افزایش ترافیک سایت موضوعی است که اغلب مدیران سایت ها و متخصصان سئو به آن فکر می کنند. در این مقاله تلاش شده است تا بر روی این موضوع تمرکز گردد و از روش ها و انواع تکنیک تولید محتوا برای بالا بردن ترافیک سایت استفاده شود تا شما نیز بتوانید ضمن آشنایی با آنها برای بالا بردن ورودی سایت خود، آنان را بکار گیرید.
آیا می خواهید ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت خود هدایت کنید؟ 10 نوع تکنیک تولید محتوا را که باید برای این کار بیاموزید در زیر شرح داده ایم. آیا نیاز به جذب بازدیدکنندگان جدید و افزایش ترافیک ارگانیک و رسانه های اجتماعی خود دارید؟ پیشنهاد می کنیم تا حتما مقاله فعلی را تا انتها مطالعه کنید.
آشنایی با 10 تکنیک تولید محتوا برای افزایش ترافیک سایت
اگر قصد دارید تا با تولید محتوا اقدام به افزایش ترافیک سایت خود نمایید، می توانید از 10 نوع محتوای زیر برای این کار بهره ببرید:
1. جمع بندی
ما با استفاده از BuzzSumo، متوجه شدیم که در میان 5 پست محبوب در موتورهای جستجو، یک پست جمع بندی شده وجود داشته است. همین مورد می تواند به افزایش ترافیک سایت کمک نماید.
از TypeForm استفاده کنید
برای نوشتن اینگونه محتواها لازم است مطالب گردآوری شده با موضوعات مرتبط را جستجو کرده و با متخصصانی که در تولید آنها شرکت کرده اند تماس بگیرید. آنها به احتمال زیاد در پست شما نیز سهیم خواهند بود. برای سرعت بخشیدن به روند جمع آوری پاسخ ها، یک فرم نظرسنجی کوچک تهیه کنید. می توانید از فرم های Google استفاده کنید اما اگر می خواهید نظرسنجی شما برجسته باشد توصیه می کنیم از TypeForm استفاده کنید.
فرم Google
Typeform یک ابزار آنلاین است که به افراد کمک می کند تا داده های بیشتری را از فرم Google جمع آوری کنند. چیزی که Typeform را از دیگر پلتفرم های نظرسنجی متمایز می کند، یک طراحی مبتنی بر فلش با است که واقعا افراد را درگیر می کند. نتایج نشان می دهد که برای افزایش ترافیک سایت این نوع از محتوا سریع پاسخ می دهند.
جمع آوری پاسخ کافی
به طور معمول این مورد محتوای بسیار سرگرم کننده ای نیست که کاربران مشتاق خواندن آن باشند. در نتیجه اگر کاربردی نباشد، نرخ پرش بسیار بالا خواهد بود. این مورد به نوبه خود ممکن است به عملکرد کلی SEO و بازاریابی محتوا شما آسیب برساند. در نوشتن اینگونه محتوا، جمع آوری پاسخ کافی به زمان زیادی نیاز دارد. شما باید زمان زیادی را صرف تبلیغ آن در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی کنید در غیر این صورت، راهکار مذکور بازدیدکنندگان زیادی برای شما به ارمغان نمی آورد.
2. وبینارها
وبینارها نه تنها ترافیک را برای شما به ارمغان می آورند بلکه سرنخ هایی را نیز برای شما خواهند داشت. وبینارها می توانند باعث افزایش ترافیک سایت شوند و به شما در ایجاد روابط با افراد تاثیرگذار کمک کنند و همچنین منجر به ایجاد سرنخ هایی شوند که ممکن است آنها را به مشتریان یا اعضای فعال جامعه تبدیل کنند. وبینارهای برنامه ریزی شده و حرفه ای که باعث افزایش ترافیک سایت می شوند به ایجاد گفتگو در مورد مسائل واقعی محصول یا خدمات شما کمک می کند.
برگزاری وبینار
برای برگزاری وبینار جهت افزایش ترافیک به نوع خاصی از نرم افزار نیاز دارید گزینه های زیادی برای این مورد وجود دارد: Adobe Connect ، GoToWebinar ، WebinarJam نام چند مورد از این نرم افزار ها می باشد. نرم افزار را قبل از شروع وبینار با همکاران خود آزمایش کنید و بررسی کنید که آیا ضبط به درستی کار می کند یا خیر. بر اساس نمره G2Crowd ، محبوب ترین سیستم عامل ها GotoWebinar ، On24 ، Clickmeeting و WebexWebinar هستند.
ما معتقدی ، Zoom نیز سزاوار اعتبار در این دسته است زیرا به شما امکان می دهد وبیناری را با 100 شرکت کننده میزبانی کنید و فقط باید 20 دلار بپردازید. GoToWebinar برای وبیناری که 100 نفر را در بر می گیرد 89 دلار هزینه دریافت می کند.
پست وبلاگ
اگر به تازگی یک متخصص را متقاعد کرده اید که در وبینار شما شرکت کند و باعث افزایش ترافیک سایت شود، در صورتی که اخیراً در یک رویداد آفلاین شرکت کرده است، آن را بررسی کرده و مطالب را دسته بندی نمایید. برای به حداکثر رساندن کارایی پس از پخش وبینار، پیشنهاد می کنیم یک پست وبلاگ کوتاه بنویسید که رونویسی از وبینار باشد. اگر مشترکان ایمیلی زیادی برای ارسال دعوت نامه به وبینار خود ندارید، از کانال های پولی استفاده کنید.
مطالبی هیجان انگیز
در غیر این صورت، شما و همکارانتان تنها کسانی خواهید بود که در این رویداد شرکت می کنید. از سوی دیگر به احتمال زیاد او دیگر هرگز در هیچ یک از وبینارهای شما شرکت نخواهد کرد. تهیه مطالبی هیجان انگیز برای وبینار به این راحتی نیست. مگر اینکه شما یک شرکت درجه یک باشید که بتواند صدها شنونده را جمع آوری کند. سرنخ هایی که می خواهید ایجاد کنید اگر مناسب نباشند، احتمال اینکه بلافاصله به مشتری تبدیل شوند، بسیار کم است. این نوع کاربران به فرایند تبدیل طولانی تری نیاز دارند که ممکن است بیش از شش ماه به طول انجامد.
3. پادکست
در سال 2013، تعداد اشتراک پادکست در iTunes از 1 میلیارد گذشت.در همین راستا دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) و Edison Research 953این گزینه را مورد بررسی قرار دادند تا با محتوا صوتی بیشتر آشنا شوند. از این بررسی معلوم شد که شنوندگان پادکست “فوق العاده شنونده” هستند و بیش از یک ساعت و 45 دقیقه در روز محتوای صوتی تولید می نمایند و بیش از 25 درصد از کل زمان خود را صرف گوش دادن به پادکست ها می کنند.
در زیر چندین روش برای مدیریت پادکست و افزایش ترافیک سایت ذکر شده است:
موضوعاتی را که مربوط به کسب و کار شما است و برای مخاطبان آموزنده است انتخاب کنید و سپس افرادی را که در این زمینه مشارکت دارند، جستجو کنید. برای انجام این کار از BuzzSumo یا Ahrefs استفاده کنید. هر دو به شما امکان می دهند موضوعی خاص را در اینترنت به طور کلی یا در یک وب سایت خاص جستجو کنید.
- لیستی از سوالات را از قبل آماده کرده و آن سوالات را برای یک متخصص ارسال کنید تا او بتواند در مورد بینش های جالبی که می تواند به اشتراک بگذارد فکر کند.
- اهمیت کیفیت صدا را به خاطر بسپارید. بنابراین از یک متخصص بخواهید در مدت زمان پادکست در جایی ساکت قرار گیرد. اگر هنوز میکروفون ندارید، توصیه می شود، تهیه کنید. این امر به طور قابل توجهی کیفیت پادکست شما را بهبود می بخشد و بر افزایش ترافیک سایت تاثیر دارد.
- برخی از توصیه های به اشتراک گذاشته شده در طول پادکست را در یک پست وبلاگ که محتوای شما را در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کند، ذکر کنید.
معایب این نوع محتوا:
اگر از صفحه پادکست خود با محتوای تکمیلی پشتیبانی نمی کنید در Google رتبه خوبی نخواهد داشت. اساساً شما باید علاوه بر برنامه ریزی و ارائه پادکست، در تولید محتوا نیز سرمایه گذاری کنید.
آماده سازی و نهایی کردن یک ضبط صدا نیاز به زمان و مهارت های حرفه ای زیادی دارد.
اگر می خواهید پادکست خود را در iTunes یا Google Play قرار دهید، باید مدتی را صرف تحقیق درباره این موضوع و تبلیغ صفحه پادکست خود کنید.
4. بازاریابی ایمیل با کارشناسان
بازاریابی ایمیلی همیشه مهم است و دلایل بیشماری وجود دارد که مردم عاشق استفاده از ایمیل هستند. این نوع محتوا هنوز هم باعث افزایش ترافیک سایت می شود. با این حال، ساخت یک سری ایمیل با مشارکت متخصصان صنعت در بین بازاریابان محبوبیت چندانی کسب نکرده است. این چیزی است که آن را بسیار منحصر به فرد می کند.
نحوه انجام بازاریابی ایمیل برای افزایش ترافیک سایت:
فرایند تولید این نوع محتوا شبیه به موارد بالا است. به علاوه، می توانید در مورد مجموعه ای از ایمیل های خود در مورد جمع بندی مطالب نیر در متن ایمیل خود صحبت کنید.
به منظور برآوردن انتظارات مخاطبان، بهتر است توصیه های مفیدی را به اشتراک بگذارید که به راحتی قابل اجرا باشد.
می توانید با ذکر شرکت های دیگر در محتوای خود، با آنها شریک شوید. مطمئناً این کلمه خیلی سریعتر به گوش می رسد و اثر گذار است.
شما باید الگوهای مختلفی را طراحی کنید که به شما امکان می دهد این نوع محتوا را از طریق ایمیل ارسال کنید.
معایب این نوع محتوا:
- نمی توان آن را در سایت شما منتشر کرد بنابراین بر ترافیک SEO شما تأثیر نمی گذارد.
- باید به طور مداوم به روز شود زیرا ممکن است به ویژگی ها یا الزامات خاصی که حذف یا به روز شده اند اشاره کند. به عنوان مثال، کنسول جستجوی Google اخیراً یک رابط و گزارش جدید را پیاده سازی کرده است که به طور خودکار تمام محتوای ایجاد شده قبلی با نکات مربوط به کنسول جستجوی Google را قدیمی جلوه می دهد.
5. کتابهای الکترونیکی که یا افراد را درگیر می کند یا توسط متخصصان نوشته شده اند
آیا شما جزو افرادی هستید که تصمیم گرفتید بازاریابی ایمیل را اجرا کنید اما اکنون متوجه شده اید که هیچ ایده خلاقانه ای برای ادامه ندارید؟ چیزی که بازاریابی ایمیل ها را فوق العاده می کند این واقعیت است که می توانید آنها را به مجموعه ای از کتاب های الکترونیکی تبدیل کنید. شما به یک طراح ماهر احتیاج دارید تا این کار را با ظرافت انجام دهد به طوری که کتاب شما دارای تصاویری زیبا با محتوای عالی در یک PDF زیبا باشد.
چگونه یک کتاب الکترونیکی ایجاد کنیم؟
- شما باید ابتدا تعریف کنید که چه فصل هایی در کتاب الکترونیکی شما وجود داشته باشد. بر این اساس، می توانید به دنبال متخصصانی باشید که در این حوزه اطلاعات دارند.
- علاوه بر داشتن یک استراتژی تبلیغاتی قوی و یک قسمت کاملاً برنامه نویسی شده، شما باید طراحی خود را برنامه ریزی کنید زیرا محصول نهایی کار شما باید یک فایل PDF باشد. اگر با کمترین هزینه کار می کنید، می توانید از ابزارهای چند منظوره مانند Canva استفاده کنید.
معایب این نوع محتوا:
- باید در تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید زیرا جلب توجه مورد نیاز برای چنین محتواهایی به صورت ارگانیک بسیار دشوار است.
- سعی کنید همه چیز را واقعی نگه دارید. ممکن است نتوانید شخصی مانند جو پولیزی یا لری کیم را متقاعد کنید که بخشی از محتوای بعدی شما باشد. بنابراین آماده باشید تا با این واقعیت روبرو شوید که ممکن است بلافاصله سرنخ ها بر شما سرازیر نشوند.
6. مصاحبه ها
مصاحبه یکی از فعالیت هایی است که ما بازاریابان فکر می کنیم همه چیز را درباره آن می دانیم. این نوع محتوا ها در افزایش ترافیک سایت بسیار تاثیرگذار می باشند. مصاحبه ها فرصتهای نامحدودی برای ایجاد محتوای مقرون به صرفه ارائه می دهند که به عنوان پایه ای برای ایجاد روابط طولانی مدت با افراد تاثیرگذار عمل می کنند. اغلب، برخی از مصاحبه ها جذاب نیست و آنقدرها که ما گاهی دوست داریم در افراد جلب توجه نمی کنند. با این حال، این مورد دقیقاً راهی است که می توانید پیروان تأثیرگذار را به دست آورید.
چگونه این نوع محتوا را تولید کنیم؟
- ما توصیه می کنیم استراتژی ارتباطی خود را در LinkedIn پیاده کنید زیرا پیام رسان آن به شما امکان می دهد ببینید آیا پیامی توسط شخص خوانده شده است یا خیر. این ویژگی گزینه تغییر دهنده بازی است: این کار ساعت ها وقت و تلاش زیادی را برای شما صرفه جویی می کند
- راحت ترین راه برای پرسیدن سوالات خود از مصاحبه شونده ، به اشتراک گذاشتن یک سند Google است که در آن فرد می تواند به سرعت به س questionsالات شما پاسخ دهد.
معایب این محتوا:
- به احتمال زیاد، از این روش افزایش ترافیک سایت، رتبه خوبی در Google نخواهید داشت، زیرا متاسفانه مردم علاقه ای به پیوند دادن به چنین محتواهایی ندارند.
- یکبار مصرف هستند.
7. بررسی محصولات بر اساس نظر کارشناس
ما در دورانی زندگی می کنیم که با تصمیم گیری روزانه روبرو هستیم.آیا من یک گراند لاته می خواهم یا فقط قد بلند؟ آیا باید به ساخت لینک اهمیت بدهم یا نه؟ کدام ابزار بازاریابی آنلاین را بیشتر دوست دارم؟ کدام گزینه برای افزایش ترافیک سایت مناسب است؟ ما به شدت به نظرات متخصصان اعتماد می کنیم زیرا آنها قبلاً وقت خود را برای تحقیق در این زمینه صرف کرده اند و اطلاعات بیشتری در مورد آن دارند. یک بازاریاب آنلاین به نام رابی ریچاردز به این نتیجه رسیده است و مقالات زیادی (67 مورد)در این حوزه چاپ کرده است.
چگونه این محتوا را تولید کنیم؟
- متخصصانی را پیدا کنید که در زمینه خاصی تخصص دارند (به عنوان مثال بازاریابان محتوا یا SEO). سپس با آن متخصصان ارتباط برقرار کرده و از آنها در مورد ابزار مورد علاقه خود که به آنها کمک می کند تا به مشتریان خود گزارش دهند یا در فعالیت های تحقیقاتی کلمات کلیدی روزانه به آنها کمک کند، بپرسید.
- اگر بودجه کافی دارید، می توانید با اجرای تبلیغات در توییتر و فیس بوک از متخصصان بخواهید در نظرسنجی کوتاه و در عین حال بسیار مهم شما شرکت کنند. این مورد به افزایش ترافیک سایت کمک می کند.
معایب این نوع محتوا:
- جمع آوری پاسخ های کافی برای تولید محتوا به زمان نیاز دارد.
- این محتوا فقط مربوط و مفید است تا زمانی که نسخه بعدی ابزار یا به روزرسانی منتشر شود. بنابراین ارزش چنین محتوایی موقتی است.
8. لیست ها (ابزارها،کارشناسان)
پست های برایان دین شامل لیست دقیق ابزارهای بازاریابی هرگز از مد نمی افتد. او به روز رسانی های غیرقابل تصوری را دنبال می کند و مطمئن می شود که همه آنها را در پست های خود منعکس می کند. اگر برای ایجاد محتوای همیشه سبز تلاش می کنید این را برای افزایش ترافیک سایت در نظر داشته باشید.
چگونه این کار را انجام دهید:
- در مورد پست های مشابه تحقیق کنید و متخصصانی را پیدا کنید که در حال حاضر به طور فعال در وبلاگ های دیگر مشارکت دارند. برای متخصصان ایمیل بفرستید یا با فردی در شرکتی که می خواهید در مقاله خود لیست کنید تماس بگیرید.
- تصاویر را شخصی سازی کنید تا شرکت ها و افراد تأثیرگذار محتوای اختصاصی سفارشی را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.
معایب این محتوا:
- این نوع محتوا باید به طور منظم به روز شود در غیر این صورت با قدیمی شدن سریع ارزش خود را از دست می دهد که به نوبه خود، نرخ بازگشت به سایت شما را افزایش می دهد.
- اگر ابزارها یا متخصصانی را انتخاب کنید که علاقه ای به صحبت کردن در رسانه های اجتماعی ندارند، پست شما در سایه باقی می ماند.
9. تحقیق
این نوع محتوا مورد علاقه ما است زیرا در بیشتر موارد به طور موثر هم در بلند مدت و هم کوتاه مدت کار می کند.و باعث افزایش ترافیک سایت می شود. تحقیقات همیشه برای مخاطبان شما ارزشمند خواهد بود و وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران در محدوده شما نیز این داده ها را جذاب خواهند دید و در انتشارات بعدی خود از کار شما نام خواهند برد.
چگونه این محتوا را تولید کنیم؟
- – سوالات داغ صنعت خود را بیابید یا اطلاعات تجربی در مورد یک موضوع بحث برانگیز ارائه دهید. در بیشتر موارد، اگر نوع صنعت خود را به خوبی بشناسید، تعیین نوع مناسب موضوع آسان است. اگر نمی دانید در حال حاضر چه چیزی در موضوع شما رواج دارد، می توانید از BuzzSumo برای پیدا کردن چند ایده یا بحث استفاده کنید.
- – تصمیم بگیرید که تحقیقات شما بر چه اساسی خواهد بود: آیا از منابع داده موجود استفاده می کنید یا نظرسنجی جدیدی را انجام می دهید؟
- – نظرات کارشناسان را فراموش نکنید. از آنها بخواهید تا در مورد برخی از یافته های شما نظر بدهند.
معایب این محتوا:
- می توانید ساعت ها بر روی داده ها تحقیق کرده و تجزیه و تحلیل خود را انجام دهید اما ممکن است تلاش های شما بیهوده باشد زیرا مقاله شما ممکن است کاربردی. تماس با محققان و متخصصان چندان آسان نیست و قبل از اینکه با آنها تماس بگیرید نیاز به انجام برخی مقدمات دارید.
- انواع مختلفی از سناریوها وجود دارد. ممکن است افراد با لایک کردن و به اشتراک گذاری مطالب شما به شدت مورد تشویق قرار بگیرند. یا ممکن است چند نظر عصبانی به شما وارد کنند.
10. پست های مهمان
بسیاری از بهترین چیزهای زندگی رایگان هستند. مانند این نوع محتوا. در مورد پست های مهمان که باعث افزایش ترافیک سایت می شوند، تنها کاری که باید انجام دهید انتشار آن است. سپس می توانید بنشینید و استراحت کنید.
چگونه این محتوا را تولید کنید:
- متخصصانی را پیدا کنید که در حال حاضر به وبلاگ های دیگر در صنعت شما کمک می کنند. برای صرفه جویی در وقت خود از BuzzSumo استفاده کنید.
- با یک متخصص رابطه برقرار کنید، تنها در این صورت است که می توانید قدم بعدی را برداشته و به او فرصت ارسال پست مهمان بدهید.
معایب این محتوا:
- متاسفانه در بیشتر موارد کیفیت این محتوا ضعیف
است زیرا ارزش قابل توجهی ارائه نمی دهد.
- مردم از این محتوا برای پیوند به منابع و سایت های مشتریان خود استفاده می کنند. متاسفانه برخی از این منابع ناخواسته هستند یا ارزش ارتباط ندارند.
- ممکن است لازم باشد برخی قسمت های پست را بازنویسی کنید زیرا مشارکت کنندگان مهمان تمایل دارند با نویسندگان که دانش بسیار ضعیفی از زبان انگلیسی دارند قطع کار کنند. پس خیلی مراقب باشید.