مقالات آموزشی

بررسی تاثیر اسکیما چه روی سئو و بهینه سازی سایت دارد و نکات مربوط به آن

مفید بود؟

یکی از زبان های نشانه گذاری اسکیما می باشد. موتورهای جستجو مانند گوگل برای شناسایی و تشخیص سریع‌ تر به این زبان نشانه گذاری نیاز دارند. این زبان به عنوان زبان مشترک بین تمامی موتورهای جستجو شناخته می‌ شود که به صفحات کمک می ‌کند اطلاعات وب را سریع‌ تر و آسان ‌تر تشخیص دهند. منبع این زبان نشانه گذاری وب سایت می باشد که محصول مشترک یاهو، بینگ، یاندکس و گوگل است.

در این سایت کدهایی را برای مسائل متفاوت نام می‌ برند. برنامه نویسان این نمونه کد ها را در ساختار و آموزش مربوط به کد کد سایت خود گذاشته اند. با این کار تمامی موتورهای جستجو سریع تر می توانند متوجه محتوای صفحات تازه طراحی شده شوند. به همین دلیل بهترین نتایج را به کاربرانی که جستجوی کلمات کلیدی را انجام می دهند نشان می دهند.

اگر شما می خواهید وب سایت خود را مربوط به معرفی کتاب طراحی کنید با استفاده از کد اسکیما قادر خواهید بود که به گوگل بفهمانید در وبسایت خود می‌ خواهید چه اقداماتی را انجام دهید. به طور کلی شما باید با روش های افزودن این زبان نشانه گذاری وب سایت آشنا باشید تا بتوانید مزیت های مربوط به آن را دریافت کنید.

 

روش های استفاده از کد اسکیما روی سایت

اگر شما می خواهید از کد اسکیما در سایت تان استفاده نمایید باید بدانید که روش های متفاوتی، جهت استفاده از کد وجود دارد. می توانیم از نوشتن و به کار گرفتن کدهای اختصاصی تا استفاده کردن از ابزارهای رایگان را به عنوان بهترین روش ها معرفی کنیم. برخی از بهترین روش‌ های مربوط به استفاده از این زبان نشانه گذاری در سایت های متفاوت عبارت است از :

1. استفاده کردن از میکرودیتا

میکرودیتا به آن دسته از اطلاعات بسیار کوچکی گفته م ی‌شود که در بخش های متنوع صفحه مورد استفاده قرار می ‌گیرد. میکرو دیتا مشخص می‌ کند که هر یک از بخش های سایت چه موضوعی دارند و چه کاری می‌ خواهند انجام دهند. هر یک از انواع میکرودیتا ها شامل سه تگ هستند. با این سه تگ شما می‌ توانید نشانه گذاری را بنویسید.

به همین دلیل کد میکرودیتا برای بهینه سازی و سئو نقش بسیار مهمی دارد. سه نمونه تگ که در بخش اولیه صفحه باید وارد کنید دارای مشخصات خاصی هستند. هر یک از انواع این تگ ها روی مسئله خاصی فوکوس کرده‌ اند. به عنوان مثال اگر می خواهید مقاله ای را با معرفی فرش با استفاده از میکرودیتا وارد سایت کنید مراحل مشخصی را باید طی نمایید.

 

2. استفاده از اسکریپ

 روش دوم استفاده کردن از اسکریپ می باشد. این روش مانند میکرودیتا دارای ساختار مشخص شده است. برای ساختار این روش باید به دنیای وب که اصولی مشخص شده دارد دقت داشته باشید. اسکریپت به طور معمول در حوزه سئو مورد استفاده قرار می گیرد و هدف اصلی این روش پیاده کردن داده ها با فرمت های متفاوت است.

زمانی که داده سایت تان ساختار مناسبی پیدا می ‌کند، اسکریپ می ‌تواند وارد عمل شود. موتور جستجو محتوای سایت شما را می تواند ساده تر سازد و استانداردها را روی آن محتوا رعایت کند.

در این سایت طراحی شده شما صورت رتبه بالاتری پیدا می‌ کند. برای نشانه‌گذاری کردن کد اسکیما با استفاده از این روش شما دو راه دارید. روش اول این است که خودتان برنامه نویسی کنید و روش دوم این است که از ابزارهای رایگان استفاده نمایید. اگر برنامه نویسی خوبی دارید و مایل هستید که از کد نشانه گذاری استفاده کنید می توانید از سایت های متنوع که در این حوزه فعالیت می ‌کنند کمک بگیرید.

3. ارائه دادن اطلاعات در مورد زیر شاخه

 مرحله سوم و روش سوم مربوط به استفاده از کد نشانه گذاری می باشد این است که اطلاعات در مورد زیر شاخه را انتخاب کنید و ارائه دهید. در این مرحله شما باید یک سری فیلد بر اساس موضوع انتخابی تان بارگذاری نمایید. پر کردن برخی از فیلدها در این مرحله اجباری است و پر کردن برخی دیگر از آنها بستگی به نظر خودتان دارد. شما فیلد های متفاوتی را باز می ‌کنید که بسیاری از آنها شامل زیر شاخه های متنوع هستند. این مسئله که شما می‌ خواهید چه نوع فیلد را توسط اطلاعات گوگل شناسایی کنید بستگی به محتوای سایت تان دارد.

 

4. ساخت کد جی سانی

 روش چهارم برای استفاده از کد اسکیما ساخت کد است. اگر شما به قسمت راست بالای صفحه سایت تان نگاهی بیندازید کادر زرد رنگ مشاهده می‌ کنید که داخل آن کادر زرد رنگ کد های متفاوتی نوشته شده است. کدها را بررسی کنید تا بتوانید کد جی سانی را مشاهده نمایید. نکته اولی که باید به خوبی بدانید این است که این کد را شما می توانید در سایت تان استفاده کنید و تگ اسکریپ را روی آن بگذارید. خط اول کد را به طور کامل مشاهده کنید، چرا که این کد روی مرورگرتان نقش مهمی ایجاد می‌ کند.

5. تست و کپی کردن کد

 روش پنجم برای استفاده از کد اسکیما تست کردن و کپی کردن کد است. کدهایی که شما ایجاد کرده ‌اید را باید کپی کنید و روی سایت تان قرار دهید. قبل از اینکه روی گزینه کپی بزنید باید اطلاعات ارائه داده شده را تست نمایید. با کلیک کردن روی گزینه تست می توانید به صورت خودکار تمامی تجهیزات را به گوگل متصل کنید. کار اصلی ابزار پست کردن داده ها بر اساس ساختار مشخص شده است. کد تست شده و خطا و هشدارهای آنها را باید به طور کامل بررسی نمایید. سپس روی سایت خود آنها را قرار دهید.

 

اسکیما چه تاثیری روی سئو و بهینه سازی سایت دارد ؟

یکی از اصلی ‌ترین فواید استفاده از کد اسکیما (Code of Schema) افزایش بازدید سایت و تعداد کلیک می باشد. برای بسیاری از افراد شاید این پرسش به وجود بیاید که چگونه با استفاده از کد نشانه ‌گذاری می ‌توانند میزان بازدید از سایت خود را بالاتر ببرند.  برای شما این مسئله به وجود آمده که مطلبی را در گوگل سرچ می کنید و سوالات متنوعی را در مورد آن موضوع با پاسخ هایی که دارند مشاهده می نمایید.

آیا می دانید که این سوالات مربوط به کلمه کلیدی مد نظر شما چگونه ایجاد می شوند ؟ سایتی که در قسمت نتایج نشان داده می‌ شود با استفاده کردن از کد نشانه‌گذاری تمامی این پرسش ها را پاسخ می دهد. پرسش های پاسخ داده شده متفاوت هستند و هر یک از آنها در صفحات گوناگون هستند.

 

 مشاهده کردن این پرسش و پاسخ ها کاربران را ترغیب خواهد کرد که وارد سایت شوند:

با استفاده کردن از این فرصت ویژه شما می توانید به راحتی و در کمترین بازه زمانی نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید. از دیگر فواید مربوط به استفاده از کد اسکیما تاثیر مستقیم آن روی رتبه بندی سایت از نظر موتور گوگل می باشد. موتور گوگل بر اساس الگوریتم های متنوع به سایت ها رتبه می دهند.

اگر شما می خواهید جایگاه بالاتری بین انواع سایت ها به دست بیاورید باید به خوبی تمامی قوانین سئو و بهینه سازی سایت را بدانید. استفاده کردن از کد نشانه گذاری روی سایت به عنوان یکی از مهمترین و اصلی ترین روش برای سئو و بهینه سازی سایت ساخته می شود. در صورتی که سئو سایت بالاتر برود، جستجوی سایت آسان تر می شود و در نتایج اولیه سایت مشاهده می شود.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.