اینستاگرام برای اینکه کریتورها (Creator ) را ترغیب به تولید محتوای بیشتر و طولانی تر کند، اکانت مختص این کاربران ویژه رونمایی کرده است.
اکانت Creator جدید نکات و ترفندهای مختلف منتشر می کند و در واقع رابط بین اینستاگرام و کاربران بسیار ویژه و اختصاصی خود (کسانی که فعالیت زیاد دارند، مدت زمان زیادی در این شبکه عضو بوده اند و یا محبوبیت و فالوور زیادی دارند) است.
به سایر اکانت های کریتور اینستاگرام هم در این اکانت جدید اشاره شده و به افراد توضیحات کاملی در مورد جنبه های مختلف این پلتفرم داده می شود ضمن اینکه تاکتیک های عالی در مورد تولید محتوا بیشتر که جذابیت هم داشته باشد در اختیار کاربران قرار می دهد.
تمرکز و تأکید عمده این اکانت یا حساب کاربری قطعا به مرور زمان تکمیل تر خواهد شد اما در حال حاضر تأکید زیادی روی ساخت محتوا برای بخش IGTV دارد. جالب توجه ترین جنبه بخش IGTV این است که کاربران به کمک آن می توانند به جای انتشار محتوای 1 دقیقه ای، به ضبط و آپلود محتواهای ویدیویی بیشتر از 1 دقیقه بپردازند.
اما انگیزه لازم برای کریتورها جهت تولید محتوای بیشتر…؟
با اینکه این اکانت کاربری گفته شده بسیار مفید است اما اینستاگرام هنوز هیچ انگیزه ای به کریتورها (سازندگان) نداده تا سخت تر از قبل روی تولید کردن محتوا کار کنند.
برخلاف یوتیوب که به کریتورهای محبوب خود این امکان را داده که مستقیما از بازدید ویدیوهایی که آپلود می کنند درآمد کسب کنند، تنها گزینه ای که برای کاربران اینستاگرام برای کسب درآمد در نظر گرفته شده، حمایت های مالی شرکت ها یا افراد شخص ثالث (Third-party) هستند.
در واقع اینطور که به نظر می رسد اینستاگرام محتوای بیشتری درخواست می کند اما حاضر هم نیست بابت آن پولی پرداخت کند! تنها موردی که اینستاگرام پیشنهاد می دهد این است که در اکانت @Creators اینستاگرام به آنها اشاره خواهد شد.
به شما مخاطبین گرامی پیشنهاد می کنیم مقاله
کمک اینستاگرام به کسب و کارها برای افزایش فروش با قابلیت یادآوری کردن به مشتریان در روز رونمایی از محصول
را مطالعه نمایید
جاستین آنتونی، رئیس محتوا و مشارکت های سازندگان در اینستاگرام، در اوایل سال جاری عنوان کرد که اولویت این شرکت، کسب درآمد از IGTV است اما هنوز این پلتفرم آمادگی آن را ندارد.
تولید محتوا و مشکلات مربوط به آن
تولید محتوا که صرفا برای ساخت محتوا باشد، نگرانی زیادی ایجاد می کند که مهم ترین آنها احتمال فرسودگی ذهنی افراد در تولید کردن محتوا و آسیب سلامت ذهنی است.
تا زمانی که اینستاگرام تصمیم به پاداش دادن به سازندگان محتوا برای انتشار محتوای بیشتر، بهتر و طولانی تر نگرفته پس شاید بهتر باشد که اکانت @Creator به شکل صفحه help پیرامون این موضوعات برای کاربران فعالیت داشته باشد و نکاتی ارائه کند.
مثلا موردی مثل حساب توئیتری @SearchLiaisan گوگل که آپدیت های مهم را اطلاع رسانی می کند و به سؤالات وب مسترها هم پاسخ می دهد که برخلاف حساب کاربری Creator اینستاگرام برای این نیست که به افراد برای تولید محتوا بیشتر برای Google Search Index فشار بیاورد.
حداقلش این است که شاید حساب کاربری @Creator اینستاگرام گفتگوهای بسیار بیشتری در مورد کسب درآمد از محتوا به منتشر شد که شاید در نهایت منجر به پیشرفت و بهبود اوضاع در این زمینه شد.