مقالات آموزشی

بررسی مواردی در سال ۲۰۱۶: مهمترین آپدیت ها در رسانه های اجتماعی چه بود؟

مفید بود؟

با به پایان رسیدن ژانویه ی 2016، طبق معمول فیس بوک تعداد زیادی آپدیت های جدید ارائه داده بود که تغییرات مهمی را در این شبکه اجتماعی، ایجاد کردند. با این اوصاف، رسانه های اجتماعی دیگر نیز تغییرات و اتفاقات قابل توجهی را پشت سر گذاشتند یا شروع آنها را کلید زدند.
به همین دلیل سال های 2015 و 2016 سال های مهمی برای رکوردشکنی های رسانه های اجتماعی مختلف به شمار می رود. حال در ادامه به بررسی مهم ترین تغییرات صورت گرفته در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و اینستاگرام در سال 2016 می پردازیم.

 

فیس بوک

فیس بوک یکی از قدیمی ترین رسانه های اجتماعی به شمار می رود که در این سال امکان ایجاد ویدیوی لایو را برای همه کاربران آیفون در ایالات متحده فعال کرد. فیس بوک برای اولین بار ویدیوی لایو را در سال 2015 معرفی کرد ولی در آن زمان این قابلیت فقط برای رسانه ها و چهره های عمومی فعال بود، ولی در سال 2016 سرانجام این ویژگی در دسترس تعداد زیادی از کاربران در ایالات متحده قرار گرفت.

  • بیشتر بدانید: فیس بوک ویدیوی زنده را برای همه کاربران آیفون در ایالات متحده فعالی می کند.

همچنین فیس بوک ابزار جدیدی را معرفی کرد که به طور خاص پست های اساسی افراد را مورد هدف قرار داد تا آنها را فقط به مخاطبان مورد نظر خودشان نشان دهد. گفته می شود این امکان که “بهینه سازی مخاطب” نام داشت، سبب شد تا پست شما ابتدا به افرادی نشان داده شود که بیشترین احتمال را دارد که نسبت به آن علاقه نشان دهند.

  • What’s New in #SocialMedia? 10 Updates from January 2016

تعداد ساعات تماشای ویدیو

این یکی از مهترین تغییرات اعمال شده در یکی از بزرگترین رسانه های اجتماعی محسوب می شود.
بیشتر بدانید: اکنون می توانید پست های اساسی خود در فیس بوک را به مخاطبان خاصی نشان دهید.
فیس بوک با پیشرفت های روزانه ی خود، اختلاف بین خود با دیگر رسانه های اجتماعی را مدام بیشتر و بیشتر می کرد. به طوری که آمار مربوط به این پیشرفت ها تقریباً از هر بعدی قابل بررسی و اندازه گیری بود، مثلا میزان رشد درآمد، افزایش تعداد کاربران فعال روزانه و یا تعداد ساعات تماشای ویدیو در هر روز که فیسبوک در تمامی آنها پیشگام بوده و باقی رسانه های اجتماعی را پشت سر گذاشته بود.

  • بیشتر بدانید: فیس بوک با بیش از 100 میلیون ساعت تماشای روزانه ی ویدیو، رکورد بیشترین میزان تماشای ویدیو توسط کاربران را شکست.

پیام رسان (مسنجر) فیس بوک

پیام رسان (مسنجر) فیس بوک نیز در اوایل ژانویه به یک نقطه عطف عظیم نسبت به دیگر رسانه های اجتماعی رسید زیرا این شرکت اعلام کرد که ماهانه بیش از 800 میلیون نفر از این پیام رسان استفاده می کنند.
بیشتر بدانید: ماهانه بیش از 800 میلیون کاربر فعال از پیام رسان فیس بوک بازدید می کند + جزئیات برنامه های آینده ی این پلتفرم.

اینستاگرام

از دیگر رسانه های اجتماعی خبرساز در این سال، اینستاگرام بود. بر اساس گزارشی از Brand Networks، اینستاگرام در این سال به شدت تعداد تبلیغاتی را که در هر ماه قبول می کرد، افزایش داد. Brand Network اعلام کرد که فقط در آگوست این سال، اینستاگرام 50 میلیون نمایش آگهی داشته است. همچنین در سپتامبر این میزان به بیش از 100 میلیون رسیده و سرانجام در دسامبر به حدود 670 میلیون آگهی ختم شد. به این صورت میزان تبلیغات موجود در اینستاگرام به شدت سیر صعودی یافته و بسیار بیشتر از آمار بسیاری از رسانه های اجتماعی دیگر شده بود.

  • بیشتر بدانید: تبلیغات در اینستاگرام را مشاهده می کنید؟ گزارشات جدید نشان می دهد که این شرکت بیش از هر زمان دیگری در حال قبول آگهی است.

توییتر

یکی دیگر از رسانه های اجتماعی خبرساز، توییر بود. اگرچه Periscope متعلق به توییتر است، اما قبلاً فقط از طریق یک برنامه جداگانه می شد به آن دسترسی داشت. حال در سال 2016 این امکان ایجاد شد که فیلم های Periscope در توییت ها نیز قابل الصاق شوند و در همان تایم لاین توییتر نیز بتوان آنها را پخش کرد. درست مانند خود برنامه ی پریسکوپ، پخش فیلم ها در توییتر نیز تا 24 ساعت امکان پذیر بود.

  • بیشتر بدانید: توییتر فیلم های Periscope را به صورت مستقیم به تایم لاین خود آورد.

واحد تبلیغاتی جدید

همچنین پیش از آن، نظرسنجی های ایجاد شده در توییتر تا مدت زمان مشخصی باقی می مانند، ولی حالا می توانستید آنها را برای مدت زمان بسیار طولانی تری تنظیم کنید و نظرات مخاطبان بیشتری را دریافت نمایید.
بیشتر بدانید: اکنون می توانید نظرسنجی های توییتر را برای بازه ی زمانی 5 دقیقه تا 1 هفته تنظیم کنید.
توییتر همچنین یک واحد تبلیغاتی جدید را معرفی کرد که برای هدایت مکالمه های رفت و برگشتی بیشتر بین مشاغل و کاربران توییتر طراحی شده بود.

  • بیشتر بدانید: توییتر واحد تبلیغاتی جدیدی را برای ایجاد مکالمات کاری معرفی می کند.

چندین منبع که از برنامه های توییتر و برخی دیگر از رسانه های اجتماعی مطلع بودند، اطلاعاتی را ارائه دادند که می گفت امکان نوشتن توییت های طولانی تر تا پایان 2016 به توییتر اضافه خواهد شد.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.