مقالات آموزشی

راه حلی برای موفقیت برند ها با استفاده از محتوای تولید کاربر در بازاریابی محصولات

مفید بود؟

اگر محتوای تولید کاربر به درستی به کار گرفته شود، کاربران می توانند ارزش های مورد نظر خود را درون آن بیابند و با برند شما ارتباط برقرار کنند. چشم انداز بازاریابی محتوا در دهه گذشته به شدت تغییر کرده است. قبل از ظهور گوشی های هوشمند، بازاریابان در درجه اول تلاش های محتوایی خود را بر روی وب سایت ها و کمپین های نمایش و پخش محصولات متمرکز می کردند.

پیشنهاد می کنیم مقاله 10 راهکار کاربردی در لینک سازی طبیعی مطالعه نمایید

امروزه، برند ها برای موفقیت در کمپین های بازاریابی محتوا باید به سرعت، مقدار زیادی محتوای جذاب را برای پلتفرم ها و رسانه های متعددی ارائه دهند تا مصرف کنندگان را درگیر و راضی نگه دارد. اما تولید محتوای جذاب به تنهایی کافی نیست. برند ها باید از دیده شدن محتوا و مورد پسند قرار گرفتن آن نیز اطمینان حاصل کنند. برای نیل به این هدف شاید هیچ راهی بهتر از استفاده از محتوای تولید کاربر نباشد. در محتوای تولید کاربر UGC، محتوا توسط مشتریان واقعی تولید می شود.

چرا باید از محتوای تولید کاربر استفاده کرد؟

• 92 درصد از مصرف کنندگان به توصیه های کسانی که خود قبلا تجربه استفاده از کالایی خاص را دارند بیشتر اعتماد می کنند تا تبلیغات شرکتی.
• 81 درصد از مصرف کنندگان محصولی را که یک کاربر معمولی تأیید کرده معتبرتر از محصول مورد تایید افراد مشهور  می دانند.
• هنگامی که کاربران در معرض محتوای تولید کاربر قرار می گیرند ، برند ها 28 درصد از بازدید کنندگان خود را از دست می دهند.
به گفته موسسه مطالعاتی هریس اینتراکتیو ، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف کنندگان پس از مشاهده پست های موجود در رسانه ای اجتماعی حداقل یکی از دوستان خود را به خرید دعوت می کنند.

محتوای تولید کاربر چگونه می تواند برای برند ها مفید باشد؟

در عصر دیجیتال، مشتریان دیگر تماشاچی نیستند. آنها در ایجاد روایاتی پیرامون برند ها که ارزش ها و اهداف آنها را نشان می دهند ، مشارکت فعال دارند. فرد فاکنر ، مدیر بازاریابی در ICF اولسون، سال گذشته در یک گفتگوی توییتری اعلام کرد: بسیاری از بازاریابان محتوای تولید کاربر را فقط محتوای اجتماعی می دانند که مصرف کنندگان ایجاد می کنند، اما موضوع فراتر از آن است. محتوای تولید کاربر هرگونه محتوا یا تعاملی است که مشتریان بر اساس تجربه خود از محصول یا خدمات یک برند، با دیگران به اشتراک می گذارند. این تعامل می تواند شامل:  ارائه نظرات، شرکت در نظرسنجی ها و .. نیز باشد.

اما محتوای تولید کاربر به تنهایی یک راه حل جادویی نیست

برندها واقعاً باید برای مشتریان خود به عنوان یک توسعه دهنده در تیم محتوای جایگاه ویژه ای در نظر بگیرند. از محتوای ایجاد شده توسط مشتریان استفاده کنند، تا بتوانند محتوای معنی دار ایجاد کنند و در کنار مشتریان قرار بگیرند. هنگامی که مراحل ساخت محتوای تولید کاربر به درستی صورت گیرد، نام تجاری قادر خواهد بود سفری معتبر را برای مشتریان ایجاد کند تا کاربران بتوانند با آن ارتباط برقرار کرده و ارزش مورد نظر خود را در آن بیابند.

نحوه استفاده برند ها از  UGCمحتوای تولید کاربر

در ادامه به سه مثال عالی از نحوه استفاده برند ها از  UGCمحتوای تولید کاربر خواهیم پرداخت:

1. گروه موسیقی وارنر

هنگامی که گروه موسیقی وارنر تک آهنگ جدیدی را منتشر کرد، برای اطمینان از اینکه طرفداران همچنان از گروه حمایت می کنند؛ آن ها را تشویق به عضویت در کانال یوتیوب گروه کرد. برای تحقق این امر، گروه موسیقی وارنر یک میکروسایت ایجاد کرد و از طرفداران خواست تا با استفاده از هشتگ های مختلف در توییتر طی یک مسابقه، نماهنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. سپس این گروه توانست ویدئوها را به صورت خودکار رتبه بندی کرده و نتایج را در میکروسایت نمایش دهد.
این میکروسایت نه تنها به عنوان مرکزی برای برگزاری مسابقات مختلف و نمایش نتایج آن عمل کرد، بلکه افراد توانستند با یک کلیک مستقیماً در کانال یوتیوب گروه عضو شوند. همچنین گروه موسیقی وارنر توانست با استفاده از بک لینک ها، توییت های طرفداران را به وب سایت گروه پیوند دهد.
نتیجه اینکه در طول این مسابقه چهار روزه ، طرفداران بیش از 4000 رای در توییتر دادند و نزدیک به 34000 فیلم تماشا کردند. کانال یوتیوب گروه نیز 8000 مشترک جدید به دست آورد.

 

2. شرکت T-Mobile

شرکت T-Mobile در سال گذشته توانست پیشرفت قابل ملاحظه ای در زمینه تجربه مشتریان به دست آورد. در رتبه بندی عملکرد شرکت هایی مخابراتی T-Mobile توانست از رتبه آخر به رتبه اول تغییر مکان دهد. در ادامه این روند ، این شرکت اخیراً اعلام کرد که به مشتریان طرح خانواده ، پخش نامحدود در Netflix را به صورت رایگان ارائه می دهد. برای کمک به بسیج این خبر ، T-Mobile تصمیم گرفت از مهمترین دارایی خود یعنی مشتریان خود استفاده کند. T-Mobile از مشتریان و طرفداران Netflix خواست تا با به اشتراک گذاشتن نقل قول های نمایش Netflix ، GIF ها و الگوهای رفتاری در شبکه های اجتماعی و استفاده از هشتگ #NetflixOnUs به این کمپین بپیوندند.

3. شرکت گردشگری استرالیا

کمتر کسی پیدا می شود که نخواهد عکس های مربوط به مسافرت ها و بازدید از مکان های دیدنی را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذارد. شرکت گردشگری استرالیا متوجه شد که روزانه 1500 قطعه محتوا با هشتگ #SeeAustralia در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود. این شرکت از این فرصت استفاده کرد تا مسافران را وارد گفتگو کند. آن ها این کار را برای نمایش زیبایی های استرالیا و نیز آشنایی بیشتر و ارائه یک تجربه واقعی به علاقمندان انجام دادند. یکی از فعالیت های گردشگری استرالیا به عنوان بخشی از این تلاش ، کمپین Giga Selfie بود. این کمپین مسافران را تشویق کرد تا با استفاده از سکوهای مجهز به دوربین های عکس برداری، از خود عکس سلفی تهیه کنند. در این کمپین از مسافران خواسته شده بود تا با استفاده از این دوربین ها از مناظر دیدنی پشت سر خود عکس هایی را برای انتشار در سایت ارسال کنند.
این کمپین علاوه بر ثبت عکس هایی زیبا ، همزمان UGC زیبا و بصری را برای وب سایت گردشگری استرالیا ایجاد کرد. در نتیجه ، محتوای زیبایی که توسط جامعه مسافران تولید شده بود، بازدید از وب سایت را تا 65 درصد افزایش داد.

قدرت محتوای تولید کاربر 

وقتی محتوای تولید کاربر با استراتژی بازاریابی ادغام شود ، هر صنعتی می تواند یک سفر معتبر برای مشتریان خلق کند. قدرت محتوای تولید کاربر این امکان را به مصرف کنندگان می دهد تا نمونه هایی از تجارب کاربران از محصولات یا خدمات را مشاهده کنند و آن را در زندگی واقعی خود تجسم کنند.

به عنوان مثال: پدر خانواده می تواند برای خرید یک مجموعه بازی برای فرزندان خود به صورت آنلاین به جستجو بپردازد و عکس ها، ویدئو ها و نظراتی که در فضای مجازی در رابطه با آن محصول قرار گرفته مشاهده کرده و سپس نسبت به خرید یا عدم خرید آن اقدام کند. قطعا چنین تجربه ای بسیار تأثیرگذارتر از مرور اطلاعات و مشخصات یک محصول خواهد بود. استفاده از محتوای تولید کاربر این پتانسیل را دارد که به کسب و کار ها در تبلیغ محصولات و خدماتشان کمک کند. در صورتی که فرآیند ساخت محتوای تولید کاربر به درستی انجام شود، تاثیر بسزایی در دیده شدن برند خواهد داشت.

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.