مقالات آموزشی

۹ تا از بهترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی

مفید بود؟

ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی دقیقاً چه کاربردی دارن؟ ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی چرا باید مورد استفاده قرار بگیرن؟ تا حالا اکثر بازاریاب‌ها تشخیص دادن که شبکه‌های اجتماعی نقش اساسی در یه استراتژی بازاریابی و ورودی داخلی دارن. با وجود بسیاری از شبکه‌های اجتماعی برای مدیریت و انتشار در اونها، این خیلی مهمه که برنامه تون رو منظم نگه دارین. برنامه‌ای برای زمان و تمام چیزایی که می‌خواید در این پلتفرم ها به اشتراک بذارین، حائز اهمیت هست. در این مقاله ما قصد داریم برخی از ابزارها و الگوهای مفید برای تهیه یه طرح محتوای موثر در رسانه‌های اجتماعی را گردآوری کرده و بررسی کنیم. با ما باشین.

مزایای استفاده از تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی

 

همه ما مشغول کاری هستیم اما باید قبول کنیم که بدون داشتن برنامه‌ای برای انجام وظایفی که باید انجام بدیم زندگی واقعا برامون سخت میشه. در این صورت، همه چیز می‌تونه از کنترل ما خارج بشه. محتوای شبکه‌های اجتماعی هم از این قاعده مستثنی نیستن. یکی از دلایل استفاده از ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی همین مورد هست. درست مثل وبلاگ نویسی، یه استراتژی موفق در شبکه‌های اجتماعی نیاز به انتشار منظم و تعامل با فالوئرها داره تا بتونین نتایج مثبتی رو ببینین. حالا می‌خواد این موضوع از نظر سئو، شناخت برند یا غیره باشه. بنابراین، اگه قبلاً از تقویم شبکه‌های اجتماعی که یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی هست، استفاده نمی‌کردین، حتما بهش فکر کنین. با ما همراه باشین تا از خوبی‌ها و فایده های این ابزارهای مدیریت مطلع بشین:

  1. تقویم‌ها به شما کمک می‌کنن تا موقع بروز مسائل، از درگیری‌های وحشتناک جلوگیری کنین. با استفاده از تقویم شبکه‌های اجتماعی، بازاریابان می‌تونن پست‌ها رو برای هفته‌ها یا ماه‌ها از قبل برنامه ریزی کنن. خب این کار، ساعت های زیادی رو برای استراتژی آینده آزاد می‌کنه. هر گونه ارسال اخبار در صنعت، اعصاب شما رو از بین می‌بره. در غیر این صورت، شما هر روز زمان ارزشمندی رو صرف جستجوی اینترنت برای به دست آوردن محتوای اون روز می‌کنین. این مسئله یه قاتل بهره وری شناخته شده. ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در صرفه جویی زمان به شما کمک می‌کنن.
  2. یه تقویم به شما کمک می‌کنه تا برای هر شبکه اجتماعی برنامه ریزی کنین. تا پست‌ها رو به جای اسپم کردن همه سیستم عامل‌ها با همان پیام، شخصی سازی کنین. بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی باید برای تهیه پیام‌های سفارشی برای هر شبکه وقت بذارن. انجام پیشاپیش این کار، باعث صرفه جویی در زمان شما در طول هفته می‌شه. این مورد هم از مزایای خوب ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی هست.
  3. تقویم‌ها می‌تونن به شما در پیگیری عملکرد و برنامه ریزی برای پست‌های بعدی کمک کنن. بدون تقویم، بازاریاب‌های شبکه‌های اجتماعی در حال منقضی کردن مطالب هستن و قادر به ردیابی عملکردهای مهم در گذشته نیستن. با استفاده از یه تقویم، بازاریابان می‌تونن به گذشته نگاه کرده و تجزیه و تحلیل کنن که کدوم محتوا بهترین عملکرد رو داره. بنابراین می‌تونن استراتژی خود رو متناسب با اون تنظیم کنن. پس ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در مورد آنالیز عملکرد هم می‌تونه موثر باشه.
  4. با کمک تقویم بازاریاب‌ها می‌تونن برای روزهای تعطیل و رعایت موارد خاص برنامه ریزی کنن که بتونن محتوای خود رو متناسب با مخاطبان بیشتری تهیه کنن.
  5. تقویم های شبکه‌های اجتماعی همچنین باعث بهبود کارایی می‌شن. طبق گفته موسسه بازاریابی محتوا، 72% از بازاریابان موفقیت (همراه با افزایش سالانه) در محتوای خود رو ناشی از تدوین استراتژی محتوای رسمی می‌دونن. بنابراین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی در بهبود کارایی و موفقیت شما می‌تونن موثر باشن.

حالا که محاسن داشتن تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی رو فهمدین. لیست ابزارهای برتر ما رو برای سازماندهی بررسی کنین.

ابزارهای مدیریت برای برنامه ریزی پیام رسانی شما

 

در این بخش چند تا از برترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی رو به شما معرفی می‌کنیم.

الگو قابل بارگیری مایکروسافت اکسل

این یه نوع تقویم مطلب است. ممکنه بازاریاب‌ها از اکسل برای انواع مختلف گزارش‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌ها در نقش خود استفاده کنن. اما این یه ابزار بسیار مفید برای سازمان تقویم محتوای رسانه‌های اجتماعی نیز هست. اکسل رو می‌شه با توجه به هر الویت یا معیاری که تیم روی اون تمرکز کرده، سفارشی کرد. بنابراین، این ابزار مدیریت محتوا، از جمله ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی خوب برای برنامه ریزی پیشرو است. در برگه مخزن محتوا، کاربران می‌تونن محتوایی رو که در این برگه منتشر می‌کنن، ضبط کنن تا ردیابی کنن که کدام قطعات تبلیغ شدن و به راحتی مطالب قدیمی رو که می‌تونن در رسانه‌های اجتماعی دوباره تبلیغ بشن، به یاد بیارن. در برگه‌های به روز رسانی شبکه اجتماعی، کاربران می‌تونن پست‌های شبکه‌های اجتماعی رو از قبل تهیه و برنامه ریزی کنن. این برگه‌ها برای اهداف سازمانی هست و محتوای خود پست‌ها باید در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری بشه. این یه ابزار خوب از ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی هست.

درایو گوگل ( Google drive )

تقویم محتوا و سازمان دارایی گوگل درایو چندین ویژگی مفید داره که ایجاد یه تقویم محتوای موثر رو برای بازاریابان شبکه‌های اجتماعی آسون می‌کنه. در این بخش مثالی وجود داره که نشون می‌ده چطوری یه تیم ممکنه از Google calendar برای ردیابی تقویم‌های سر مقاله و رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنه تا مطمئن بشه پست‌ها با محتوای وبلاگ جدید همسو هستن. این تقویم‌ها رو می‌تونین به راحتی با چندین تیم به اشتراک بذارین تا از درگیری در زمان بندی جلوگیری کنین و از تراز بودن کمپین‌ها اطمینان حاصل کنین. این مورد یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی هست. بازاریابان همچنین می‌تونن از Google sheets مشترک برای تعیین زمان ارسال در شبکه‌های اجتماعی، ردیابی وضعیت محتوای مختلف و تعیین وظایف به اعضای تیم (همه در یک بستر مشابه تقویم) استفاده کنن.

با کمک Google Docs، کاربران می‌تونن نظرات رو در یه مکان نگه دارن. می‌تونن در پروژه‌های مختلف بدون ارسال نامه الکترونیکی، در پس و پیش کردن پروژه ها یا برنامه ریزی یه جلسه همکاری کنن. این ویژگی زمانی بیشتر مفیده که زمان ویرایش مطالب برای رسانه‌های اجتماعی که ممکن به سرعت تایید و تنظیم بشه، استفاده بشه. این ویژگی‌های خوب تنها در یک ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی عالی می‌تونه جمع بشه.

Loomly

اگه می‌خواید قبل از تاریخ انتشار، از تقویم محتوا استفاده کرده باشین. به شما یه پلتفرم برنامه ریزی و انتشار محتوا به اسم Loomly معرفی می‌کتیم. Loomly ابزاری فراتر از مدیریت محتوا رو ارائه میده. حتی تا اونجا پیش میره که الهام از پست و ایده‌هایی برای کمک به شما در ایجاد محتوا فراهم می‌کنه. همچنین، به شما این امکان رو میده داشته های محتوای خود رو مدیریت کنین، پست‌ها رو برنامه ریزی کنین، اونها رو هم در نمای لیست هم در نمای تقویم مدیریت کنین و تمام چیزایی که موثر هستن رو تجزیه و تحلیل کنین. این پلتفرم یکی از بهترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی است. با این وجود قوی‌ترین مجموعه ویژگی‌های اونها شامل یه محیط همکاری و تاییده تا تیم‌ها بتونه نمونه های لازم رو ارائه بده، نظرات خودش رو ارائه کنه، گزارش‌های نسخه رو ببینه و یا برای چک کردن تایید نهایی شون اونها رو فلگ کنه. در غیر این صورت، به نظر می‌رسه وضعیتی می‌تونه در تهیه محتواتون ایجاد بشه که حس کنین آشپز دوتا شده! برای یه پروژه خاص، این کار به شما کمک می‌کنه تا کارایی خود رو بهتر کنین. بنابراین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در بهبود کارایی بسیار موثر عمل می‌کنن.

Trello

ترلو ابزار سازمانی دیگه‌ای هست که برای همکاری تیمی بسیار موثره. به طور خاص، مدیران رسانه‌های اجتماعی می‌تونن از کارت‌های اختصاصی ترلو، تابلوهای قابل تنظیم و لیست‌ها برای ترسیم لیست کارها، مدیریت تقویم محتوا، برنامه ریزی یه کمپین و ایده‌های اصلی از اون استفاده کنن. این یکی از بهترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی است که می‌تونه در کار تیمی خیلی به شما کمک کنه. برای شناختن بقیه ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی با ما همراه باشین.

Sprout Social

تقویم و ابزار انتشار رسانه‌های اجتماعی Sprout Social یکی دیگه از ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی است. این ابزار برنامه ریزی برای همه پست‌های شبکه های اجتماعی را برای تیم‌ها یا افراد آسون می‌کنه. شما می‌تونین برای ارسال خودکار به توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، Linkedln و موارد دیگه محتوا رو برنامه ریزی کنین. همچنین می‌تونین برای پیگیری و گزارش بهتر در مورد استراتژی و فعالیت‌های ارسال خود، هر پست اجتماعی رو نشون کرده و بهش یادداشت اضافه کنین. علاوه بر همه این موارد، مجموعه انتشارات اونها ابزاری به نام Optimal send times رو شامل می‌شه که داده‌های رسانه‌های اجتماعی شما رو تجزیه و تحلیل می‌کنه و به طور خودکار در زمانی که مخاطبان شما بیشتر درگیر هستن، منتشر می‌شه. این ابزار از جمله ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی است که برای کار تیمی پیشنهاد می‌شه.

Evernote

Evernote یه برنامه یادداشت برداری هست که در لیست برترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی قرار داره. بازاریابان می‌تونن با استفاده از اون، تمام قسمت‌های فعال رو که شامل کمپین رسانه‌های اجتماعی است ردیابی کنن. این ابزار همچنین دارای ویژگی‌های مربوط به برنامه سالانه، ماهانه، هفتگی و ساعتی است که به راحتی می‌تونین هنگام انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی، هنگام تولید محتوای وبلاگ و سایر الویت‌های تیم به راحتی پیگیریش کنین.

پرسش
آیا این ابزار ویژگی مفید دیگه‌ای داره؟

در پاسخ به این سوال باید بگیم که افزونه Web clipper Evernote برای کروم هست و بازاریابان می‌تونن با استفاده از این ابزار پیوندهای Evernote notebook خود رو برای اشتراک گذاری بعداً ذخیره کنن. برنامه تلفن همراه Evernote همچنین دارای برخی ویژگی‌های جالب برای کمک به بازاریاب‌ها است که ایده‌های محتوای اجتماعی خود رو ثابت نگه دارن. به عنوان مثال، شما می‌تونین به راحتی یه عکس بگیرین و در پرونده‌های اون ذخیره کنین تا بعداً بررسی بشه. این ویژگی برای سازندگان محتوای اجتماعی که به دنبال حفظ تعداد زیادی عکس برای انتشار در اینستاگرام هستن از اهمیت ویژه‌ای برخورداره، بنابراین این یکی از مفیدترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی در این زمینه است.

Hootsuite

این پلتفرم ابزاری داخلی در برنامه ریزی ارائه می‌ده تا به شما در ایجاد کمپین، شناسایی شکاف‌های انتشار و در همکاری با تیم ایجاد محتوای شما بهتون کمک کنه. ویژگی‌های اصلی اون در انتشارات اجتماعی هست تا بتونین از قبل محتوا رو در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنین. همچنین دارای ویژگی‌های زیادی برای همکاری و تایید پست هست. همچنین می‌تونین محتوا رو از منابع دیگه بدون ورود به حساب خود تصحیح کنین. پس از ایجاد محتوای خود، می‌تونین پیش نمایش اون رو با ابزار Composer که با توجه به قالب منحصر به فرد هر شبکه اجتماعی نمایش داده می‌شه، انجام بدین. این یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی هست.

Agorapulse

این ابزار مشابه Hootsuite هست. ابزارهای انتشار اجتماعی و تقویم محتوا رو ارائه می‌ده تا بتونین حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود رو با خیالی آسوده مدیریت کنین. این شامل برنامه ریزی، صف بندی، بارگذاری انبوه پست‌ها است که برای کسانی که برنامه‌های محتوایی 3 ماهه یا حتی ماهانه انجام می‎دن فوق العاده مفیده. اگرچه آنچه این ابزار رو متفاوت می‌کنه، صندوق ورودی اجتماعی اون هست که به شما امکان میده تمام تعاملات رو از پلتفرم های مختلف در یه مکان واحد مدیریت کنین. این ابزار هرچند مشابه یکی دیگه از ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی هست اما ویژگی‌های منحصر به فرد خودش رو داره. از این گذشته، محتوا فقط یه فعالیت تکی نیست، این در مورد آگاهی بخشی و تعامل با خوانندگان شما نیز هست. پس باید این ابزار رو هم در لیست برترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی قرار بدیم.

Story Chief

اگه از تقویم محتوای خود کاری فراتر از دونستن این که چه زمانی پست‌ها به صورت زنده پخش می‌شن، انتظار دارین، این پلتفرم گزینه خوبیه. با این تقویم هوشمند می‌تونین استراتژی محتوای خود رو در بین کانال‌ها برنامه ریزی کنین. این مسئله نه تنها جدول زمانی شما رو نشون می‌ده، بلکه به شما امکان میده مشارکت کنندگان رو به وظایف اختصاص داده و بر اساس کمپین فیلتر کنین. این ابزار به طور خودکار، خودش رو به عنوان بستر توزیع محتوا توصیف می‌کنه که تجزیه و تحلیل و انتشار رو در چندین کانال برای رویکرد ساده‌تر ایجاد محتوا، جمع می‌کنه. این برنامه یکی از بهترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی است که قابلیت همگام‌سازی رو داره. این مورد پایانی لیست بهترین ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی بود.

در این مقاله سعی کردیم لیستی از بهترین ابزارهای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی رو به شما معرفی کنیم. آیا تا به حال از این ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کردین؟ آیا ابزارهای بهتری رو می‌شناسین؟ نظرات و پیشنهادات خود رو با ما در میون بذارین. سعی می‌کنیم در آپدیت‌های بعدی، ابزارهای خوبی که به تازگی وارد بازار میشن رو به شما معرفی کنیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.