محتوای خود را برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود، به بالاترین سطح برسانید. در این مقاله ۳ تکنیک ارائه شده که به شما کمک میکند تا بیشترین تاثیر ممکن را از محتوای خود دریافت کنید.
3 قدم ساده برای تاثیرگذاری بیشتر محتوا
امروزه کسب و کارها نسبت به قبل، زمان، منابع، و پول بیشتری را به تولید محتوا اختصاص میدهند. تقریبا هر سازمانی که با آن صحبت میکنم، بازگشت بالقوه سرمایهگذاری از طریق محتوا را درک میکند، و با این حال، تعداد کمی از شرکتها برای تغییر اهداف فعلی کسب و کار، بر بهبود عملکرد محتوای خود تمرکز میکنند.
در ادامه ۳ تکنیک مورد علاقه من ارائه شده است که منجر به تاثیرگذاری بیشتر محتوای شما میشود و از محتوای قدیمی در جهت اهداف کسب و کار شما، پشتیبانی میکند. برای شفاف سازی، هدف من از این مقاله این است که از سود بیشتری بهرهمند شوید. اگر به دنبال راهحلی برای سایر نیازهای مربوط به محتوا هستید، در SEJ مطالب خواندنی دیگری ارائه شده است (مانند نکاتی برای دیده شدن محتوای شما).
1. هدف گذاری مجدد و تاثیرگذاری بیشتر محتوا
هر بخش از محتوا که تولید میشود و در وب سایت شما قرار میگیرد، به یک هدف مشخص نیاز دارد. با این حال، هدف، موقعیت، میزان محتوا میتواند تغییر کند – به احتمال زیاد تغییر خواهد کرد. به علاوه، گاهی تغییراتی در موتور جستجو یا صنعت ایجاد میشود که منجر به فراهم شدن فرصتهای جدید برای اهدافی است که باعث بیشتر دیده شدن میشود.
برای اینکه در رتبه اول قرار بگیرید، تنها داشتن محتوای باکیفیت کافی نیست مگر اینکه یک دلیل موجه وجود داشته باشد.
چگونه میتوانید برای محتوای قدیمی مجدد هدف گذاری و آنها را به روزرسانی کنید؟
روشهای زیادی وجود دارد.
برخی از اهداف رایج محتوا عبارتند از:
- آگاهی و آموزش
- هدایت کاربران به سمت چرخه خرید
- تسریع زمان برای خرید
- تقویت اعتماد و تخصص
- ترغیب ذهنیت دنبالهرو
- فروش محصولات و خدمات
- استقرار برند
آگاهی و آموزش
زمانی که از تحقق اهداف مورد نظر رضایت داشتید، قدم بعدی این است که محتوای خود را تاثیرگذارتر کنید.برخی از تکنیکهایی که من اغلب برای تاثیرگذاری بیشتر محتوای هدفمندم (در این مورد هدف آگاهی و آموزش است) به کار میگیرم، عبارتند از:
- هدف قرار دادن ویژگیهای SERP مانند پاسخهای ویژه و نتایج غنی گوگل.
- بیشتر پرداختن به موضوعات محتوا.
- پاسخگویی به سوالات اصلی مخاطبان.
- توسعه اعتبار درون سایت برای انتقال به صفحات موضوعی مهم.
- استفاده از محتواهای مختلف.
به روزرسانی اهداف محتوا در عمل
در اینجا نمونهای از این رویکرد دقیق وجود دارد (شفافسازی: این نمونه براساس WorldFirst است که من با آن کار میکنم).
برخی از ویژگیهایی که برای آموزش و آگاهی مردم (که در این مورد وابسته به ارز میباشد) استفاده میشود، در موارد زیر قابل مشاهده است.
- پاسخ به مهمترین سوالات کاربر، موانع اطلاعاتی و موقعیت یابی محتوا در چارچوبی که از نتایج غنی گوگل پشتیبانی و همچنین کاربر را در یک سفر اطلاعاتی هدایت میکند.
- افزایش پوشش موضوعی و ارزش صفحه بصورت مستقل به منظور ایجاد راهحلهای مورد نظر برای بازدیدکنندگان وب سایت.
- بکارگیری انواع محتوای ترکیبی برای پشتیبانی از محتوای موردنظر و انتخابی کاربر، گنجاندن محتوا در سایر موارد عمودی (در این مورد جستجوی تصویر، به علاوه صفحات نتایج جستجو یکپارچه)، و کیفیت محتوای در نظر گرفته شده.
- ارزش بخش مستقل مختص به رفع نیازهای مشخص مخاطبان.
2. افزایش اعتبار موضوعی دامنه خود
زمانی که کسب و کارها به دنبال توسعه موضوعات جدید، افزودن محصولات و خدمات جدید یا به طور کلی رفع مشکلات مخاطب هستند، اغلب یک صفحه موضوعی واحد را به وب سایت اضافه میکنند. به نظر آنها این کار برای گوگل (و سایر موتورهای جستجو) کافی است تا این موضوع را به اعتبار وب سایت مرتبط سازد.
به این صورت جواب نمیدهد!
برای اینکه موتورهای جستجو هر سطح مشخصی از تخصص، اعتماد، و اعتبار را به یک کسب و کار جدید و / یا وب سایتی که بر موضوع متمرکز است، نسبت دهند، محتوا باید عوامل مربوط به اعتماد و تخصص را تسهیل کند به علاوه نسبت به محتوای قدیمی که همین موضوعات را پوشش دادهاند، ارزش بیشتری داشته باشد.
تکنیکهایی برای ارتقا سریع اعتبار موضوعی
با فرض بر اینکه شما قبلاً محتوای فوق العادهای را تولید کردهاید که در مقایسه با رقبای کسب و کار و سئو شما، بهترین منبع در نوع خودش است، در اینجا اقداماتی ارائه شده که میتوانید انجام دهید تا اعتبار موضوعی خود را هر چه سریعتر ایجاد کنید:
پوشش موضوعی محتوای درون سایت را با رویکردی طبقهبندی شده برای تولید محتوا، افزایش دهید. این میتواند شامل انواع محتوای جایگزین و پستهای وبلاگ هدفمند باشد که به موضوعات اصلی مورد نظر میپردازد. هدف اسن است که هنگام مقایسه سایت با موضوعات دیگر، سایت را به طور موثرتری به موضوع مرتبط کنید.
بهبود لینکهای داخلی
بهبود لینکهای داخلی به صفحاتی که به موضوع مورد نظر پرداختهاند (در درجه اول به صفحه فرود موضوع اصلی یا کانون پیوند) بازدید صفحات، تعامل، و اعتبار. سیگنالهای external trust با ذکر نام برند خارجی در مورد موضوع و همچنین لینکهایی که به صفحات اصلی موضوع اشاره میکنند را ارتقا دهید. در اینجا نیاز است که سیگنالهای بک لینک جدید مرتبط با موضوع از سایتهای قابل اطمینان و معتبر خارجی و غیر رقیب باشد.
تعامل با اینفلوئنسرها
تعامل اجتماعی، اشتراکگذاری اجتماعی و تعامل با اینفلوئنسرهای خاصی که مرتبط به موضوع هستند و به طور کلی مخاطبان ثابت خود را تقویت کنید. ایجاد سر و صدا، روابط عمومی و آگاهی اجتماعی مبتنی بر موضوع جدید به تسریع ارتباط برند با حوزههای جدید مورد علاقه، کمک میکند.
از بخشهای مهم مهم ناوبری وب سایت برای تقویت تاثیرگذاری و ارتباط موضوع به کسب و کار، استفاده کنید. این میتواند شامل عناصر پایدار ناوبری فرعی مانند پاورقی و ناوبری اولیه باشد. این امر به شما کمک میکند تا موضوع را در سلسله مراتب سایت و اهمیت بالاتری قرار دهید.
3. تجدید، بازبینی، اصلاح
محتوا هرگز به طور کامل به درستی عمل نخواهد کرد مگر اینکه اقدامات لازم را انجام دهید:
- در مورد محتوا تجدید نظر کنید.
- بر اساس آخرین مجموعه دادهها محتوا را دوباره بررسی کنید.
- اصلاح و به روزرسانی محتوا، نشان دهنده طریقه پیدایش، تعامل با محتوا و عملکرد کلی آن است.
به هر یک از مطالب افزوده شده به یک وب سایت، برای ایجاد اعتبار، تاثیرگذاری و ترافیک، و به طور کلی جمعآوری مجموعهای از دادههایی که به اندازه کافی در تصمیم گیری آگاهانه در مورد تغییرات احتمالی کمک کننده هستند، باید زمان کافی (2 الی 3 هفته) داده شود.
برخی از سوالاتی که باید محتوای جدید پاسخگوی آنها باشد، عبارتند از:
• آیا هدف تعیین شده را محقق میکند؟
• آیا میتواند بیشتر تاثیرگذار باشد؟
• عملکرد این محتوا در مقایسه با سایر محتواهای شما و محتوای رقبا چگونه است؟
• آیا مردم از محتوا لذت میبرند – آن را میخوانند، به اشتراک میگذارند، روی لینکها کلیک میکنند، و نتایج مورد نظر را تکمیل میکنند؟
• عملکرد کدام مورد مناسب است؟
• کدام مورد میتواند عملکرد بهتری داشته باشد؟
• آیا محتوا به سوالاتی که مردم به دنبال آن هستند پاسخ میدهد؟
• آیا محتوا میتواند برای کاربر مفیدتر باشد؟
• آیا متریکهای ضعیفی وجود دارد که بتوان آن ها را بهبود بخشید؟
نتیجه
محتوای شما همیشه میتواند تاثیرگذارتر باشد. با آنکه این گفته درست است که “هرگز از اهمیت سئو کم نمیشود،” این نیز درست است که فرض کنیم “محتوا هرگز کامل نیست”.
هر داده جدید، تعامل با کاربر، و پرسشهای جستجو شده فرصتی است تا اقدامی در جهت محتوا انجام دهیم و آن را بهبود ببخشیم.
3 اقدامی که من برای تاثیرگذاری بیشتر محتوا و رسیدن هر چه سریعتر به نتایج بیشتر، انجام میدهم، عبارتند از:
• هدف گذاری مجدد و تاثیرگذاری بیشتر محتوا.
• افزایش اعتبار موضوعی دامنه خود.
• تجدید، بازبینی و اصلاح.