مقالات آموزشی

چگونگی کارایی لوکال سئو و بررسی مواردی که برای لوکال سئو اهمیت دارد

مفید بود؟

با این راهنمای لوکال سئو، نحوه کار گوگل با سایتهای محلی را بیاموزید و شروع به بهینه سازی وب سایت خود برای نتایج جستجوی محلی کنید تا کسب و کار خود را توسعه دهید. لوکال سئو یک استراتژی بهینه سازی موتور جستجو (سئو) است که به کسب و کار شما کمک میکند تا در نتایج جستجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شود.

هر کسب و کاری که دارای موقعیت فیزیکی است یا به یک منطقه جغرافیایی خاص سرویس میدهد، میتوانداز لوکال سئو بهره مند شود. اگر در گوگل برای هر کلمه کلیدی مهم مرتبط با کسب و کار خود جستجو می کنید و نقشه ای با 3 لیست در زیر آن ظاهر می شود (که به عنوان map pack نیز شناخته میشود)، لوکال سئو میتواند به شما در رشد کسب و کار کمک کند. اما برای درک کارایی لوکال سئو، ابتدا باید بدانید که گوگل چگونه کار میکند.

موتورهای جستجو چگونه تکامل یافتند؟

در روزهای اولیه رواج اینترنت، وب‌ سایتهای نسبتا کمی وجود داشت، بنابراین پیمایش در وب آسان بود. با این حال، هنگامیکه اینترنت شروع به گسترش کرد، موتورهای جستجو ایجاد شدند تا به کاربران اجازه دهند تا سایتهای مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند. اگر عبارتی را در موتور جستجو تایپ کرده‌اید، آن عبارت با وب ‌سایتهایی مطابقت داده شده است که کلمات کلیدی را در عبارت جستجوی شما درج کرده‌اند.

گوگل از همین رویکرد استفاده کرد، اما به سرعت بر سایر موتورهای جستجو تسلط یافت، تا زمانیکه اولین موتور جستجویی شد که از لینکهای بین سایتها به عنوان نشانه‌ای از اینکه کدام وب‌ سایتها قابل اعتماد و اعتبار هستند، استفاده کرد.

امروزه گوگل صدها عامل را در وب سایت شما و خارج از آن بررسی میکند تا مشخص کند که آیا برای نمایش به عنوان یک نتیجه جستجو مرتبط است یا خیر. فاکتورها “اثر انگشت دیجیتالی” شما را تشکیل میدهند و هر فاکتور وزن یا ارزش متفاوتی دارد که موتور جستجو برای بازگشت نتایج ترکیب میکند. اثر انگشت دیجیتالی شما تعیین میکند که آیا در جستجویی که کاربر در گوگل تایپ میکند، بهترین نتیجه هستید یا خیر.

گوگل چگونه کار می کند؟

هنگامیکه یک عبارت جستجو را در گوگل تایپ میکنید، الگوی سیگنالهای مختلف وب سایت یا فاکتورهای رتبه بندی مانند میزان مرتبط بودن سایت شما را بررسی میکند تا لیستی از سایتهایی را که با جستجوی شما مطابقت دارند برگرداند. اکثر مردم نمیدانند که گوگل هر بار که شخصی چیزی را در نوار جستجو تایپ می کند، جستجوی زنده در کل اینترنت انجام نمی دهد.

در واقع یک کپی ذخیره شده از تمام سایتهایی که گوگل کشف کرده است را جستجو میکند. این کپی Google Index نام دارد.برای تشکیل این ایندکس، گوگل از برنامه های کوچکی به نام ”  spider ها ” برای خزیدن در وب استفاده می کند. هر عنکبوت (spider) به یک شکل عمل میکند : از یک صفحه شروع میشود، سپس لینکهای آن صفحه را دنبال میکند، به محتوای صفحات بعدی نگاه میکند و غیره.

همانطور که محتوای وب خزیده میشود، در سرورهای گوگل ذخیره میشود و ایندکس ساخته میشود. spider ها در مقیاسی شگفت ‌انگیز کار میکنند و دائما تریلیونها صفحه را با سرعتی باورنکردنی می‌خزند. این تضمین میکند که ایندکس تا حد امکان آپدیت است و سایتها و اتصالات جدید به سرعت کشف میشوند.

چگونه گوگل نتایج جستجو را رتبه بندی می کند

گوگل از فرآیندهای مختلفی برای رتبه بندی صدها یا هزاران سایت در یک چشم به هم زدن استفاده میکند. به این فرآیندها الگوریتم می گویند. وقتی چیزی را در گوگل جستجو میکنید، یک الگوریتم ایندکس را بررسی میکند و لیستی از وب‌ سایتهایی را که با جستجوی شما در نتایج ارگانیک مطابقت دارند، برمی‌گرداند.

این نتایج بر اساس ارتباط، شهرت و محبوبیت داده شده توسط لینکهای ورودی انتخاب و رتبه بندی میشوند. این الگوریتم به فاکتورهای مختلف در سایت و خارج از سایت توجه میکند تا تعیین کند کدام وب سایتها چیزی مرتبط با جستجوی شما دارند. تمامی سایتهای مربوطه به لیست اضافه میشوند و سپس بر اساس شهرت رتبه بندی میشوند.

دوباره با اشاره به فاکتورهای مختلف در سایت و خارج از سایت، الگوریتم تعیین میکند که کدام سایتها بهترین پاسخ را به درخواست جستجوی شما میدهند و آن سایتها در بالای نتایج جستجو لیست میشوند. بهبود لوکال سئو هم بر ارتباط، هم شهرت و هم بر محبوبیت لینک برای وب سایت شما تأثیر می گذارد. اگر عناصر مناسب اثر انگشت دیجیتالی سایت شما بهینه شده باشد، سایت شما در نتایج جستجوی بیشتری نشان داده میشود.

لوکال سئو الگوی متفاوتی است

در مورد نتایج جستجوی ارگانیک محلی چطور؟ پس از تجزیه و تحلیل رفتار کاربران در طول تریلیون ها جستجو، گوگل متوجه شد که افرادی که به دنبال انواع خاصی از کسب و کار هستند، به نتایجی از منطقه نزدیک به محل خود نیاز دارند. به همین دلیل است که الگوریتم جستجوی محلی گوگل شامل یک فاکتور همسایگی است.

 این یک روش جالب برای این است که گوگل هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی محلی موقعیت مکانی شما را در نظر میگیرد. این اتفاق می‌ افتد حتی زمانیکه جستجوگر نام شهر یا “ near me” را در جستجوی خود وارد نمیکند.

برای مثال:

 اگر سر کار هستید و میخواهید یک پیتزا برای ناهار تحویل بگیرید، “تحویل پیتزا” در گوگل لیستی از مکانهای نزدیک دفترتان را درSERP های محلی نشان میدهد. اما اگر همان جستجو را در خانه امتحان کنید، مجموعه ای کاملا متفاوت از نتایج را دریافت خواهید کرد. با توجه به اینکه شما نیاز به یک پیتزا دارید که از جایی نزدیک تحویل داده شود، این منطقی است.

جستجوی محلی سالها است که وجود دارد، اما به دلیل اینکه مردم فقط از کامپیوتر خود استفاده میکرده اند، محدود شده بود. با این حال، با رشد اخیر دسترسی به اینترنت موبایل، جستجوی موبایلی افزایش یافته است، بنابراین لوکال سئو برای موفقیت در هر کسب و کاری که محصولات یا خدمات محلی را ارائه میکنند، اهمیت زیادی پیدا کرده است.

آنچه برای لوکال سئو اهمیت دارد

این برای بازاریابان جستجو به چه معنا است؟ در حالیکهmap pack  محلی در لیستهای استاندارد جستجوی ارگانیک گوگل نمایش داده میشود، الگوریتمهای جداگانه نتایج جستجوی اصلی گوگل را برای برای رتبه‌ بندی محلی و نتایج map pack محلی تقویت میکنند.

به عنوان یک کسب و کار محلی، شما این فرصت را دارید که همزمان در نتایج جستجوی اصلی ارگانیک و هم در map pack محلی ظاهر شوید. اگر در بازاریابی آنلاین کسب و کار خود تازه کار هستید، یکی از چالشهای اصلی این است که بدانید باید روی چه چیزی تمرکز کنید تا تلاشهای خود را تا حد امکان مؤثر کنید.

شرکت نرم افزاری تجزیه و تحلیل بازاریابی، Moz نظرسنجی سالانه فاکتورهای رتبه بندی جستجوی محلی خود را که شامل 35 تا 40 متخصص برتر در سراسر جهان در لوکال سئو است، منتشر کرد. نتایج آن بهترین دیدگاه را در مورد اینکه چه عواملی بر روی دید جستجوی محلی تأثیر می‌گذارند، ارائه میکند. جایی که شما باید نه تنها نام کسب و کار خود، بلکه جزئیات آن مانند آدرس و تلفن را نیز درج کنید و همچنین تگ عناوین آنها را بهینه کنید.

محتوای محلی و محبوبیت لینکهای محلی، فاکتورها هستند:

 درست همانطور که در الگوریتم جستجوی سنتی گوگل وجود دارد. بنابراین ایجاد صفحات لندینگ محلی برای هر یک از شعبه هایتان مهم است به‌ ویژه اگر یک کسب‌ وکار چند مکانی هستید، جاییکه شما باید نه تنها نام کسب و کار خود، بلکه جزئیات آن مانند آدرس و تلفن را نیز درج کنید و همچنین تگ عناوین، توضیحات متا را بهینه کنید و بهترین روش سئو را دنبال کنید.

این را باید در استراتژی بازاریابی محتوا و لینک سازی نیز در نظر گرفت. علاوه بر این، عوامل مبتنی بر مکان مانند داشتن لیست کسب و کار در  Google My Business سایتیشن ها محلی از جمع‌آوری‌کننده‌های داده و سیگنالهای بررسی در رتبه‌ بندی لوکال سئو در نظر گرفته میشوند و در نتیجه شما همچنین باید آنها را در تلاشهای لوکال سئوی خود در نظر بگیرید.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که ابزارهای سئوی متمرکز بر جستجوی محلی وجود دارد که میتواند به شما در توسعه ممیزی های سئوی محلی گرا، کمک کند. توسعه بررسی کلمات کلیدی متمرکز بر مخاطبان محلی، ایجاد سایتیشن ها، مدیریت لیستهای Google My Business ، پروفایل کسب و کار و پستهای گوگل و حتی مشارکت خود را در local pack ها نظارت کنید.

محتوای وب سایت یک عامل مهم است، همانطور که در الگوریتم جستجوی سنتی گوگل وجود دارد، اما عوامل مبتنی بر مکان مانند Google My Business، سایتیشن ها و سیگنالهای بررسی نیز در آن گنجانده شده است.

استفاده از سئو را شروع کنید

اکنون که درک بهتری از اصول سئو و نحوه رتبه ‌بندی نتایج جستجوی محلی گوگل دارید، میتوانید روی سیگنالهایی تمرکز کنید که اثر انگشت دیجیتالی سایت شما را در اکوسیستم جستجوی محلی بهینه میکنند. به این ترتیب کسب و کار شما میتواند در صفحه نتایج بالاتر نشان داده شود، که میتواند منجر به یافتن مشتریان بالقوه بیشتر تجارت شما شود.

فاکتورهای زیادی وجود دارد که روی دید شما در این جستجوها تأثیر می گذارد، اما به خاطر داشته باشید که جستجوی محلی همچنان به رشد و تغییر ادامه میدهد.

برای اینکه از اهمیت سیگنالهایی که در حال افزایش و کاهش هستند  مطلع شوید، میتوانید برای نوشتن کتاب راهنمای استراتژی خود به نظرسنجی سالانه Moz  مراجعه کنید. هنگامیکه شروع به بهبود هر منطقه مهم کردید، میتوانید به افراد بیشتری در منطقه جغرافیایی خود سرویس ارائه دهید و سریعتر پیشرفت کنید.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.