مقالات آموزشی

نکاتی در مورد اصول کپشن نویسی و رعایت آن ها

مفید بود؟

اگر شما بتوانید یک کپشن مناسب برای محتواهای خود بنویسید، تعداد کاربران خود را می توانید افزایش دهید. اصول کپشن نویسی بر اساس استانداردهای مشخص شده می باشد که اگر آنها را در نظر بگیرید می توانید بهترین و مناسب ترین کپشن را برای محتواهای خود بنویسید. در صورتی که کپشن محتوای شما حرفه ای باشد، نشان دهنده این است که هوش کلامی بالایی دارید و هنر نویسندگی تان بی نظیر است. برخی از مهمترین اصولی که مربوط به کپشن نویسی است را در ادامه معرفی می کنیم تا بتوانید کپشن حرفه ای برای وب سایت خود و محتوای اینستاگرام خود به کار بگیرید.

نکاتی در مورد اصول کپشن نویسی

برخی از مهمترین اصول کپشن نویسی که باید آنها را به خوبی بشناسید عبارت است از :

 

1. سبک نگارش خاص خود را داشته باشید

این مسئله که شما برای کپشن نویسی سبک نگارشی خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشید بسیار مهم است. هر یک از افرادی که ثبات نگارشی خاص خود را دارند توانسته ‌اند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. شما باید به لحن برند خود و همچنین سبک کپشن که می نویسید توجه داشته باشید تا حیرت آور باشد و نقصی درون آن شکل نگیرد.

زمانی که بهترین کپشن را بنویسید خوانندگان کپشن شما را بر اساس برند شما معرفی می کنند. ثبات نگارشی برای نوشتن کپشن اهمیت زیادی دارد. این مسئله که کپشن شما توجه مخاطبان را جلب کند بسیار مهم است. کاربرانی که در اینستاگرام (Instagram) و وب سایت های متفاوت فعالیت می ‌کنند کپشن های شما را می خوانند.

2. توجه کردن به خط اول کپشن

 اگر شما کپشن های طولانی بنویسید کاربران از خواندن آنها منصرف می شوند. زمانی که می خواهید یک کپشن مناسب بنویسید باید به اندازه آن دقت داشته باشید که حوصله کاربر را سر نبرد. این مسئله که ابتدای کپشن با جملات ترغیب کننده آغاز شود بسیار مهم است. در صورتی که شما می ‌خواهید کپشن نوشته شده تان فریبنده باشد باید به خط اول کپشن دقت کنید.

کلمه به کلمه کپشن را از نظر مناسب بودن بررسی کنید تا بتوانید یک کپشن حرفه ای روی پست اینستاگرام خود بنویسید. یکی از مهمترین مواردی که مربوط به اصول کپشن نویسی است توجه کردن به خطوط اولیه کپشن می باشد. شما می توانید از استیکرهای متنوع در قسمت اولیه کپشن استفاده نمایید.

3. استفاده از جملات خنده دار یا معنی دار در ابتدای کپشن

 استفاده کردن از یک پست خنده دار و یا جمله خنده دار در ابتدای کپشن تاثیر زیادی روی جذب مخاطب دارد. اگر شما می خواهید محتوای خنده‌ داری را تولید کنید بهتر است که ابتدای جمله خود را با یک کلمه نشاط آور آغاز نمایید. هر یک از محتوا تولید شده باید بر اساس ساختاری که دارند ابتدای جمله شان مناسب باشد.

 

4. خودتان باشید و به صورت طبیعی کپشن بنویسد

این مسئله که شما برای کپشن نویسی خودتان باشید و به صورت طبیعی رفتار کنید بسیار مهم است. زمانی که حرفی برای گفتن ندارید بهتر است که اصلاً کپشن ننویسید. طبیعی نگه داشتن هر یک از کپشن ها و استفاده کردن از لحن گفتاری مناسب اصالت برند شما را نشان می دهد. در صورتی که شما نمی‌توانید کپشن تان را به زیبایی بخوانید و بنویسید بهتر است از نوشتن آن خودداری کنید. برای نوشتن کپشن باید طبیعی رفتار نمایید. در واقع یکی از مهمترین اصول کپشن نویسی این است که شما خودتان باورهایتان را برای محتواهای تان در نظر بگیرید.

7. به اشتراک گذاشتن یک داستان مناسب

 به اشتراک گذاشتن یک داستان یکی از دیگر اصولی است که مربوط به کفش نویسی می باشد. دراین مورد می توانید درباره برنامه‌ های آینده تان مشورت کنید و صحبت نمایید. این مسئله که شما قابل اعتماد باشید و رویاهایتان را به اشتراک بگذارید برای کاربران بسیار اهمیت دارد. اگر شما مطمئن نیستید که چگونه می خواهید طبیعی رفتار کنید باید یک کپشن دوستانه را بنویسید.

برای مثال تعریف کردن داستان کمک می‌ کند که کپشن شما بی نظیر شود. تمامی کپشن ها نباید حالت داستان داشته باشند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که کپشن های طولانی برای آن دسته از داستان ‌هایی که خاص هستند نوشته می شوند. استفاده کردن از تصاویر مناسب همراه با کپشن های طولانی اهمیت زیادی دارد.

 

8. تهیه کردن پیش نویس

 یکی از مهمترین نکاتی که مربوط به کپشن نویسی حرفه ‌ای است، پیش ‌نویس تهیه کردن می باشد. شما برای اینکه یک کپشن حرفه ‌ای بنویسید باید ابتدا یک پیش ‌نویس آماده کنید. چند ایده را برای کپشن های خود در نظر بگیرید و روی آنها فکر کنید. می توانید از دوستان و خانواده خود در مورد آنها مشورت دریافت نمایید.

اینکه کدام یک از کپشن ها بهتر است و برای کدام یک از آنها نیاز است که زمان بیشتری صرف کنید اهمیت زیادی دارد.  از آنجایی که الگوریتم های زیادی در وب ‌سایت ‌ها و اینستاگرام وجود دارد شما می توانید بر اساس استانداردهای مشخص شده چندین پیش‌نویس را برای کپشن های خود انتخاب نمایید. شما باید زمان بگذارید تا بتوانید یک کپشن بی نظیر بنویسید.

9. موضوع اصلی را در ابتدا بیان کنید

 یکی از مهمترین اصول کپشن نویسی این است که موضوع اصلی را در ابتدای کپشن بیان کنید. در واقع تعداد کاراکتر هر یک از کپشن های اینستاگرام حدود ۲۲۰۰ کلمه است. مسئله اصلی در این مورد این است که شما موضوع اصلی محتوای خود را در یک الی دو خط اول بیان کنید. این مسئله به این معنی نیست که شما باید کپشن ها را کوتاه بنویسید تا بیشتر بازدیدکنندگان کپشن را مشاهده کنند. در واقع شما باید محتوایتان را در ابتدای کپشن تعریف کنید تا کاربران با کپشن شما آشنایی بیشتری به دست بیاورند.

 

10. مخاطب را به رقابت دعوت کنید

 از دیگر اصول مربوط به کپشن نویسی این است که مخاطبان خود را به رقابت دعوت نمایید. برای این مسئله که جهت افزایش مشارکت در اینستاگرام مخاطبان بیشتری داشته باشید می توانید آنها را به رقابت دعوت نمایید. هشتگ گذاری و همچنین دعوت کردن دوستان دیگر در کامنت از جمله مهمترین اصولی است که مربوط به کپشن نویسی می باشد. شما می توانید از هشتگ ها در انتهای کپشن خودتان استفاده نمایید.

11. لحن صمیمانه داشته باشید

 این مسئله که لحن برند شما یک لحن روشنفکرانه داشته باشد اهمیت زیادی دارد. هر یک از شبکه‌ های اجتماعی دارای لحن های متفاوتی هستند که هر یک از آنها بهترین لحن را انتخاب می کنند. شما برای کپشن نویسی حرفه ‌ای باید لحن برند خود را بر اساس لحن روشنفکران انتخاب کنید. آن دسته از افرادی که لحن کپشن هایشان جدی است بر اساس تعادل، بین ارتباط و صداقت کپشن می ‌نویسند. ثبات در کپشن اینستاگرام روی یک خط نگه داشته می ‌شود. توجه کردن به ثبات کپشن اینستاگرام از جمله مواردی است که زمان لحن روشنفکرانه باید به آن دقت نمایید.

12. استفاده از ایموجی ها

 یکی دیگر از اصول کپشن نویسی این است که شما از شکلک ها و ایموجی ها استفاده نمایید. ایموجی ها موجب می گردند که کاربران با محتوای شما سریعتر ارتباط برقرار کنند. بسیاری از برندها در کپشن های خود از ایموجی ها استفاده می کنند. روش های زیادی برای استفاده کردن از ایموجی ها در پست ها وجود دارد. شما می توانید بر اساس نوع محتوای خود یکی از انواع ایموجی ها را انتخاب کنید و به کار بگیرید

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.