استفاده از تاکتیک های جدید و پیشرفته در بازاریابی محتوا موجب می شود که به عنوان یک ستاره در حال افزایش تبدیل کاربران خود به مشتری کنید …
این مطلب بخشی از مجموعه مقالات آموزشی بازاریابی محتوا است که به منظور کمک به بازاریابان برای افزایش تأثیر برند و کسب و کار از طریق محتوا در سایت رایا مارکتینگ قرار داده شده است. برای اینکه مقالات بیشتری در حوزه بازاریابی محتوا ببینید لطفا صفحات مختلف وبلاگ رایا مارکتینگ را ورق بزنید.
بر اساس اعلام نشریهForbes، در حدود 93 درصد از بازاریاب های B2B ادعا میکنند که بازاریابی محتوا کاربران بالقوه بیشتری را نسبت به بازاریابی سنتی به مشتری تبدیل کرده است. چرا؟ زیرا محتوا به بازاریاب ها این فرصت را میدهد که صدای آنها شنیده شود و به مشتریان بالقوه آنها کمک میکند تا مشکلات خود را حل کنند.
با این حال، توزیع سادهی مطالب وبلاگ برای تبدیل کاربر به مشتری و درآمد کافی نیست. همچنین نگه داشتن محتوا در نزد خود تا زمانی که کسی پیدا شود و فرم مربوطه را پر کند و تبدیل به مشتری شود نیز درست نیست. اگر همه کاری که شما انجام میدهید فقط دادن اطلاعات به مردم باشد، آنگاه ریسک تضعیف اعتماد و تقدیم مخاطبان به رقبا را خواهید داشت. اما اگر یک مطلب را بدون سیستم درست و استخراج و امتیاز بندی تبدیل ها منتشر کنید، آنگاه تلاش های شما منجر به بازگشت سرمایه یا ROI نخواهند شد.
دیدگاه ما چگونه باید باشد
شما به عنوان یک بازاریاب محتوا باید بتوانید همزمان هم تبدیل کاربر بالقوه به مشتری یا همان lead generation را نظر بگیرید، و هم یک آگاهی بخشی از برند خود ایجاد نموده و بین این دو یک تعادل ایجاد نمایید. سعی کنید همواره این نکات را مد نظر قرار دهید:
- شرکت های آینده نگر رویکردهای نوآورانه ای در ارتباط با محتوای خود اتخاذ کرده اند.
- به روش های ارتقاء نرخ تبدیل مخاطب هدف به مشتری توجه کنید.
- به این فکر کنید که آیندهی محتوایی که سبب افزایش نرخ تبدیل میشود چیست
- بازاریابی محتوا به عنوان یک ابزار اثبات شده برای برندهای مصرفی تبدیل شده است.
اما همچنان بسیاری از بازاریاب ها نسبت به آن شک داشته و مطمئن نیستند که این رویکرد به کسب و کار آنها کمک کند. اما بسیاری از بازاریاب های B2B دریافته اند که این یک وسیله ایده آل برای ایجاد روابط با مشتریان B2B می باشد، به ویژه در مورد محصولات و خدماتی که چرخه فروش طولانی دارند.
داده ها نشان می دهند که بازاریابی محتوا به خوبی جواب می دهد. حتی برای برندهای B2B. اما از کجا باید شروع کرد؟ محتوایی که نرخ تبدیل خیلی خوبی داشته باشد معمولاً در سه جا وجود دارد: صفحات فرو وب سایت شما، وبلاگ شرکت، و کانال های رسانه های اجتماعی. پس به این مکان ها توجه ویژه کنید.
به نظر می رسد سرمایه گذاری در تبلیغات دیجیتالی ضروری است اما همه مشاغل کوچک پول لازم برای این کار را ندارند. راه حل استفاده از اسرار بازاریابی محتوای موثر است. در اینجا 10 روش وجود دارد که به شما کمک می کند بازاریابی محتوایی خود را موثرتر کنید.
1. برنامه ها مهم هستند
شما نیاز به برنامه ای دارید تا محتوای شما برای شما کار کند. این امر با تعیین اهداف و یافتن مخاطبان مناسب شروع می شود. با اهداف خود واقع بین باشید و مطمئن شوید که آنها متناسب با اندازه کسب و کار شما هستند. آنها همچنین باید با اهداف کلی کسب و کار شما مطابقت داشته باشند و با نیازهای صنعت شما مطابقت داشته باشند.
در مرحله بعد، درباره مخاطبان خود تحقیق کنید و دریابید که آنها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی آنها را سرگرم می کند. اگر دانش و وسایل لازم را دارید، پرسنل حرفه ای را تنظیم کنید تا به شما این امکان را بدهد که در رسیدگی به مشکلات و علایق درد برای هر نوع فردی در هدف وسیع خود، دقیق تر عمل کنید.
پیشنهاد میکنیم بخوانید: بزرگترین روند حال حاضر در بازاریابی محتوا
اهداف شما همچنین به شما کمک می کند تا بهترین لحن را برای محتوای خود و جایی که باید آن را ارسال کنید کشف کنید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که کجا پست بگذارید؟ بسیاری از مردم کانال هایی را که برای توسعه حضور آنلاین خود استفاده می کنند نادیده می گیرند. برنامه شما باید شامل کانال هایی باشد که از آنها استفاده می کنید، چه محتوایی را ارسال خواهید کرد و چه زمانی آن را ارسال خواهید کرد.
2. تقویم محتوا داشته باشید
هنگامی که اهداف خود را مشخص می کنید و به احتمال زیاد به کجا می رسند ، به یاد داشته باشید که هر کانال فرکانس های متفاوتی برای پست ها دارد. به عنوان مثال، توییتر به چندین توییت در روز احتیاج دارد و فیس بوک با یک پست در روز جذب خوبی دارد.
یک تقویم محتوا یک لنگر برای محتوای شما با تمرکز بر کیفیت ارائه می دهد. همچنین با مرور کلی به روز از مطالبی که قبلاً ارسال کرده اید، به شما کمک می کند تا از تکرار آن جلوگیری کنید. به طور خلاصه ، یک تقویم محتوا دو مورد مهم را در اختیار شما قرار می دهد:
طرحی که بر اساس تاریخ و زمان برای پست های شما ترسیم شده است
یک طرح سرمقاله از آنچه در گذشته ارسال کرده اید و آنچه در آینده ارسال خواهید کرد
3. مطالب خود را بشناسید
خاموش کردن مماس های تصادفی محتوا ایجاد نمی کند. شما باید بر صنعت خود و آنچه باید ارائه دهید تمرکز داشته باشید. حتی اگر تشخیص دهید که مخاطبان شما چیزهای تصادفی را دوست دارند ، باز هم باید به برند شما بستگی داشته باشد.
اصول اولیه محتوا این است که همیشه باید مخاطبان شما را آگاه کند و به حل یک مشکل کمک کند. استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics و Facebook Insights به شما امکان می دهد نرخ بازگشت را مرور کنید. هرچه مدت زمان طولانی تری در یک پست باقی بماند، شانس بیشتری برای لذت بردن از محتوا وجود دارد.
4. فقط برای فعال بودن پست نکنید
هرگز تسلیم فشار مکرر ارسال نشوید. به راحتی می توان گفت که باید پنج بار در روز پست بگذارید تا مورد توجه قرار بگیرید. با این حال، اگر آنچه ارسال می کنید برای پیروان و خوانندگان فایده ای نداشته باشد در واقع شانس بیشتری برای جلوگیری از تعامل آنها با نام تجاری شما وجود خواهد داشت. اولویت شما همیشه باید کیفیت بیش از حجم باشد.