مقالات آموزشی

نکاتی مهم راجع به استوری واتساپ و پیشینه آن_ذکر مواردی راجع به استوری

مفید بود؟

امروزه واتساپ را می‌توان از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان به شمار آورد. با استفاده از این پیام رسان می‌توان با دوستان و بستگان خود به راحتی ارتباط برقرار کرد. حتی گاهی برای بهره‌مندی از برخی آموزش‌ها نیز از این پیام رسان محبوب استفاده می‌شود.

 استاتوس یا استوری واتساپ

در واتساپ بخشی طراحی شده است به نام استاتوس یا استوری واتساپ، که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاربران واتساپ برای اینکه بتوانند پست‌هایی را در بازه زمانی محدود با دوستان خود به اشتراک بگذارند، از این امکان استفاده می‌کنند. در حقیقت چطوری یک عکس را در استوری واتساپ قرار دهیم، دیگر معما پیچیده نخواهد بود.

استوری واتساپ

در استوری واتساپ می‌توان علاوه بر تصاویر، از ویدیو یا متن نیز استفاده کرد. همانطور که ذکر کردیم در استوری واتساپ، محدودیت زمان وجود دارد. به طوریکه در بازه زمانی 24 ساعت، تصاویر و ویدیوهای شما از استاتوس حذف خواهند شد.در ادامه با ما همراه باشید، قصد داریم راجع به این مبحث صحبت کنیم که چگونه عکس را در استوری واتساپ قرار دهیم.

 

استوری واتساپ و پیشینه آن

مدت زیادی از آن روزها نگذشته است که واتساپ از قابلیت جدید و جذاب خود رونمایی کرد. در سال 2017 این قابلیت که استاتوس نام دارد، به واتساپ افزوده شد و پس از آن تعداد کاربران واتساپ بسیار افزایش یافت.

به علت شباهتی که در کاربرد استاتوس و استوری اینستاگرام وجود دارد، برخی افراد استاتوس را با نام استوری می‌شناسند. کاربران از این قابلیت جذاب در واتساپ بسیار استقبال کرده‌اند و برای آن وقت زیادی صرف می‌کنند.

از آنجا که استوری واتساپ باعث می‌شود کاربران بتوانند تمام لحظات خوش و ناخوش زندگی خود را از طریق عکس، ویدیو و متن‌های زیبا به اشتراک بگذارند، بسیار محبوب و پرطرفدار شده است. حال اگر قصد دارید بدانید که چطوری یک عکس را در استوری  whatsapp قرار دهیم، با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

چطور یک عکس را در استوری واتساپ قرار دهیم و استوری بگذاریم

برای اینکه بدانیم چطوری یک عکس را در استوری واتساپ قرار دهیم، باید مراحل کار را بشناسیم و با آن آشنا شویم. در این مبحث ما را دنبال کنید تا مرحله به مرحله‌ی این فرایند را تشریح کنیم.

برای انجام دادن این کار، ابتدا باید نسخه واتساپ خود را آپدیت کنید و سپس وارد اپلیکیشن واتساپ شوید. پس از آن گزینه My Status را انتخاب کرده و با انتخاب تصویر یا ویدیوی مورد نظر، استوری خود را ایجاد نمایید.در قسمت Status دو گزینه برای انتخاب وجود دارد. یکی به شکل قلم است و دیگری به شکل دوربین است. اگر فردی مایل باشد در استوری خود متنی را به صورت نوشته منتشر کند، می‌تواند با انتخاب قلم در گزینه اول این کار را انجام دهد.

استوری واتساپ خود با دیگر کاربران

همچنین با انتخاب گزینه دوم که شکل دوربین است، می‌توان تصویر و یا ویدیو را انتخاب کرد و آن را به عنوان استوری واتساپ خود با دیگر کاربران به اشتراک گذاشت.

پس از انتخاب گزینه دوم که تصویر مورد نظر را انتخاب می‌کنید، با استفاده از امکانی که در آن صفحه وجود دارد، می‌توان متنی را تایپ کرده و به عکس اضافه کنید. سپس می‌توانید با انتخاب فلش، عکس نوشته خود را به اشتراک بگذارید و طی 24 ساعت مخاطبان شما قادر هستند استوری شما را مشاهده کنند.

نحوه انتخاب مخاطبین استوری واتساپ

پس از اینکه یاد گرفتیم چطوری یک عکس را در استوری واتساپ قرار دهیم، به سراغ دیگر امکانات استوری واتساپ می‌رویم. یکی از قابلیت‌های جذاب دیگری که در استوری واتساپ وجود دارد این است که فرد می‌تواند متوجه شود که کدام یک از مخاطبین او، استاتوسی که به اشتراک گذاشته است را مشاهده کرده‌اند.

استوری خود در حریم خصوصی

از آن جذاب‌تر این است که می‌توان مخاطبین استوری خود را کاملا به دلخواه انتخاب کرد و لیستی از افرادی که می‌توانند استوری ما را مشاهده کنند، در اختیار واتساپ قرار داد تا اعمال کند و فقط برای افراد محدودی آن را نمایش دهد. در ادامه به صورت مرحله به مرحله به توضیح این مطلب می‌پردازیم.

ابتدا مخاطبان خود را که مایل هستید استاتوس شما را مشاهده کنند، انتخاب کنید. به این صورت که وارد استاتوس می‌شوید و گزینه منو را از بالای صفحه انتخاب می‌کنید و با پیدا کردن گزینه Status Privacy ، برای استوری خود حریم خصوصی ایجاد می‌کنید.

در بخش بعد واتساپ 3 راه را به شما معرفی می‌کند تا طبق خواسته خود یکی از این‌ها را انتخاب کنید.

  • My Contacts: به معنای مخاطبین من است. در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید، استوری شما برای همه مخاطبین‌تان نمایش داده می‌شود.
  • My Contacts except: این گزینه به معنای تمام مخاطبین من به جز… است. در این بخش می‌توانید با انتخاب افرادی که مایل نیستید استوری واتساپ شما را مشاهده کنند، آن را مخفی کنید.
  • Only share with: این بخش نیز به معنای به اشتراک گذاشتن فقط با… است. در این بخش با مراجعه به مخاطبین خود، کسانی را انتخاب می‌کنید که مایل هستید استوری شما را ببینند.

نحوه 30 ثانیه ای کردن فیلم‌های استاتوس

پس از اینکه آموزش دیدیم  چطوری یک عکس را در استوری واتساپ قرار دهیم، زمان توضیح مسائلی درباره فیلم‌های استوری می‌رسد. در واتساپ برای نمایش فیلم‌ها محدودیت زمانی وجود دارد و این زمان 30 ثانیه است.

اپلیکیشن واتساپ

پس برای افرادی که قصد دارند فیلم‌های طولانی‌تر از 30 ثانیه در استوری خود به اشتراک بگذارند، راهکاری ارائه شده است. آن‌‌ها می‌توانند از برنامه‌هایی برای کوتاه کردن زمان فیلم استفاده کنند. همچنین اگر این کار را انجام ندادند، اپلیکیشن واتساپ قادر است یک فیلم‌ طولانی را به چند فیلم‌ 30 ثانیه‌ای تقسیم کند.

 

به این صورت که هنگام انتخاب فیلم مورد نظر برای استوری واتساپ، از بالای صفحه می‌توانید با استفاده از نوار لغزنده، 30 ثانیه اول ویدیوی خود را انتخاب و ارسال کنید. سپس 30 ثانیه دوم را با همین روش انجام دهید و همینطور تا آخر فیلم پیش بروید و در آخر ارسال را بزنید تا فیلم شما در استوری واتساپ کامل شود.

نکاتی مهم راجع به استوری واتساپ

  •  شما با گذاشتن استوری واتساپ می‌توانید نام مخاطبینی را که استوری شما را مشاهده کرده‌اند، ببینید.
  • زمانی که یک استوری را در واتساپ به اشتراک می‌گذارید، به صورت اتوماتیک 24 ساعت بعد استوری شما حذف خواهد شد و این موضوع به افزایش امنیت اطلاعات شما در گوشی کمک می‌کند.
  •  شما به راحتی قادر هستید تعیین کنید که چه کسانی استوری شما را مشاهده کنند و چه کسانی امکان دیدن آن را نداشته باشند.
  •  اگر فردی شماره شما را در گوشی خود ذخیره نکرده باشد، امکان دیدن استوری‌های شما برای او وجود ندارد.
  •  اگر شما نیز مایل هستید استاتوس مخاطبین خود را مشاهده کنید، می‌توانید به قسمت استاتوس بروید و با مشاهده نام مخاطبان، روی عکس پروفایل آن‌ها بزنید تا بتوانید استوری آن‌ها را مشاهده کنید.

جمع بندی

چندی پیش بود که اپلیکیشن پیام رسان واتساپ، قابلیت جدید و جذابی به نرم افزار خود اضافه کرد. این قابلیت درواقع امکان به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم، متن و … است که به مدت زمان 24 ساعت برای مخاطبان قابل مشاهده است و پس از آن به صورت خودکار حذف می‌شود.

 اشتراک گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌ها

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، اینکه چطوری یک عکس را در استوری واتساپ قرار دهیم، فرایند ساده و راحتی دارد که به سهولت توسط کاربران انجام می‌شود. کاربران با به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و فیلم‌های خود با مخاطبان، می‌توانند آن‌ها را در حس غم و شادی که دارند سهیم کنند. همچنین از طریق استوری واتساپ می‌توان از آخرین احوالات دوستان و بستگان باخبر شد که این موضوع از جذابیت زیادی برای کاربران واتساپ برخوردار است.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.