش خالیه، اکنون زمان اون رسیده که وارد عمل بشین.

نکته
نکته بعدی این هست که یه پیشنهاد قیمت خوب بنویسین و اون رو طوری طراحی کنین که مخاطب شما رو به فکر کردن وادار کنه و باعث بشه مشتری تون به این فکر کنه که شما در کار خودتون جدی هستین و به همه جزئیات دقت دارین.

این نکته برداشت مثبتی رو در ذهن مشتری شما ایجاد می‌کنه و باعث می‌شه، شانس تبدیل شما افزایش پیدا کنه.

نکاتی برای تهیه پیشنهاد

نکاتی هست که لازمه در پیشنهاد قیمت به مشتری خود بگنجانید.

  • صفحه عنوان
  • فهرست یا فهرست مطالب
  • خلاصه اجرایی
  • بیان مساله
  • راه حل و روش پیشنهادی
  • تجارت و پروژه‌هایی که روی اونها کار کردین
  • قیمت گذاری
  • شرایط و ضوابط
  • امضا

شما می‌تونین یه نویسنده داخلی رو برای نوشتن پیشنهاد قیمت شرکت خود استخدام کنین یا می‌تونین یه فریلنسر برای این موضوع استخدام کنین. جدای از نوشتن، قدرت پیشنهاد شما در ظاهر و نحوه ارائه اون نهفته است. برای این منظور می‌تونین برخی از الگوهای پیشنهادی حرفه‌ای رو در وب سایت‌های پیشنهادی ما دریافت کنین و راه مورد نظر خود رو شخصی سازی کنین. با این کار می‌تونین در وقت خود صرفه جویی کنین، هویت نام تجاری سازگار رو حفظ کنین و سطح استرس رو به حداقل برسونین چون مجبور نیستین اون رو بارها و بارها آماده کنین. در نهایت اجازه بدین این منابع رو باهم بررسی کنیم تا الگوهای پیشنهاد قیمت برجسته رو به دست بیاریم و مشتری بیشتری رو جذب کنیم.

Canva

 

تصور زندگی دیجیتال بدون Canva دشوار هست. حداقل برای ما که خدماتمون رو می‌فروشیم! از رسانه‌های اجتماعی، کارت‌های شخصی و رزومه‌ها گرفته تا بازاریابی و تجارت، Canva برای همه موارد الگو هست. قالب پیشنهادی اون باعث صرفه جویی در وقت و تلاش شما می‌شه، چون نیازی به ایجاد اون از ابتدا ندارین. شما می‌تونین پیشنهادهای مختلفی مانند پیشنهادهای بازاریابی، طرح‌های پیشنهادی، پیش طرح‌های پروژه‌ای، پیشنهادهای نمایشگاه‌های هنری، پیشنهادات تغییر نام شرکت و موارد دیگه رو انجام بدین. فقط این الگوهای پیشنهاد قیمت رو با ویرایشگر فوق العاده Canva سفارشی کنین. می‌تونین از طیف گسترده‌ای از عناصر طراحی انتخاب کنین و متناسب با پروژه و نام تجاری خود آزمایش کنین. این الگو برای پیشنهاد قیمت به مشتری بسیار خوب و مناسب هست.

JotForm

 

پیشنهادات برنده رو با الگوهای JotForm پی دی اف و در عرض چند دقیقه آماده کنین. اونها الگوهای پیشنهاد قیمت برای نیازهای مختلف ارائه میدن. الگوهای رایگان اونها به شما کمک می‌کنه تا پیشنهادهای جلب توجه مهم در مورد استراتژی، اهداف و بودجه رو ایجاد کنین. بعد از این که اونها رو سفارشی کردین، می‌تونین اونها رو به پی دی اف تبدیل کنین تا به راحتی نمایش داده بشه و صداگذاری و چاپ بشه. JotForm به شما امکان میده الگوها رو از طریق ویرایشگر PDF جامع خود برای تغییر رنگ و فونت، افزودن آرم و سایر قسمت‌های فرم شخصی سازی کنین. این می‌تونه 23 قالب رایگان برای پیشنهاد قیمت به مشتری ارائه بده که می‌تونین همونطور که می‌خواید ازشون استفاده کنین.

Visme

پیشنهادها و به خصوص پیشنهاد قیمت می‌تونن اولین احساسی رو ایجاد کنن که می‌خواید در مورد نام تجاری خودتون در ذهن مخاطب یا مشتری شکل بگیره. جا داره از الگوهای قابل توجه بصری ارائه شده توسط Visme تشکر کنیم که همه چیز رو ساده‌تر کرده. با استفاده از کتابخونه گسترده اونها، این الگوهای پیشنهاد قیمت رو مرور کرده و ویرایش کنین تا پیشنهادتون ارزش بیشتری پیدا کنه. علاوه بر ساده کردن روند ویرایش الگوها، Visme همچنین کنترل حریم خصوصی بر روی طرح‌های شما رو هم ارائه میده. هر زمان که بخواید، می‌تونین از اون استفاده کنین چون سیستمش مبتنی بر ابر هست.

نتیجه

رقابت سخته! و شما باید تمام تلاش خود رو انجام بدین تا تجارت خود رو بین بقیه برجسته کنین. بنابراین از الگوهای پیشنهادی، همونطور که در بالا ذکر شد، استفاده کنین تا روند طراحی پروپوزال شما ساده بشه و ظاهری شیک و در عین حال حرفه‌ای به اون بده. تنها کاری که برای تهیه پیشنهاد قیمت به مشتری باید انجام بدین این هست که الگویی رو انتخاب کرده و سفارشی سازی رو شروع کنین. نظرات و پیشنهادات خود رو در مورد پیشنهاد قیمت با ما به اشتراک بذارین. آیا هنوزم سوالی ذهنتون رو درگیر کرده؟ کافیه سوالتون رو برامون کامنت کنین و ما به شما جواب می‌دیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.