بررسی روند رشد کاربران اینستاگرام
طبق گزارش منتشر شده، رشد کاربران اینستاگرام برای اولین بار به درصد تک رقمی رسیده است.
اطلاعات منتشر شده توسط eMarketer نشان می دهند که میزان رشد کاربران اینستاگرام از 10.1% رشد در سال 2018 به 6.7% رشد در سال 2019 رسیده است. با شروع سال 2020، eMarketer تخمین می زند که اینستاگرام نسبت به آنچه که انتظار می رفت رشد کمتری داشته باشد.
پیشنهاد ما به شما این است مقاله 10 نمونه هیجان انگیز از مسابقه اینستاگرام که توجه ما را جلب کرد را نیز مطالعه نمایید
در سال 2020 میزان رشد کاربران به جای حد انتظار 5.4%، 4.5% خواهد شد و در سال 2021 نیز به جای 4.1%، 3.2% خواهد شد. عامل مؤثر در رشد آهسته تر کلی اینستاگرام این است که گروه های سنی بالاتر با سرعتی که انتظار می رود وارد این پلتفرم نمی شوند.
علاوه بر اینکه گروه های سنی مسن تر به اینستاگرام ملحق نمی شوند، eMarketer رشد آهسته تر از حد انتظار کاربران اینستاگرام را به افزایش رقابت از طرف اسنپ چت و تیک تاک هم نسبت داده است.
موردی که اینستاگرام رشد بیشتر از حد انتظار را در کاربران خود می بیند مربوط به کاربران آمریکایی با رنج سنی بین 25 تا 34 سال است. با این حال، انتظار نمی رود که این میزان رشد کاربران اینستاگرام در این گروه سنی در سال های آتی تغییر چندانی کند.
با اینکه هیچ کدام از این آمار و ارقام ها خیلی قطعی و خوش بینانه نیستند، نهایتا انتظار می رود که اینستاگرام جایگاه دومی خود را پس از فیسبوک به عنوان دومین شبکه اجتماعی مورد استفاده در آمریکا حفظ کند.
البته انتظار نمی رود که نرخ آهسته رشد کاربران اینستاگرام روی درآمد تبلیغاتی اثر بگذارد چرا که طبق تخمین eMarketer درآمدهای تبلیغاتی با نرخ دو رقمی به رشد خود ادامه خواهند داد.
انتظار داریم که پلتفرم رسانه های اجتماعی در سال 2019 9.45 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی درست کنید و در سال 2020 با رشد 46.6% به عدد 13.86 میلیارد دلار برسد. تبلیغات جدیدی که در بخش های مختلف اپلیکیشن معرفی شده، مثل تب Discover، بخش های بیشتری را پیش روی تبلیغ کنندگان باز می کند. تبلیغات خریدنی در این پلتفرم فعلا در حالت بتا قرار دارند اما انتظار داریم که در رشد آتی نقش اساسی ایفا خواهند کرد.