زمانی که شما فعالیتهای آنلاین خود را آغاز میکنید، در نهایت موجب سودآوری خواهد شد. از این 5 نکته کلیدی مربوط به بازاریابی استفاده کنید تا هر چه سریعتر در این حوزه رشد کنید.
5 مهم برای بهبود فعالیتهای آنلاین شما در بازاریابی
آیا میدانید چه چیزی برای موفقیت در بازاریابی محتوا ضروری است؟
بصورت استراتژیک و پیوسته فعالیت آنلاین خود را آغاز کنید. همانطور که پایه محتوای خود را ایجاد میکنید، اعتبار شما نیز افزایش مییابد. و با افزایش اعتبار، اعتماد مردم نیز به شما بیشتر میشود.
همانطور که میدانیم، اعتماد منجر به تعامل میشود. تعامل منجر به موارد زیر می شود:
- تبدیل
- سرنخها
- فروش
- وفاداری به برند
تعامل همچنین به جذب مشتریان جدید کمک میکند، به نقل از Influitive:
“تعامل مشتری فقط برای مشتریان فعلی نیست، از لحظهای که یک خریدار بالقوه نام شرکت شما را در رسانههای اجتماعی مشاهده میکند یا محصول شما را از یک همکار در صنعت خود میشنود، شروع میشود.”
به طور خلاصه، فعالیتهای آنلاین فرایندی است که در نهایت موجب سودآوری میشود.بنابراین برای پیشرفت کردن در این حوزه باید چه کاری انجام دهید؟
آیا آماده هستید تا فعالیتهای آنلاین خود را تقویت کنید؟
در ادامه 5 الگوی بازاریابی محتوای عالی، به علاوه نکاتی برای پیادهسازی آنها ارائه شده است.
1. ایمیل مارکتینگ را به درستی انجام دهید
ایمیل مارکتینگ همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا صندوق ورودی اساساً مستقیمترین راه برای رسیدن به مخاطبان خود میباشد.
بر اساس دادههای Statista، در سال 2017 تعداد کاربران جهانی ایمیل 3.7 میلیارد نفر بوده است. پیشبینی میشود این رقم تا سال 2022 به 4.3 میلیارد نفر برسد.
ایمیل پتانسیل بالایی دارد
تعداد قابل توجهی از مردم از ایمیل استفاده کرده و به آن اعتماد میکنند. در ایالات متحده، حداقل 80 درصد از ما روزانه ایمیل خود را بررسی میکنیم. علاوه بر این، این نمودار از مطالعه McKinseyنشان میدهد که ایمیل برای جذب مشتری بسیار موثرتر از رسانههای اجتماعی است:
ایمیل پتانسیل بالایی دارد. با این حال، اگر ایمیل را به روش صحیح ارسال کنید، به تنهایی برای بازاریابی محتوا بسیار موثر است. روش صحیح به چه معناست؟
هرزنامه (Spam) ارسال نکنید
به عنوان یک فعالیت کلی، ارسال هرزنامه به کلاهبرداری یا تبلیغات شخصی بیارزش محدود نمیشود. همچنین هرزنامه عبارت است از ارسال بیش از حد ایمیل. اگر به صندوق ورودی خوانندگان خود مرتباً ایمیل ارسال کنید، آنها به اهمیت یا ارزش محتوا اهمیت نمیدهند. آنها به جای بازکردن ایمیلهای شما، آنها را “حذف” میکنند.
به طور میانگین روزانه 121 ایمیل به کارمندان اداری ارسال میشود. و بر اساس مطالعه 2017 توسط The Radicati Group، 50 درصد از این ایمیلها هرزنامه هستند. این بدان معناست که در یک ماه به طور متوسط، کارکنان دفتر بیش از 1500 ایمیل هرزنامه (یا تقریباً هر روز 60 عدد) دریافت میکنند.
اگر فکر به آن به شما استرس میدهد، تنها نیستید.
بنابراین، بیش از حد ارسال نکنید. صندوقهای ورودی ایمیل از قبل پر شده است. به تعداد آنها اضافه نکنید.
2. فقط وبلاگ ایجاد نکنید –برای وبلاگنویسی زمان بگذارید
وبلاگنویسی هنوز بسیار کاربردی است. سال به سال وبلاگنویسی یکی از سودآورترین فعالیتهای بازاریابی محتوا محسوب میشود. اما باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید تا وبلاگهایی ایجاد کنید که:
- علاقه ایجاد کند.
- لیستی از خوانندگان فراهم کند.
- به جایی برسد.
- 5 Major Tips to Build & Improve Your Online Presence with Content Marketing
بر اساس نظرسنجی توسط Blog Tyrant که از صدها وبلاگ نویس تهیه شد، شما برای موفقیت در وبلاگنویسی به محتوای عالی و مبتکرانه نیاز دارید که مرتباً ارسال شود
طبق مطالعه بنچمارک HubSpot، ارسال منظم در ایجاد ترافیک و سرنخها به شما کمک میکند. در حقیقت، اگر برای وبلاگنویسی وقت بگذارید، به طور متوسط 4.5 نفر بیشتر از کسانی که این کار را انجام نمیدهند، خواننده جذب میکنید.
ثبات، کیفیت و خلاقیت
برای اینکه وبلاگنویسی شما سودآور باشد، باید برای هر سه مورد بالا وقت بگذارید. شما باید بهترین جواب برای سوال مخاطبان را فراهم کنید.
این تنها راهی است که میتوانید پیشرفت کنید و از طریق صدای خود را به گوش همه برسانید.
3. معرفی سایر متخصصان
از آنجایی که وبلاگنویسی همچنان داغ است، برای چه پستی باید وقت گذاشت که باعث تقویت فعالیتهای آنلاین ما شود؟
جمعبندی.
به طور خاص، پستهای جمعآوری شده از متخصصان. در ادامه چند نمونه خوب ارائه شده است:
- نحوه ارتقا دادن محتوای وبلاگ – بیش از 40 متخصص نکات بازاریابی را به اشتراک میگذارند توسط the Small Business Ideas Blog
- آینده سئو: نظر 25 کارشناس برتر توسط Rankwatch
- 91 متخصص موثرترین نکات سئو را برای افزایش بازدیدکنندگان از وب سایت شما به اشتراک میگذارند توسط Shane Barker
چرا این پستها کاربردی هستند؟
آنها تعداد زیادی بک لینک ایجاد میکنند.
این شامل لینکهایی از متخصصانی است که شما ارائه میدهید. معرفی شدن در وبلاگ شخص دیگر، بهترین راه برای متخصصانی است که نامشان ذکر شده و آنها از این طریق میتوانند اعتبار کسب کنند، بنابراین این به نوعی، سناریوی “تو به من کمک کن و من به تو کمک خواهم کرد” میباشد.
ارتقا آنها آسان است
هنگامی که پست جمعبندی شده از متخصصان ایجاد شد، معمولاً تنها کاری که باید انجام دهید این است که لینک را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. آنها به نوبه خود، آن را با فالوورهای خود در کانالهای رسانههای اجتماعی مورد علاقه خود و غیره به اشتراک میگذارند.
آنها به ایجاد ارتباطات صنعتی و اعتبار شما کمک میکند
ایجاد یک پست جمعبندی شده از متخصصان نیاز دارد تا مقداری توسعه پیدا کند. هنگامی که با این متخصصان صنعت ارتباط برقرار میکنید ، فرصتی طلایی برای شبکهسازی، ایجاد ارتباط و ایجاد یک رابطه پایدار و سودمند متقابل خواهید داشت. به علاوه، با انتشار پست، خوانندگان شما می بینند که با چه کسانی ارتباط برقرار کردهاید و شما را با آنها مرتبط میکند. و بوم! سریعاً اعتبار کسب خواهید کرد.
4. برای تولید محتوا واقعا تلاش کنید
ممکن است موارد مشابهی را در مثالهای پست وبلاگ که در بالا ذکر شد، مشاهده کرده باشید (علاوه بر این واقعیت که همه آنها واقعا پستهای جمعبندی خوبی هستند).
وجه اشتراک آنها چیست؟
همه آنها 100 درصد برای آن تلاش میکنند. آنها بصورت تردیدآمیز به موضوعات خود نمیپردازند. آنها برای دستیابی به اهداف خود کم تلاش نمیکنند.
میتوان گفت که برای تولید این پستها تلاشهای زیادی صورت گرفته است. این پستها از گرافیک سفارشی، تحقیق، مصاحبه و نوشتههای خوب برخوردار هستند. گذشته از اینکه چقدر زمان لازم است تا با متخصصان حوزه مورد نظر گفتگو داشته باشید، از آنها بخواهید تا مشارکت کنند و پاسخهای آنها را جمعآوری / سازماندهی کنید.
تولید محتوای کامل از این قبیل هزینهها به دنبال خود دارد
کیفیت پستی که به اشتراک میگذارید، نشان دهنده تلاش شما است، که طبیعتاً توجه، سرنخها و تبدیلهای بیشتری را دریافت خواهد کرد.
امسال محتوای کامل و طولانی محبوبیت بیشتری کسب کرده است، و طبق توضیحاتی که ارائه شد دلیل آن مشخص است.بنابراین فقط محتوا تولید نکنید.برای آن تلاش کنید، 100 درصد، تماماً، با تمام قوا.
5. شخصیسازی محتوا برای مخاطبان خود
محتوای شخصیسازی شده یکی مهمترین گرایشهای حوزه بازاریابی محتوا است. این به معنی شخصیسازی فردی بصورت جزئی نیست، که بسیار سخت خواهد بود. این به معنی شخصیسازی بر اساس بخش مخاطبان، بر اساس دادههای کلی است.
شخصیسازی محتوا به شما کمک میکند انبوه وبلاگها، تبلیغات و پیامهایی را که روزانه به مخاطبان ارسال میشود را برطرف کنید زیرا مستقیماً با آنها صحبت میکنید.
به مثالهای زیر توجه کنید:
- نوشتن پست های وبلاگ به طور خاص برای پرسونای یکی از مخاطبان خود.
- استفاده از محتوای پویا برای سفارشیسازی کال تو اکشن، بلوکهای محتوا یا حتی تصاویر برای نیچههای خاص.
- ایمیل مارکتینگ خود را با نام مخاطب خود در قسمت موضوع شخصیسازی کنید و از این طریق به آنها خوش آمد بگویید.
با این حال، مراقب باشید:
شخصیسازی میتواند به راحتی از حد خارج شود و بیش از حد شخصی شود. هنگام وارد شدن به محتواهای شخصی زیاد پیش نروید – در این صورت شما ترسناک و تعقیبکننده به نظر خواهید رسید. (ای وای!)
فعالیت آنلاین موثرتر = نتایج بازاریابی محتوا بهتر
هرچه فعالیتهای آنلاین و اعتبار صنعت شما بیشتر باشد، عملکرد بازاریابی محتوا بهتر خواهد بود. وقتی مردم شما را بشناسند، به شما اعتماد کنند، محتوای شما واقعاً میتواند تاثیرگذار باشد.
محتوایی که این دو مورد ذکر شده را داشته باشد، در تبدیل ترافیک به سرنخ بهتر عمل میکند و منجر به فروش میشود.بنابراین، فعالیتهای آنلاین خود را تقویت کنید. با پیادهسازی این نکات از بازاریابی محتوای خود بیشترین بهره را ببرید.