مقالات آموزشی

بررسی سئو YouTube از پایه تا پیشرفته: نحوه بهینه‌سازی ویدیو

مفید بود؟

به کمک این نکات و تکنیک‌های اساسی و پیشرفته مربوط به بهینه‌سازی ویدیو، مطمئن باشید که ویدیو‌های شما به راحتی در youtube و سایر موتورهای جستجو دیده خواهد شد.

بهینه‌سازی ویدیو برای جستجو – سئوYouTube

بهینه‌سازی ویدیو که اخیراً با نام سئو YouTube شناخته می‌شود، به ویدیویی که دارای محتوای خوبی باشد این امکان را می‌دهد که در بین سایر ویدیوها – نه تنها در جستجوی YouTube، بلکه در جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند بینگ، بیشتر دیده شوند.

بهینه‌سازی ویدیو تاثیرگذار

یکی از ابزارهای بی‌نظیر در جهت روایت یک داستان برای عموم مردم، محتوای ویدیویی است، و محبوبیت آن، تنها با تداوم تکنولوژی پیشرفته که وارد بازار می‌شوند، افزایش می‌یابد.بشر تقریبا همیشه از محتوای ویدیویی لذت برده است – گاهی حتی به آنها وابسته است. یک حقیقت جالب این است که ویدیوها به ما کمک کردند تا از رکود بزرگ خارج شویم.

 

چگونه بازاریابان می‌توانند محتوا خود را از سایر محتواها متمایز کنند؟

از آن زمان، ویدیو رواج بیشتری پیدا کرده است (سلام، اینترنت!)، کاربرد آن بیشتر شده و بهتر تولید می‌شود. امروزه برای همه از تمام نقاط جهان در عرض چند ثانیه قابل دسترس است.اما در حال حاضر، با این حجم از ویدیو بارگذاری شده توسط افراد در وب و انواع محتوای ویدیویی که در اینترنت وجود دارد – هر روز نیز این تعداد افزایش می‌یابد

با بهره‌گیری از این نکات اساسی و پیشرفته، به خود و همچنین تیم موفق محتوای خود کمک کنید تا عملکرد خود را در بین سایر کسانی که ویدیو منتشر می‌کنند و از تکنیک‌های سئو برای بهینه‌سازی ویدیوهای خود استفاده نمی‌کنند، بهبود بخشید.

اصول سئو YouTube

اینکه چرا YouTube به کاربران اجازه می‌دهد تا عنوان، توضیحات و تگ‌ها را بصورت دستی وارد کنند و همچنین تصاویر بهینه شده برای کاور ویدیو انتخاب کنند و ویدیو جدید را به لیست پخش اضافه کنند، دلیل دارد.

تمام این‌ها برای این است که مخاطبان، شما را به آسانی پیدا کنند.زمانی که برای اولین بار ویدیو را بارگذاری می‌کنید، تمام این گزینه‌ها باید استفاده شوند، به استثنای افزودن آن به لیست پخش – که می‌توانید منتظر بمانید تا لیست (های) پخش مناسب ایجاد شود و بازدید بیشتری دریافت کنید.

موضوع مرتبط: سئو YouTube برای مبتدی‌ها: 10 روش عالی برای شروع

عنوان

با استفاده از کلمات کلیدی بر هدف کاربر و نحوه مطابقت کلمات کلیدی با محتوای ویدیویی که به کاربران ارائه می‌شود، تمرکز کنید.نگران افزودن نام‌های تجاری به عنوان خود نباشید (به هر حال این معمولاً نام کانال است). روی عناصر مهم تمرکز کنید. برای بهره بردن بیشتر از تمام ویژگی‌های اساسی مربوط به منتشر کردن ویدیو در YouTube، جایی که شما می‌توانید از کلمات کلیدی و ارتباط استفاده کنید، درباره کلمات کلیدی تحقیق کنید.

65 – 70 کلمه

شما برای بیان اینکه محتوای شما درباره چه چیزی است، فقط 65 – 70 کلمه (به انضمام فضاهای بین آنها) در اختیار دارید، پس مطمئن شوید که از آن به خوبی استفاده می‌کنید.YouTube 100 کلمه به انضمام فضاهای بین آنها در اختیار شما قرار می‌دهد، اما عنوان‌ها بسته به محل نمایش کوتاه هستند.

عنوان‌ها از عناصر مهمی هستند که وقتی ویدیوی شما در صفحه‌ای نمایان می‌شود، در قسمت جستجو ظاهر می‌شود یا در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربران آن را می‌بینند. بنابراین در نوشتن عنوان دقت کنید.

توضیحات

توضیحات نیز مانند عنوان، شامل کلمات کلیدی می‌شود، بیانگر محتوای ویدیو است و یکی از اولین مواردی است که کاربر مشاهده می‌کند.به خاطر داشته باشید که شما درباره ویدیو توضیحاتی ارائه می‌دهید، نه تبلیغ و ترفیع. توضیحات دارای جزئیات بیشتری نسبت به عنوان است اما نباید خیلی طولانی باشد. توضیحات شما باید کاربر را به تماشای ویدیو ترغیب کند زیرا اطلاعاتی که شما ارائه می‌دهید به کاربر این حس را منتقل می‌کند که این دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن بوده است.

وب سایت برند

توضیحات شما باید حداقل دارای یک لینک باشد، که معمولاً به وب سایت برند یا شاید به صفحه‌ای خاص برای محتوای موجود در ویدیو، هدایت می‌شود.به نظر من قرار دادن دو لینک در توضیحات بسیار بهتر است (یکی در انتهای جمله اول و دیگری در جمله آخر)، اما این را در نظر داشته باشید که توضیحات برای برای ارائه اطلاعات بیشتر به کاربران است. نباید با ارائه لینک‌های زیاد که هیچ ارزشی هم ندارند، مانع از دیده شدن لینک‌ (های) مهم شوید.

من همیشه موارد زیر را توصیه می‌کنم:

  •  در قسمت توضیحات، دو الی سه جمله بنویسید.
  •  حداقل یک لینک قرار دهید.
  •  توضیحات شما باید حدوداً 300 کلمه یا کمتر باشد، به انضمام فاصله‌ها.

YouTube این امکان را به شما می‌دهد که از 500 کلمه نیز استفاده کنید، اما به هیچ وجه نیازی به استفاده از این ظرفیت ندارید. در واقع، احتمالاً نباید این کار را انجام دهید.

تگ‌ها

تگ‌ها برای YouTube نسبتاً منحصر به فرد هستند و به طبقه‌بندی محتوا کمک می‌کنند. فقط از کلمات کلیدی استفاده کنید که به محتوای ویدیویی شما مرتبط هستند. به امید آنکه بازدید بیشتری دریافت کنید، تگ‌های بی‌ربط اضافه نکنید (نباید این کار را انجام دهید – که اگر انجام دهید فقط بازدیدکنندگان را عصبانی خواهید کرد).تگ‌ها به کاربران و گوگل (و سایر موتورهای جستجو) کمک می‌کند تا محتوای ویدیویی شما را بهتر درک کنند.

تصاویر کوچک

انتخاب یک تصویر وسوسه‌کننده برای ویدیو بسیار راحت است. از اسلاید عنوان یا هر چیزی دیگری که با متن از جذابیت آن کاسته شده، استفاده نکنید. تصویری قرار دهید که کاربران به آن علاقه داشته باشند و احتمالاً تعداد زیادی کلیک دریافت کند.

و بار دیگر تکرار می‌کنم که برای فریب دادن کاربران و بهینه‌سازی ویدیو بصورت غیرمعمول، هیچ کار گول زننده‌ای انجام ندهید.

 

لیست پخش

از لیست پخش برای دسترسی بهتر و دریافت بازدید بیشتر در ویدیوهای خود استفاده کنید که برای بهینه‌سازی ویدیو نیز موثر خواهد بود. با این حال، هیچ اجباری برای افزودن ویدیوهای شما به لیست پخش وجود ندارد – مخصوصا بلافاصله بعد از انتشار ویدیو.

ترجمه

YouTube این امکان را به مترجمان می‌دهد تا ویدیوها را به زبان‌های دیگر ترجمه کنند. این امر هنگام انتشار محتوای جهانی که برای مخاطبان بین المللی در نظر گرفته شده است یا هنگامی که مخاطبان هدف جمعیتی هستند که به زبانی متفاوت از انگلیسی صحبت‌ می‌کنند، اهمیت دارد.

اکثر برندهای مستقر در ایالات متحده نباید به ترجمه نیاز داشته باشند، اما دستورالعمل ترجمه به راحتی در صورت نیاز انجام می‌شود.

زبان

اگر ویدیویی را به زبان انگلیسی بارگذاری می‌کنید و اکثر یا همه ویدیوهای شما به زبان انگلیسی هستند، آن را از لیست کشویی زبان اصلی انتخاب کنید. همچنین قسمت “پیش فرض برای بارگذاری‌های جدید” را علامت بزنید تا بارگذاری‌های بعدی بصورت خودکار به زبان انگلیسی لیست شوند. این کار شما را یک قدم جلو می‌اندازد.

 

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات پیشرفته YouTube گزینه‌های متنوعی را برای بهینه‌سازی ویدیو ارائه می‌دهد. برخی ممکن است منطقی به نظر برسند، برخی دیگر چندان معقول نیستند. در ادامه تنظیمات پیشرفته‌ای را که باید برای ویدیو خود ایجاد کنید و همینطور نحوه انجام آنها، ارائه شده است.نظرات

در حالیکه به نظر می‌رسد غیر فعال کردن نظرات برای ویدیو، یک مزیت است، اما در واقع به طور قابل توجهی بر بازدید ویدیو تاثیر منفی می‌گذارد. یکی از سیگنال‌های مورد استفاده توسط YouTube برای تشخیص ارتباط، کیفیت، و تازگی ویدیو، نظرات هستند. مطمئن شوید که نظرات را برای ویدیو فعال کرده باشید.

قانون کپی رایت

با دادن این حق به دیگران، احتمالاً باعث افزایش میزان اشتراک‌گذاری و افزودن آن به وب سایت‌ها (embed)، خواهید شد زیرا بهترین تجربه را در سایت به کاربران می‌دهد. هر کسی می‌تواند آن را به وب سایت خود اضافه کند، از جمله خبرگذاری‌ها یا وبلاگ نویسان.

انتشار ویدیو در فید‌ اشتراک‌ها و اطلاع به مشترکین نیز بهترین روش پیش فرض است که به دیده شدن ویدیوها و بازدید آنها کمک می‌کند.

محدودیت‌های سنی

نباید گزینه محدودیت سنی برای ویدیوها فعال باشد، مگر اینکه محتوای غیراخلاقی وجود داشته باشد. بر اساس YouTube محتوای غیراخلاقی از نظر افراد متفاوت است اما “خشونت، تصاویر آزاردهنده، برهنگی، محتوای جنسی و نمایش فعالیت‌های خطرناک یا غیرقانونی” ممکن است تمام این موارد دارای محدودیت سنی باشند. زمانی که محدودیت سنی فعال می‌شود، تمام بازدیدکنندگان باید مشخص کنند که بالای 18 سال سن دارند.

دسته‌بندی

15 دسته مختلف برای انتخاب وجود دارد و به YouTube کمک می‌کند تا ویدیوها را بر اساس معیارهای محتوا و رفتار سایر کاربران به آنها پیشنهاد کند.

اکثر ویدیوها باید جز دسته‌ای باشند که به معنای واقعی با آن مطابقت دارند، اما اگر به دلایلی نتوان ویدیو را دسته‌بندی کرد، توصیه ما به شما این است که از تگ “سرگرمی” استفاده کنید.

زبان ویدیو

همانطور که در بالا ذکر شد، این ویژگی کمک می‌کند تا محتوای درست در اختیار کاربران مناسب خود قرار گیرد. اگر ویدیو شما به زبان انگلیسی است، مطمئن شوید که در این بخش انتخاب شده است.

مشارکت‌های مردم

با وجود اینکه این قابلیت بخشی از یک ویژگی خاص طراحی شده یا کمپین است، اجازه دادن به بازدیدکنندگان برای مشارکت در عنوان‌ها، توضیحات و زیرنویس‌های ترجمه شده، خیلی مطلوب نیست.

آمار ویدیو

در حالیکه هیچ تاثیر واقعی بر بازدید کلی ویدیو ندارد، هنگامی که بازدیدکنندگان روی نماد نمودار زیر ویدیو کلیک می‌کنند، آمار ویدیو را در صفحه تماشا فعال می‌کند. این گزینه را می‌توان فعال یا غیرفعال کرد، اما معمولاً فعال است.

بهینه‌سازی‌های تکمیلی مورد نیاز برای تمام ویدیوها

علاوه بر تکنیک‌های بهینه‌سازی ویدیو که در بالا ذکر شد، برخی از بهینه‌سازی‌های اساسی دیگر می‌تواند در دیده شدن ویدیو شما موثر باشد، و همچنین به طور کلی عملکرد بهتری داشته باشد:

شامل یک کال تو اکشن (CTA) واضح

بسیاری از ویدیوهای عالی با تمام شدن، تاثیرگذاری و تعامل آنها نیز به پایان می‌رسد. اجازه ندهید چنین اتفاقی بیفتد.

به بازدیدکنندگان پیشنهاد کنید که روی گزینه‌های دیگر کلیک کنند تا بتوانند:

  •  درباره ویدیو بیشتر بدانند.
  •  به وب سایت شما مراجعه کنند و در مورد برند شما و آنچه که ارائه می‌دهید اطلاعات بیشتری بدست بیاورند.
  •  به طور بالقوه از YouTube به یک بازدیدکننده ارجاعی تبدیل شوند.
  • حاشیه‌نویسی‌های YouTube یک ابزار عالی برای CTA است.

هرگز تلاش بر زیاد فروختن نکنید

YouTube مکانی است تا افراد آموزش ببینند و از ویدیوها الهام بگیرند. به ندرت کاربران سعی می‌کنند محصولات و به فروش برسانند یا حتی برندها را معرفی کنند.

از محتوای ویدیویی خود رونویسی کنید

در بهینه‌سازی ویدیو اغلب این امر نادیده گرفته می‌شود زیرا یک کار خسته‌کننده و پر زحمت است، اما به YouTube و موتورهای جستجو کمک می‌کند تا ویدیو و محتوای آن را بهتر از هر روش دیگری درک کنند.

مانند کراول کردن یک وب سایت؛ شما نمی‌توانید به همان روشی که می‌نویسید، یک ویدیو را کراول کنید.

محتوای خود را منتشر کنید

محتوا باید در تمام کانال‌های اجتماعی و در انجمن‌ها و فروم‌های مرتبط به اشتراک گذاشته شود تا دامنه دسترسی بیشتر شود.

 

همچنین برای محتوای خود تبلیغات قرار دهید، زیرا هر چه بازدید ویدیو بیشتر شود، عملکرد بهتری دارد.

با محتوای بهینه شده فعالیت خود را آغاز کنید و خواهید دید که ویدیو بصورت مستمر بازدید دریافت می‌کند و محتوا و کانال شما دیده می‌شود.

محتوای موفق درYouTube  و دلیل آن

ب خاطر داشته باشید، سیگنال‌های مختلفی برای رتبه‌بندی YouTube و بازدید آن، وجود دارد:

  •  زمان تماشا: بازدیدکننده چه مدت ویدیو را تماشا می‌کند.
  • کلمات کلیدی: ارتباط پرسش‌های جستجو شده را نشان می‌دهد.
  •  مشترکین: کانالی با صد یا هزار مشترک عملکردی بهتری نسبت به کانالی با 15 مشترک دارد. این یک سیگنال رفتاری است که نشان می‌دهد کانال در موضوعات خاصی دارای اعتبار است و مورد اعتماد دیگران است.
  • تعامل: مورد پسند بودن، نبودن، و نظرات سیگنال‌های مهمی هستند که به درYouTube، گوگل و دیگر موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا دریابند که یک ویدیو ارزش بیشتر دیده شدن را دارد.
  • مدت زمان ویدیو: محتوای YouTube نباید زیاد طولانی باشد. کاربران باید به محتوا علاقه‌مند باشند و آن را تماشا کنند تا ارزش واقعی آن را درک کنند.

یک ویدیوی YouTube بهینه شده، ویدیویی است که:

  •  به کاربر و / یا پرسش جستجو شده توسط کاربر مرتبط باشد.
  • شامل کلمات کلیدی مرتبط است.
  • توجه کاربران را به خود جلب می‌کند و آنها ترغیب می‌شوند که تمام ویدیو یا بخشی از آن را دنبال کنند.
  • دارای یک کال تو اکشن واضح می‌باشد.
  •  شامل حداقل یک لینک است که برای اطلاعات بیشتر به یک سایت مربوطه هدایت می‌شود

Author

مدیریت سایت

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.