مقالات آموزشی

توجه به نکاتی در مورد انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ و علت اثر گذاری آن

مفید بود؟

هر یک از افرادی که به فکر راه اندازی شرکت دیجیتال مارکتینگ هستند باید بهترین نام را برای شرکت خود انتخاب کنند. انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ بر اساس نکات مشخص شده ای باید باشد. یکی از پرسش ‌های مشترکی که بیشتر افراد زمان راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارند این است که چه نامی را برای برند خود انتخاب کنند.

انتخاب نام برای شرکت تازه تاسیس شده امکان دارد یک کار جزئی به نظر برسد، اما به صورت کلی باید بدانید که یکی از با ارزش ترین و مهمترین جنبه‌ های مربوط به کسب و کار شما انتخاب بهترین نام برای کسب و کارتان است. نامی که شما برای شرکت انتخاب می ‌کنید در سال‌ های آینده تصویر اصلی برند شما را نشان می‌ دهد. به همین دلیل زمان انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ باید نکات زیادی را در نظر بگیرید.

در غیر این صورت امکان دارد که نتوانید مشتریان زیادی را برای شرکت خود به دست بیاورید. شما قادر خواهید بود که پیش از نهایی کردن نام تجاری شرکت تان در مورد تکنیک ها و نکاتی که برند شما را قدرتمند تر می سازد اطلاعات بیشتر به دست بیاورید. برخی از مهم ترین نکات برای انتخاب بهترین نام شرکت دیجیتال مارکتینگ را در ادامه معرفی می کنیم.

 

نکاتی در مورد انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ

برخی از نکاتی که شما زمان انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ باید به آن ها دقت داشته باشید عبارت است از :

1. انتخاب کردن نام کوتاه

یکی از مهم ترین نکاتی که شما نیاز است زمان انتخاب کردن نام شرکت دیجیتال مارکتینگ به آن توجه کنید این است که، نام کوتاهی را انتخاب نمایید. نام تجاری که شما برای شرکت خود انتخاب می کنید باید روی زبان بنشیند. افراد نباید با گفتن نام شرکت شما یکی از کلمات را یادشان برود. کافی است به برندهای معتبری که در جهان وجود دارند فکر کنید.

برندهایی مانند اپل، آدیداس، نایک و غیره. به همین دلیل باید یک نام کوتاه که خاص و منحصر به فرد می باشد را برای شرکت خود انتخاب کنید. کسب و کار شما نباید یک نام بلند و طولانی مدت داشته باشد، چرا که از یاد مشتریان می رود. مهم تر از هر مسئله ‌ای که زمان انتخاب نام شرکت باید به آن دقت داشته باشید این است که مصرف کنندگان و مشتریان آن نام را به خاطر بیاورند.

2. املای نام شرکت را بررسی کنید

آسان بودن املای نامه برندی که شما برای شرکت انتخاب می کنید یکی دیگر از نکاتی است که زمان انتخاب نام شرکت باید به آن دقت کنید. اینکه نام برند شما به آسانی نوشته شود، بسیار مهم است. اگر خودتان را جای مشتریان و مصرف‌کنندگان بگذارید بدون شک متوجه این مسئله می ‌شوید که برخی از برندها اگر نام دشواری داشته باشند به راحتی در ذهن باقی نمی‌ مانند. املای صحیح نام برند شما کسب و کارتان را رونق می بخشد.

 

3. نام شرکت را به چیز خاص خاصی محدود نکنید

یکی دیگر از نکاتی که مربوط به انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ می ‌باشد این است که نام برند خود را به چیز خاصی محدود نکنید. در حال حاضر امکان دارد که کسب و کار شما روی مکان یا محصول خاصی هدف گذاری شود. این مسئله به این معنی نیست که شما باید نام برند تان را به چیز یا مکان خاصی اختصاص دهید.

اگر شما یک برند فشن و مد را ایجاد می کنید، نام گذاری برند و شرکت خود را نباید به عنوان شلوار جین معرفی کنید. چرا که این مسئله یک ایده بسیار بد است که بر اساس آن مکان، نام برند شرکت را انتخاب نمایید. برای این کار می توانید یک نام مناسب که با فعالیت تان ارتباط دارد را انتخاب نمایید.

4. بررسی نام دامنه سایت شرکت

بررسی کردن نام دامنه یکی دیگر از نکاتی است که شما زمان انتخاب اسم شرکت دیجیتال مارکتینگ باید به آن دقت نمایید. اگر شما یک نام مناسب را انتخاب کردید و می خواهید آن را روی شرکت تان بگذارید باید با استفاده از ابزار های آنلاین، دامنه آن را مورد بررسی قرار دهید.

بسیاری از مشاغل هستند که دامنه های طولانی مدت را برای شرکت خود انتخاب می کنند. اگر شما از پسوندهای مناسب برای نام شرکت دیجیتال مارکتینگ خود انتخاب کنید به راحتی کاربران می ‌توانند شرکت شما را در اینترنت جستجو کنند و از خدمات و محصولات تان بهره‌ مند شوند.

5. توجه کردن به تک بودن

 منحصر به فرد بودن یکی دیگر از نکاتی است که شما زمان انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) باید به آن دقت کنید. بدون شک شما دوست ندارید که نام تجاری انتخاب شده تان شبیه نام تجاری شرکت دیگر باشد. اگر می خواهید یک نام به یاد ماندنی و خاصی را برای شرکت خود  انتخاب کنید باید به منحصر به فرد بودن آن توجه نمایید. مطمئن باشید که یک نام منحصر به فرد و خاص سریع تر از دیگر نام ها در ذهن مشتریان باقی می ماند.

 

6. توجه به تلفظ نام شرکت

 تلفظ نام شرکت شما باید راحت باشد، امکان دارد که نام شرکت روی کاغذ بسیار عالی به نظر برسد اما زمانی که بیان می ‌شود دشوار باشد. اسامی که برای نام شرکت در نظر دارید باید به راحتی هجی ‌شوند. در این صورت کاربران و مشتریان می توانند به راحتی نام شرکت شما را به دوستان خود معرفی کنند. نام شرکت شما نباید یک نام نامناسب باشد چرا که در این صورت افراد نمی‌ توانند آن را بیان نمایند.

7. توجه کردن به بازخوردهای دیگران در مورد نام برند

 بازخوردها را باید در مورد نام تجاری انتخاب شده تان بررسی کنید. نیازی نیست که به تنهایی برای انتخاب کردن نام شرکت خود تلاش نمایید. شما می توانید ایده هایی را مطرح کنید که از افراد دیگر گرفته ‌اید. اگر یک تیم و افراد حرفه‌ ای در کنار خود دارید بهتر است که با آنها برای انتخاب اسم شرکت مشورت کنید. 

هر نکته ای که در مورد نام شرکت انتخاب شده شما باشد را تیم حرفه‌ ای به شما اعلام می‌ کنند. در واقع برخی از نام هایی که شما برای شرکت خود انتخاب می کنید شاید گزینه مناسبی نباشند.

 به همین دلیل تمامی آن گزینه‌ هایی که مربوط به حرفه ای بودن نام شرکت می باشد را کارشناسان و دوستان شما بررسی می‌ کنند و سپس بهترین نام را به شما پیشنهاد می‌ دهند.  اینکه چه بازخوردی از نام شرکت شما دریافت می شود بسیار مهم است. به همین دلیل پیش از اینکه نام شرکت خود را به صورت رسمی اعلام کنید با افراد حرفه‌ ای در این مورد مشورت نمایید.

 

8. تحقیق کردن در مورد برندهای معتبر

 تحقیق کردن در پروفایل های مربوط به رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از نکاتی است که شما زمان انتخاب اسم برای شرکت دیجیتال مارکتینگ باید به آن دقت کنید. اگر شما به خوبی نام شرکت های دیگر که در رسانه‌ های اجتماعی فعالیت می‌ کنند را بشناسید می توانید در مورد انتخاب نام شرکت خود تصمیم گیری مناسبی داشته باشید.

برخی از نام هایی که برای شرکت‌ های تجاری انتخاب می ‌شوند حرفه ‌ای هستند و سریعاً در یاد افراد باقی می مانند. شما هم باید این نام ها را بررسی کنید و سپس یکی از آنها که مناسب کسب و کارتان می باشد و بر اساس ایده خودتان است را انتخاب نمایید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.