AdSense به ناشران هشدار میدهد که محتوای تولید شده توسط کاربران و موارد دیگر را کنترل کنند.
طبق بحثی که در WebmasterWorld انجام شده است، به نظر میرسد که گوگل محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) را سرکوب میکند. دپارتمان Google AdSense به طور تصادفی یک ویدئوی یوتیوب در مورد محتوای تولید شده توسط کاربران را منتشر کرد که بار حفظ کردن UGC را بر دوش صاحبان سایت می اندازد. این ویدئو یک سیاست مکتوب دیرینه را تکرار میکند.
پیشنهاد میکنیم مقاله 9 نکته برای ایجاد بهترین محتوای سئو شده را مطالعه نمایید
محتوای تولید شده توسط کاربران میتواند برای کسب درآمد مشکل ساز باشد. مشکل این است که تبلیغ کنندگان ممکن است مایل به دیدن تبلیغات خود در کنار محتوای مبتذل، نژادپرستانه یا توهین آمیز نباشند.
کدام نوع محتوا باعث هشدار AdSense میشود؟
ناشری در WebmasterWorld موضوعی را ارسال و درخواست لیست سیاه عبارات را کرد. دلیل درخواست ناشر این بود که آنها مدام از گوگل هشدار می گرفتند.
“آیا کسی میتواند به ما پیشنهاد دهد که در کجا لیستی از کلمات و عباراتی را که گوگل نژادپرستانه میداند را بیابیم؟ ما هر چیزی را که شما فکرش را میکنید از روی تابلوهای پیام خود مسدود کرده ایم، اما همچنان هشدارهای گاه به گاه، برای چیزیکه هرگز در نظر نگرفته ایم دریافت میکنیم، بنابراین میخواهم در این مورد پیشرو باشیم.”
چرا گوگل برای ناشران هشدار UGC می فرستد؟
به گفته جان براون، نماینده ارتباطات سیاست گذاری ناشر گوگل، گوگل میخواهد محیطی را ایجاد کند که ناشران بتوانند به تبلیغاتی که گوگل در سایتهای ناشران نشان میدهد اعتماد کنند و تبلیغ کنندگان بتوانند به محتوایی که ناشران در آن تبلیغات میکنند، اعتماد کنند.
در اینجا آنچه جان براون بیان کرده است :
“هدف یک محیط امن است که در آن کاربران ، تبلیغ کنندگان و ناشران همه شکوفا شوند، احساس امنیت کنند و به اکوسیستم تبلیغات دیجیتال اعتماد کنند.”
این هدف عنوان شده است. هدف عنوان نشده ممکن است این باشد که تبلیغ کنندگان نمی خواهند برای ارتباط برندهای خود با محتوای نامناسب هزینه کنند. 2018 سالی بود که تبلیغ کنندگان تبلیغات خود را از یوتیوب بیرون کشیدند زیرا در فیلمهای نژادپرستانه نشان داده میشدند.
تبلیغات رایج یافت شده در کانالهای نژادپرستانه و نازیهای یوتیوب :
تحقیقات توسط CNN نشان داده که صدها برند تجاری بصورت افراطی در کانالهای یوتیوب تبلیغ شده.
بر اساس گزارش CNN ، حدود 300 برند از جمله Hershey ،Hilton ، Nordstrom ، Netflix و Amazon در جاهایی تبلیغاتی داشتند که اکثر شرکتهای بزرگ آمریکایی از آنها خودداری میکردند، سایتهای ملی گرایان سفیدپوست، نازیها و دیدگاه های افراطی.
در پاسخ به گزارش CNN ، یوتیوب بیانیه ای صادر کرد و گفت که تبلیغات توهین آمیز وقتی پرچم گذاری شده اند، باید حذف شوند.”
گوگل در حال بررسی محتوای UGC است
بنابراین، با چنین نوع گزارش دهی، گوگل نسبت به بازبینی محتوای UGC پیشقدم شده است.
” با در نظر گرفتن این موضوع، ما به طور مرتب محتوای شبکه ناشران خود را مرور میکنیم. ناشرانی که دارای بخش نظرات، نظرسنجی، پستهای رسانه های اجتماعی و موارد دیگر در سایت خود هستند باید بدانند که نظرات کاربران نیز باید با خط مشی های گوگل مطابقت داشته باشد.”
محتوای UGC مسئولیت شماست
صاحبان انجمن مسئولیت سنگینی دارند. معمولا اعضای انجمن عادت دارند که نظرات خود را بیان کنند. صاحبان انجمن می ترسند که تعدیل سایتهای آنها باعث کاهش محبوبیت آنها شود.
گوگل ناشران را تشویق میکند تا UGC را کنترل کنند
” محتوای عالی از شما میتواند با نظرات مبتذل یا نفرت انگیز کاربران شما لغو شود. این میتواند باعث تخلف خط مشی های گوگل شود.”
بسیاری از ارتباطات آنلاین به دلیل اظهارنظرهای مبتذل و نفرت انگیز رشد میکنند. ناشران مجبور هستند بین هزینه های زندگی و تعدیل کاربران خود و هزینه تحریک بازدیدکنندگان سایت به وب سایتهای دیگر، یک گزینه را انتخاب کنند.
ناشران انجمن در مورد سیاست AdSense چه نظری دارند؟
ناشر انجمن در بحث WebmasterWorld بیان کرد که سیاست گوگل چگونه مشکلی است که باید تحمل کرد :
این برای ما عادلانه نیست که هشدارهای تخلف را برای مواردی که نمی دانستیم مشکل ایجاد کرده اند دریافت کنیم و به نظر می رسد آنها بیشتر و بیشتر به دنبال محتوای تولید شده توسط کاربران می روند، بنابراین نگران هستیم که روزی ما غیرفعال شویم !”
هشدار Google AdSense
را در مورد محتوای تولید شده توسط کاربر در اینجا تماشا کنید.