مقالات آموزشی

اصطلاحات توئیتری و توضیحاتی در این خصوص

مفید بود؟

توئیتر یک شبکه اجتماعی است که اساس فعالیت در آن نوشتن متن‌های کوتاه است.
کاربران این شبکه اجتماعی با نوشتن متن‌های کوتاه، نظر و عقیده خود را نسبت به موضوعات روز بیان می‌کنند و به دلیل به روز بودن و  ترندهای روزانه، حدود 100 میلیون نفر در هر روز در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند که حدود 500 میلیون توئیت می‌نویسند.
اگر با این شبکه اجتماعی آشنایی ندارید یا  هنوز  بخش‌هایی از آن برای شما ناشناخته است، در این مقالۀ آموزش استفاده از توئیتر با ما همراه ما باشید.

معرفی توئیتر

توئیتر یک پلتفرم براساس متن‌های کوتاه است و  هدفی که دنبال می‌کند این است که اطلاعات و اخبار را  سریع منتشر کند. توئیت به معنای آواز گنجشک یا همان جیک جیک است و توئیتر از این کلمه گرفته شده است و لوگوی آن هم به همین دلیل پرنده است. به هر متنی که در توئیتر منتشر می‌شود یک توئیت گفته می‌شود.
توئیتر در سال 2006 توسط جک دورسی بنیان گذاری شد. ایده اولیه بیشتر برای برقراری ارتباط در پلتفرمی شبیه پیام کوتاه بود تا دوستان بتوانند از حال و روز هم با  استاتوس کردن باخبر بشوند.
در ابتدا تعداد کاراکترهای یک پیام حدود 140 کاراکتر بود که امروزه تا 280 کاراکتر اضافه شده است.
این پلتفرم هم در بستر وب و هم در بستر تفلن همراه قابل استفاده است.
اما به دلیل این که این برنامه در ایران فیلتر است و شما برای وصل شدن به آن نیاز به فیلترشکن دارید، توصیه می‌شود که این برنامه را روی گوشی نصب کنید.
در ادامه به آموزش استفاده از توئیتر و  شیوه راه اندازی آن در موبایل و  نحوه توییت کردن و هر چه که لازم است درباره توئیتر بدانید خواهیم پرداخت. اما پیش از آن بهتر است با اصطلاحات توئیتری آشنا بشوید.

پیشنهاد میکنیم مقاله  image alt چیست؟ را مطالعه نمایید
 

اصطلاحات توئیتری:

توئیت(Tweet):

به متنی که در توئیتر منتشر می‌کنید، توئیت گفته می‌شود. این متن حدود 280 کاراکتر می‌باشد. این متن می‌تواند همراه عکس، ویس، ویدئو، لینک و … باشد.

ری‌توئیت(Retweet):

وقتی شما توئیت یک کاربر دیگر را در صفحه خود منتشر کنید، به این کار شما ری‌توئیت گفته می‌شود.

موضوعات داغ(Trending Topics) یا ترند شدن:

به موضوعاتی ترند گفته می‌شود که هشتگ مربوط به آن‌ها بیش از سایر موضوعات، در طول یک روز  به اشتراک گذاشته می‌شود و این موضوع به بخش ترند توئیتر می‌رود. ترندها در دو منطقه جهانی و کشوری وجود دارند. از ترندها برای اطلاع رسانی و خبررسانی استفاده می‌شود.

طوفان توئیتری:

طوفان توئیتری، فراخوانی است که افراد برای اعتراض به یک موضوع راه می‌اندازند و از سایر کاربران می‌خواهند که توئیت آن‌ها را ری‌توئیت کنند. طوفان توئیتری حول یک توئیت یا هشتگ راه می‌افتد.

رشتو:

با استفاده از این قابلیت می‌توانید تعدادی توئیت را که به هم مرتبط هستند، پشت سرهم و بدون اینکه ترتیب آن‌ها به  هم بریزد، در یک رشته توئیت منتشر کنید.
مومنت: با مومنت می‌توانید توئیت‌هایی را به مخاطبان خود در پروفایلتان نشان دهید. چیزی شبیه استوری اینستاگرام البته بدون محدودیت زمانی.

 

فیواستار:

به توئیت‌هایی که بالاتر از هزار لایک دریافت می‌کنند، فیو استار گفته می‌شود.
ترول: به افرادی گفته می‌شود که توئیت‌ها یا نظرات نامناسب را در توئیتر منتشر می‌کنند.
دی اکتیو: وقتی حساب کاربری خود را غیر فعال کنید، یعنی آن را دی اکتیو کرده‌اید.
پین کردن توئیت: اگر توئیت‌های زیادی منتشر کرده‌اید ولی می‌خواهید یک یا چند تا از توئیت‌هایتان را که هر کسی از پروفایلتان دیدن می‌کند ببیند، می‌توانید آن‌ها را پین کنید یا سنجاق کنید.
پروموت: منظور از پروموت کردن توئیت این است که هزینه‌ای را به توئیتر بپردازید و در عوض توئیتر، توئیت شما را به چند هزار نفر نشان بدهد.
لاک(Lock): اگر در توئیتر فعالیتی انجام دهید که بر خلاف قوانین این شبکه اجتماعی باشد، حسابتان قفل می‌شود.
Header: همان تصویری است که پشت زمینه تصویر پروفایلتان مشاهده می‌کنید.
بوکمارک (Bookmark): توئیت‌های مورد علاقه‌تان را بوکمارک کنید تا هر وقت خواستید آن‌ها را مشاهده کنید.
کوت کردن: یعنی برای یک توئیت نظر بگذارید و آن نظر را برای دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.

تایم لاین:

همان صفحه اصلی یا  HOME است که با باز کردن اپلیکیشن توئیتر وارد آن می‌شوید و می‌توانید توئیت های خودتان یا سایر افراد را مشاهده کنید.
تا اینجا با آشنایی با اصطلاحات توئیتری نیمی از راه آموزش استفاده از توئیتر را رفته‌ایم. در ادامه به به آموزش اتصال حساب خواهیم پرداخت.

 

راهنمای اتصال به حساب توئیتر

بعد از نصب اپلیکیشن در گوشی تلفنتان، وارد برنامه بشوید.
سپس روی دکمه Sign up ضربه بزنید تا فرم ثبت نام اولیه ظاهر شود. شماره تلفن یا ایمیلتان را به همراه تاریخ تولدتان وارد کرده و به مرحله بعد بروید.
در این مرحله از شما سوالاتی درباره ایمیلتان و نیز در مورد تبلیغات می‌پرسد، مواردی که می‌خواهید انتخاب کنید و در صورت صحیح بودن اطلاعات روی ثبت نام کلیک کنید.
در این مرحله باید کد تأیید توئیتر را که به ایمیل یا شماره موبایلتان ارسال شده ، وارد کنید و به مرحله بعد بروید.
سپس باید رمز ورود تعیین کنید.
بعد از انتخاب رمز، باید یک تصویر برای پروفایلتان انتخاب کنید. یک نکته درباره عکس پروفایل اینکه همیشه عکسی را انتخاب کنید که در آن تصویرتان واضح است و تنها خودتان در عکس هستید.
بعد  از انتخاب عکس و ویرایش آن در صورتی که مایل بودید، توئیتر از شما می‌خواهد که یک بیوگرافی کوتاه درباره خودتان وارد کنید.
توجه داشته باشید که انتخاب عکس و نوشتن بیو، دلبخواه است و شما می‌توانید این مراحل را رد کنید.
سپس در این مرحله اگر مایل بودید می‌توانید مخاطبان تلفن همراه خود را به حساب خود متصل کنید در غیر این صورت گزینه Not Now را انتخاب کنید.
در نهایت توئیتر در مورد علایق شما و موضوعاتی که دوست دارید درباره آنها توئیت ببینید از شما سوال می‌کند که اگر دوست نداشتید می‌توانید این مرحله را رد کنید.
اکنون حساب توئیتر شما متصل است و شما یک کاربر توئیتر محسوب می‌شوید. پس در ادامه به آموزش استفاده از توئیتر نیاز خواهید داشت. در ادامه با ما همراه باشید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.