طبق مطالعات و بررسی های صورت گرفته میزان مشارکت کاربران اینستاگرام از ماه می 2019 به بعد کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
Trust Insights که یک شرکت مشاوره ای و فعال در زمینه بازاریابی داده محور است، بیش از 1.4 میلیون پست را در اینستاگرام از ابتدای ژانویه تا اواسط ماه ژوئن بررسی کرد.
پیشنهاد می کنیم مقاله
راهنمای جامع و کامل ابزارهای تجزیه و تحلیل اینستاگرام: معرفی 10 نمونه برتر
را مطالعه نمایید
طبق این مطالعه، نرخ مشارکت کاربران اینستاگرام، تعداد کل تعاملات کاربران در یک پست تقسیم بر تعداد کل فالووینگ های یک اکانت کاربری در زمان انتشار پست، تعریف می شود.
در ادامه به برخی از مهم ترین یافته های این بررسی اشاره می کنیم.
نرخ مشارکت کاربران اینستاگرام روند کاهشی پیدا کرده است
از اواسط آوریل، ماکزیمم مقدار مشارکت کاربران در اکانت هایی که در این مطالعه بررسی شدند، 1.54% بود.
اکنون این میزان به 0.9% رسیده که به معنای کاهش 1.1% نسبت به ابتدای امسال است. ضمنا، میانگین تعداد تعاملات کاربران نیز از ابتدای امسال تاکنون، 18% کاهش داشته است.
طبق این مطالعه، برندهای مختلف به اندازه اینفلوئنسرها، دچار همین میزان کاهش مشارکت کاربران شده اند.
نرخ مشارکت کاربران برای اینفلوئنسرهای صنعت مد از مقدار 4.3% در تاریخ 17 فوریه به 2.4% در 20 ژوئن رسیده است.
این میزان به معنای 44% کاهش در نرخ مشارکت است و این یعنی ضرر این میزان کاهش برای اینفلوئنسرها بیشتر از برندها بوده است.
در این مطالعه اشاره نشده که چرا این میزان کاهش رخ داده و فقط عنوان می کند که تغییرات اساسی در API (رابط برنامه نویسی اپلیکیشن) رخ نداده است.
اگر شما هم کسب و کار خود را در این شبکه اجتماعی راه اندازی کرده اید، بدانید که شما تنها کسب و کاری نیستید که از کاهش نرخ مشارکت کاربران اینستاگرام متضرر می شود.
در این مطالعه فقط میزان مشارکت کاربران برای پست های فید بررسی شدند و میزان مشارکت کاربران در رابطه با استوری ها سنجیده نشد.ش