مقالات آموزشی

توجه به خرید محصول در اینستاگرام توسط ۵۴% کاربران به محض دیده شدن

مفید بود؟

بررسی که به درخواست فیسبوک روی 21000 کاربر دائمی اینستاگرام انجام شد مشخص کرد که نحوه تعامل این کاربران با برندها و تأثیر آن بر روی فروش و خرید محصول در اینستاگرام چگونه است؟

این مطالعه در دو مرحله و در 13 کشور صورت گرفت و طبق نتایج آن مشخص شد که 66% افراد به این دلیل از اینستاگرام استفاده می کنند که می توانند مستقیما با برندها در ارتباط باشند.

همین تعامل و ارتباط مستقیم باعث شده که 54% کاربران عنوان کنند بلافاصله پس از مشاهده محصول مورد نظر خود از این برندها، اقدام به خرید می کنند.

علاوه بر این، 87% پاسخ دهندگان در این بررسی بیان کردند که اقدامی در رابطه با محصول مشاهده شده انجام داده اند ولی لزوما خرید محصول در اینستاگرام نبوده است، به عبارت دقیقتر بلافاصله پس از مشاهده، محصول مربوطه را نخریده اند اما قصد دارند که نهایتا آن را خریداری کنند.

تحقیقات و بررسی های مختلف مشخص کردند که این افراد در هر مرحله از سفر مشتری از اینستاگرام استفاده می کنند و هر یک از این مراحل فرصت بسیار خوبی برای برندهاست که با ارائه آفرهای جذاب و مناسب، افراد را ترغیب به خرید کنند.

اکثر کاربران اظهار داشتند محتواهایی که این برندها منتشر می کنند به قدری جذاب و مناسب است که حتی اگر فورا به خرید محصول در اینستاگرام نپردازند، صرفا به خاطر این محتواها، برندهای مورد علاقه خود را دنبال خواهند کرد.

پیشنهاد میکنیم مقاله قابلیت جدید استیکر کوییز در استوری اینستاگرام

را مشاهده نمایید

در کل، 53% از کسانی که در این بررسی حضور داشتند بیان کردند که حاضر هستند فقط بخاطر محتواها و نه با هدف خرید محصول، برند مورد علاقه خود را فالو کنند.

 

کاربران چه نوع محتوایی را می پسندند؟

اکثریت کاربران اینستاگرام عنوان کردند غالبا محتواهایی را می پسندند که معتبر باشد تا اینکه صرفا محتوای مربوطه جنبه زیبایی و طراحی قوی داشته باشد.

پس لازم نیست وقت و فکر زیادی صرف زیبایی تولید محتوا کنید تا بی نقص بنظر برسد، کافیست محتوای کامل، جامع و معتبری منتشر کنید که توجه مخاطبین را به خود جلب کند.

در رابطه با محتواهای پولی نیز اینستاگرام به برندها توصیه می کند از تبلیغاتی استفاده کنند که مشابه با سایر محتواهایی است که مخاطبینِ آنها، می پسندند.

به عنوان مثال تبلیغاتی که در استوری ها هستند، کوتاه، مرتبط و مختص مخاطبین هر برند می باشند. حتما سعی کنید که تبلیغات و محتواهایی که منتشر می کنید حرفه ای و معتبر باشند تا میزان خرید محصول در اینستاگرام افزایش پیدا کند.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.