مقالات آموزشی

بررسی روش‌های کوچک کردن سایز عکس برای تویتر

مفید بود؟

در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، کاربران معمولاً اول از همه تصاویر پروفایل و هدر را مشاهده و بررسی می‌کنند، و اگر این تصاویر جذاب و باکیفیت باشند به سراغ متن و … می‌روند؛ اندازه تصاویر در شبکه‌های اجتماعی معمولاً با هم تفاوت دارند، یعنی ممکن است تصویری که در اینستاگرام به صورت کامل نمایش داده می‌شود در توییتر بخشی از تصویر ناقص باشد، در این مقاله به نحوه کوچک کردن سایز عکس برای تویتر خواهیم پرداخت.

 

کوچک کردن سایز عکس برای تویتر

اما قبل از آموزش کوچک کردن سایز عکس برای تویتر، بهتر است تعریفی از انواع عکس و اندازه‌های استاندارد آن‌ها در توییتر داشته باشیم.

انواع عکس در توییتر و اندازه آن‌ها

• عکس پروفایل (Profile Photo): نام دیگر عکس پروفایل، آواتار (Avatar) یا نمایه است، که بااهمیت‌ترین عکس در معرفی برند یا شخص در شبکه اجتماعی توییتر محسوب می‌شود، پس باید بر روی کیفیت و اندازه آن وسواس زیادی به خرج داد.

اندازه پیشنهادی برای تصویر پروفایل (۴۰۰×۴۰۰ ) پیکسل و کوچک‌ترین سایز عکس (۲۰۰×۲۰۰) پیکسل با حداکثر حجم ۲ مگابایتی می‌باشد.

• عکس هدر (Header Photo): این تصویر پشت عکس و در بالای صفحه پروفایل قابل مشاهده است، این تصویر باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد چون که تعریفی از ما یا برند ما را ارائه می‌دهد.

در ضمن نام دیگر عکس هدر، بنر (Banner) می‌باشد، همچنین درمناسبت‌ها یا بازه‌های زمانی گوناگون، می‌توان آن را تغییر داد.

سایزی که برای عکس هدر توصیه می‌شود (۵۰۰×۱۵۰۰) پیکسل و حداکثر حجم ۵ مگابایتی می‌باشد.

• عکس توییت (Tweet Image): طبق تجربه، توییت‌هایی که حاوی تصاویر جذابی هستند، بازخورد بیشتری نسبت به توییت‌های بدون عکس دارند، شما می‌توانید بین ۱ تا ۴ عکس را در توییتر خود منتشر کنید.

حداقل اندازه تصویر برای توییت (۶۰۰×۳۳۵) پیکسل و حداکثر سایز آن (۱۲۰۰×۶۷۵) پیکسل است، همچنین حجم تصاویر شما باید کمتر از ۱۵ مگابایت باشد.

نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که اگر از اندازه استانداردی که در بالا بیان شد تبعیت نکنید، توییتر به صورت خودکار، تصاویر شما را مقیاس‌بندی می‌کند.

• تصویر لینک (Link Image): توییتر اطلاعاتی مانند عناوین، تصاویر و … لینک‌هایی که در توییتر به اشتراک گذاشته می‌شوند را به صورت جداگانه استخراخ می‌نماید، پس توصیه می‌شود که اندازه تصویر لینک را (۶۲۸×۱۲۰۰) پیکسل در نظر بگیرید.

• تصویر فلیت (Fleet Image): فلیت در توییتر مانند استوری (Story) در اینستاگرام یا وضعیت (Status) در واتساپ می‌باشد، که طی آن شما می‌توانید متن یا عکس خود را به مدت ۲۴ ساعت به نمایش بگذارید.

اندازه تصویری که برای این بخش توصیه شده، (۱۹۲۰×۱۰۸۰) پیکسل است، در ضمن این قابلیت فعلاً فقط بر روی گوشی‌های هوشمند قابل دسترس می‌باشد.

 

• تصویر مومنت (Moment Image): این ابزار به کاربران امکان ساخت داستان از توییت‌های خود را می‌دهد، برای اندازه تصاویر این بخش، توییتر ابعاد خاصی را پیشنهاد نداده اما طبق تجربه، اندازه (۱۹۲۰×۱۰۸۰) عمودی از سایر ابعاد بهتر به نظر می‌رسد.

در ادامه پیشنهاد میکنیم مقاله کد ریدایرکت و بررسی انواع آن‌ها را مطالعه نمایید

روش‌های کوچک کردن سایز عکس برای تویتر

پس از معرفی برخی از عکس‌های به کار رفته در توییتر، به سراغ شیوه‌های کوچک کردن سایز عکس برای تویتر می‌رویم.

ابزارها و روش‌های مختلفی از جمله سایت‌های آنلاین یا نرم‌افزارهای موبایل، یا دسکتاپ وجود دارد که می‌توان از آن‌ها جهت کوچک کردن سایز عکس برای تویتر استفاده نمود.

• استفاده از نرم‌افزار ویندوزی paint: در ویندوز نرم‌افزار «paint» به صورت پیش‌فرض نصب می‌باشد، که با باز کردن عکس در این نرم‌افزار، به سراغ تغییر سایز تصویر خواهیم رفت.

پس از باز شدن عکس در نرم‌افزار، در منوی بالای صفحه، گزینه «Resize» را انتخاب کنید که یک پنجره مرتبط با تنظیمات تغییر سایز عکس با نام «Resize and Skew»، برای شما باز خواهد شد.

در این پنجره می‌توانید با انتخاب «pixels»، اندازه‌های تصویر را بر حسب پیکسل و طبق معرفی انواع عکس برای توییتر، تغییر داده و سپس «ok» را انتخاب کنید.

• سایت promo.com: برای دسترسی به بخش تنظیمات ابعاد عکس، از منوی بالای صفحه، گزینه «

What you can do» را انتخاب کرده، سپس در بخش «Tools»، گزینه «Image Resizer» را انتخاب نمایید.

سپس با بارگذاری یک تصویر در کادر مربوطه و دانلود کردن آن، یک فایل زیپ در اختیار شما قرار می‌گیرد که حاوی چندین پوشه می‌باشد.

این سایت فوق‌العاده، برای شبکه‌های اجتماعی توییتر، اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک، پینترست، یوتیوب و … تصاویر مورد نیاز شما را به صورت خودکار آماده می‌کند.

در پوشه مربوط به توییتر، چندین عکس با اندازه‌های مختلف برای قسمت‌های گوناگون توییتر آماده شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

 

• سایت resizemyimg.com: در این سایت در کادر مربوطه، تصویری که قصد سفارشی کردن ابعاد آن را دارید انتخاب نموده، و در بخش «Image Resizer» اندازه‌های مورد نظر خود را وارد نمایید.

همچنین می‌توانید میزان کیفیت و نوع فایل خروجی را نیز تعیین کنید، پس از اتمام تنظیمات، گزینه «Download» را انتخاب کرده و عکس خود را مشاهده نمایید.

• نرم‌افزار اندرویدی Photo Resizer HD: این برنامه به دو روش اندازه تصاویر را تغییر می‌دهد، در روش اول با انتخاب یک عکس و تنظیمات مربوط به اندازه آن، تصویر سفارشی شده خود را ذخیره کنید.

در روش دوم شما می‌توانید چندین عکس را انتخاب نموده و همزمان آن‌ها را به یک اندازه سفارشی، تغییر سایز دهید؛ همچنین در این برنامه قادر خواهید بود کیفیت تصاویر سفارشی شده را تغییر دهید.

• نرم‌افزار اندرویدی Image Compressor and Resizer: کار کردن با این نرم‌افزار هم بسیار آسان است، پس از نصب آن، با انتخاب بخش «Image Resizer»، باید عکسی که قصد تغییر اندازه‌ آن را دارید انتخاب کنید.

پس از وارد کردن اندازه‌های طول و عرض در کادرهای مربوطه، گزینه «Resize» را انتخاب نمایید تا تصویر شما آماده گردد.

همچنین شما در این نرم‌افزار قادر خواهید بود تصاویر را به صورت گروهی انتخاب کرده و اندازه‌های آن‌ها را به صورت سفارشی درآورید.

 

جمع‌بندی

برخی از کاربران توییتر اعتقاد دارند که تصاویر تأثیر چندانی بر جذب مخاطب در توییتر ندارد و نباید این شبکه اجتماعی تبدیل به اینستاگرام شود.

اما با بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شده توییت‌هایی که حاوی تصاویر جذاب و باکیفیت بوده‌اند، درصد مخاطب بیشتری نسبت به توییت‌های بدون تصویر را به خود جذب نموده‌اند.

در توییتر عکس‌های مختلفی داریم از جمله تصویر پروفایل، تصویر هدر، عکس فلیت و … ، که برای هر کدام از این تصاویر ابعاد استانداردی پیشنهاد گردیده که بهتر است رعایت شود.

در این مقاله ابتدا تعاریفی از برخی تصاویر توییتر داشتیم، سپس به روش‌های کوچک کردن سایز عکس برای تویتر پرداختیم که امیدواریم مورد پسند شما قرار گرفته باشد.

 

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.