مقالات آموزشی

الگوریتم‌های گوگل لینک سازی و بررسی  اهداف لینک سازی طبیعی

مفید بود؟

وقتی بحث بهبود سئو به میدان می آید یکی از اولین چیزهایی که ممکن است به ذهن شما خطور کند، تلاش برای افزایش لینک سازی طبیعی باشد. آمارها نشان می‌دهد 37٪ از کسب و کارها برای حضور قوی در فضای آنلاین مبلغ قابل توجهی را فقط برای لینک سازی طبیعی صرف می‌کنند؛ بنابراین لینک سازی باکیفیت و طبیعی به عنوان یک عامل اصلی در رتبه بندی، اهمیت زیادی دارد و می‌تواند موجب ایجاد اقتدار برند شما در فضای آنلاین شود.

 الگوریتم‌های گوگل لینک سازی

امروزه با توجه به پیشرفته شدن الگوریتم‌های گوگل لینک سازی مانند قبل انجام نمی‌شود؛ زیرا گوگل با توسعه فناوری‏های یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به راحتی لینک‌های اسپم و سایر لینک‌های دستکاری شده را نادیده می‌گیرد؛ بنابراین عامل اصلی موفقیت شما در کسب رتبه برتر در نتایج موتورهای جستجو لینک سازی طبیعی و باکیفیت است؛ اما این کار به راحتی امکان‌پذیر نیست.

 

 اهداف لینک سازی طبیعی

شما می‌توانید در سایت خود با ایجاد اعتماد، اثبات اعتبار و تجربه کاربری عالی در بین کاربر آنلاین خود، خیلی زود لینک‌های طبیعی را ایجاد کنید و با سرعت بیشتری رتبه خود را در فهرست نتایج جستجوی گوگل بالا ببرید. بنابراین به دلیل اهمیت بالای این موضوع ما در این مقاله قصد داریم 7 شیوه استراتژیک را معرفی کنیم که به شما کمک می‌کنند به اهداف لینک سازی طبیعی خود دست یابید و می‌توانید علاوه بر بهبود رتبه خود در نتایج موتورهای جستجو،  بین کاربران خود  اعتبار کسب کنید.

ازچه شیوه هایی می‌‏توان برای لینک سازی طبیعی استفاده کنیم؟

 1. علایق، خواسته ها و نیازهای مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

اولین نکته ای که باید برای لینک سازی طبیعی و باکیفیت به آن توجه کنید این است که بر اساس علائق خواسته ها و نیازهای مخاطبان خود کالا و خدمات خود  را در وب‏سایت معرفی کنید.

گوگل سایت‌هایی را که به نیازها و خواسته های مخاطبان هدف خود اهمیت می‌دهند، شناسایی می‌کند. اهمیت دادن به خواسته ها و نیازهای مخاطبان یعنی ارائه دادن همان چیزی که مخاطبان شما دوست دارند یا به آن نیاز دارند و به دنبال آن در فضای آنلاین هستند. دستیابی به این هدف از طریق تحقیقات گسترده و جامع در بازار امکان‌پذیر است. امروزه باید هدف شما در چشم انداز سئو، رضایت کاربران یا مخاطبان هدف باشد.

2. روی ایجاد محتوای باکیفیت تمرکز کنید

پس از شناسایی مخاطبان هدف خود از طریق پرس و جوهای آن‌ها در موتورهای جستجوی می‌توانید محتوای باکیفیت را بر اساس نیازهای و خواسته های آن‏ها ایجاد کنید. مهم‌ترین ویژگی‌های یک محتوای باکیفیت برای لینک سازی طبیعی عبارتند از

شما باید در محتوای خود از داده های معتبر استفاده کنید تا با تأیید و پشتیبانی از ادعای و اطلاعات ارائه شده، آن را به یک منبع اطلاعاتی ارزشمند تبدیل نمایید تا مخاطبان هدف شما هنگام تعاملات آنلاین به آن استناد ‌کنند یا به آن لینک ‌دهند. این مطالب معمولاً به شکل‌های زیر هستند:

  • راهنماهای اصلی
  •  نحوه انجام کارها
  •  مقالات آموزشی
  •  اینفوگرافیک
  •  نظرسنجی و بررسی‌ها

 

باید موجب برانگیخته شدن احساسات مخاطبان شود

اگر احساسات مخاطبان هدف شما از طریق محتوا برانگیخته شود، قطعاً موجب ایجاد ارتباط، تأیید اجتماعی و لینک سازی طبیعی می‌شود. این نوع محتوا می‌توانند به اشکال زیر باشند:

  •  مقالات با محوریت سرگرمی
  •  ایجاد نظرسنجی‌ها و ارائه جوایز توسط کارشناسان صنعت
  • مطالب طنز
  • مصاحبه ها و تحلیل‌های تخصصی
  •  تبلیغ رویدادهای خیریه
  • بورسیه ها

 باید دارای راه حلی برای مشکلات مخاطبان هدف شما باشد

محتوایی که برای یک مشکل در یک حوزه خاص راه حلی جامع ارائه دهد، پتانسیل بالایی برای لینک سازی طبیعی دارد. علاوه بر این اگر این نوع محتوا دارای ابزارهای مفید آنلاین یا قابل دانلود مانند ماشین حساب، تبدیل کننده های ارز و اپلیکیشن‏ها باشد، در ایجاد لینک طبیعی تأثیر زیادی دارد.

 3. لینک‌های شما باید متنوع باشند

لینک‌های طبیعی و باکیفیت شما فقط نباید به صفحه اصلی اشاره کنند. شما باید در کنار ایجاد لینک‌های داخلی خوب در سایت خود، لینک‌های خارجی را که به اینفلوئنسرها و سایر سایت‌های مرتبط معتبر اشاره می‌کنند ایجاد کنید. علاوه بر این باید از سایت‌ها با پسوندهای متنوع لینک دریافت کنید. در واقع بک لینک‌های شما نباید منحصر به سایت‌هایی با پسوند.com باشند، بلکه شما باید از سایر انواع وب‌سایت‌ها با پسوندهای.org،net،gov و.edu لینک دریافت کنید تا سئوی سایت شما از طریق لینک سازی طبیعی بهبود یابد.

 4. از رسانه های اجتماعی به عنوان اهرمی برای لینک سازی طبیعی استفاده کنید

برای لینک سازی طبیعی از طریق رسانه های اجتماعی باید، باید بر روی ایجاد و انتشار محتوای جذاب تمرکز کنید تا توجه کاربران شبکه اجتماعی به شما و برند شما جلب شود. شما می‌توانید انواع محتوای خود را (مانند مطالب با داده های غنی، اینفوگرافیک ها و مقالات مبتنی بر تصویر) در رسانه های اجتماعی به خوبی تبلیغ کنید. ویدیو نیز یکی دیگر از شیوه های عالی برای تبلیغ محتوای ارزشمند قابل اشتراک‌گذاری است زیرا در در لینک سازی طبیعی بسیار مؤثر عمل می‌کند.

 5. به دنبال تقویت شبکه آنلاین خود باشید

در لینک سازی طبیعی و باکیفیت باید یک شبکه آنلاین قوی داشته باشید. با ایجاد شبکه آنلاین قوی، جامعه ای را در فضای آنلاین ایجاد می‌کنید که لینک‌های متقابل می‌سازند، با محتوای شما ارتباط برقرار کرده و بیشتر برند شما را معرفی می‌کنند. استراتژی‌های که می‌توانید برای تقویت شبکه آنلاین خود استفاده کنید عبارتند از:

  •  تعامل با اینفلوئنسرها
  • 8 Strategic Steps to Natural Link Building
  •  تمرکز روی روابط عمومی
  •  اثبات خود به عنوان یک متخصص
  •  برگزاری مسابقه ها و ارائه هدایا

 6. لینک‌های قدیمی منفی را حذف کنید

وقتی می‌خواهید به سمت لینک سازی طبیعی تغییر جهت دهید، باید دقت کنید لینک‌های قدیمی خود را که روی لینک سازی طبیعی شما تأثیر منفی دارند، حذف کنید.

 

برای این کار باید بک لینک‌های خود را بررسی کنید و سپس مواردی را که به عنوان لینک اسپم تشخیص می‌دهید، حذف نمایید. علاوه بر این لینک‌های مربوط به منابع خوب را که دیگر فعال نیستند، احیا یا بازیابی کنید تا ارزش آن‌ها حفظ شوند.

7. محتوای خود را در پلتفرم‌های خارجی منتشر کنید

برای لینک سازی طبیعی و باکیفیت، علاوه بر انتشار محتوای خود در وب‌سایت‌ها و سایر کانال‌های متعلق به خود، باید آن را در کانال‌هایی که متعلق به شما نیستند منتشر کنید. مهم‌ترین کانال‌های خارجی عبارتند: از:

  • پلتفرم‌های مطبوعاتی
  •  سایر کسب و کارهای آنلاین و پروفایل‌های اجتماعی
  • سایت‌های بررسی رتبه بندی کاربران
  •  سایت‌های انتشار اینفوگرافی
  •  دایرکتوری‌های RSS

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.