مقالات آموزشی

۷ ترفند کلیدی برای نوشتن پست مهمان

مفید بود؟

همه ما می دانیم که نوشتن پست مهمان باعث ارتقا و پیشرفت وبلاگ می شود. اما نکته ای که بسیاری از آن بی خبر هستند، این است که نوشتن پست مهمان به صورت صحیح و موثر می تواند با افزایش آمار بازدید وبلاگ و رشد و پیشرفت شغلی شود.

تولید محتوای سئو شده

می بینم که بسیاری از وبلاگ نویسان موقع نوشتن پست مهمان شعار «کمیت بر کیفیت برتری دارد» را سرلوحه خود قرار می دهند؛ چنین کاری هیچ استراتژی خاصی را در بر ندارد و مسلما منافع طولانی مدت واقعی نصیب وبلاگ نخواهد شد.

من در این پست قصد دارم هفت تاکتیک اساسی و مهم برای نوشتن یک پست مهمان کاملا موفق را به شما نشان دهم.

اگر از این تاکتیک ها به صورت صحیح استفاده کنید، اشتراکات ایمیلی بیشتری نصیبتان می شود، در رتبه بندی گوگل به رتبه های بالا دست پیدا می کنید و برای اهداف بازاریابی محتوای تان سرو دست خواهند شکست.

من چه کسی هستم که قرار است درباره پست مهمان به شما آموزش بدهم؟

به نظر می رسد که بهتر است این مقاله را با ارائه کردن «نشان نوشتن پست مهمان» خودم شروع کنم. حداقل به این ترتیب متوجه می شویم که چرا من عینک آفتابی زده ام.

در مورد من، قطعا مهم ترین روش اثباتم فروختن یک وبلاگ هشت ماهه به قیمت 20 هزار دلار در دوره دانشجویی ام است.

در واقع من آن وبلاگ را یک سال بعد فروختم ولی تقریبا از هشت ماهگی اش، من دیگر آنجا نمی نوشتم.

آن وبلاگ کوچک بر اساس پست های مهمان تاکتیکی ساخته شده بود. این امر در مورد سایر وبلاگ هایی که من با برچسب های قیمیتی مشابه فروختمشان صادق بود و حالا هم دارم همین کار را با وبلاگ Tyrant انجام می دهم.

حالا تقریبا یک دهه از آن موقع گذشته است و با وجود اینکه نویسنده متوسطی هستم، ولی هنوز هم در راهکارهای این چنینی موفق هستم.

مطالعه مقاله تولید محتوای خوب به شما پیشنهاد می کینیم

خوشبختانه دفعه بعدی که خواستید در مقام مهمان پست بنویسید، نامتان را به نیکی خواهند برد. برای همین است که من می خواهم هفت عنصر تکنیکی به شما یاد بدهم به درد نوشتن پست مهمان به شدت موفق می خورند.

1. یک پست مهمان باید خوانندگان را به نتیجه برساند، نه به صفحه اصلی وبلاگ

 

هربار که دست به نوشتن پست مهمان می زنید، فضایی را در اختیار خواهید داشت که می توانید از آن برای نوشتن بیوگرافی و گذاشتن لینکی استفاده کنید که خوانندگان را به صورت مستقیم به سمت وبلاگ خود شما هدایت می کند.

اشتباهی که اکثر تازه واردها می کنند این است که اصلا دقت نمی کنند خواننده را به کجا می فرستند.

بر روی لینک کلیک می کنید و یا وارد صفحه اصلی وبلاگ می شوید یا به یک پست زیبا ولی بی ربط می رسید که معمولا هم کلی توییت یا کامنت دارد.

کاری که باید بکنید این است که خواننده را به سوی یک نتیجه خاص هدایت کنید.

بیایید تصور کنیم که هداف شما این است که تا جایی که ممکن است مشترکان ایمیل بیشتری به دست بیاورید. یک لینک درست خواننده را به سوی چنین مسیری هدایت می کند:

• درست کردن یک مسیر رایگان به سمت یک موقعیت خاص. شما ایبوکی را طراحی کرده اید که بر محور موضوع خاصی در وبلاگ خودتان می چرخد و به دنبال یک گروه درست و حسابی برای آن هستید.

• برای ایبوکتان یک لندینگ پیج یا تبلیغات درست می کنید. قدم بعدی این است که ایبوک را به وبلاگ خود اضافه کرده و از آن به عنوان یک هدیه رایگان برای پیوستن به لیستتان استفاده کنید، در حالی که سرویسی مثل Aweber را به کار می گیرید. اگر نحوه استفاده از آن را بلد نیستید من یک ویدیو برایتان آماده کرده ام.

• نوشتن پست مهمان درباره موضوعاتی که به شدت مربوط به این موضوع باشند. حالا به قسمت جالب می رسیم. حالا شما باید بروید و بر روی موضوعاتی که به شدت مربوط به هدیه رایگان شما هستند، پست مهمان بنویسید. اگر می توانید به لندینگ پیج یا آگهی خود لینک دهید ولی حتی اگر هم این کار را نکنید، به هرحال مردم را به سمت پیش خرید ایده های ایبوک خودتان هدایت کرده اید.

اینکه خواننده را به صفحه اصلی یا پست های تصادفی هدایت کنید، تلف کردن وقت است. درست مثل وقتی که می خواهید بنزین بزنید، در پمپ بنزین قیف را درون باک بنزین خود می گذارید، نه روی موتور بریزید. از هدایت محتوایی استفاده کنید تا جریان ترافیک شبکه را به سمت هدف و نتیجه مطلوب خود هدایت کنید.

چگونه پست مهمان باعث افزایش بازدید وب سایت شما می شود؟

تا وقتی که خوانندگان را آگاهانه به سمت محتوای تولیدی خود هدایت می کنید، اصلا اهمیت ندارد از چه چیزی استفاده می کنید – ایبوک ریگان، محصول یا هرچیز دیگری-.

تصور نکنید که خوانندگان خودشان می توانند محتوای تولیدی شما را پیدا کنند.

2. پست مهمان باید به وبلاگ نویس های بزرگ اشاره کند

 

راحت بگویم یکی از سریع ترین روش ها برای پیشرفت یک وبلاگ جدید، اشاره کردن به سایر سایت های دارای مخاطبان زیاد در پست مهمان خودتان است.

اول اینکه شما را به آن متخصصان مرتبط می کند.

دوم آنکه اگر قبل از اینکه پست مهمان را ارسال کنید، یک ایمیل یا توییت آماده را ارسال کنید، می توانید لیست تماس فوق العاده ای را به دست بیاورید. اغلب اوقات پست مهمان شما را توییت می کنند و به این ترتیب خود را به مطالب شما مرتبط می سازند. این هم نوعی تبلیغات خوب است که حتما وبلاگ میزبان به خاطر آن از شما ممنون خواهد بود.

و سوم اینکه پنجره جدیدی برای وبلاگ نویسان باز می کند. وقتی پست مهمان خود را برای آنها ارسال می کنید، آنها ایده شما را می فهمند و با دید بازتری به آنچه ارسال می کنید، نگاه می کنند.

اگر قصد نوشتن پست مهمان برای وبلاگ های خوب و مهم دارید، این نوع شبکه یابی حرفه ای خیلی به دردتان می خورد. من به عنوان دادن قبل از دریافت به آن نگاه می کنم.

3. پست مهمان باید توسط پست های خواهر پیگیری شود

 

یکی از جالب ترین چیزهایی که من در مورد پست مهمان یاد گرفته ام این است که می توانید با استفاده از شهرت پست مهمان، برای وبلاگ خودتان اسم و رسمی به پا کنید. البته من برعکس آن را هم یاد گرفتم. نمونه خوب این مورد مطلبی بود که درباره بهترین صفحات درباره ما نوشتم و به Copyblogger اشاره کردم.

برایان کلارک لطف کرد و پست مرا توییت کرد. این اتفاق باعث شد که با عبارت کلیدی «بهترین صفحات درباره ما» در گوگل با ترافیک بالا و نمایه سازی فوق العاده سریع سرچ شود. از آن زمان برایان در سایر پست هایی که می نویسم، فعالیت دارد. مثلا اینجا مانده است تا نظرش را بگوید.

نه تنها این کار باعث دلگرمی من می شود چون دوست قدیمی ام کلارک یکی از قهرمان های من است که ریش بزی هم دارد، بلکه مزایای مفید و همیشگی هم دارد.

بیش از 100 نوع ایده تولید محتوا

موقع نوشتن پست مهمان خود از وبلاگ نویسان بزرگ هم نام ببرید و به آنها دلیلی بدهید که پست شما را توییت یا تبلیغ کنند. یادتان باشد فقط یک بار با آنها تماس نگیرید، بلکه تولید محتوای مداوم داشته باشید تا آن رابطه ادامه پیدا کند.

به این رابطه مثل یک قرار دوم نگاه کنید.

4. یک پست مهمان باید نتایج ده ساله داشته باشد، نه نتایج ده ساعته

 

یک بار سونیا سیمون گفته است:

جوایز پست های مهمان بر روی هم انباشته می شوند… هرچه بیشتر پست مهمان بنویسید، بیشتر هم یادگاری می سازید.

من قبلا عادت داشتم که یک پست مهمان بنویسم و منتظر برخوردها و جریان ترافیک و افزایش مشترکین بعد از انتشار آن بنشینم.

یک روز تمام را به تماشای آمار و نظارت بر روند پیشرفت مقاله بر روی همه سایت های شبکه های اجتماعی می گذراندم.

ولی به زودی متوجه اشتباهات روش های خودم شدم. نحوه نوشتن پست مهمان باید حاوی یک استراتژی ده ساله داشته باشد.

هرچند هنوز هم جریان اولیه ترافیک و توییت ها اهمیت دارند، ولی من دیگر کمتر به آن توجه می کنم.

چرا؟

قابل توجه مبتدیان که من بیشتر به این علاقمندم که چطور یک پست مهمان رشد می کند. بنابراین برای قضاوت موفقیت یک پست مهمان از خود این سوالات را می پرسم:

• آیا در گوگول به رتبه خوبی دست پیدا کرده است؟ چون یک عبارت کلیدی می تواند به صورت مداوم به سایت و اهداف من خدمت کند.

• آیا این پست مهمان باعث افزایش اعتبار و شهرت من در وضعیت فعلی ام می شود؟

• آیا باعث ایجاد روابط جدیدی در این صنعت برای من شده است؟

• آیا بحثی بر روی خود پست یا جایی دیگر درباره آن درگرفته است؟

اگر قصد نوشتن پست مهمانی را دارید که تا سال ها نتیجه داشته باشد، باید در مورد واژه های کلیدی حسابی تحقیق کنید و پستی را بنویسید که چنان جامع و کامل باشد که بتواند با پوشش دادن همه مسائل موردنظرتان، تبدیل به یک منبع بی انتها شود.

جاناتان مورو در Copyblogger به خوبی این کار را انجام می دهد. او چنان مطالب اصیل و غنی از منابعی می نویسد که همیشه رتبه خوبی را به دست می آورد و خوانندگان همواره منتظر نوشته های بعدی وی هستند.

5. هر پست مهمان باید بخشی از استراتژی متن لنگر باشد

 

متن لنگر، متنی است که هنگام لینک دادن به یک پست از آن استفاده می کنید.

دقیقاً در بالای صفحه می بینید که متن لنگر جاناتان مورو به مقالات او در همین سایت Copyblogger لینک شده است.

انتخاب متن لنگر هم برای رتبه بندی موتور جستجو بسیار مهم است.

همه ما می دانیم که بک لینک های مرتبط به ما کمک می کنند تا در گوگل رتبه بهتری داشته باشیم، اما متن لنگر این بک لینک ها هم در اینکه کلمات کلیدی دقیقا برای چه چیزی رتبه بندی می شوند، نقش زیادی دارند.

موقع نوشتن پست مهمان باید درباره کلمات کلیدی موردنظر حسابی تحقیق کرده باشید و بدانید که قرار است از کدام کلمات استفاده کنید تا بر اساس میزان بازدید و رقابتی که وجود دارد، رتبه بندی شوند. یادتان باشد که می خواهید پست مهمان شما تا ده سال آینده از گوگل برایتان عشق ارسال کند.

پس از اینکه پست را ارسال کردید، می توانید در پست های بعدی خود در آینده با استفاده از متن لنگر مورد نظر خود به آن لینک بدهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید بازدید پست خود را از طریق وبسایت های دیگر افزایش داده، باعث رشد آن شوید.

فقط یادتان باشد که نوشتن سئو اول به درد انسان ها می خورد و بعد به درد ربات های موتور جستجو. گاهی اوقات آنها را قاطی کنید و فقط وقتی که نوشته شما مربوط به انسان های واقعی بوده و برای آنها مفید باشد، به آن لینک دهید.

هزینه تولید محتوا متنی

6. هر نظر باید پاسخ داده شود یا به عنوان ماده خام برای نوشتن مورد استفاده قرار گیرد

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید هنگام ارسال پست مهمان انجام دهید، چرخیدن و جواب دادن به سوالات مطرح شده در نظرات است.

در واقع از طریق بخش نظرات است که می توانید روابط طولانی مدت با خوانندگانی ایجاد کنید که در وبلاگ میزبان به آنها دسترسی پیدا می کنید.

در بخش نظرات است که می توانید به عنوان یک متخصص، همکار یا مربی برند تجاری خود را پیش ببرید.

من هرگز چنین کاری را امتحان نکرده ام، اما می دانم که حداقل نیمی از خوانندگانی که بر روی پست مهمان من نظر گذاشته اند، در روز انتشار پست پاسخ خود را دریافت کرده اند.

اگر نظری یا سوالی واقعا خوب باشد، می توانید از آن ایده بگیرید یا برای ماده خام پستی بر روی وبلاگ خودتان از آن استفاده کنید. این موضوع را در بخش نظرات اعلام کنید و ببینید که چه تعداد از خوانندگان برای خواندن پست جدید شما می آیند تا ببینند چه کرده اید.

7. هدف پست مهمان باید مبتدیان باشند

 

ممکن است کمی متناقض به نظر برسد، ولی اغلب خوانندگانی با محتوای تولیدی شما سروکار دارند، مشترک لیست شما می شوند و سرانجام هم محصولات شما را می خرند، تازه کار هستند.

به راه های ورودی برای یافتن پست هایتان فکر کنید. اغلب اوقات یا مردم سوالی را درگوگل سرچ می کنند چون جوابش را نمی دانند و یا اینکه بر روی یک لینک ارجاعی بر روی فیس بوک/توییتر/ وبلاگ کلیک می کنند چون چیزی را می بینند که با آن آشنا نیستند.

بسیاری از خوانندگان وبلاگ با موضوع آن وبلاگ ناآشنا هستند و معمولا این همان جایی است که خوانندگان جدید، یعنی تازه واردانی که به دنبال فهمیدن موضوع هستند، به سراغش می روند.

بعد از مدتی گروهی که تا حدودی با موضوع آشنا شده است، در عوض اینکه برای یادگیری مهارت های بیشتر به وبلاگ بچسبد، به سراغ کارهای خود می رود و بر روی پروژه های خود تمرکز می کند.

در واقع پست مهمان موفق، پستی است که بر روی موضوعاتی تمرکز می کند که برای مبتدیان به راحتی قابل درک است. مخصوصا اگر هدف شما این باش که پست مهمانتان در گوگل به خوبی نمایه سازی شود.

سعی کنید که پست ها و مقالات فهرست را با لحنی آموزشی و پر از منابع و لینک بنویسید.

چه استراتژی هایی برای نوشتن پست مهمان مفید هستند؟

واقعا دوست دارم بدانم که چه راهکارهایی برای نوشتن پست مهمان به کار برده اید که برایتان مفید بوده است.

آیا هیچکدام از موارد گفته شده را امتحان کرده اید؟

لطف نظری بگذارید و در این باره برایم بگویید. از همه ایده ها استقبال می شود، مخصوصا از ایده های نیمه کاره….

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.