مقالات آموزشی

آموزش گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام و بررسی آن

مفید بود؟

در سال‌های اخیر اکثر کسب و کارها در اینستاگرام از طریق به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدیوهای کوتاه، به معرفی خود یا محصولاتی که دارند پرداخته‌اند، قرار دادن لینک در استوری یکی از کارهایی است که می‌تواند در افزایش نرخ تبدیل و همچنین تعامل بیشتر با دنبال‌کنندگان به شما کمک کند، در این مطلب با گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام آشنا خواهید شد.

در ابتدا و قبل از پرداختن به نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام، اجازه دهید تا تعریفی از اینستاگرام و استوری داشته باشیم.

اینستاگرام چیست و چه ویژگی‌هایی دارد

 

اینستاگرام (Instagram) یک برنامه و پلتفرم اجتماعی رایگان و آنلاین است که جهت به اشتراک گذاشتن تصاویر، در سال ۲۰۱۲ توسط فیس‌بوک خریداری شد.

پیشنهاد میکنیم مقاله چگونگی گرفتن کد تایید گوگل برای yoast به زبان ساده را مطالعه نمایید

اینستاگرام امکان ویرایش و بارگذاری تصاویر و فیلم‌های کوتاه را از طریق اپلیکیشن تلفن همراه و همچنین نسخه وب، برای کاربران فراهم کرده است.

کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند یک عنوان را برای هر نوشته یا پست (post) خود اضافه کرده و از هشتگ‌ها  و برچسب‌های جغرافیایی مبتنی بر مکان جهت فهرست‌بندی این نوشته‌ها استفاده کنند، تا کاربران دیگر بتوانند درون برنامه اینستاگرام، نوشته‌ها را جستجو و پیدا نمایند.

هر پست توسط یک کاربر در فید (Feed) اینستاگرام دنبال‌کنندگان (Follower) آن‌ها ظاهر می‌شود، در ضمن اگر از برچسب‌گذاری  هشتگ یا برچسب جغرافیایی استفاده شده باشد، پست‌ها توسط عموم کاربران هم قابل مشاهده می‌شود. (منظور از فید اینستاگرام همان صفحه ورودی شما در اینستاگرام است)

کاربران اینستاگرام همچنین این امکان را دارند که نمایه خود را به حالت خصوصی (Private) درآورند تا فقط دنبال‌کنندگان آن‌ها قادر به مشاهده پست‌هایشان باشند.

کاربران اینستاگرام هم مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌توانند پست‌های دیگران را لایک (Like) کنند، نظر ارسال کنند و آن‌ها را نشانه‌گذاری (Bookmark) نمایند. (در حساب خود ذخیره کنند)

همچنین کاربران می‌توانند به دوستان خود پیام‌های خصوصی را از طریق خصوصیت دایرکت (Direct) اینستاگرام ارسال کنند.

از دیگر قابلیت‌های جالب اینستاگرام امکان اشتراک‌گذاری تصاویر در یک یا چند سایت و شبکه اجتماعی دیگر مانند توییتر، فیس‌بوک و تامبلر فقط با یک کلیک ساده است.

امروزه اینستاگرام تبدیل به ابزاری برای کسب و کارهای مختلف نیز شده است، و شرکت‌ها می‌توانند از طریق اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای کوتاه، به تبلیغ برند و محصولات خود بپردازند.

طبق آماری که در سایت اینستاگرام منتشر شده است بیش از یک میلیون نفر با اشتراک‌گذاری استوری‌های خود، به تبلیغات و تجارت پرداخته‌اند، همچنین حدود ۶۰ درصد مردم هم محصولات جدید را از طریق این برنامه کشف می‌کنند.

استوری اینستاگرام چیست؟

از طریق استوری اینستاگرام (Instagram Story) می‌توان تمامی لحظات روزتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، در‌واقع منظور از استوری، همان داستان کوتاهی است که درباره خودتان اشتراک‌گذاری می‌کنید.

همان‌گونه که تصاویر و ویدیوها را در پروفایل خود به اشتراک می‌گذارید، در استوری هم این امکان وجود دارد که چندین عکس و ویدیو به صورت اسلایدی به نمایش گذاشته شود.

همچنین تصاویر و ویدیوها در استوری اینستاگرام پس از گذشت ۲۴ ساعت ناپدید شده و در شبکه نمایه یا فید شما قابل مشاهده نیستند.

 

زمانی که دوستان شما یا حساب‌های محبوبی که دنبال کننده آن‌ها هستید، یک استوری جدید می‌گذارند، یک حلقه رنگارنگ در اطراف تصویر نمایه آن‌ها فعال خواهد شد.

شما برای مشاهده کردن استوری‌های یک شخص، فقط کافیست که روی عکس نمایه وی ضربه بزنید، اگر می‌خواهید درباره داستانی که مشاهده می‌کنید نظری بدهید، روی دایرکت اینستاگرام ضربه زده و یک پیام خصوصی برای صاحب استوری ارسال نمایید.

در ضمن شما می‌توانید با هر سرعتی که می‌خواهید داستان‌ها را مشاهده کنید فقط باید روی استوری ضربه بزنید، همچنین برای رفتن به داستان شخص دیگری، روی استوری که در حال مشاهده آن هستید، انگشت خود را به سمت چپ یا راست بکشید.

در ضمن اگر حساب کاربری خود را روی حالت خصوصی تنظیم کرده باشید، داستان‌های شما فقط برای دنبال‌کنندگانی که دارید قابل رویت خواهد بود، و در پایان این نکته را هم بیان کنیم که برخلاف پست‌های معمولی، در استوری اینستاگرام هیچ لایک یا نظر عمومی وجود ندارد.

نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام

استوری‌هایی که در اینستاگرام قرار داده می‌شود فقط تا ۲۴ ساعت فعال هستند، با این حال گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام می‌تواند سبب افزایش تبدیل‌ها گردد.

همچنین گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام باعث تعامل بهتر و آسانتر کردن دسترسی دنبال‌کننده‌ها به محتوایی که قصد اشتراک‌گذاری آن را دارید خواهد شد.

برای گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به این صورت عمل می‌کنیم:

1. در اپلیکیشن اینستاگرام، روی علامت «+» در پایین صفحه ضربه بزنید و Story را انتخاب نمایید.

2. سپس داستان خود را توسط رسانه‌هایی مانند عکس یا ویدیو که در اختیار دارید ایجاد کنید.

3. پس از انتخاب رسانه مورد نظر جهت اشتراک‌گذاری، در ردیف بالا روی نماد استیکر (Sticker) ضربه بزنید.

4. در میان استیکرهای به نمایش گذاشته شده، استیکر «لینک» (Link) را انتخاب کرده و آدرس URL خود را در کادر مشخص شده وارد نمایید.

5. همچین در قسمت پایین کادری که آدرس URL خود را وارد کردید بخشی وجود دارد با عنوان «Customize sticker text» که در این قسمت متنی را که می‌خواهید به کاربران نمایش داده شود را بنویسید. ( مثلاً،  برای خواندن ضربه بزنید)

 

6. همچنین می‌توانید متن برچسبی را که در بالا نوشتید تغییر اندازه دهید یا آن را جابجا کنید.

7. برای تغییر رنگ متن برچسب، روی آن ضربه بزنید تا رنگ متن عوض شود. (قرمز، آبی، سفید و سیاه)

8. پس از پایان تنظیمات دلخواه، آن را به استوری خود ارسال نمایید.

در اینجا نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام به پایان رسید، حال ممکن است قصد داشته باشید استیکر لینک استوری خود را سفارشی کنید، پس با این بخش هم همراه ما باشید.

• در گام اول استوری خود را ایجاد کنید  استیکر لینک را مثل روال قبلی که انجام دادیم اضافه کنید.

• سپس برچسبی که طبق نام تجاری خود طراحی کرده‌اید را با پس‌زمینه شفاف و فرمت png در گوشی خود قرار دهید.

• در این مرحله به پیش‌نویس استوری اینستاگرام خود برگشته، روی نماد استیکر ضربه بزنید، و سپس بر روی نماد «+» ضربه زده و برچسبی را که ایجاد کردید انتخاب نمایید.

 

• سپس برچسب سفارشی را مستقیماً روی برچسب پیوند خود قرار دهید.

• با ضربه زدن روی برچسب سفارشی می‌توانید حالت‌های مختلفی برای آن ایجاد کنید. (دایره، مربع، قلب، ستاره و …)

جمع‌بندی

شبکه اجتماعی اینستاگرام علاوه بر ایجاد سرگرمی، به مکانی جهت کسب و کار و معرفی برندها و محصولات مختلف تبدیل شده است.

در این مقاله در ابتدا به معرفی اینستاگرام پرداختیم و در ادامه با استوری اینستاگرام آشنا شدید، در پایان هم به  نحوه گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام و همچنین سفارشی کردن برچسب لینک استوری پرداختیم.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.